۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۶
کد خبر: 80217

قدس انلاین – ترجمه – خورسندی و به نقل از everyday health

7راه خانگی برای درمان سرماخوردگی

بهترین و اسانترین راه برای درمان سرماخوردگی استفاده از راه های خانگی است . در زیر چند راه درمان رابیان کرده ایم :
1.خوردن مایعات زیاد : پزشکان معتقدند که خوردن 8 لیوان اب یا ابمیوه برای درمان سرماخوردگی بسیار موثر است .و باعث مرطوب نگه داشتن بینی و گلو می شود و روند بهبود را افزایش می دهد .
2.خوردن سوپ مرغ :خوردن سوپ مرغ در هنگام سرماخوردگی قدمت بسیار زیادی دارد . سوپ مرغ به علت نرم کردن گلو و داشتن ویتامین زیاد و باز کردن مجاری تنفسی به هنگام سرماخوردگی بسیار مفید است .
3. اکیناسه : نوعی گیاه است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود . مصزف این گیاه به هنگام شروع سرماخوردگی احتمال شروع ان را 50 درصد کاهش می دهد .همچنین اگر این گیاه به همراه ویتامین سی مصرف شود احتمال بروز سرماخوردگی را 80 درصد کاهش می دهد .
4. استفاده از قرص روی : قرص روی نیز بسیار موثر علیه سرماخوردگی عمل می کند .روی می تواند از تکثیر ویروس ها جلوگیری کند و طول دوره ی سرماخوردگی را کوتاه کند .
5.ویتامین سی : ویتامین سی برای کوتاه کردن دوره ی سرماخوردگی بسیار موثر است.
6.شربت سیر : سیر به همراه اب و عسل در درمان سرماخوردگی به علت باز کردن راه های تنفسی بسیار موثر می باشد .
7. شربت پیاز :پیاز ضد عفونی کننده ی موثری است . پیاز پخته باعث تسکین گلو و ترشحات برونشیت می شود و علایم سرماخوردگی را از بین می برد .
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mahdi Me IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    0 0
    7راه از مجله خارجي (everyday health) رو که امتحان کردين خداي نکرده اگه باز سرما خوردين اين راه رو هم امتحان کنيد... حدود دو قطره عسل داخل هر گوشتون بريزيد براي دو تا سه شب متوالي... فقط عسل مرغوب استفاده کنيد.. امتحانش بي ضرره..