پیشنهاد سردبیر

پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: هفته گذشته نامه نگاری میان دوتن از سران قوا جنجالی شد , به گونه ای که سایر اخبار را تحت الشعاع خود قرار داد , اما این همه باعث نشد که از خبرهای حاشیه ای غافل شویم و این بسته خبری را برای شما اماده کرده ایم تا از خواندن ان لذت ببرید.

از پاسخ به خاتمی و اعتراض دختر شجریان به اسراییل تا کشف احتکار یک فروشگاه زنجیره ای و دستگیری جاسوس درستاد انتخاباتی کاندیدای ریاست جمهوری

 ***اعتراض دختر شجریان به اسرائیل
مژگان شجریان در صفحه رسمی خود نسبت به اقدام وزارت خارجه رژیم  صهیونیستی اعتراض کرد.
مژگان شجریان دختر استاد محمد رضا شجریان که خود نیز در زمینه موسیقی فعال است، نسبت به استفاده ابزاری تصویرش در صفحه رسمی وزارت خارجه رژیم اسرائیل اعتراض کرد.
وی نوشته است: «متاسفانه با خبر شدم که صفحه « اسراییل به فارسی » جهت تبلیغ به عنوان سوال هر بار از نام و چهره یکی استفاده می کند و اینبار قرعه به نام اینجانب افتاده و مرا بسیار متاثر نموده که بی اجازه و ناخواسته از نامم استفاده کرده‌اند، نمی دانم این چه حرکتیست و چه معنی داره ؟! ما همه جور تبلیغات دیده بودیم الا این یکی رو که چه راحت پایت را به راه های کثیف سیاست باز می کنند.»

***موسیقی ملی «ازدواج» ساخته می‌شود
مدیر گروه برنامه ریزی ازدواج و نهاد خانواده وزارت ورزش و جوانان از اجرای سمفونی ملی ازدواج درسال آینده خبر داد و گفت: طرح موسیقی ملی ازدواج در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.
نوشین نبئی با اشاره به اینکه اجرای این موسیقی در سال 91 امکانپذیرنیست، اظهار کرد: به احتمال بسیار زیاد این سمفونی‌ در سال 92 اجرا می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه سعی بر این است که این طرح از کارهای ماندگار جامعه محسوب شود،‌ عنوان کرد: اولویت براین است که این طرح به صورت سمفونی اجرا شود.

*** 100 اتهام اخلاقی علیه مجری بی بی سی
پلیس انگلیس سرگرم بررسی اتهاماتی است که به جیمی سویل مجری سابق شبکه تلویزیونی بی بی سی، نسبت داده شده است. از جمله این تخلفات تعرض جنسی به کودکان و نوجوانان است.
پلیس اعلام کرد بررسی درباره سیصد نفر که خود را قربانی اقدامات جیمی سویل معرفی کرده اند، ادامه دارد. پیتر اسپیندلر فرمانده پلیس و مسئول رسیدگی به این قضیه گفت از تعداد افرادی که در سه هفته اخیر و پس از مرگ سویل برای شکایت از او مراجعه کرده اند، تعجب کرده است.
وی افزود: «تا کنون سیصد قربانی شناخته شده وجود دارد که عمدتا زن هستند و یک یا دو مرد نیز در بین آنها دیده می شود. ما تا کنون موفق شده ایم با صد و سی نفر آنها صحبت کنیم و صد و چهارده اتهام تعرض جنسی را ثبت کرده ایم».
این شکایت ها علیه یکی از مجریان معروف بی بی سی است که در دهه های هفتاد و هشتاد فعالیت زیادی در بی بی سی داشت. اکثر این تخلفات در زمانی رخ داده است که شاکیان به طور متوسط در سن هشت سالگی بودند. موکلان این شاکیان می گویند حجم شکایت ها از وجود یک باند کودک آزاری در بی بی سی حکایت می کند که احتمالا افراد بیشتری در آن حضور داشته اند.
این اتهامات که نخستین بار در شبکه رقیب بی بی سی یعنی آی تی وی رسوا شد، به زعم جرج انتویسل رئیس بی بی سی، به شدت به شهرت آن لطمه زده است.

***درخواست‌ دانش‌آموز سانحه‌دیده از وزیر
حمیدرضا حاجی بابایی صبح پنج شنبه طی سفر یک روزه خود به استان چهارمحال بختیاری با حضور در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد به عیادت و دلجویی از 8 نفر مصدومان سانحه تصادف اتوبوس راهیان نور پرداخت.
زینب خدادادی ، دانش آموز حادثه دیده در این سانحه گفت: بسیار خوشحالم که رهبر معظم انقلاب طی پیامی با ما ابراز همدردی کردند.بسیاری از همکلاسان و همسفران ما طی این اردوها حال و هوای معنوی بسیار بالایی کسب کرده بودند.
این دانش آموز در پایان از وزیر آموزش و پرورش خواست تا سلام وی را به مقام معظم رهبری ابلاغ کرده و به وی بگوید ما تا آخرین نفس پای ایشان ایستاده ایم.
وزیر آموزش و پرورش نیز با اعلام اینکه وقتی خبر سانحه را شنیدم بسیار نگران و متاثر شدم افزود: اردوهای راهیان نور و دانش آموزی همانند دوران حضور دانش آموزان در جبهه است.
وی از دانش آموزان و مربیان حادثه دیده خواست ، در این روز عرفه از خدا بخواهند ، همکلاسی های سفر کرده آنان با شهدای کربلا محشور شوند.
حاجی بابایی ادامه داد: بهترین بسیجی، دانش آموز و رزمنده کسی است که به پدر و مادر خود احترام بگذارد.

***یک شبکه ضد ایرانی جدید روی آنتن می‌رود
شبکه خبری راشاتودی خبر داد یک شبکه تلویزیونی جدید که قرار است صدای مخالفان نظام ایران باشد از لندن روی آنتن خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش، هدف از راه‌اندازی این شبکه تلویزیونی که «رها تی‌وی» نام گرفته است، انعکاس دادن صدای مخالفان نظام ایران عنوان شده است.
این اقدام یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت‌ ماهواره‌ای یوتلست پخش ماهواره‌ای 19 شبکه تلویزیونی و رادیویی جمهوری اسلامی ایران را روی ماهواره هاتبرد قطع کرد.

***واکنش حبیب‌الله بوربور درباره اظهارات اخیر خاتمی
حبیب‌الله بوربوردرباره اظهارات اخیر خاتمی مبنی بر اینکه باید سیاست خارجی کشور متعادل‌تر شود و عزت به این است که روی پای خود بایسیتم نه اینکه در دنیا منزوی شویم، گفت: تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در دنیا قابل انکار نیست و امروز در هر جایی از دنیا که قرار است تصمیم حساس و سرنوشت‌سازی گرفته شود، به حضور و نظر جمهوری اسلامی نیازمند است.
قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید خاتمی عینک بدبینی خود را تغییر دهد، اظهار داشت: در زمان ریاست‌جمهوری خاتمی فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشور را تعلیق کردند و زورگویی‌های استکبار را پذیرفتند و جبهه استکبار نیز دست از اهداف شوم خود برنداشته و به زیاده‌خواهی خود ادامه داده که تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.
سخنگوی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی در نقطه اوج و اقتدار خود قرار دارد و افرادی که ادعای انزوای کشور ار دارند، خودشان منزوی هستند چون چپاولگران خارجی که به آن‌ها امید بسته بودند متوجه شدند که از این گروه کاری برنمی‌آید.

*** دستمزد میلیاردی آقای بازیگر برای یک نمایش
بازیگر برنده اسکار برای حضور در اجرای جدید نمایش «گلن‌گری گلن راس» در برادوی دستمزدی خیره‌کننده دریافت خواهد کرد.
آل پاچینو سال 1993 برای بازی در فیلم سینمایی «گلن‌گری گلن راس» که از روی نمایشنامه برنده جایزه پولیتزر دیوید ممت مقابل دوربین رفت، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد.
اکنون قرار است اجرای جدید «گلن‌گری گلن راس» که درباره رقابت تلخ بین کارمندان یک دفتر مشاور املاک در شیکاگوست، از 11 نوامبر در برادوی روی صحنه برود. این نمایش در حال حاضر در جرالد شوئنفلد تیه‌تر به صورت آزمایشی روی صحنه است.
آل پاچینو در اجرای جدید نقش شلی «ماشین» لوین را بازی می‌کند (نقشی که در نسخه سینمایی جک لمون بازی کرد و به خاطر آن برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره ونیز شد).
گزارش شده پاچینو برای بازی در «گلن‌گری گلن راس» که 10 هفته روی صحنه خواهد بود، هفته‌ای 125 هزار دلار دستمزد دریافت خواهد کرد و پنج درصد سود حاصل از فروش نمایش نیز به او تعلق می‌گیرد.

***اشتباه عجیب گزارشگر اهوازی در بازی فولاد
در یکی از آخرین دیدارهای هفته سیزدهم لیگ بر‌تر، فولاد در اهواز از فجرسپاسی میزبانی می‌کند.
این بازی از شبکه شما، ورزش و استانی پخش می‌شود اما گزارشگر تلویزیونی این بازی که نریموسی گزارشگر باسابقه و مسلط مرکز خوزستان است از ابتدا تا زمان ارسال این خبر که دقیقه 60 را پشت سر می‌گذاریم احتمالا به خاطر اشتباهی که در لیست او به وجود آمده محمد آفند را اشتبا‌ها محمد آمنه نام می‌برد. در حالی که آفند مدافع چپ فجر مدت‌هاست در لیگ بر‌تر بازی می‌کند و انتظار از این گزارشگر باسابقه در شناختن بازیکنان تیم‌های لیگ برتری بیش از اینهاست.

 ***برلوسکنی زندانی شد
دادگاهی در ایتالیا سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا را به خاطر فرار مالیاتی به چهار سال زندان محکوم کرده است.
به گزارش بی بی سی، این پرونده با خرید حق پخش تلویزیونی فیلم‌های آمریکایی ارتباط دارد و به گفته دادستانی، بنگاه رسانه‌ای آقای برلوسکونی قراردادهایی امضا کرده که به موجب آنها میلیون‌ها دلار درآمد غیرقانونی و بدون پرداخت مالیات عایدش شده است.
انتظار می‌رود که آقای برلوسکونی به این حکم اعتراض کند. او در سال‌های گذشته با موارد مشابهی در فعالیت‌های اقتصادی خود روبرو بوده است. البته همه این پرونده‌ها یا به تبرئه او منجر شده یا با اطاله دادرسی رسیدگی به پرونده منتفی شده است.
 

***کارت‌کشیدن سر سفره عقد!
و اما بشنوید از زیر لفظی دادن عجیب این آقاداماد

از همان روز اول مراجعه به آزمایشگاه ، داماد نشان می‌داد که به قولی سر و زبان‌دار است.
در روز عقد پس از این که برای بار سوم از عروس وی درخواست وکالت کردم و خانم قندساب گفت: عروس زیرلفظی می‌خواد، داماد شوکه شد و یواشکی خطاب با خانم‌های تور و قندگیر گفت: بابا هماهنگی می‌کردین خب! بعد به مادرش اشاره کرد و مادر هم به سراغ کیفش رفت و حلقه‌ها را درآورد. خانمی یواشکی گفت: اون نه ! زیر لفظی می‌خواد... مادر باز هم گشت ظاهرا چیزی پیش‌بینی نشده بود.

داماد که در منگنه قرار گرفته و همه نگاه‌ها به سمت او جلب شده بود، بلند شد و از جیب پشت شلوارش کیف پول را بیرون کشید و با صدای غیژ مخصوص بازکردن چسب‌های اتیکتی ، کیف را باز و این ور و آن ورش را برانداز کرد. چیزی در آن یافت نشد...
داماد با حالت تاسف سرش را تکانی داد و طنازانه گفت: زیرلفظی باید کارت بکشیم دیگه! و به یکباره جمعیتی که به او چشم دوخته بودند از شدت خنده منفجر شدند و عروس هم پس از خنده آنها در حالی که خودش هم لبخند می‌زد گفت : بله!

 ***بمبگذاری خیالی هنرمند ایتالیایی
یک ایتالیایی به اتهام ادعای دروغ مبنی بر بمب گذاری در یک هواپیما و تأخیر چندین ساعته پرواز در فرودگاه بالی اندونزی بازداشت شد.
به گزارش پلیس اندونزی پس از آنکه "آندره گیونی سورتنی" فهمید که تاریخ بلیط پرواز همسرش اشتباه است و نمی تواند سوار هواپیما شود، نتوانست خشمش را کنترل کند و ضمن تماس گرفتن با خط هوایی "لایون" اندونزی، مدعی بمب گذاری در پرواز شد.
در ادامه گزارش پلیس با اشاره به نگران شدن مسافران این پرواز و تأخیر چند ساعته برای بازرسی های پلیس ، آمده است : این هنرمند ایتالیایی به اتهام تهدید تروریستی و به اتهام تشویش اذهان عمومی محاکمه می شود.

*** اشتباهات داوری علیه استقلال تایید شد
اعضای تیم استقلال به داوری بازی با تراکتور سازی اعتراض فراوان داشتند و از کمیته داوران خواستند تا شرایط داوری را مورد بررسی قرار دهد و نتیجه را اعلام کند اتفاقی که از سوی مسئولان با پیگیری روبرو شد.

مسئولان در کمیته داوران، شرایط را بررسی کردند و به اعضای تیم استقلال اعلام کردند اشتباهات داوری مورد پذیرش است زیرا برخی صحنه های داوری به ضرر استقلال رقم خورده است و اعتراض آنها مورد پذیرش است.

***بارداری 7هزار دختر قبل از 17 سالگی
سایت صدای آمریکا نوشت: برخی از دبیرستان های دولتی نیویورک در حال گسترش برنامه ای برای ارائه روشهای جلوگیری از بارداری به دانش آموز 14 سال به بالا هستند. این برنامه به مسئله ای بحث برانگیز برای تعدادی از والدین تبدیل شده است.
هر سال در نیویورک بیش از 2 هزار و 500 دختر زیر 18 سال بچه دار می شوند و بسیاری تحصیل را رها می کنند. به این دلیل سال گذشته مقامات در 13 دبیرستان که از سطح بالای بارداری برخوردار بودند، راه های پیشگیری از حاملگی هورمونی را در اختیار دانش آموزان قرار دادند.
میشل هندلمن، پرستار و مادر دو دانش آموز در دبیرستان عمومی است. او می گوید قانون ایالتی نیویورک به نوجوانان حق استفاده از داروهای ضدبارداری و سقط جنین بدون اطلاع والدین را می دهد.
والدین می توانند کودک خود را از این برنامه خارج کنند. اما مونا دیویدز، رییس اتحادیه والدین شهر نیویورک، گفت: اکثر والدین از این برنامه آگاهی نداشتند. «این درست نیست که بلومبرگ، شهردار، و وزارت آموزش و پرورش با حیله حقوق ما را نادیده بگیرند.»
این در حالی است که کشورهای غربی به برخی ازدواج ها در سنین پائین در کشورها ایراد می گیرند و مدام به آن حمله کرده و آن را نشانه ای از عقب ماندگی و نادیده گرفتن حقوق زنان می دانند.

***ضرر تحریم ایران برای سریلانکا
وزیر نفت سریلانکا گفت تحریم های آمریکا علیه ایران تاکنون 1.2 میلیارد دلار برای این کشور زیان داشته است.
سوسیل پریمجایانس گفت سریلانکا در اثر این تحریم ها مجبور شده است 1.2 میلیارد دلار بیشتر برای واردات نفت خام و فرآورده های نفتی پرداخت کند.
ایران تا پیش از تحریم ها مهمترین تامین کننده نفت مورد نیاز تنها پالایشگاه این کشور بود و روزانه 100 هزار بشکه نفت به سریلانکا صادر می کرد.
وی افزود هزینه واردات نفت سریلانکا در حال حاضر به 5 میلیارد دلار رسیده است.

***احتکار کالا در یک فروشگاه زنجیره ای

برخی ار فروشگاه های زنجیره ای کالاهای صوت و تصویری خود را با قیمت لحظه ای ارز تنظیم کرده و هر روز قیمت های متفاوتی را اعلام می کنند.
فروشگاه "ش" در پاسخ به متقاضیان لوازم خانگی به ویژه تلویزیون فروش را از ساعت 16 به بعد متوقف می کند و به بهانه پایان اجناس در انبار، فروش را به روز بعد و در ابتدای کار بازار ارز موکول می کند.جالب تر آن که این فروشگاه در زمان اوج نوسانات قیمت ارز و افزایش آن، فروش را متوقف کرده تا بتوانند لوازم خود را به بالاترین قیمت به فروش رساند این در حالی است که قیمت لوازم صوتی و تصویری طی 20 روز گذشته 20 درصد افزایش یافته که قاعدتا باید به کالاهای وارداتی است اما سوال اینجاست علت افزایش کالاهای ایرانی در این میان چیست؟

 

***ماجرای پدر یهودی و دو دختر مسلمانش

یک شبکه تلویزیونی فرانسوی، در برنامه هفتگی خود یک مرد یهودی را به همراه دو دختر مسلمانش دعوت کرد تا در مورد نحوه زندگیشان صحبت کنند.
فیلم این برنامه تلویزیونی، پس از پخش بر روی سایت یوتیوب قرار گرفت و در مدت زمان بسیار کوتاهی تعداد بسیار زیادی بیننده کسب کرد.
پدر یهودی این دو دختر، در اقدامی بی سابقه و قابل توجه در این برنامه به شدت از حجاب دو دختر مسلمانش دفاع کرد.
این مرد یهودی گفت: بنده موافق حجاب نیستم اما با توجه به اینکه دو دخترم به آن اعتقاد دارند، من به اعتقادات آنها احترام می گذارم، بر خلاف نظام آموزشی فرانسه که به حجاب احترام نمی گذارد و مخالف استفاده از آن در مدارس است.
این پدر یهودی در ادامه افزود: آیا واجب است که دختران مسلمان برای یاد گرفتن ریاضی و علوم و دیگر درس ها، حجاب خود را از سر در آورند؟! بنده مخالف آن هستم که دو دخترم بخاطر اینکه حجاب بر سر می کنند، مجبور شوند در مدارس خصوصی (غیر انتفاعی) ثبت نام کنند. حضور در مدارس دولتی حق همه مردم فرانسه است.
گفتنی است این دو دختر مسلمان به دلیل استفاده از حجاب، چندی پیش از مدرسه اخراج شدند. مدرسه این دو را اخراج کرد تا دیگر دختران مسلمان هم به حجاب روی نیاورند./شیعه آنلاین

***بنیانگذار گوجوریو مسلمان شد
استاد واتانابه بنیانگذار سبک ورزش رزمی گوجوریو در ژاپن روز گذشته با حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان به دین مبین اسلام تشرف یافت.
حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در مراسم تشرف مرد 60 ساله ژاپنی به دین مبین اسلام اظهار داشت: اسلام و آموزه‌های قرآنی بر علم، تعقل، اندیشه‌ورزی، بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت های انسان برای تکامل و پیشرفت، شناخت و معرفت حقیقی است.
حجت‌الاسلام یاری با تبریک به وی گفت: به اعتقاد من افرادی مانند شما نور حقیقت در قلب و درون وجودتان متجلی می شود و این تجلی شما را نجات می دهد.
استاد واتانابه ژاپنی که پس از تشرف به دین مبین اسلام نام خود را به محمد تغییر داده است اظهار داشت: من همیشه مایل بودم تا از اعتقادات دیگر ملت‌ها با خبر شوم تا در این بین بهترین و کامل ترین را انتخاب کنم.
وی گفت: پس از تحقیقاتی که در مورد دین اسلام انجام دادم، به این دین مبین مشرف شدم و امروز به این دین افتخار می کنم.
گفتنی است، در این مراسم پس از ذکر شهادتین استاد واتانابه ژاپنی، از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی یک جلد کلام الله مجید با ترجمه انگلیسی به وی اهداء شد.
***چند خبر کوتاه ولی خواندنی
* بنابر اخبار رسیده حسین مرعشی از نزدیکان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در جلسه اصلاح طلبان که قرار بود به تحلیل مشکلات اقتصادی روز کشور بپردازد با حمله مستقیم به رئیس جمهور جملات نامناسبی را درباره دولت فعلی و شخص رئیس جمهور به زبان می آورد. وی در سخنانی دوران دولت احمدی نژاد را تلویحاً بدترین دوران تاریخ ایران می نامد!
* دستگیری یکی از شهرداران منطقه ای به اتهام مشکلات مالی که وی مسئولیت ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری را در غرب کشور بر عهده داشته است موجب بی اعتمادی مسئولین سایر ستادهای این کاندیدا و از هم پاشیدن این ستادها در آن منطقه شده است.
* مهدی خزعلی که اخیراً با دستور برخی از سران جریان شکست خورده اصلاحات به میدان آمده و اقدام به شبکه سازی و برگزاری جلسات متعددی برای احیای تفکر اصلاح طلبان در جامعه می پردازد در جدیدترین اقدام خود با دعوت از حامیان جریان اصلاحات از آنها خواسته است که در راهپیمایی روز 13 آبان امسال با لباس و یا نمادهای سبز به خیابان ها بیایند! این اقدام تامل برانگیر مهدی خزعلی در حالی صورت می گیرد که رهبری معظم انقلاب چند روز پیش همگان را به حفظ آرامش فضای سیاسی توصیه نمودند.

لازم به ذکر است که سازمان های جاسوسی غرب با برنامه ریزی های بسیاری به دنبال امنیتی کردن فضای انتخابات و سوء استفاده مجدد از برخی از انسان های ساده لوح در جریان انتخابات آتی می باشند.
* در پی اعلام خروج مقادیر زیادی طلا و سکه از مرزهای غربی کشور با خبر شدیم که نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت چند تن از عوامل اصلی خروج طلا از کشور نموده اند. این اقدامات پس از عدم نتیجه گیری لازم غرب از تحریم ها برای با آرام کردن بازار کشور صورت می پذیرد.
* جمعی از اصلاح طلبان با دعوت از محمد خوش چهره برای حضور در جلسه محفلی خود از وی برای نقد سیاست های اقتصادی دولت دعوت به عمل آورده اند که شنیده های ما خبر از موافقت وی برای حضور در این جلسه را دارد. محمد خوش چهره از اقتصاد دانان و از حامیان سالهای 84 محمود احمدی نژاد می باشد که وی اکنون به یکی از منتقدین اصلی دولت نهم و دهم تبدیل شده است.
* یک پاکستانی به همراه مقادیری حاوی مواد منفجره شامل چاشنی و دستگاه کنترل از دور برای انفجار در گمرک میرجاوه دستگیر شد. این پاکستانی که در حال حاضر تحت بازجویی نیروهای انتظامی می باشد به طرز مشکوکی توانسته است یک کیف نسبتا بزرگ شامل برخی اجزای تشکیل دهنده یک بمب را از طریق مبادی رسمی پاکستان وارد ایران کند.

 

***ترکیب قابل تأمل عناصر ضدانقلاب در ورزقان

به دنبال دستگیری 34 تن از عوامل ایجاد اغتشاش در مناطق زلزله‌زده ورزقان، ‌ترکیب دستگیرشدگان پازل قابل تأملی را به وجود آورده است.
در میان دستگیرشدگان چند تن از عوامل منافقین، خبرنگاران بی‌بی‌سی، اعضای گروهک جبهه ملی، هواداران نهضت آزادی، چند بهایی، اعضای پژاک، پان‌ترکیست‌ها و دستگیرشدگان فتنه 88 وجود دارند.
از دستگیرشدگان مقادیر قابل‌توجهی مشروبات الکلی، مواد مخدر و آلات قمار به دست آمده است. کمپ اصلی این افراد در روستای سروند بوده است.

***انهدام تیم جاسوسی در ستاد انتخاباتی یک کاندیدا

یک تیم جاسوسی وابسته به بیگانگان با استفاده از ضعف نظارتی ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پی تشدید اختلافات میان 2 گزینه اصولگرا برای انتخابات بود.
بر اساس اخبار رسیده به ندای انقلاب، اعضای این تیم جاسوسی که با هوشیاری سربازان گمنام امام عصر(عج) شناسایی و منهدم شد، ضمن اعتراف به همکاری با سرویس‌های جاسوسی بیگانه، هدف از این اقدام خود را تشدید اختلافات سیاسی میان اصولگرایان اعلام کرده‌اند.
این 2 نفر با اعلام اینکه تشدید اختلافات در میان اصولگرایان مهم‌ترین ضربه را می‌توانست به کلیت نظام وارد کند، اعتراف کرده‌اند که برای تحقق این امر اخباری را به صورت سازمان‌یافته برای رسانه‌های ضدانقلاب و حامی فتنه از جمله جرس و کلمه ارسال می‌کرده‌اند.
پیش از این نیز دستگاه‌های اطلاعاتی نسبت به خطر نفوذ تیم‌های جاسوسی به بدنه ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری هشدار داده بودند. موضوعی که بخشی از آن در جریان فتنه 88 به وضوح تجربه شده است.

***دستگیری ال خلیفه مشروبخوار درلندن
منابع خبری اعلام کردند نیروهای امنیتی فرودگاه "هیث رو" لندن یکی از اعضای خاندان آل خلیفه را به دلیل شرب خمر و از دست دادن تعادلش بازداشت کردند.
این عضو خاندان حاکم بر بحرین، ساعت 10 صبح روز پنجشنبه گذشته، بلیت پرواز داشت اما دقایقی مانده به پرواز هواپیما با داد و فریاد و ایجاد جنجال موجب ایجاد اغتشاش و آشوب در هواپیمای "بریتیش ایرویز" شد که از منامه، پایتخت بحرین عازم لندن بود.
این فرد 28 ساله که هویتش افشا نشده است، از ارائه خدمات بد مهمانداران این هواپیما شکایت داشت و اعتراض خود را ابتدا با داد و فریاد بیان کرد و پس از آن تلاش کرد، کابین خلبان را به تصرف خود در آورد.
این موضوع به درگیری‌های وی با خلبان هواپیما و زد وخورد با او منجر شد که بازداشت وی توسط نیروهای امنیتی فرودگاه هیث رو لندن، آن هم با استفاده از باتوم و انتقال وی به مرکز پلیس فرودگاه را به دنبال داشت تا در آنجا از وی انگشت نگاری و تست دی ان‌ای و عکس گرفته شود تا ضمن درج در پرونده‌اش در بایگانی پلیس نگهداری شود.

 

***هیکل ممنوع التصویر شد
محمد حسنین هیکل، به دستور دولت قطر در شبکه تلویزیونی الجزیره ممنوع التصویر شد.
"محمد حسنین هیکل" سرشناس‌ترین و با سابقه‌ترین روزنامه نگار جهان عرب که نزدیک به 10 سال است به طور هفتگی برنامه‌ای به نام "باهیکل" را در شبکه الجزیره قطر اداره می‌کند و در آن به بازگو کردن تاریخ سیاسی 50 سال اخیر جهان عرب می‌پردازد، اکنون پس از گذشت نزدیک به یک دهه، در الجزیره و دیگر رسانه‌های وابسته به کشور قطر ممنوع‌التصویر شد.
رسانه‌های مصری درباره علت این اقدام نوشتند: هیکل، چندی پیش در گفتگو با روزنامه الاهرام مصر به طور غیرمستقیم قطر را مسئول ناامنی در کشورهای مختلف عربی معرفی کرده بود.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ليلا IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    1 0
    سلام . بي زحمت اين مسأله را عنوان کنيد تا مجلس و دولت براي آن تکليفي معلوم کننند . اينکه در کشور قانوني را مصوب کنندکه اگر فردي جهت کار انتقال شد و همسر آن نيز شاغل بود همزمان هر دو امکان انتقال به شهر ديگر را داشته باشند و مجبور نباشند هرکدام مدتهاي زيادي را در شهر ديگري به سر ببرند و تأکيد دين اسلام مبني بر بنيان و تحکيم خانواده و ... را در نظر بگيرند ، هر چند که در کشور ما فقط عنوان مسائل ديني رعايت مي گردد . به اميد روزي که همه مسائل ما ديني شود.