گروه اقتصادی- خوش قلم: اظهارات و دفاع محکم دو مسؤول از عدم آزادسازی وگرانی خودرو حکایت می کند.<BR>

 قیمت خودرو 22 درصد پایین آمد

در این باره مدیر کل صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان شایعات مطرح شده درباره آزاد‌سازی قیمت خودرو را تکذیب کرد و گفت: افزایش قیمت خودرو در بازار به دلیل اخبار نادرست و حضور دلالان و سفته‌بازی است. شهرام میر‌آخورلو با اشاره به اینکه اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار فضای روانی ایجاد شده به دلیل انتشار اخبار نادرست بوده است، افزود: همچنین دلالی و سفته‌بازی در بازار در افزایش قیمت خودرو مؤثر بوده است.
او با اشاره به اینکه متأسفانه در چند وقت اخیر انتشار اخبار غیرواقعی باعث ایجاد تقاضای کاذب در بازار خودرو شد، افزود: خودروسازان با چند نوبت پیش‌فروش باعث کاهش چهار تا 22 درصدی قیمت خودرو در بازار شدند. میرآخورلو گفت: تغییرات در قیمت خودرو همچنان در حوزه اختیارات سازمان حمایت است و آزاد‌سازی قیمت خودرو صحت ندارد.
همچنین قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: فعلاً بحثی برای افزایش دوباره قیمت خودرو تا پایان سال وجود ندارد. محمدصادق مفتح از برنامه های خودروسازان برای افزایش کیفیت تولیدات پس از افزایش قیمتها در دو ماه گذشته سخن گفت و اظهارداشت: تولیدکنندگان داخلی برای این موضوع تعهد سپرده اند.
این مقام مسؤول گفت: فعلاً بحثی از افزایش قیمتها برای انواع خودروهای تولید داخل نیست.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.