رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به وقوع 15 درصد تصادفات در استان اصفهان گفت: خواب آلودگی و خستگی اصلی‌ترین علت وقوع حوادث رانندگی است.

خواب‌آلودگی همچنان اصلی‌ترین علت وقوع تصادف‌ها/ وقوع ۱۵درصد تصادف‌ها در اصفهان

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا صبح امروز در مراسم بازدید از پاسگاه پلیس راه کرج قزوین در جمع خبرنگاران گفت: استان البرز یکی از پرترددترین مسیرهای کشور است که هموطنان برای دسترسی به مسیرهای شمالی و همچنین مسیرهای غرب کشور از این استان عبور می‌کنند.

فرمانده راهور ناجا افزود: با توجه به تردد بالا در محورهای استان البرز اجرای طرح نوروزی در این استان به خوبی با همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط به اجرای این طرح صورت می‌گیرد.

وی افزود: همکاران ما در پلیس راه با تمام توان در جاده‌ها حضور دارند تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در این مسیرها باشیم و برنامه‌ریزی‌هایی که برای سال 92 انجام شده است امیدواریم در سال 92 آمار تصادفات و تلفات رانندگی کاهش داشته باشد.

سردار مومنی در ادامه گفت: در 24 ساعت گذشته متأسفانه شاهد افزایش 18 درصدی تلفات رانندگی در جاده‌های کشور بودیم و با توجه به شروع اوج بازگشت سفرهای نوروزی مردم باید توجه داشته باشند که ضمن حفظ آرامش در هنگام رانندگی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین عدم رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی باعث به وجود آمدن حوادث رانندگی نشوند و همکاران ما با رانندگانی که رفتارهای پرخطر رانندگی دارند بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

فرمانده پلیس راهور ناجا افزود: در مجموع در طرح نوروزی امسال نسبت به سالهای گذشته کاهش آمار تصادفات و تلفات را داریم و اکثر علل تصادفات رانندگی در زمان اجرای این طرح عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی و همچنین انحراف به چپ در جاده‌های دوطرفه و سرعت غیرمجاز بوده است.

سردار مومنی گفت: از مردم می‌خواهیم در هنگام رانندگی مخصوصا در هنگام برگشت از سفرهای خود هرگاه احساس خستگی و خواب آلودگی کردند سریعا در اولین جای ممکن توقف کرده و پس از استراحت ادامه مسیر دهند و در هنگام رانندگی با آرامش و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کاری کنند که سفری خوش و بدون خطر داشته باشند.

وی تصریح کرد: در تصادفات روز گذشته فقط یک مورد مربوط به نقص فنی خودرو ها بوده و سایر تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است.

فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: بررسی کل تصادفات تا 3 روز پیش نشان می‌دهد که استان اصفهان با حجم 15 درصد کل تصادفات کشور استان حادثه خیز بوده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.