۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 114480

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی:‌ کمر درد یکی از ناراحتی های رایجی است که امروزه بسیاری از افراد جامعه گرفتار آن هستند. سبک زندگی مدرن، کاهش فعالیت های صحیح ورزشی و عادات بد را می توان مهم ترین علل این مشکل دانست. رعایت اصول صحیح زندگی تا حد بالایی تاثیر پیشگیرانه و بهبود بخش در این باره دارد.

پیشگیری از کمر درد

اصلاح الگوی زندگی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین، برای پیشگیری از بروز کمر درد سعی کنید تا همیشه وزن خود را در حد متناسب نگه دارید و یا اگر به خاطر چاقی دچار این مشکل شده اید، حتما وزن را کم کنید. در این باره با پزشک متخصص مشورت کنید تا به طور دقیق و اصولی وزن را کاهش دهید.
نکته دیگر اینکه تمرینات منظم ورزشی را در برنامه روزانه بگنجانید و البته قبل از ورزش حتما بدن خود را با نرمش های مناسب گرم کنید. این روش بهترین راه برای حفظ قدرت و انعطاف پشت است. به عضلات ناحیه شکم و پشت دقت داشته باشید زیرا این ماهیچه ها به منزله یک کمربند طبیعی برای ستون مهره ها به حساب می آیند و از آن محافظت می کنند. تمرینات صحیح ورزشی را تحت نظارت یک مربی به شکل درست یاد بگیرید؛ چرا که انجام نادرست تمرینات می تواند موجب ایجاد یا تشدید درد کمر شود.
همچنین در طول روز زمانی را برای کسب آرامش و رهایی از مشکلات روزمره اختصاص دهید.
حفظ وضعیت صحیح بدن
در تمام اوقات به طرز قرار گرفتن صحیح اندام های بدن توجه و دقت داشته باشید. پشت باید صاف قرار گیرد،‌ نگاه به سمت روبرو باشد و شانه ها به طرف پشت نگه داشته شود. هنگام بلند کردن یک جسم سنگین،‌ همان طور که پشت را صاف نگه داشته اید،‌ زانوها را خم کرده و بنشینید و با صاف کردن دست ها و نگه داشتن جسم نزدیک بدن،‌ آن را بلند کنید. از حرکات پیچیدن و تاب خوردن در این موارد خودداری کنید.
برای کارهایی مانند پاروکردن برف، پشت را تا حد ممکن صاف نگه دارید. در این هنگام، ‌دست را در پایین ترین قسمت دسته پارو قرار دهید، زانوها را خم کنید، زمانی که برف خیلی زیاد و سنگین شد از زانوها مانند اهرم استفاده کنید و به هیچ وجه کمر را پیج و تاب ندهید.
شرایط ایده آل در زمان کار
اگر مجبور هستید که مدت طولانی ایستاده باشید،‌ چهار پایه ای را زیر پاهایتان گذاشته و هر 5 تا 10 دقیقه یکی از پاها را روی آن بگذارید.
در صورتی که مجبورید ساعت ها پشت میز کار یا فرمان اتومبیل بنشینید، گاه گاهی بلند شوید یا بایستید تا خستگی پاها برطرف و حرکتی داشته باشند.
صندلی هایی انتخاب کنید که پشت را در حالت صاف نگه دارند.
صندلی هایی چرخان نیز برای کاهش پیچ خوردگی های پشت مناسب است.
با تنظیم ارتفاع صندلی یا قرار دادن چهارپایه ای کوچک زیر پاها در وضعیتی قرار بگیرید که زانوها کمی از باسن، بالاتر باشد.
هنگام کار با رایانه،‌ ارتفاع صفحه نمایش باید طوری باشد که چشم ها کاملا روبرو و سر نسبتا صاف باشد.
به خاطر داشته باشید که...
کیف های کوله پشتی نسبت به ساک های دستی بهتر هستند که البته هنگام استفاده باید بندها روی هر دو شانه قرار گیرد.
اجسام سنگین را به جای کشیدن، هل دهید.
کفش های با پاشنه بلند بیشتر از 5 سانتی متر نپوشید. کفش هایی انتخاب کنید که کاملا به پا می چسبند چون این نوع کفش ها بدن را در حالت مناسبی قرار می دهند.
منبع: www.Passportsante.fr

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.