رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه روز دوشنبه یک ابلاغیه به شورای رقابت ارسال کردیم که بر اساس آن شورای رقابت موظف است تا پایان هفته دستور العمل تعیین قیمت خودرو را اعلام کند، گفت: پیش بینی کمیسیون کاهش قیمت‌خودرو بین ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به قیمت های فعلی است اما کف کاهش قیمت ۲۰ درصد خواهد بود.<BR> <BR>

پایان سناریوی تعیین قیمت خودرو؛شاید پایان فروردین

محمد علی پور مختار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره آخرین وضعیت تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت تصریح کرد: بر اساس قانون نحوه اجرای اصل 44، شورای رقابت موظف بود حدود یک الی دوسال گذشته نسبت به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو اقدام می کرد که متاسفانه به دلایل مختلف این دستور العمل را تهیه نکرده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلایل تاخیر در تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو برای ما موجه نیست، افزود: زمانی که با افزایش به یکباره خودرو در سال گذشته مواجه شدیم، کمیسیون اصل نود به همراه نمایندگان خودروسازان و وزارت صنعت معدن و تجارت نیز به موضوع افزایش قیمت خودرو ورود پیدا کردیم و مقرر شد تا قبل از هفته پایانی سال گذشته شورای رقابت دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را تعیین کند که باز متاسفانه این دستور العمل تهیه نشد و موضوع قیمت گذرای خودرو بلاتکلیف باقی ماند.

وی ادامه داد: در سال جاری به شورای رقابت اعلام کردیم که دستورالعمل تعیین قیمت خودرو باید تا پایان فروردین تهیه شود و این یک تکلیف قانونی برای شورای رقابت است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار خودرو راکد است، گفت: خودروسازان و مصرف کنندگان در انتظار اعلام قیمت های نهایی هستند و بسیاری از خریداران نیز نمی دانند در شرایط فعلی نسبت به خرید خودرو اقدام کنند یا خیر و این موضوع باعث رکود صنعت خودروسازی شده است.

پور مختار در پاسخ به این سوال که تنها سه روز به پایان فروردین و آخرین مهلت شورای رقابت برای تعیین دستورالعمل قیمتگذاری خودرو باقی مانده است، آیا شورای رقابت تا پایان فروردین دستورالعمل تعیین قیمت خودرو را اعلام می کند؟ تصریح کرد: ما روز دوشنبه یک ابلاغیه به شورای رقابت ارسال کردیم که بر اساس آن شورای رقابت موظف است تا پایان هفته دستور العمل تعیین قیمت خودرو را اعلام کند.

وی ادامه داد: اگر شورای رقابت این دستور العمل را تا پایان هفته اعلام نکند از نظر کمیسیون اصل نود تخلف محسوب می شود و قابلیت رسیدگی دارد و دولت نمی تواند منتظر اعلام شورای رقابت باشد وقیمت ها اعلام می شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با بیان اینکه اخباری مبنی بر تهیه دستورالعمل قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت دریافت کرده ایم، گفت: این دستورالعمل جامع تر از دستورالعملی که در سال گذشته تدوین شده بود، است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: به طور قطعی شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود و پیش بینی بنده کاهش قیمت بین 25 تا 30 درصد نسبت به قیمت های فعلی است و کف کاهش قیمت 20 درصد خواهد بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم نيا IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    پيش خريدهاي تحويل اسفند با توجه به اينکه هنوز قيمتهاي جديد خودرو اعلام نشده است و در واقع قيمت قبلي اعلامي وهمچنين قيمت اصلاحي توسط خودروسازان از درجه اعتبار ساقط است (با توجه به نامه رئيس مجلس شوراي اسلامي و رئيس شوراي رقابت ) لذا نظر به اينکه هم اکنون در ماه فروردين 92هستيم در نتيجه بايد خودروهاي تحويلي اسفند با قيمت قبلي مصوب در مهر ماه محاسبه گردد زيرا که در زمان ثبت نام ملاک قيمت تحويل روز خودرو است و نتيجه اينکه خودروي تحويلي اسفند بايد با قيمت قبلي مصوب در مهر ماه تحويل مشتري گردد لذا همانطوري که سازمان حمايت قيمت هاي قبلي را براي خودروهاي تحويل بهمن ماه يکماه تمديد کرده براي خودروهاي تحويل اسفند نيز يکماه ديگر بايد تمديد کند .. حالا نوبت سازمان حمايت است که از من وامثال من که ماهها پيش اسفند را براي تحويل انتخاب کرديم، دفاع کند و اين خودروسازها را مجبور کند تا دعوتنامه ها را به قيم
  • مهدي IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    1 0
    مدتي است از افاضات مهندس نعمت بخش خبري نيست. ظاهرا ايشان هم فهميده اند که نيازي به سخنراني هاي ايشان نيست. بدون دخالت ايشان هم شوراي رقابت همان مسيري را ميرود که مورد رضايت ايشان و خودرو سازان است. در ظاهر وعده هاي شيرين ولي در عمل....
  • قليزاده IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    1 0
    آفرين به غيرتت ايراني. بنده يکي از کارگران مجموعه سايپا هستم. باور کنيد که ما هم راضي نيستيم اينقد به هموطنامون اجحاف بشه.اين گراني در حقوق ماها هيچ تاثيري نداشته و فقط اينکه ما الان ? يا ? روز در هفته سر کار ميريم. انبارهاي شرکت هم پر شده از ماشيناي توليدي. اما ظاهرا اين ماشينها رو عرضه نمي کنند و منتظرند تا با قيمتهاي مورد نظر خودشان بفروشند. اعتراض ما هم تا کنون هيچ تاثيري نداشته. نخريد مردم. ما از بيکار شدن ترسي نداريم. من هم يک نفر از سيل بزرگ مردم ايرانم و با شما همصدا ميگم نخريد.
  • هاشمي IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    آقاي دکتر توجه شما را به اين آيه از قرآن جلب ميکنم: يا ايها الذين آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون