۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 115866

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی:‌ چاقی یکی از مشکلات زندگی امروز است که بسیاری از خانم ها نیز گرفتار آن هستند. این مسئله می تواند قدرت باروری را کاهش داده و مشکلاتی برای مادر و نوزاد در پی داشته باشد.

مادران آینده مراقب اضافه وزن خود باشند.

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین، در غالب موارد خانم ها چندان توجهی به این موضوع ندارند اما در واقع اضافه وزن یا چاقی فاکتور خطری است که در صورت تمایل به بارداری نباید از آن چشم پوشی کرد. لیست خطراتی که چاقی دررابطه با فرزند آوری دارد هر روز بیشتر می شود که از جمله می توان به تشدید ناباروری،‌ مشکلات دوران بارداری به خصوص افزایش فشار خون و دیابت،‌ افزایش احتمال سزارین و خونریزی پس از زایمان،‌ سقط جنین، زایمان زودرس و ناهنجاری مادرزادی عصبی و قلبی در کودکان اشاره کرد.
اگر مادران آینده و پزشکان به این مسئله توجه و شناخت کافی نداشته باشند،‌ قطعا می تواند مشکلات جدی مادر و نوزاد را تهدید کند.
پدیده ای در حال افزایش
به عقیده متخصصان، افزایش وزن برای هر خانم چاق می تواند او را در معرض یک حاملگی پرخطر قرار دهد. چاقی مادر همچنین می تواند عامل افزایش وزن بچه ها در سن 2 تا 4 سال باشد.
بر اساس آخرین تحقیقات سال 2012، گرچه نسبت چاقی خانم ها در مقایسه با گذشته کمتر شده است اما به عنوان یک مشکل سلامت عمومی قلمداد می شود چنانچه اضافه وزن در 32% خانم های 25 تا 34 سال( 11% چاق ) و همچنین در 37% خانم های 35 تا 44 سال(‌16% چاق) دیده می شود.
ناباروری بیشتر
علاوه بر خطرات ذکر شده،‌ چاقی خانم ها یکی از مهم ترین عوامل ناباروری به حساب می آید. مشکلات تخمک گذاری در این خانم ها غالبا رایج است واین درحالی است که درمان های مربوط بسیار طولانی و گاه با اثربخشی مختصر است.
بهترین و کارآمدترین راه برای خانم های چاق کاهش 5 تا 10% وزن کلی است. در این صورت حتما باید با متخصص تغذیه و پزشک زنان مشورت شود.
منبع:‌ www.Le Figaro.fr

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.