قدس آنلاین:وزیر اطلاعات گفت: کسی که خودش را پیشگوی فتنه حوادث 88 اعلام می‌کند، عملاً پیشگویی نکرده و خودش ایجاد فتنه کرده و نقشی اساسی در فتنه داشته است.

«پیشگوی فتنه» نقش اصلی در ایجاد فتنه 88 داشت / نظام اجازه نمی‌دهد حوادث 88 تکرار شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، وزیر اطلاعات روز پنجشنبه در نوزدهمین همایش سراسری هیأت رزمندگان اسلام که در مجتمع یاوران حضرت مهدی برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین عرصه و جلوه های حماسی سیاسی، انتخابات و مشارکت مردم است، تصریح کرد: این انتخابات رقابت گفتمان هاست و حدود 10 یا 12 گفتمان در انتخابات رقابت می کنند، گفتمان غالب باید گفتمان امام و رهبری باشد، باید شاخص های انتخابات و فردی که باید انتخاب شود طبق این گفتمان تبیین شود.
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی ادامه داد: گفتمان فنته می خواهد خود را بازسازی کند تا بتواند جایگاه خود را پیدا کند، گفتمان اصلاحات و کارگزاران نیز از دیگر گفتمان هایی است که در انتخابات اخیر حضور دارد.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: همه این جریانات باید مرز خود را با فتنه روشن کنند، اینجا نمی شودنون به نرخ روز خورد و مرزها باید دقیق مشخص باشد.
وی با اشاره به اینکه گفتمان چهارم گفتمان سازش است، ابراز داشت: بحث مذاکره با امریکا از خط قرمزهای نظام است و تنها ولایت فقیه می تواند تعیین کند.
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی تاکید کرد: حضور پررنگ و حماسی و تکلیف گرا برای حامیان گفتمان امام و رهبری یکی از ضروریت های جدی است.
وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه باید به دنبال انتخاب اصلح باشیم، تصریح کرد: نباید به راحتی تن به افرادی دهیم که با تطبیق خاص عدد و رقم به میدان می آیند، برخی نیز به دنبال تطهیر سازی فتنه هستند و باید مراقب باشیم.
وی ادامه داد: نباید امر برای یکی از حامیان فتنه که بنا به مصلحت نظام محصور نشده است، مشتبه شود، کسانی که در فتنه ساکت بودند یعنی زمان را نشناخته اند و نمی توان ساده از کنار آن گذشت.
استفاده دشمن از انتخابات برای براندازی نظام
وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به اینکه دشمن برای عرصه داخلی کشور نیز برنامه دارد، تصریح کرد: دشمن در دو سطح راهبردی و تاکتیکی برنامه ریزی کرده است، دشمن یک هدف حداکثری دارد که تبدیل کردن انتخابات به فرصتی برای براندازی نرم نظام اسلامی است و یک هدف میانی دارد که در این هدف نفوذ در بدنه قدرت و پیگیری مطالبات از طریق گروه های مستبد هم سو را دنبال می کند.
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی افزود: دشمن و استکبار از ابتدای انقلاب دو استراتژی را دنبال می کرد که براندازی نظام در وهله اول بود که در دوران دفاع مقدس به بن بست رسید، استراتژی جدیدی را طراحی کرد تا تغییر رفتار در مسئولین ایجاد کند که تا حدی جواب گرفت، در دوران سازندگی چه بر سر این کشور آوردند، در دوران اصلاحات نیز تغییر رفتار چه بلایی سر نظام آورد.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه دشمن در سطح راهبردی هدف حداقلی نیز دارد، عنوان کرد: هدف حداقلی دشمن مشروع زدایی از نظام اسلامی است، در فتنه 88 چیزی که دشمن دنبال می کرد تقلب در انتخابات بود تا این مشروعیت را از بین ببرد و در هدف دوم به دنبال بحران سازی و مشغول سازی نظام است.
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان اینکه از منظر امریکا و سرویس های اطلاعاتی تاکتیک های انتخاباتی قبول کردن مسئولین نظام به محاسبه جدید و اشتباه محاسباتی باید در کشور اجرایی شود، گفت: ایجاد تغییر نگرش در جامعه نسبت به گفتمان مسلط و گفتمان انقلاب و امام و رهبری از دیگر تاکتیک های دشمن در زمان انتخابات است که عده ای در داخل نیز با دشمن همراهی کردند.
وی افزود: کاهش مشارکت در انتخابات هدف دیگری است که دشمن دنبال می کند، اما انتخابات برای ما چیز جدیدی نیست و هر ساله در کشور برگزار کردیم.
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به اینکه انتخابات باید در کمال آرامش برگزار شود، ادامه داد: در انتخابات مجلس نهم کسانی می گفتند آیا کسانی رأی می دهند، در صورتی که پیش بینی ما همان مشارکت 64 درصد بود، هر انتخابات مجلس 8 یا نه کشته در برخورد قومیت ها داشت اما انتخابات مجلس نهم بدون کشته و در کمال آرامش برگزار شد.
وزیر اطلاعات بی ثبات سازی امنیتی را از دیگر راهبردهای دشمن در ایام انتخابات دانست و تصریح کرد: دشمن هدف وادار سازی نظام برای خروج از شرایط فعلی را دنبال می کند، برخی نیز به دنبال این هستند تا بگویند کشور در شرایط بحرانی است.
وی افزود: گفتمان امام و رهبری دولت نهم و دهم را شکل داد و بچه حزب اللهی ها به دولت راه پیدا کردند و موفقیت های بزرگی هم داشتند اما کسانی که با دولت اختلاف داشتند و مشکل پیدا کردند به این مساله توجه ندارند و گفتمان انقلاب و امام را هدف قرار داده اند.
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی تاکید کرد: نقاط قوت دولت در هر کجایی بوده به گفتمان انقلاب و امام توجه داشتند و هر کجا ضربه خوردند در اثر بی توجهی به این گفتمان بوده است.
وی همچنین پیدایش فشار اجتماعی به نظام، القای بحرانی بودن وضعیت کشور، القای مسئول بودن مسئولان نظام و بویژه مقام معظم رهبری در اتفاقات اخیر، تلاش برای القای سازش با آمریکا و اعتمادسازی بعنوان تنها گزینه موجود، سیاه نمایی اوضاع کشور، هیجانی کردن حرکت اجتماعی در کشور، تخریب جریانات و افراد همسو با نظام، تخریب سپاه و بسیج و متهم کردن به دخالت در انتخابات، هجمه علیه رهبری و القای دخالت و جانبداری در انتخابات، القای یأس و ناامیدی در مردم نسبت به نظام و مسئولان و منجی سازی از یک فرد و یا افرادی خاص را از راهبردهای دشمنان در این ایام برشمرد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نت IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
    4 2
    احسنت موفق باشي وزيرتوانمندوعزيز