۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 120646

حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان اعلام کرد که کمک های نقدی ایران به دفتر ریاست جمهوری افغانستان مدت ها است که قطع شده است.

کرزای: کمک‌ نقدی ایران به دفترم قطع شد

به گزارش عصرایران به نقل ازبی بی سی، کرزای که روز گذشته در جریان یک کنفرانس خبری در کابل سخن می گفت اعلام کرد که از زمان آغاز گفتگوهای کشورش با آمریکا بر سر انعقاد قرار داد همکاری های استراتژیک کابل- واشنگتن به منظورخروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان (پس از سال 2014)، ایران کمک های نقدی را به دفتر او قطع کرده است.

کرزای که در واکنش به گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز درباره کمک های نقدی سازمان سیا در یک دهه گذشته به دفتر ریاست جمهوری افغانستان، ضمن تایید این اخبار گفت که امیدوار است این گونه گزارش ها تاثیری در قطع این کمک های نقدی آمریکا که از نظر کرزای نقش مثبتی در تامین صلح و امنیت در افغانستان داشته است، بازی نکند.

در مهر ماه 1389 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از پرداخت کمک های نقدی ایران به رییس دفتر کرزای از سوی سفیر ایران در افغانستان خبر داد. این خبر از سوی سفارت ایران در کابل تکذیب شد اما کرزای در واکنش به این خبر ،دریافت کمک از ایران را تاییدو از تهران به دلیل کمک مالی به دفترش قدردانی کرد.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران با تاسیس پایگاه های نظامی دایمی آمریکا در خاک افغانستان به بهانه انعقاد قرار داد همکار یهای استراتژیک مخالف است و آن را تهدیدی علیه امنیت ملی خود می داند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.