رئیس مجلس در دیدار با احمد عبدالمحسن الملیفی رئیس گروه دوستی پارلمانی کویت، گفت‌وگوهای سیاسی میان گروه‌ها و جریانات مختلف سوری را تنها راه‌حل بحران در این کشور خواند و تصریح کرد: نمی‌توان با سلاح، دیپلماسی را جلو برد.<BR> <BR>

نمی‌توان با سلاح، دیپلماسی را در سوریه جلو برد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امروز یکشنبه (19 خرداد) با احمد عبدالمحسن الملیفی، رئیس گروه دوستی پارلمانی کویت و ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، گفت: همواره میان دولت ایران و کویت روابط مودت‌آمیز وجود داشته است و در این مسیر مجلس شورای اسلامی از هرگونه رویکردی جهت رشد و توسعه ارتباطات پارلمانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دوجانبه استقبال می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی طرح اختلاف میان کشور‌های اسلامی را دسیسه دشمنان و امت اسلامی خواند و گفت: بعضی از قدرت‌های با ایجاد هراس میان کشور‌های اسلامی و تقویت گروه‌های تندرو و افراطی در منطقه، به دنبال ایجاد اختلاف و تضعیف ملل اسلامی هستند.

لاریجانی در این مسیر بر ضرورت تقویت و تحکیم وحدت و انسجام میان امت اسلامی و انجام گفت‌وگوها و رایزنی‌های مستمر میان کشور‌های مسلمان در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بحران سوریه گفت‌وگوهای سیاسی میان گروه‌ها و جریانات مختلف سوری را تنها راه‌حل بحران در این کشور خواند و تصریح کرد: نمی‌توان با سلاح، دیپلماسی را در سوریه جلو برد.

احمد عبدالمحسن الملیفی، نیز در این دیدار با بیان اینکه پیوندهای تاریخی و مذهبی دو ملت از قلب تاریخ آمده است، گفت: مقامات سیاسی و پارلمانی کویت بر توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میان کویت و ایران تاکید دارند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کویت و ایران، با اشاره به مسائل و مشکلات منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: امت اسلامی در این برهه شرایط زمانی را پشت سر می‌گذارد و باید از طریق خردمندی، گفت‌وگو و مذاکرات موانع پیش‌روی انسجام و پیشرفت کشور‌های اسلامی را حل و فصل کنیم.

هیات پارلمانی کویت بعد از ظهر دیروز بنابر دعوت رسمی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کویت در مجلس شورای اسلامی به کشورمان سفر کرد.

گروه پارلمانی دوستی ایران و کویت، در این سفر‌علاوه بر گفت‌وگو و مذاکره با رئیس مجلس شورای اسلامی، با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، همتایان ایرانی خود و وزیر امور خارجه دیدار و درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو و تبادل نظر خواهند کرد./

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.