پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین - معتمدی:رئیس اتحادیه صنف آهن آلات خراسان رضوی گفت:وضعیت بازار آهن آلات به لحاظ قیمت نسبت به چند ماه گذشته سیر نزولی دارد.

سیر نزولی قیمت انواع آهن آلات و میلگرد

محمد رضا عطایی ثانی در گفتگو با قدس آنلاین افزود:در اردیبهشت و خردادماه سال جاری قیمت آهن آلات با افزایش قابل توجه در یک سیر صعودی به لحاظ قیمت قرار داشت.اما از خردادماه پس از ایام انتخابات این افزایش قیمت متوقف شد.
وی با بیان اینکه از ان تاریخ به بعد قیمت آنواع آهن آلات روند کاهشی گرفت،اضافه کرد:اکنون بر این بازار ثبات قیمتی نسبت به ماههای اول سال حاکم است.
وی ادامه داد:در فروردین ماه هرشاخه آهن شماره چهارده،319 هزارتومان،هرشاخه آهن شماره شانزده 376 و هر شاخه آهن شماره هیجده 420 هزار تومان معامله شد.
وی با بیان اینکه در 18 فروردین نرخ هر شاخه اهن شماره چهارده به 368 هزار تومان و آهن شماره شانزده 470 هزارتومان و آهن شماره هیجده 598 هزارتومان رسید،گفت:مقایسه این قیمت ها نشان دهنده سیر صعودی قیمت آهن آلات در این بازه زمانی یاد شده می باشد.
وی با اشاره به اینکه میلگردهم با همین روند سیر صعودی قیمت مواجه بود،تصریح کرد:هر کیلو میلگرد در 5 فروردین ماه هزار و 860 تومان بود که در خردادماه به 2 هزارو 860 تومان رسید.
عطایی اضافه کرد:در نیمه تیرماه هر شاخه اهن شماره چهارده با کاهشی قابل توجه به 325 هزارتومان ،آهن شماره شانزده 403 هزارتومان و آهن شماره هیجده 485 هزار تومان در بازار معامله شد که نشان دهنده روند نزولی قیمت در مقایسه با ابتدای سال جاری است.
*تقویت شرکت های تعاونی تهیه وتوزیع اهن آلات
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود روند ثبات قیمت بر بازار آهن آلات ادامه داشته باشد،گفت:سیاست های دولت آقای روحانی باید در جهت تقویت شرکت های تعاونی تهیه و توزیع آهن آلات قرا گیرد.متاسفانه در حال حاضر آهن آلات از طریق بورس خرید و فروش می شودلذا نظارت دقیقی بر عرضه و تقاضا نمی توان داشت .
وی با بیان اینکه شرکت های تعاونی تهیه و توزیع آهن آلات چند سالی است عملا فعالیتی ندارند،افزود:البته این شرکت ها در کلانشهرهایی مانند تهران ،اصفهان فعالند اما در کلانشهری مانند مشهد فعال نیستند. سیاست دولت یازدهم باید پر رنگ تر شدن نقش این شرکت های تعاونی باشد.
رئیس اتحادیه صنف آهن آلات خراسان رضوی ادامه داد:اکنون بازار خرید و فروش اهن روال عادی دارد و با وجودی که فصل ساخت ساز است اما نه کمبودی به لحاظ آهن آلات مورد نیاز وجود دارد و نه رکودی بر این بازار حاکم است.
*کیفیت بالای آهن تولید داخل کشور
وی در این باره که آیا همانند گذشته آهن آلات و میلگرد چینی در بازار خرید و فروش آهن و ساخت و سازها سهم دارد،یادآورشد:سهم اصلی و بیشتر بازار آهن آلات مربوط به تولیدات داخل است و آهن آلات خارجی مانند چینی در حد بسیار جزئی وجود دارد که آنهم مربوط به قبل است.
وی با اشاره به کیفیت بالای و استانداردآهن تولید کشور اظهار داشت:حتی بدترین نوع آهن تولید داخل از بهترین آهن های خارجی دارای کیفیت بالاتری است.
*توجه دولت احمدی نژادبه تولید فولاد ومیلگرد
وی خاطر نشان کرد:در دولت احمدی نژاد توجه خاصی به کارخانه های تولید آهن آلات شد به طوریکه در خراسان رضوی سه کارخانه تولید فولاد و میلگرد در مشهد ،فریمان و تربت حیدریه ایجاد و خط تولید آن به بهره برداری رسید لذا تولید داخل تامین کننده نیاز داخل است و به دلیل کیفیت بالا و تولید استانداردآن نیز،مورد اقبال خرید و استفاده در ساخت و ساز ها می باشد.
به گفته وی البته در گذشته وجود آهن آلات خارجی مانند چینی و استفاده از ان در ساخت و سازها در بازار وجود داشت اما به خاطر کیفیت پایین باعدم اقبال مواجه شد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.