پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: طی اخرین ماهها یا شاید اخرین روزهای عمردولت دهم اتفاقی افتاد که البته طی سالهای گذشته هم زمزمه هایی از این دست به گوش رسیده بود, اما اینبار خیلی جدی تر بود, واردات کامیونهای دست دوم خارجی برای فروش در داخل کشور .<BR>

واردات 3هزار کامیون دست دوم برای رقابت با کارخانجات داخلی/ رقیب کامیونهای چینی , هجده چرخهای کهنه اروپایی/منتظر حوادث جدیدو عجیب درجاده ها باشید

البته این اتفاق درکشورهای همسایه ما که به نوعی جهان سوم هستند و هیچ صنعتی در انها شکل نگرفته , امری عادی و شاید بسیار هم مقرون به صرفه باشد , اما در کشور ما که حداقل صنعت مونتاژ کامیون سالهاست فعال است , چرا باید چنین طرحهایی ارایه شود؟ اما درمقابل هم نباید یک طرفه به قاضی رفت , هم اکنون بسیاری از دارندگان و رانندگان کامیون بر این باورند که حتی کامیونهای دست دوم اروپایی بسیار بهتر , امن تر و مقرون به صرفه تر از کامیونهای چینی است که توسط خودروسازهای ایرانی مونتاژمیشود و هر روز شاهد یک حادثه وحشتناک از سوی انها هستیم .
شاید همین علاقه بهره برداران واقعی کامیون است که باعث شده دولتمردان بجای حل اساسی موضوع و وارد شدن به مذاکره با خودروسازان مطرح جهانی که در اروپا و امریکا مستقر هستند , سراغ واردات کامیونهای دست دوم بروند , ماجرایی که مخالفان بسیاری دارد ، مخالفانی که بخشی از مخالفتشان ,حتی اگر تحت تاثیر لابی قدرتمند خودروسازان برای باقی ماندن انحصار انها باشد , توجیه منطقی هم دارد.
***3هزار کامیون در راه
دبیر انجمن خودروسازان با انتقاد از رایزنی سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور برای واردات سه هزار دستگاه کامیون دست دوم فرسوده به کشور، گفت: این در حالی است که 7 هزار دستگاه کامیون تولید داخل در انتظار خریدار مانده است.
احمد نعمت‌بخش اظهار داشت: سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور وابسته به وزارت راه و شهرسازی برای واردات 3 هزار دستگاه کامیون دست دوم با شرکت آمیکو مذاکره کرده است.
وی ادامه داد: باعث تأسف است که در سال حماسه اقتصادی و در شرایطی که باید از تولید‌کنندگان داخلی حمایت شود، بحث واردات کامیون دست دوم مطرح و پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر خودروسازان به اندازه یک سوم تولید سال 90 ، خودرو تولید می‌کنند، افزود: واردات کامیون دست دوم به کشور در حالی مطرح شده که 7 هزار دستگاه کامیون CKD در پارکینگ شرکت آمیکو در انتظار خریدار است.
به گفته دبیر انجمن خودروسازان، توقف اجرای بسیاری از طرح‌های عمرانی، دلیل اصلی کاهش تقاضا برای خرید کامیون‌های تولید داخل است و بازار خودروهای داخلی با رکود همراه شده است.
وی، دلیل اصلی عدم فروش کامیون‌های داخلی از جمله محصولات آمیکو را نبود تقاضا برای خرید عنوان کرد و گفت: در زمینه تأمین قطعه برای تولید این کامیون‌ها کمبودی نداریم.
وی با بیان اینکه در اروپا از کامیون‌های جدید معمولاً در سه شیفت کاری استفاده می‌شود، گفت: به این ترتیب عمر واقعی کامیونی که سه سال کار کرده است، حدود 9 سال خواهد بود و خرید و استفاده از این کامیون‌ها صرفه اقتصادی ندارد.
وی افزود: علاوه بر این، واردات کامیون‌های دست دوم، ارزبری بالایی را بابت تامین قطعات یدکی به همراه خواهد داشت.
*** به اقتصاد ملی ضربه می زند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه واردات خودرو‌های فرسوده و کارکرده نمی‌تواند صرفه اقتصادی برای ناوگان حمل و نقل کشور به همراه داشته باشد،افزود:مسئولان به خوبی با هزینه‌های بالای تعمیر خودروهای فرسوده آشنایی دارند و بنابراین واردات کامیون‌های کارکرده به اقتصاد ملی ضربه خواهد زد.
بهروز نعمتی ، با بیان اینکه صنعت خودرو‌سازی ایران قابلیت تولید خودروهای سنگین رادارد ،افزود: مسئولان باید قبل از دادن مجوز به واردات کامیون‌های کارکرده به کشور نتایج تصمیم خود را به صورت کارشناسی بسنجند.
نماینده مردم اسد‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که تمامی تلاش مسئولان در بخش صنعت خودرو باید معطوف به تولید بهتر و باکیفیت‌تر باشد، افزود: تا زمانی که واردات خودروهای فرسوده در الویت نسبت به تولید خودرو در داخل قرار گیرد بی شک صنعت خودروسازی کشور درجا خواهد زد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه در صورت نیاز ضروری کشور در خصوص رفع کمبود خودروهای سنگین و همچنین تکمیل ناوگان حمل و نقل کشور می‌توان از خودروهای تولید سایر کشورها استفاده کرد، یادآور شد: حتی اگر واردات کامیون به کشور نیز با هدف تکمیل ناوگان حمل و نقل صورت بگیرد نیز باید از ورود خودروهای فرسوده جلوگیری شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه واردات خودرو‌های فرسوده و کارکرده نمی‌تواند صرفه اقتصادی برای ناوگان حمل و نقل کشور به همراه داشته باشد، افزود: واردات کامیون‌های کارکرده به کشور بی شک تأثیر بسیار بدی بر بازار خودروسازی کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: مسئولان به خوبی با هزینه‌های بالای تعمیر خودروهای فرسوده آشنایی دارند و بنابراین با دادن مجوز در خصوص واردات کامیون‌های کارکرده نباید هزینه‌های گزافی را بر کشور متحمل کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های خودروسازی موجود در کشور در خصوص تولید کامیون و خودرو‌های سنگین، افزود: واردات خودروهای فرسوده و دادن مجوز در خصوص ورود آن‌ها به ناوگان حمل و نقل به نوعی به تعطیلی صنعت خودروسازی ایران منجر خواهد شد./

 

*** بازار تجاری ها را برهم می زند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تأکید بر نادرست بودن سیاست واردات کامیون های فرسوده به کشور، گفت: ورود خودرو‌های کارکرده به کشور علاوه بر رکودی که در صنعت خودروسازی کشور به وجود می‌آورد به برهم زدن تعادل بازار نیز منجر می‌شود.
علی‌ علی‌لو در گفت‌و گو با خانه ملت، با بیان اینکه دولت باید هر چه سریع‌‌تر جلوی واردات خودروهای فرسوده و کارکرده را به کشور بگیرد، افزود: واردات کامیون‌های فرسوده به کشور تبعات و پیامد‌های بسیار بدی در پی دارد.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که واردات خودرو‌های سنگین فرسوده با هدف کاهش هزینه‌‌های کشور با حقیقت امر هم‌خوانی ندارد، تصریح کرد: استهلاک و هزینه‌های بالایی که خودرو‌های فرسوده دارند در قیاس با تولید خودرو در کشور بالا است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تأکید بر غلط بودن سیاست واردات کامیون های فرسوده به کشور، گفت: ورود خودرو‌های کارکرده به کشور علاوه بر رکودی که در صنعت خودروسازی کشور به وجود می‌آورد به برهم زدن تعادل بازار نیز منجر می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان این مطلب که در صورت تشخیص به واردات کامیون به کشور بر حسب نیاز ناوگان حمل‌و نقل باید ورود خودروهای سالم و نو صورت بگیرد، عنوان کرد: مسئولان نباید با دادن مجوز به ورود کامیون‌های فرسوده صنعت خودروسازی سایر کشورها را تشویق کرده وعدم حمایت از خودرو‌سازی داخلی را به نمایش بگذارند.
نماینده مردم شبستر در مجلس، ادامه داد: خودرو‌های فرسوده‌ای که در گمرکات کشور منتظر مجوز ورود به کشور هستند عمر مفید خود را کرده و نباید دیگر در چرخه حمل‌و نقل جاده‌ای قرار بگیرند چرا که در غیر این صورت تصادفات جانی و مالی بسیاری را منجر خواهند شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، یادآور شد: صنعت خودروسازی ایران به ویژه ساخت خودرو‌های سنگین به مرحله‌ای از توفیق رسیده‌اند که می‌توانند با حمایت مسئولان به صادرات تولیدات خود بپردازند./

 

 

 

 

*** برای ناوگان حمل و نقل عمومی سم است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه هیچ نوع خودرو فرسوده و کارکرده نباید مجوز برای واردات به کشور را اخذ کند، افزود: واردات هر نوع کامیون کارکرده به کشور که عمر مفید خود را کرده و کارایی ندارد و برای ناوگان حمل ونقل عمومی سم است.
رضا رحمانی ، با بیان این مطلب که واردات کامیون‌های کارکرده اگر از مبادی قانونی انجام شود بی‌شک تمامی اصول استاندارد را پشت سر خواهد گذاشت، تصریح کرد: مسئولان باید با دقت تمام از واردات خودرو‌هایی که فرسوده بوده و عمر مفید خود را کرده‌اند جلوگیری کنند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خودرو‌های فرسوده هزینه‌ نگهداری و تعمیرات گزافی دارند، گفت: مسئولان نباید اجازه ورود خودرو‌هایی که از نظر سلامت بدنه و موتور در حد خوب قرار ندارند بدهند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه هیچ نوع خودرو فرسوده و کارکرده نباید مجوز برای واردات به کشور را اخذ کند، افزود: واردات هر نوع کامیون کارکرده به کشور که عمر مفید خود را کرده و کارایی ندارد برای ناوگان حمل و نقل عمومی سم است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: هیچ خودروی فرسوده و کارکرده ای اجازه ورود به کشور را ندارد و اگر نیازی به واردات کامیون برای تکمیل ناوگان حمل و نقل باری کشور باشد باید خودروهای سالم از لحاظ بدنه و فنی به کشور وارد شوند.
وی با بیان اینکه مسئولان نباید جان افراد در کشور را با هر بهانه‌ای از جمله به صرفه بودن واردات کامیون نسبت به تولید آن در داخل، به خطر بیندازند، افزود: کامیون‌های کارکرده و فرسوده علاوه بر هزینه‌های بی‌شماری که بر کشور از جهت تعمیر تحمیل می‌کنند جان افراد در جاده ها را نیز به علت فرسوده بودن تهدید می‌کند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، یادآور شد: در صورت ورود کامیون‌های فرسوده سازمان استاندارد، محیط زیست و سازمان گمرک کشور باید پاسخ‌گو باشند./
***استقبال از مرگ
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از سیاست‌های نادرستی که در خصوص واردات خودرو‌های کارکرده از سوی مسئولان اتخاذ می‌شود، گفت: واردات کامیون‌های کارکرده نه تنها صرفه اقتصادی ندارد بلکه هزینه‌های بسیاری را نیز از جهت تعمیر و نگه‌داری تحمیل می‌کنند.
الله‌وردی دهقانی در گفت‌و گو با خانه ملت، با بیان اینکه واردات خودروهای کارکرده رکود صنعت خودروسازی کشور را در پی‌ خواهد داشت، افزود: حمایت از تولید داخلی نباید با واردات خودرو آن هم از نوع کارکرده و دست دوم به خطر بیفتد.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب که ورود خودرو‌های کارکرده و دست دوم هزینه‌های بسیاری از جهت تعمیر و نگه‌داری بر کشور تحمیل خواهد کرد، تصریح کرد: اگر نیاز به واردات کامیون به کشور وجود دارد باید به صورت خودرو‌های نو باشد تا جان افراد در جاده‌ها تهدید نشود.
وی ادامه داد: خودرو‌های دست دوم و کارکرده که در صف ترخیص از گمرک و ورود به کشور هستند به این علت که عمر مفید خود را کرده‌اند دیگر نمی‌توانند برای ناوگان حمل و نقل کشور مفید واقع شوند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از سیاست‌های نادرستی که در خصوص واردات خودرو‌های کارکرده از سوی مسئولان اتخاذ می‌شود، گفت: واردات کامیون‌های کارکرده نه تنها صرفه اقتصادی ندارد بلکه هزینه‌های بسیاری را نیز از جهت تعمیر و نگه‌داری تحمیل می‌کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه واردات کامیون‌های کارکرده به کشور سیاستی کامل غلط بوده که جان انسان‌ها را در جاده‌ها تهدید خواهد کرد، افزود: مسئولان به جای بها دادن به کامیون‌ها و خودرو‌های فرسوده سایر کشور‌ها برای واردات آن‌ها به داخل باید تولیدات داخلی را حمایت کرده چرا که در این صورت هزینه کمتری به کشور تحمیل می‌شود.
نماینده مردم ورزقان در مجلس، با بیان این مطلب که بسیاری از تصادفات جاده ای در اثر استفاده از خودرو‌های فرسوده در ناوگان حمل و نقل رخ می‌دهد، گفت: اگر نیاز به واردات کامیون نیز در کشور باشد باید خودروهای نو و کار نکرده وارد شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، یادآور شد: مسئولان در واردات خودروهای فرسوده و کارکرده باید به این امر توجه کنند که هزینه استهلاک و تعمیر این خودروها بیش از صرفه اقتصادی‌ است که از آن صحبت کنند./


 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 79
  • نظرات در صف انتشار: 32
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    26 2
    چرا هر حرکتي بر خلاف انحصارگران از نظر آقايان سم است؟ کيفيت کجاي حرف هاي شماست؟
  • ناظم مسيب خواه IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    10 0
    مسئولين باتخصيص وام هاي بلند مدت با اقساط كم شرايط در يافت كاميون رادر بازار داخلي را مهيا كنند
  • مهمان IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    18 0
    باز هم از توليدات چيني نو بهتر هستند و کيفيت بالاتري دارند. توليدات داخلي هم که کينيتشان برابر چين است چون قطعه ء چيني درجه 3 وارد مي کنند.
  • فرامرز IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    20 0
    کاميون دست دوم ما ميتونيم بخريم ولي کاميون اميکو نو را نميشه از داخل کشور خريد بايد وارد بشه تا قيمت درست بشه وگرنه کارخونه هاي داخلي ماشين بمردم نميدن کي گفته عمر کاميونا 9 ساله ما داريم کاميون 40 سال پيش استفاده ميکنم خدايش ي کم توفکر مردم باشين همش جلو کولراي دفترتون نشينين تز بدين
  • علي IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    17 3
    فقط نشستين تو دفترتون هي تز ميدين کاميون 50 سال پيشه داريم استفاده ميکنيم ميگين ما کشور پيشرفته هستيم عمر مفيد کاميون 9 ساله بابا مردم گناه دارن کاميون اميکو کي داده ب مردم کهبخرن همش مفت گوي ميکنين 7000 تا خوابيده بزارين وارد بشه تا قيمتها بيارن پايين اين دلالان بازار مسخره ما
  • محمد IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    22 0
    بهترين کار ممکن در شرايط فعلي همين است چونکه گردش چرخ کارخانجات مونتاژ داخلي از جان مردم ارزشمند تر نيست و اصلا بايد خودروهاي چيني را مانند هواپيماهاي توپولف روسي از ناوگان حمل و نقل سنگين حذف کرد که بيش از اين جان مردم را نگيرد.
  • ايرانى IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    15 7
    از أحمدى نژاد بيشترازاين توقع نداريم 8 سال نابودى كشاورزى،صنعت، تجارت سالم بسته شدن كارخانجات،همه وهمه براى منافع اجانب. به قيمت حمايت از ايشان بدون توجه به منافع ملى اميدواريم در دولت جديد فكر حمايت از منافع كشور هميشه غالب باشد كشاورزى ،صنايع ،وهمه چى رونق كبيره به كورى جشم همه أجنبي ها از جمله خود چينى ها وروسها
  • راننده IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    20 0
    اگه اين کاميونها وارد بشن اکثر مردم که پول خريد کاميونهاي 500 ميليوني رو ندارن صاحب کاميون ميشن وسود اين اقايون از فروش کاميونهاي 500 ميليوني داخلي کم ميشه.کاميون 100 ميليون و کردنش 500 ميليون بعد سنگ مردم رو به سينه ميزنن.
  • مسعود IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    18 0
    بنظرمن با وجود اينکه توليد کارخانهاي ايرانخورو ديزل وسايپا ديزل متوقف شده وقيمت بالاي کاميونهاي داخلي براي و شکستن قيمت بالاي کاميون لازم به وارد کردن کاميون دست دوم هست
  • فقط فقط محصولات اروپايي بخرين IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    14 0
    نترسين شما وارد کنين ملت قبول داره. خسته شديم از خودرو هاي چيني. راننده ها يه بار ميزنن ميرن ايتاليا يا ترکيه همه جاي ماشينو تعمير ميکنن.
  • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    16 0
    ما 40 ساله که کاميون داريم الان کاميون بنز ده چره يا 21 19 که مال 40 ساله پيشه بهتر ار اين ماشيناي چينيه و مردم بيشتر ميخرند
  • محمد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    19 0
    وقتي توليد کننده داخل فقط به فکر جيبشه و جون راننده بيچاره براش کمترين اهميت رو نداره بايد واردات کاميون هاي دست دوم خارجي که لاشش مي ارزه به دانگ فانگ و هوو و . . .
  • فرزاد IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    18 0
    چه عجب!!!!!بعد اين همه مدت يه مسئول پبداشد که حداقل واسه راننده جماعت دل بسوزونه!بايد زودتر ازينا به فکر مي افتادن اما اشکال نداره،فقط اميدوارم اينبار هم در حد حرق باقي نمون
  • انور IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    17 0
    ووووووواقعأ اي ول به اين ايده اگه عمليش کنن خيلي عاليه...
  • مسعود ازادي IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    14 0
    بنظر من واردات کاميون دست دوم به حمل ونقل کشور فکر خوبي بوده تاقيمت کاميون که خيلي بي رويه بالا رفته کمي شکسته شود وکساني مثل من که کاميونمونو فروختيم دگه نتونستيم بخريم بتونيم با وام گرفتن صد باره دوباره مالک کاميون شويم وتا اخر عمر قسط بدهيم
  • مصطفي حسن آبادي IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    14 0
    سلام به نظر من کاميون دست دوم کشورهاي اروپايي خيلي بهتر از کاميون صفره چيني هست،اگه مسئولان با کارشناسان اين حرفه صحبتي داشته باشن متوجه ميشن که حتي کاميونهاي با ده سال کارکرد اروپايي از نظر کيفيت از خودروهاي ايراني و چيني موجود در ايران بهترن،با تشکر.
  • حميد رضا عباسپور IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    20 0
    سلام به نظر من کاميونهاي کارکردههاروپايي هم از نظر مصرف سوخت بهتره هم ازنظراسايش راننده وهم ازنظرقيمت بهتره کسايي که در اين مورد اطللاعات دارن صحبت کنن نه کسي که تاحالا پاش به رکاب هيچ کاميوني نخورده.
  • علي IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    12 0
    سلام کم به فکر جيب اين شرکتها باشيد. پس مصرف کننده چيکارکنه؟بنظر شما شرکتها تو اين چند سال پيشرف کردند؟ ماشين اروپاي 20سال هم کار کرده باشه از ماشينهاي صفر چينيي و ايراني بهتره.
  • محسن IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    13 0
    جالبه کاميون 3سال کارکرده اروپا باعث ايجاد تصادف وحادثه هاي وحشتناک در جاده ها ميشه ! تاکي دروغ بابا بسه ديگه،امنيت وايمني کاميونهاي 40 سال کارکرده اروپا خيلي بالاتر از اين کامونهاي هوو،دانگ فنگ باکيفيت شماست راستي تاحالا کاميون از نزديک ديدي
  • زرين دشت فارس IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    15 0
    بخدا شما وارد بكنيد 1 ساله ما وام كرفتيم نميتونيم كاميون بخريم به فكر مردم باشيد
  • م غ IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    10 0
    کاربسيار خوبياست
  • رسول مستاجران IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    17 0
    ماشين هاي اروپايي مخصوصا آمريکايي حرف نداره. ماک با 40 سال سابقه کارکرد هنوز هم سنگين ترين بارهاي ترافيکي حمل ميکنه بوژي دالي کمرشکن و حتي وايت و انترناش با 35 سال کارکرد بهتر از ماشين هاي صفر چيني آميکو فراز البرز فاو کاويان بي ام سي ميباشد. تورو به خدا هر چه زودتر وارد کنيد. از رانندگان نظر بخواهيد نه از کسايي که پاشون به رکاب کاميون نخورده.
  • راننده مظلوم IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    17 0
    با سلام خدمت مسولين و صاحب نظران: شماها که ميگين کاميون هاي که ايران منتاژ ميکنه خوبه مثل دنگ فنگ و البرز و هوو و کاميون هاي اروپايي 3 سال کارکرده نيستن بلکه با 3 شيفت کار کردن 9 سال کرده هستن ؟من از شما ميخوام اين البرز و دنگ فنگتون و هوو رو صادر کنين به اروپا ببينين رايگان ازتون برميدارن؟ يه خورده به فکر راننده هاي بي زبون باشين؟ البته تقصير ندارين چون از پشت ميز قدرت حرف ميزنين و با کاميون هاي چيني کارنکردين و فکر ميکنين ماشين هاي چيني خوبه و در شان مردم ايران نيست که ماشين هاي کارکرده اروپايي سوار شن! واقعا متاسفم براي مسوليني که تجربه ندارن/
  • بهامين IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    12 0
    تو رو جان مادرتون زودتر وارد کنيد رنو و اويکو و اسکانيا و ولوو بياريد که هم قطعاتش هست هم نمايندگي داره در داخل به کوري چشم ....
  • رضا IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    9 0
    اگر مسئولين کارشناسانه به موضوع نگاه کنن هم صنعت خودرو رشد ميکنه وهم راننده رايضي ميشه مثل احقاق حق راننده وصرفه در خريد .وارد کردن کاميون دسته 2 اگر با نضا رت باشه هيچ اشکالي نداره چون اروپائيها ساختنش.
  • م گ IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    16 0
    اولا که کاميون در کشور هاي اروپايي بيش از هش ساعت نميتواند رانند گي نمايد دوم وضع جاده هاي انها بسيار بهتر از کشور مااست وباعث فرسودگي خودرو نميشود و قيمت خودروهاي چيني ديگر جا براي افزايش نداشت وگرنه ... و يک کاميون اکسور مدل 80 هزينه نگهداريش يک سوم ماشين هاي چيني است و از نظر ترمز که عامل اصلي تصادفات است انها مثل سواري است شما اگر به جان ومال اين ملت اهميت ميدهيد باشرکتهاي اروپايي همکاري کنيد نه چيني
  • مرتضي IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    11 0
    اگر راست ميگوييد و منافعي براي بعضي از کله گنده ها ندارد باشرکتهاي اروپايي همکاري کنيد نه چيني که کاميون که چهل ميليون تمام شده به سيصد مليون به يک مشت راننده زهمتکش اين مملکت قالب نکنيد خدارا خوش نمي ايد آخه جهنمي هم توي کاره اون روز خدا باباتونو در مياره ما راننده ها هرچي که در مياريم بايد بکنيم توي جيب يک مشت چيني و دلالان از خدا بيخبر ايراني يک کاميون الماني هر پنج سال يک بار تعمير ميخواهد اما کيميون چيني سالي سه الي چهار بار کجا قابل مقايسه است خودتن بگوييد
  • مهدي IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    18 0
    اگر راست ميگين فقط يک سرويس بايک دنگ و فنگ از اروميه برويد بندر و برگرديد اگر انوقت هم اسم چين را اورديد من اسمم را عوض ميکنم
  • نعمت IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    15 0
    اول اينکه اون حمايت کننده صنعت داخلي سيبيلش ميخاد چرب بشه ... دوم اينکه اون خودرويکه قاتل ما وجان مردم هست همون خودرو چيني و ايرانيه .. و سوم الان هم ماک و ولوو و بنز که سي يا چهل سال تو ايران کار کرده هنوزم به ماشين صفر چيني و ايراني برتري داره و...صد البته پيرو دوستان که نظر دادن اکسور و ولوو و مان که ماشين هاي روز جهان هست با قيمت واقعي همه جاي دنيا عرضه ميشود جز مردم و راننده هاي بيچاره وزحمت کش ايران که نميدانم چه گناهي به درگاه خدا مرتکب شدن که عقوبتشون اينقدر گران و به قيمت جونشون هست . خدايا به داد ما برس .خدايا به داد ما برس. تورو خدا يه دفعه يکي از اين وزراي زحمت کش يه ساعت وقتش رو بذاره تو يکي از پايانه هاي مرزي ببينه که راننده ايراني بيچاره مياد با ماک سي سال کار کرده از سرما وگرماو از اون طرف راننده ترک يا عرب مياد با بهترين ماشين روز آسوده از سرما ويا گرما هيچ اذيتي نداره
  • ناصر زماني IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    12 0
    باسلام خدمت مسعولين محترم كار كردن باكاميونهاي دست دوم اروپايي واقعا باسرفه تر از كاميونهاي چيني موجود در كشور ميباشد ازهر لحاظ هم مصرف سوخت كمتري دارند وهم ايمنتر ميباشندوهم قيمت سرسام آور كاميون شكسته ميشود ودر نهايت براي صنعت حمل ونقل رونق بيشتري به ارمغان مي آورد
  • رضا IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    حرف زياده عمل؟
  • مهدي جعفري IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    14 0
    اقاي محترم بايد بگم که کار بسيار بجايي هستش واردات خودروهاي کارکرده چون باعث رقابت خواهد شد .دوما از اين قبيل خودروها همين الان هم در داخل کشور داريم و در حال کار کردن هستند و صد شرف داره به ماشينهايي چيني که داره در ايران مونتاز ميشه و پول مردم بيچاره داره به هدر ميره و در آخر ميگم که شما که تخصصي در اين مورد نداري نظر نده
  • ياسر ن IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    9 0
    به نظر من يا بهتر بگويم واقعيت امر اين است که کاميون هاي کار کرده خارجي 100 برابر توليدات داخلي باز دهي دارند . نميدانم چرا مسئولين واقعيت را نمي بينند کدام يک از توليدات ما استاندارد هستن . واقعا جاي نگرانيست که چرا به جان من راننده اهميت نمي دهند . تجربه چندين ساله من در اين شغل هر لحظه به من ياداوري ميکند که ماشين با برند معتبر 1000 برابر باز دهي بيشتري نسبت به ماشين چيني و توليد داخلي دارد . با تشکر ......
  • مصطفي IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    13 0
    توروخداماشين اروپايي واردکنين خسته شديم ازين بنزاي دماغ دارمدل پايين
  • رسول IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    11 0
    جناب آقاي دبير انجمن خودروسازان بهتره دليل فروش نرفتن 7هزار کاميون آميکو رااز کارشناسان واقعي (رانندگان محترم) جويا شوي.اگه جنابعالي فقط يک ربع وقت بزاري دليلش راخواهي يافت.کاميون آميکو راکه مي شناسي برو لطفا چند تا راپيدا کن واز رانندش بپرس که کيفيتش چطوري است.
  • رسول IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    15 0
    کي گفته هوو (ببخشيدکشنده فراز)،دانگ فنگ (بازم ببخشيدکشنده البرز) ، فاو، آميکو وديگر کشنده هاي چيني آشغالند.آخه حيف نيست افغاني ها، پاکستاني ها، ترکمن ها وعراقي ها ازاينها داشته باشند ! اونا بهتره مان، اکسور، اکتروس آشغال سواربشند!
  • حامد IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    13 0
    مسولين درکشورما هيچ تخصصي ندارن اصلا نميدونن کاميون چيه.کي به نظرات ما اهميت ميده
  • حامد IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    10 0
    مسولين فکرخودشونن راننده......
  • اميد IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    5 1
    من راننده نيستم ولي وضعيت شما رانندها را درک ميکنم آقا اگه ميخواي يه چيز خوب داشته باشي بايد دزد باشي ميتوني بسم الله
  • مهدي IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    16 0
    کهنه خوب از نو بد بهتر است
  • امير IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    8 0
    اگه به کاميونهاي امريکايي فرصت بدهندوازرده خارجشون نکنن1بارديگه همه ي کاميونهارو خاک ميکنن.حالا چه برسه به کاميونهاي جديد امريکايي.کاميون امريکايي بزارين وارد بشه.ماک.کنوورد.پتربيلت.اينترناش.فرايت لاينر اخه چي از اين ماشينهاي دلقک چيني ديدين که ما بايد تحملشون کنيم و جونمونو باهاشون تو اين جادههاي خراب به خطر بندازيم.باور کنين 1کاميون استوک امريکايي قابلييت اينو داره که 40سال شايد بيشتر تو 1کشور بابدترين وضع جاده راه برود اينو ثابت کردن من تنها نميگم از راننده ها نظر سنجي کنين نه از کساني که هيچي از رانندگي نميدونن
  • ممد IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    12 0
    عزيزان کاميون ماک40سال پيش امريکا هنوز تريلي بوژي را ميکشد.به ندرت کاميون اف هاش600اسب بخاري اين کار را انجام ميدهد.پس نتيجه ميگيريم که کاميون اف هاش جفت 600 اسب2010باماک 250سال1975برابري ميکند پس حيف اين سالارها نيست که از رده خارج بشن اگر کسي هم با ماشين مردونه ي ماک و اينترناش وايت نميتونه کار کنه ما امريکايي سوارها اين کارو ميکنيم.اگر هم ماشين وارد بشه خوبه ولي نه ماشين زيققي چيني يه ماشين مرد بيارين اگه کار کرده هم باشه ما قبول داريم
  • امير IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    15 0
    بزاين هر راننده اي که مدارک راننده حرفه اي رو داره حق واجازه ي وارد کردن 1 خودرو سنگيني که خودش مي پسنده را داشته باشه وباهاش کار کنه نه کساني که از وارد کردن خودرو سنگين پول در ميارن و کاسبي ميکنن به راننده ي زحمت کش فروش ميکنن
  • يوسف يوسف IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    10 1
    سلام به نظر بنده برويد پايانه ها از رانندها سوال کنيد.درآنجا از همه قشر راننده هست. نکه بجاي راننده کسي تصميم بگيرد که به فکر بدست آوردن باغ ويلا وماشين آنچناني و...
  • راننده IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    8 0
    دمتون گرم شما اين همه نظرهاي مردم ميخونين اونوقت يه پيگيري کوچيک نمي کنين به خدا همهشون راست ميگنن ماشين 30سال پيش اروپايي ميازه به کاميون صفر چيني که فقط سودش ميره تو جيب دلال ها تورو خدا يه پيگيري کنين
  • ابراهيم IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    9 1
    همين کاميون هاي بقول شمافرسوده اروپايي يه پيچش به کاميون هاي نو چيني ميرزه وبايه تعميرش لااقل سه يا چهار سال راننده ميتونه کار کنه اما کاميون هاي نو چيني که هر سال بايد تعمير کامل بشه .شما هم سنگ خودتون را به سينه ميزنيد والا نه به فکر اقتصاد ملي هستيد نه به فکر راننده
  • اسماعيل IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    4 3
    اي کاش يه نفر پيدا بشه واقعيت رابگه اينها همه دروغ وبه ضرر مردم واقتصاده کم دروغ بگيد ونون به هم قرض بديد
  • سعيد IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    14 1
    چه دروغي همه اين حرفا حرفاي راننده هاست نه حرفاي کسايي که از وارد کردن ماشين چيني سود ميبرند.تمام ماشينهاي چيني به محض اين که اولين بارو رو کمرشون مي بينن .اول از ناحيه ي گير بکس زايمان ميکنن وبعد ميرن 1گيربکس فولر امريکايي ميخرن و ميزارن رو ماشينشون و همين طور چيزاي ديگه.اخه تورو خدا شما که ميگي ما راننده ها دروغ ميگيم ونون به هم قرض ميديم.خودت بودي زورت نمي اومد ماشين صفر کيلومتر اشغال چيني رو بکشي بيرون و به ماه نکشيده بري گيربکس استوک امريکايي بخري و بزاري رو ماشينت وديگه راحت بشي.پس چه کاريه از اول ماشين خوبو پدر مادر دار بيار ما زحمت کشارم دروغ گو نکن برادر من.شما بايد 1سرويس با ماشين اشغال چينيه من با من بياي بندرعباس وبرگردي ديگه ازين حرفا نميزني وقتي ببيني با ماشين نو تو بيابون موندي اونوقت يه ماک جنگي مثل شير نعره ميزنه و از بغلت رد ميشه اره برادر
  • حبيبي IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    8 0
    با سلام ده سال راننده کاميون هستم ماشين هاي کارکرده اروپاي بهتر از ماشين نو داخلي وچيني است از مسئولين ميخواهيم کارشناسي نظر بدهنديه کمي به فکر ما باشند
  • رضا IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    8 1
    سلام.شما مسولين چي از ماشين مي فهميدکه ازاميکو وامسال اين ماشين هاي چيني دفاع ميکنيد بيياين بر ين توجاده هاوتوي اين گاراژها ببينيد راننده ها چي مي کشن از دست اين ماشين هاي چيني اشغال .تازه اين ماشين هاي به حساب فرسوده ي اروپايي حداکثر5 الا6 سال کارکرده است که اگر 200 سال هم کارکرده باشد باز هم ازصفر چيني بهتر است.
  • عزيزا... 92/11/3 IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    8 0
    با سلام به راننده هاي عزيز.شما مسولين مي ترسيد از بين راننده ها نظر سنجي کنيد که اگر نظر سنجي کنيد دست تون رو مي شه
  • محمد IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    7 0
    فقط واردکنيد
  • قايم مقامي IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    7 0
    كاميونهاي چيني براي كشور سم است نه كاميون روز اروپا كايون ولوو چهل سال در ايران كار مي كند بااين همه هيچكس اون را با يك كاميون صفر اميكو يادانگ فينگ عوز نمي كند اينقدر بازار ايران را با كاميونهاي اشقال چيني پر نكنيد هزينه كاميونهاي اميكوودانگ فينگ صد برابر ولو چهل سال پيش است ما استفاده كنده هستيم مي دانيم نه نماينده مجلس پشت ميز ميشينه وحقوق انچناني ميگيره
  • علئ IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    4 0
    نماينده گان مجلس چه ميدونن مارانندگان ازدست ماشينهاي چيني چي ميکشيم اونا فقط به فکر خودشونن ماشين چيني صفر ده برابر ماشينهاي اروپايي که ??تا??ساله توايران کار ميکنن خرج دارن
  • يوسف IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    9 0
    سلام خدمت مسولين گرامي.من يک کاميون بنز 37 ساله دارم وقتي استارت ميزنم انگار بلبل چه چه ميزنه اگر اونو از من بگيرد بجاش از اين کاميونهاي چيني بدين من از رانندگي خداحافظي ميکنم
  • مهدي IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    8 1
    سلام خوبيد منم خوبم کي ماشين هاي دست دوم اروبايي به کشور ميايد ما پوسيديم از. دست ماشين هاي جيني که با او قيافه بدشان خيلي هم قيمت بالايي دارند مرسي از تبريز
  • ميثم IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    8 0
    سلام خواهش ميکنم به فکرماليسانسه هايي باشيدکه به خاطربيکاري به شغل پر زحمت رانندگي رو اورديم.حداقل عمر و جوونيمونو با کاميونهاي چيني به حداقل نرسونيد.
  • سروش حمله داري IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 1
    وقتي کاميون با 40 سال سن در ناوگاون حمل و نقل کار ميکنند و هزينه نگهداري وتعمير مي دهند با اينکه تکنولوژي قديمي دارند چکار دارد به کاميون با تکنولوژي2010 ميلادي ولو که دسته دوم بلشد.اين لابي خودروساز را بشکنيد به فکر حل مشکل باشيد نترسيد از لابي
  • محمد IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 9
    سلام دوستان انرژي منفي ندين من که قصد خريد کشنده چيني نداشتم پولم هم فقط به چيني قد ميداد با تمام دوستانم که همکارن مشورت کردم درصد بيشترشون پيشنهاد دادن چيني نو بهتر از اروپايي و آمريکايي فرسوده هم قيمت نو چيني هست من هم گرفتم درسته که توان عمر کشنده هاي اروپايي وآمريکايي رو ندارند ولي کار راه اندازند انشالله که در بيارييم خوبشو بگييريم .
  • حميد اسدي IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    3 1
    سلام تا کيه بايد از اين کشندهاي بي کيفيت ايراني وچيني من به اسکانيا سال 62 وارد کشور شد h112 پول ميدم ولي به چيني و ايراني مجاني هم نمگيرم چرا واردات کاميونها را به خودرانندها هرکسي کشند روز دنيا که با 3 سال تعهد کار کند اجازه فروش نداشته باشد ان وقت است که رقابت باري شرکتهاي ايراني است نه اينکه دربها را بستند فقط براي افراد خواسه چرا بايد گمرکي کاميونها 150 هزار دلار باشد کاميون و اتوبوس نبايد گمرکي داشته باشد اين ماشين عمو مي است نه ماشين تجاري در کجاي دنيا از اينها گمرکي گرفته ميشود من 3 برند در نظر هست اولي r1000 دوم r730 سوم اکسور 1860 باتشگر
  • عليرضا IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    2 1
    با سلام وخسته نباشيد 20 ساله راننده بيابان هستم وبراي ماشين دارها کار ميکنم با حد اقل حقوق وبيشترين زحمت آرزوي کاميون دارم ولي اگر تا آخر توان کار کنم نميتوانم بخرم اي کاش بشود از اين ماشينهاي دست دو نصيبم شود. التماس دعا.
  • توتاني IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    4 1
    قيمت کاميون مدل 83يا80 در بازار ساخت کشور آلمان يا سوئد در بازار گران تر از کاميون هاي جديد چيني است چون مصرف کننده رضايت بيشتري از کاميونهاي اروپايي دارد مي توانيد fh13رابا هوو مقايسه کنيد حالا کشنداش که هوو باشه باريش ديگه چي ميشه
  • شاهين مردانيان IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 2
    براى ارتباط باشما وخريد اميرمح هاى دسته دوم وارداتى
  • يک همشهري IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    2 3
    ايا خودروهاي فرسوده بهتر از خودرو هاي 40سال کار کرده نيست واستفاده کردن انها اصولي تر از ما نيست.با تشکر
  • محمد IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 1
    ماشین 9سال کارکرد فرسوده است ولی ماشین 50 سال کارکرد فرسوده نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه حرفهایی میزنید!خواهش میکنم وارد کنید
  • محمد IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    اقا وارد کنید اون با من .اصلان ازصدای اشغالهای چینی خوشم نمیاد کرس کرس صدا میده .بنز 68نالش میرزه به کل ماشین های چینی.وارد کنید اقا وارد کنید.
  • محمد IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    با سلام ایا هوو و دنگ فنگهای شرکتهای خودروساز داخلی جان انسانها را در جاده ها تهدید نمیکنند ولی کامیونهی 3 سال کارکرده اروپایی جان انسانها را تهدید میکند در ضمن ایا محصولات امیکو را میتوان کامیون نامید اگه دلشان میخواهد مردم کامیون نو اروپایی بخرند قیمت دلار را پایین بیاورند به چشب
  • امید IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    آقای نماینده مجلس فقط کافیه نظرات رو بخونید به اشتباهتون پی میبرید. فقط اروپا و آمریکا
  • محمدرضا سعید IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    درایران کدام خودروسازی وجود دارد همه مونتاژ کارن بنده شخصا حاضر نیستم کشنده وایت آمریکایی چهل سال کار را با کامیون چینی عوض کنم 25سال قبل که اف واسکانیا استوک توسط استانداری کرمان وارد شدوقیمتشان هنوز از یک کامیون چینی بالاتره چرا مسؤلین به فکر مالکان که کامیونهای خود را در زمان جنگ در اختیار سپاه گذاشتن نیستن ما بابت کامیونها یه بار گمرکی پرداختیم
  • حسین IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    1 0
    کامیونهای داخلی ازجمله کشنده البرزکارکردانهابه ۱۰۰۰۰۰کیلومترمیرسدبایدموتور گیربکس دیفرانسیل تعمیراساسی شودبه نظرشمااینگونه کامیونها خوب است ولی بنده باچشم خودم دیدم کشنده اکسوربعداز12سال تعمیرشده ایااین دوباهم قابل مقایسه هستند
  • راننده IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    ماشین های چینی ب گرد پای ماشین اروپا نمیرسه
  • رضا رعایایی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    ناله ماک میارزد به هزار تا ماشین چینی