۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 147234

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه معاملاتی شدن سهام عدالت بدون کار کارشناسی مصداق توزیع ناعادلان ثروت است ،گفت: معاملاتی شدن سهام عدالت بدون تدبیر و کار کارشناسی باعث خواهد شد فقرا سهام عدالت را به آسانی از دست بدهند و برخی ها یک شبه ثروتمند شوند.

تبعات معاملاتی شدن سهام عدالت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت،غلامعلی جعفر‌زاده ‌‌‌ایمن ‌آبادی اظهار داشت: برای معاملاتی شدن سهام عدالت باید جلسات مشترکی بین کمیسیون های اقتصادی، برنامه، بودجه و محاسبات و همچنین دیگر نمایندگان مجلس با وزارت اقتصاد و امور دارایی برگزار شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی با معاملاتی شدن سهام عدالت موافق نیستم و معتقدم در این زمینه باید کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: اگر در نحوه معاملاتی شدن سهام عدالت تدبیر و کارکارشناسی لازم انجام نشود این سهام از سوی برخی ها از دست اقشار فقیر جامعه جمع آوری خواهد شد بطور مثال می توان از اتفاقی که در کشور روسیه دراین زمینه افتاد نام برد و به این ترتیب یک شبه برخی ها ثروتمند می شوند.

جعفر‌زاده ‌‌‌ایمن ‌آبادی ادامه داد: نکته قابل ذکر درباب ارائه سهام عدالت به مردم این است در این زمینه مطالعاتی صورت نگرفت و از تجارب تلخ وشیرین دنیا در این زمینه استفاده نشد بلکه این سهام دستوری و بدون کار کارشناسی به مردم ارائه شد.

نماینده مردم در مجلس نهم اضافه کرد: اگر در موضوع سهام عدالت تدابیری اتخاذ نشود و به این صورت که تنها در دست مردم سندی از این بابت وجود داشته باشد بماند واقعیت این می شود که مردم از داشتن سهام عدالت خیلی سودی نمی کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، خاطرنشان کرد: باید در زمینه توزیع عادلانه ثروت و سهام عدالت اقدامات و برنامه ریزی های مناسبی صورت گیرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.