قدس آنلاین:رییس پلیس آگاهی استان اصفهان به تشریح حادثه سرقت مسلحانه طلافروشی خیابان کاشانی که منجر به گروگانگیری و کشته شدن دو نفر (سارق و صاحب مغازه) شد، پرداخت و اطلاعات تازه‌تری از این حادثه اعلام کرد.

افشای حقایق سرقت مسلحانه از زبان دوربین مداربسته

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ،سرهنگ ستار خسروی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که شرح واقعه براساس بازبینی فیلم دوربین مداربسته مغازه طلافروشی است، توضیحات خود را این‌گونه عنوان کرد:
ساعت 11 و 23 دقیقه و 30 ثانیه روز هجدهم شهریورماه؛ یک نفر سارق با یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 قرمز رنگ در حالی که یک کیف سامسونت به دوش خود آویزان کرده است داخل پیاده‌روی خیابان کاشانی می‌شود و بعد از پارک کردن موتورسیکلت خود به سمت مغازه‌‌ی طلافروشی دینار رفته و از صاحب مغازه "س.ر.و 47 ساله" می‌خواهد که درب مغازه را به روی او باز کند. صاحب مغازه از روی بی توجهی به ظاهر مشکوک فرد که کلاهی نیز بر سر داشته و خلافکار بودن او کاملا مشهود است، ریموت درب مغازه را زده و سارق مسلح در ساعت 11 و 24 دقیقه و 17 ثانیه وارد مغازه می‌شود. سارق با تهدید اسلحه درخواست گرفتن طلاها را کرده که طلافروش بعد از کمی مقاومت شروع به ریختن آنها داخل کیف سارق را می‌کند.
سارق قصد خروج از مغازه را داشته که با بسته شدن درب مواجه می‌شود. از طلافروش می‌خواهد درب را باز کند ولی او مقاومت کرده و در نهایت کلید را به او می‌دهد. وقتی سارق برای بازکردن درب اقدام می‌کند، طلافروش با ریموت، درب نرده‌ای که به آسانسور ویترین مرتبط است را می‌زند. این درب نرده‌ای سریع پایین می‌آید و راه خروج سارق بسته می‌شود.

سارق بعد از بسته شدن درب خروجی، در ساعت 11 و 28 دقیقه گلوله را به سینه طلافروش شلیک می‌کند. مردم بعد از شنیدن صدای گلوله اول، درب دیگر مغازه را که به صورت کشویی بوده بسته و قفل می‌زنند. سارق مسلح شروع به تلاش برای پیدا کردن ریموت به منظور فرار از صحنه حادثه را می‌کند و این درحالیست که ریموت در جیب طلافروش بوده است.
تلاش ‌های بی فایده سارق باعث می‌شود که ساعت 11 و 33 دقیقه و 18 ثانیه اسحله را بر روی شقیقه راست خود گذاشته و پس از شلیک خود را به قتل برساند.
مردم سه دقیقه بعد از خودکشی سارق با 110 تماس گرفتند
خسروی پس از اعلام شرح واقعه با بیان این‌که تماس مردم با پلیس 110 ساعت 11 و 36 دقیقه و حدود سه دقیقه بعد از خودکشی سارق صورت می‌گیرد، گفت: این درحالیست که چهار نفر با تاخیر چند ثانیه‌ای در این ساعت، حادثه را به پلیس اطلاع داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های ویژه پلیس با این وجود و علیرغم شلوغی خیابان، 8 دقیقه بعد از تماس، سر صحنه حاضر می‌شوند.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این‌که شهود حاضر در محل از گروگان گیری صاحب مغازه توسط سارق خبر می‌دادند، گفت: براین اساس اقدام اول پلیس تلاش برای نجات جان طلافروش بود.
نبود ریموت مغازه، مشکل ساز شد
خسروی با بیان این‌که پلیس بعد از یک ربع حضور در صحنه اقدام به ورود مغازه کرد، گفت: متاسفانه نبود ریموت درب مغازه، کار پلیس را به تاخیر انداخت و درب با ریموت زاپاس که توسط همسر طلافروش به صحنه حادثه رسیده شد، باز گردید.
وی افزود: پلیس زمانی که وارد مغازه شد، احتمال کشته شدن طلافروش را می‌داد ولی بازهم تلاش خود را کرد تا اگر امیدی به زنده بودنش هست او را به بیمارستان منتقل کند اما متاسفانه صاحب مغازه طلافروشی در مسیر انتقال به بیمارستان فوت می کند.
هیچ طلایی سرقت نشد!
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با تاکید بر این‌که هیچ گونه سرقت طلا از این مغازه صورت نگرفته است، گفت: گزینه‌هایی مبنی بر این که سارق مسلح همدست داشته مطرح شده لذا هنوز هیچ موردی در این راستا برای ما محقق نشده و اگر موردی مشخص شود، برای دستگیری آنها اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

وی سارق را 26 ساله و از اتباع بیگانه که در اصفهان زندگی می‌کرد، معرفی نمود و گفت: با توجه به این‌که سارق هیچ گونه مدرک شناسایی با خود نداشت، از طریق انگشت‌نگاری به مشخصات وی پی برده شد.
رییس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این‌که سارق دارای سه فقره سابقه کیفری و مجرم تحت تعقیب بوده است، اعلام کرد: این سارق زندانی متاسفانه بعد از آزادی، مرتکب جرایم متعددی شده بود.
خسروی گفت: جالب این‌جاست که صبح همان روز خانه سارق برای دستگیری وی مورد بازجویی قرار گرفت ولی او در خانه حضور نداشت.
اشتباه طلافروش مبحوس کردن خود و سارق در مغازه بود
وی بی توجهی صاحب مغازه در ظاهر مشکوک فرد سارق و بازکردن درب برای ورود او و همچنین مبحوس کردن خود و سارق در مغازه با زدن ریموت درب را اصلی ترین اشتباه مقتول اعلام کرد و افزود: متاسفانه این اشتباهات به قیمت جان طلافروش تمام شد.
خسروی با بیان این‌که این پرونده در حال تحقیقات بیشتر برای کشف است، گفت: در صورتی که توضیحات بیشتری در مورد سرنخ‌های پلیس داده شود، روند پرونده دچار اشکال می‌شود ولی بعضا شایعاتی در جامعه است که برای رفع این شایعات توضیحات خود را ارائه می‌کنم.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 1
    سلام تشکر بسيار زياد از ماموران
  • آشنا IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 2
    اي انسان طمع كار!!
  • علي IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    2 0
    امنيت نيست..يعني پليس درخصوص شناسايي عوامل گروگانگير و حفاظت از حريمها شهروندي زير صفر عمل ميکند..پليس در واقع شده يک نفر که تو کلانتري به فکر شغل دومشه تا بعد از اتمام شيفت کاريش بره رد کارش...
  • azad IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    1 0
    باز هم اتباع بيگانه . چه آزادانه مي چرخند .
  • آ IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    2 4
    عاقبت کسي که مالش از جانش عزيز تر باشد
  • حسن IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    3 0
    بازم خداراشکرسارق ايراني نبوده بازم مسئولان درهارابازبذارندازمرزهااين سارقان واردکشورشوندوموجبات نامني رافراهم کنند بيرون کنيدتمام افاغنه راچرامردم بايدتاوان سنگين اين بي مديريتي راپس بدهندمردم بايدخودشان دست بکارشوند وازدادن هرگونه خانه ومغازه وکاربه بيگانگان خودداري کنند حالا که مسئولان بي خيالند بايدخودجوش اين مشکلات جامعه حل شو.د.
  • محمد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    1 0
    بي اعتمادي به پيگيري هاي پليس باعث شد تا خود طلا فروش مانع خروج دزد و بخطر انداختن جونش بشه.
  • علي برپور جانباز جنگ از تبريز IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    7 1
    حتما سارق كه گفته شد از اتباع بيگانه بوده افغاني باشد من ميخواهم از مسئولين اين را بپرسم قبل از انقلاب ايران پر از آمريكاييها بوده آنها براي ايرانيها كارخانه بيمارستان پالايشگاه و ... ميساختند ولي بعد از انقلاب ما آمريكاييها را بيرون كرديم و افغاني ها را وارد كشور كرديم الان در افغانستان پرچم مارا ميسوزانند آيا بنظر شما آمريكاييها بهتر بودند يا افغانيها . لطفا از تعداد كشته شده گان ايرانيان به دست افغانيها از بعد از انقلاب يك آمار بدهيد ممنون