انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: این هفته نیز شنبه با دستی پر از خبرهای روز دنیا خدمت شما رسیدیم , اگرچه هفته گذشته ماجرای نامه نگاری اوباما به دکتر روحانی و مصاحبه رییس جمهوری سرخط عمده اخبار کشور بود, درادامه خبرهایی بخوانید از حضور اوشین در اصفهان ، واکنش روحانی به گشت ارشاد، فتوای شگفت‌آور مفتی وهابی درباره انتخابات، عزل و نصب های گسترده در آل سعود، تنها شرط اوباما برای ایران، حمایت خواننده هتاک از شجریان، برپایی یک مسابقه عجیب در اردبیل،...

از رضایت جنتی از وضعیت حجاب و واکنش روحانی به گشت ارشاد تا اخرین ارزوی علی دایی و فروش فراری 5 /8  میلیاردی نمره تهران

***استاندار نزدیک به شهرام جزایری

گفته می‌شود که یکی از نزدیکان شهرام جزایری که برخی اتهامات مالی نیز به وی وارد است، از سوی برخی افراد برای استانداری یکی از استان‌های غربی کشور معرفی شده که با مخالفت شدید نمایندگان این استان زاگرس‌نشین مواجه شده است.
یکی از مسائلی که یکی از نمایندگان در مخالفت با برگزیده شدن این استاندار اعلام کرده است، سکونت خانواده این استاندار پیشنهادی در تهران و حتی کاندیدا شدن وی در این شهر است که عملا باعث می‌شود همان مسائل همیشگی استانداری پروازی در این استان محروم پیش آید؛ امری که در اکثر دوره‌ها باعث ایجاد مشکلات متعدد، عدم حضور به‌موقع مسئولان اجرایی در مواقع ضروری و ناآشنا ماندن این افراد با دردها و رنج‌های ساکنان بومی استان شده است.

***واکنش روحانی به گشت ارشاد
از سه هفته پیش نیروی انتظامی در برخی میادین و مراکز خرید و مشخصا برج میلاد، برخورد با بدپوششی و بدحجابی را شروع کرده است. هرچند که سوابق نشان می دهد برخورد با بدپوششی معمولا در ابتدای فصل گرم شروع می شد.
فرماندهان ناجا البته همیشه گفته اند گشت های امنیت اخلاقی هیچ وقت تعطیل نمی شوند. اما حضور پررنگ آنها در ماه آخر تابستان امسال بیشتر به چشم امده است.
اما رییس جمهور در جلسه هیات دولت به این برخوردها واکنش نشان داد. او که در دوره انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: "من به کمک پلیس کاری خواهم کرد که امنیت واقعی باشد و دختران ما در خیابان احساس امنیت کنند و نخواهم گذاشت مأموری بی‌نام و نشان از کسی سئوال کند. دختران خود حافظ حجاب و عفاف هستند" اکنون از نیروی انتظامی خواسته است با رویکرد اخلاقی و به دور از افراط و تفریط این موضوع را پیگیری کند.
آنطور که پایگاه اطلاع رسانی دولت از این جلسه گزارش کرده است، در این جلسه حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور با تاکید بر حساسیت موضوع اخلاقی، اجتماعی عفاف و حجاب و لزوم اهتمام به آن، از همه مردم اخلاق مدار و به ویژه جوانان رشید و فهیم کشور دعوت کرد با رعایت این دستور دینی، هنجارهای مورد قبول اکثریت جامعه را محترم بشمارند.
رئیس جمهور همچنین از نیروی انتظامی خواست در برخورد با این موضوع، اجرای قانون را با رویکرد اخلاقی و با رعایت کرامت انسانی و به دور از هر گونه افراط و تفریط پیگیری کند و به وزیر کشور نیز ماموریت داد تا موضوع را در شورای اجتماعی کشور مطرح کند.
***فتوای شگفت‌آور مفتی وهابی درباره انتخابات
در پی افزایش انتقادات درباره انتصاب اعضای مجلس نمایندگان عربستان از سوی پادشاه و تاکید بر برگزاری انتخابات در محافل اجتماعی و پایگاه های اینترنتی عربستان، شیخ عبدالرحمن برّاک در تازه ترین فتوای خود، برگزاری انتخابات را "حرام" و آن را تشبّه به کفار دانست!
براک در یادداشت طولانی در صفحه شخصی خود که رسانه های عربستان، چهارشنبه گذشته آن را منتشر کردند، آورده است: روش انتخابات برای تعیین اعضای مجلس شورا یا هر مجلس دیگر را کفار به کشورهای اسلامی وارد کرده اند و حرام است.
وی افزود: این روش همچنین سبب می شود که رأی عالم و جاهل یا زن و مرد با هم برابر باشد و این امر با عقل و شرع تعارض دارد.
این مفتی وهابی در ادامه می افزاید: رهبر را باید اهل "حلّ و عقد" و افرادِ دارای شأن و منزلت انتخاب کنند، نه عامّه مردم، برگزاری انتخابات یک موضوع مفسده دار است که از دشمنان اسلام به مسلمانان آموزش داده شده و از نظر عقل و شرع حرام است.
برتری دادن نظر اهل "حلّ و عقد" بر رأی عامه مردم، در نزد کسانی که نظر اهل حل و عقد را بر حکم خدا نیز مقدم می دارند، موضوع جدیدی نیست؛ اما کمتر اتفاق افتاده بود که شیوخ وهابی با موضوعی که مورد اتفاق نظر همۀ عقلای جهان است، به این صراحت مخالفت کنند.
عبدالرحمن براک همان کسی است که فتوای جنجالی تخریب و بازسازی کعبه معظمه برای جلوگیری از اختلاط زن و مرد در زمان حج را صادر کرده بود.
*** درگیری های ترکیه به اختلافات مذهبی کشید
خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از درگیری های چند ماه اخیر ترکیه، اعلام کرد که به نظر می رسد این درگیری های کم کم دارد به سمت درگیری های مذهبی شیعی – سنی تبدیل می شود.
این خبرگزاری در ادامه نوشت: بررسی درگیری های چند ماه اخیر به ما این اجازه را می دهد که بگوئیم، این درگیری کاملا شیعی – سنی شده است. در واقع علوی ها شیعه و دولت و هوادارانشان سنی هستند.
گفتنی است علوی ها که بزرگ ترین اقلیت دینی - مذهبی در ترکیه به شمار می روند، در حال حاضر 15 تا 20 درصد از مجموع 76 میلیون نفر جمعیت کشور ترکیه را تشکیل می دهند.
به نوشته رویترز، علوی ها شباهت های زیادی به شیعیان و صوفی ها دارند. آنان مراسم سنتی – دینی زیادی در نقاط مختلف ترکیه برگزار می کنند، مراسمی که شباهت زیادی با مراسم صوفی ها و شیعیان دارد. آنان اختلافات زیادی با سنی ها دارند!
این خبرگزاری با هدف اثبات ادعای خود در ادامه نوشت: مرکز درگیری های چند روز اخیر منطقه علوی نشین "توزلوجایر" است. این منطقه فقیر نشین است و در حومه آنکارا پایتخت ترکیه قرار دارد. هر شب اعتراضات در این منطقه علیه دولت سنی "رجب طیب اردوغان" ادامه دارد.
***مفتی وهابی جنایتکار آزاد شد
مفتی وهابی عربستانی که به دختر پنج ساله خود تجاوز کرد و با شکنجه وی را کشت، به دستور دادگاه سعودی، به پرداخت دیه به مادر دختر محکوم شد.
فعالان حقوق بشری عربستان گزارش دادند یک مفتی وهابی عربستانی پس از تجاوز و قتل دختر 5 ساله‌اش و تنها در حالی که مدت کوتاهی را در زندان به سر برده بود، با حکم دادگاه سعودی به پرداخت دیه به مادرش، از زندان آزاد شد.
براساس گزارش اهرام آنلاین، به گفته فعالان، لمیا الغمادی که با آسیب‌های متعدد، از جمله شکستگی در جمجمه، چندین دنده و بازوی چپ، کبودی و سوختگی در سطح زیادی از پوست، در تاریخ 4 دی سال 1390 در بیمارستان بستری شده بود، در اول آبان سال جاری فوت کرد اما خبر کشته شدن این دختر 5 ساله توسط مفتی سعودی، در بایکوت کامل رسانه‌ای قرار گرفت.
فعالان گروه "رانندگی برای زنان" که اعضای آن، گروهی از زنان عربستانی هستند که موارد نقض حقوق زنان در این کشور را رسانه‌ای می‌کنند، در بیانیه ای اعلام کردند: فیحان الغمادی، مفتی سعودی و مهمان ثابت شبکه‌های آموزه‌های وهابی در عربستان، اعتراف کرد که از چندین کابل و عصا برای تحمیل صدمات استفاده کرده است.
دادگاه سعودی در حالی مفتی وهابی را از مجازات مرگ رهانیده که حکم صریح اسلامی برای جرایمی مانند تجاوز به عنف و تعدی به کودکان، اعدام است.
***استفاده پیامبر اسلام از عینک دودی
"خالد بن عبدالرحمن الشایع" معاون کمیته جهانی معرفی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، طی اظهاراتی گفت: متأسفانه در کتب درسی دانش آموزان عربستانی، در بخش معرفی اوصاف و ویژگی های پیامبر آمده که ایشان از عینک دودی استفاده می کرده است.
وی در ادامه افزود: این ادعا کاملا غلط است و هیچ سند و مدرکی که ثابت کننده ادعا باشد، در دست نیست. استفاده از عینک دودی، جزو اوصاف پیامبر نبوده است.
"الشایع" همچنین گفت: روایت های موجود حکایت از آن دارد که چشمان پیامبر مشکی و درشت بوده است. احتمالا نویسنده کتب درسی دانش آموزان سعودی علم و دانشی در مورد روایت ها نداشته از همین رو به برداشت غلط مدعی شده که ایشان از عینک دودی استفاده می کرده اند.
معاون کمیته جهانی معرفی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم افزود: بنده از نظر تاریخی اطلاع زیادی در مورد تاریخ ساخت عینک دودی ندارم اما با توجه به اطلاعاتم در زمینه تاریخ اسلام، می دانم اصلا در زمان پیامبر عینک دودی وجود نداشته است.
***عزل و نصب های گسترده در آل سعود
یک پایگاه اینترنتی عربی به نقل از منابعی که آن را منابع موثق خواند، نوشت: «طی یک تا دو ماه آینده پادشاه عربستان احکام غافلگیر کننده ای از جمله عزل بندر بن سلطان، رئیس سازمان اطلاعات این کشور، صادر خواهد کرد.»
پایگاه خبری حدث نیوز با اعلام این خبر که صحت و سقم آن تایید نشده است، خاطرنشان کرد احتمالا عبدالله بن عبدالعزیز، شاه عربستان، که به علت وخامت شرایط جسمی نتوانسته در چند هفته پیش در جلسات شورای وزیران شرکت کند، به عزل و نصب های مهمی در خاندان پادشاهی دست خواهد زد.»
حدث نیوز به نقل از منابع خاص سعودی نوشت: «پادشاه عربستان با درخواست سلمان بن عبدالعزیز برای انصراف از ولایتعهدی و سفر به خارج از کشور به منظور درمان بیماری آلزایمر موافقت خواهد کرد اما سلمان قبل از آن می خواهد که فرزندش محمد به وزارت دفاع گمارده شود.»
سلمان بن عبدالعزیز هم اکنون خود عهده دار وزارت دفاع است و بعد از او مقرن به صورت تشریفاتی ولیعهد عربستان می شود به این معنا که جایگزین پادشاه نخواهد شد و تنها یک سال عهده دار این منصب خواهد بود.
در همین حال پادشاه عربستان فرمانی برای تعیین متعب بن عبدالله فرزند خودش به عنوان وزیر گارد ملی و معاون دوم رئیس دولت (طبق قانون اساسی عربستان پادشاه رئیس دولت است) صادر خواهد کرد که این اقدام متعب را در یک قدمی ولایتعهدی قرار خواهد داد. زیرا بعد از برکناری قریب الوقوع مقرن متعب به عنوان ولیعهد و سپس به عنوان شاه برگزیده خواهد شد.
در کنار تغییر در وزارت خارجه به ریاست سعود الفیصل که سالهاست انتظار تغییر آن به نفع معاونش عبدالعزیز فرزند شاه می رود، بارزترین تغییر که سایر تغییرات نیز تابع آن هستند عزل بندر بن سلطان، رئیس سازمان اطلاعات است.
***استفاده از "آی پد" در جنگ علیه بشار اسد
سایت دیلی میل نوشت: تجهیزات شورشیان در سوریه به حدی است که آنها حتی در شلیک خمپاره های خود علیه نیروهای بشار اسد از آی پد استفاده می کنند تا بتوانند مختصات دقیق تری را از اهداف خود بدست آورند.
دیلی میل نوشت: سه ماه پیش شورشیان در همین منطقه، از نقشه برای پرتاب خمپاره ها استفاده می کردند اما اکنون به آی پد و جدید ترین تکنولوژی ها دسترسی دارند.
شورشیان می گویند این تکنولوژی برای آنها بسیار مفید بوده و در زدن اهداف خود بسیار دقیق تر عمل می کنند.
*** روسیه در دوسوی جنگ سوریه
سایت صدای روسیه(RUVR)، نوشت: «روزنامه روسی کامرسانت گزارش داد، احتمال بسیاری وجود دارد که کارشناسان نظامی روسی برای تامین امنیت و روند نابودسازی سلاح های شیمیایی موجود در سوریه، به این کشور اعزام شوند.»
این سایت افزود: «همچنین در این خبر آمده است که احتمال اعزام یک یگان ویژه ضربت برای تامین بیشتر امنیت به سوریه وجود دارد.»
درهمین حال ؛ پایگاه خبری "النشره" خبر داد که "سرگئی اسمیرنوف" معاون اول سرویس امنیتی فدرال روسیه ابراز داشت 300 تا 400 شهروند روسیه اجیر شده و در سوریه مشغول جنگ هستند.
بنابراین گزارش، معاون اول سرویس امنیتی فدرال روسیه ابراز داشت که 300 تا 400 شهروند روسیه اجیر شده و در سوریه مشغول جنگ هستند. این در حالی است که قوانین روسیه اجازه برخورد با مزدوران را نمی‌دهند.
به‌نظر می‌رسد که بخش اعظم این تروریست‌های روس را شهروندان چچنی تشکیل می‌دهند.
*** به ایران حمله نکنید، بمب هسته ایش را هم می پذیریم
پایگاه اینترنتی شبکه خبری "المیادین" گزارش داد یک نظر سنجی نشان داد که اغلب مردم آمریکا و اروپا به شدت با دخالت نظامی در سوریه و ایران مخالف هستند.
بنابراین گزارش این نظر سنجی که به طور منظم و سالانه توسط موسسه آلمانی "مارشال" در ایالات متحده اجرا می شود برای شناسایی افکار عمومی مردم آمریکا و اروپا و نزدیکی هرچه بیشتر میان آنها در نظر گرفته شده است.
موسسه تحقیقاتی "مارشال" این نظرسنجی را در 11 کشور اروپایی (فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسپانیا، سوئد وانگلیس) و همچنین ایالات متحده آمریکا و ترکیه برگزار کرده است.
در این نظر سنجی مهم که بر اساس آن تصمیم های مهم اتخاذ می شود 62 درصد آمریکایی ها و 72 درصد اروپائی ها به شدت با دخالت نظامی کشورهایشان در بحران سوریه مخالفت کرده اند و تنها 30 درصد آمریکایی ها و 22 درصد مردم اروپا با حمله نظامی به سوریه موافق هستند.
این نظر سنجی همچنین در ترکیه نشان داد که 72 درصد مردم اعتقاد دارند که دولتمردان آنکارا باید از بحران سوریه دوری کنند و تنها 21 درصد پرسش شدگان به حمله نظامی رای دادند.
اما این نظر سنجی موضوع دیگری هم داشت و آن موضوع برنامه هسته ای ایران بود، بررسی ها نشان داد که اکثر مردم اروپا و آمریکا معتقد بودند که بهترین راه برای جلوگیری از گسترش برنامه هسته ای ایران، اعمال تحریم های بیشتر می باشد و شدیدا با بکارگیری قدرت در این مسئله مخالف بودند.
اما طراحان این نظرسنجی وقتی از آنهائیکه مخالف حمله نظامی به ایران بودند، پرسیدند که در صورت شکست راه های مسالمت آمیز آیا موافق دخالت نظامی هستید؟ با آماری جالب روبرو شدند: در اروپا تنها 48 درصد و در آمریکا 64 درصد استفاده از قدرت را به صلاح دانستند.
***اختلاف اوباما و نتانیاهو بر سر مذاکره با ایران
الجزیره انگلیسی نوشت: اوباما خواهان مذاکره با ایران است و او می خواهد این فرصت به ایران داده شود تا اشتیاق ایران در زمینه حل مشکلات برنامه هسته ای ایران سنجیده شود اما این در حالسیت که نخست وزیر نتانیاهو به اوباما فشار می آورد تا برنامه های تهران عملی نشود.
الجزیره انگلیسی نوشت: باراک اوباما گفته است که او خواهان است تا راه مذاکره با ایران در مورد برنامه هسته ای ایران باز بشود و اکنون فرصت جدید و خوبی برای ایجاد یک مذاکره مستقیم بدست آمده است. این صحبت های آقای اوباما در حالی بود که آمریکا تایید کرد که نخست وزیر اسرائیل نیز قرار است در 30 سپتامبر به کاخ سفید سفر کند تا در مورد برنامه هسته ای ایران و سوریه و مذاکرات صلح با فلسطین به اوباما مشاوره دهد.
نتانیاهو نیز در سخنان خود از اشتیاق خود در مورد بحث در مورد برنامه هسته ای ایران با اوباما حرف هایی زده است و این امر در آستانه ایجاد احتمالی مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا بوده است.
***تنها شرط اوباما برای ایران!
به گفته سخنگوی کاخ سفید باراک اوباما در نامه اش به رئیس جمهور ایران، به جای آن که ادعای خود و چند کشور دیگر غربی مبنی بر ساخت بمب اتم در ایران را اثبات نماید و برای ادعای خود دلیل بیاورد، از جمهوری اسلامی ایران خواسته است، دلیل بیاورد و صلح آمیز بودن انرژی هسته ایش را ثابت کند!
سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه، 27 شهریور، اعلام کرد که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در نامه به حسن روحانی گفته است که «آمریکا آماده است تا منازعه هسته‌ایش با ایران را خاتمه دهد مشروط به اینکه ایران نشان دهد به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست»
وی افزود: «نامه همچنین حامل این پیام بود که ایران باید فورا به مسائل مطرح (در برنامه هسته‌ایش) پاسخ دهد، چون همان‌طور که گفته‌ایم، دریچه فرصت حل و فصل دیپلماتیک آن باز است ولی این دریچه برای همیشه باز نخواهد بود»
***مرگ خواننده زن و یک اتفاق جالب
ایمی واینهاوس، خواننده بریتانیایی صاحب جوایز گرمی، در ماه ژوئیه سال 2011 بر اثر مصرف بیش از حد الکل و مسمومیت ناشی از آن درگذشت. اگر مرگ به سراغ این خواننده مشهور و پرطرفدار با صدایی جادویی نمی آمد، او روز شنبه 14 سپتامبر سالگرد تولد 30 سالگی خود را جشن می گرفت.
نمایشگاه عکسی از این هنرمند در یک گالری در لندن برپا شده است که والدین وی از آن بازدید کردند. آنها بنیاد خیریه ایمی واینهاوس را بنا نهاده اند، بنیادی که درباره اثرات مخرب استفاده زیاد از الکل و موادمخدر به جوانان هشدار می دهد.
ایمی در محله کامدن واقع در شمال لندن زندگی می کرد و در همانجا هم به زندگی بدرود گفت. وی پیش از مرگش خود را از بند مصرف مواد مخدر رها ساخته بود اما نتوانست بر مصرف الکل بیش از حد فائق آید.
گرچه کنسرت های این خواننده زن انگلیسی در دوران حیاتش به محلی برای انحراف اخلاقی جوانان و کشیده شدن آنها به دام مواد مخدر و مشروبات الکلی شده بود اما به نظر می رسد جوانمرگ شدن وی در اثر اعتیاد لااقل برای عده ای از طرفداران پروپاقرص او عبرت آموز بوده و آنها را به بازگشت و پشیمانی از کارهای گذشته واداشته است. میچ واینهاوس پدر وی با اعتراف به این موضوع می گوید: “روزانه، نامه های زیادی از جوانان و افراد مسن دریافت می کنیم آنها برای ما می نویسند که ایمی زندگی آنها را تغییر داده است. افرادی که گرفتار اعتیاد بودند پس از مرگ ایمی اعتیاد خود را درمان کرده اند. ایمی اثر مثبتی بر روی هزاران پیر و جوان داشته است.”
***حمایت خواننده هتاک از شجریان
محسن نامجو ”، که در ترانه های خود به قرآن کریم، مقدسات و خصوصاً امام زمان (عج) هتاکی و بی احترامی کرده، این بار ازشجریان خواننده حامی جریان فتنه حمایت کرد.
شجریان طی سال‌های اخیر تبدیل به یکی از عروسک‌های خیمه شب بازی رسانه‌های دولت‌های جنگ طلب برای ایجاد جنگ داخلی و تجزیه ایران شده بود،
محمدرضا شجریان هم ازجمله افرادی بود که در جریان وقایع سال 88 خودش را به رسانه‌های ضدایرانی همچون بی‌بی سی فارسی و صدای آمریکا فروخت.
وی همچنین چندی پیش با حضور در شبکه فارسی زبان سازمان تروریستی‌ ام آی شش انگلیس با عناصر بهایی و صهیونیست و همجنس‌گرای فعال در این شبکه عکس یادگاری گرفت.
****عاقبت عشق به یک دختر همجنس باز
مگ فور نوشت: یک سرباز 40 ساله ارتش امریکا به دلیل عشق به یک دختر همجنس باز بعد از 3 ازدواج نافرجام و دو فرزند محل خدمت خود را ترک کرد تا به انگلستان رفته و بعد از تغییر جنسیت در کنار دختر مورد علاقه اش زندگی کند.
چارلز 49 ساله بعد از اینکه به صورت آنلاین با یک دختر 29 ساله انگلیسی آشنا شد متوجه شد به شدت به وی علاقه مند شده است اما زمانیکه فهمید این دختر تمایلات همجنسگرایانه دارد برای به دست آوردن او تصمیم گرفت شغلش را در ارتش رها کرده و تغییر جنسیت دهد. او که اکنون " آلیسسیا" نام دارد یک هنرپیشه است و به انگلستان مهاجرت کرده است. او معتقد است زندگی در انگلستان برای یک شخص تغییر جنسیت داده به مراتب راحتتر از زندگی در امریکاست.
او اضافه می کند که از کودکی تمایلات زنانه داشته است اما خدمت در ارتش به او اجازه نمیداد تا از این راز با کسی صحبت کند. آشنایی با ماریا و تمایلات همجنسگرانه او باعث شد تا او نیز به آنچه تا آن زمان اهمیت نمیداد بیشتر فکر کند. او میگوید خانواده اش همیشه میدانستند او دوست دارد یک دختر باشد و زمانیکه از تصمیم وی با خبر شدند اصلا تعجب نکردند.
***مرکز ترک اعتیاد مخصوص ستارگان
زک افرون، بازیگر جوان سینمای هالیوود پس از 5 ماه اقامت در مراکز ترک اعتیاد،‌ موفق شد اعتیاد به کوکایین را ترک کند.
پیش از این نیز برخی ستارگان که از اعتیاد ، افسردگی و ناراحتی های روانی رنج می برند به این مراکز مراجعه کرده اند.
اما آنها به مراکز ترک اعتیاد معمولی که افرادی از هر قشر جامعه حضور دارند ،‌نمی روند. یکی از این مراکز «ادیکشن آلپس» (Addiction Alps) در مالیبو لس آنجلس است.
فقط یک تکه زمین در این منطقه لس آنجلس میلیونها دلار ارزش دارد ، چه برسد ماهها در این منطقه اقامت داشته باشند. این مرکز در سال 2010 و صرفا برای ترک دادن ستارگان و افراد معروف و ثروتمند تأسیس شده است. تمامی وسایل راحتی و امکانات لازم در این مرکز موجود است.
ولی ستارگان برای استراحت در اتاقی بزرگ ،‌روشن و تمیز با دکوراسیون ویژه ، مصرف غذاهای مفید ، بهره گیری از هوای سواحل اقیانوس،‌ مطالعه در محیطی آرام ، ورزشهای فیزیکی ، فکری و استخر و در نهایت ترک اعتیاد در این شرایط ایده آل چقدر پرداخت می کنند؟
مرکز «ادیکشن آلپس» با ارائه چنین خدماتی 90 هزار دلار در ماه دریافت می کند که به نظر می رسد در قبال خدماتی که ارائه می دهد اندک هم باشد.
گفتنی است 60 درصد بازیگرهای سینمای هالیوود به الکل اعتیاد داشته که از میان این افراد 40 درصدشان نیز معتاد به یکی از مواد مخدر اند
***طرح خودکشی داوطلبانه توسط نابغه فیزیک
سایت نشریه تلگراف از حمایت استفان هاوکینگ نابغه فیزیک از خودکشی داوطلبانه انسان ها خبر داد.
پروفسور استفان هاوکینگ که در آستانه 71 سالگی است ، خواستار قانونی شدن خودکشی داوطلبانه به خاطر بیماری های صعب العلاج شد.
هاوکینگ گفت ما زجر کشیدن حیوانات را نمی توانیم تحمل کنیم ، پس چگونه می توانیم زجر کشیدن آدم ها را شاهد باشیم ؟
او گفت از اینکه خانواده بیمارانی که از بیماری های سخت رنج می برند ، بتوانند نسبت به خودکشی داوطلبانه مریض خود اقدام کنند ، حمایت کرد. او گفته است که نباید آنها را تعقیب قضایی کرد.
اقدام دوستان و خانواده های افراد بیماردر کمک به خودکشی آنها در انگلستان جرم است اما صراحت این قانون طوری است که احتمال تحت تعقیب قرار گرفتن افرادی که در خودکشی داوطلبانه اعضای خانواده خود نقش دارند بعید به نظر می رسد.
*** «اوشین» به اصفهان رفت
فیلم سینمایی اوشین (Oshin) ساخته شین توگاشی و محصول سال 2013 ژاپن که روایتی دوباره سازی شده از کودکی و نوجوانی اوشین است، در بخش مسابقه بین‌الملل بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شرکت می‌کند.
فیلم سینمایی اوشین (Oshin) محصول سال 2013 ژاپن ساخته شین توگاشی در بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شرکت می‌کند.
فیلمنامه این فیلم 105 دقیقه‌ای را کوتا یامادا بر اساس قصه ارژینال سوگاکو یاشیدا نوشته و در آن کودکی اوشین بر اساس شخصیت مشهور این سریال - که در ایران با نام «سال‌های دور از خانه» روی آنتن رفت- دوباره سازی شده است.
نسخه تلویزیونی اوشین از آوریل سال 1983 تا مارس سال 1984 در ژاپن روی آنتن رفت.
این هشتمین فیلم بلند سینمایی شین توگاشی کارگردان 53 ساله ژاپنی است و در آن، کوکانه هامادا نقش اوشین 8 ساله را ایفا می‌کند که از بین کودکان زیادی انتخاب شده است.
مانامی ایگاشیرا نیز در این نسخه نقش اوشین نوجوان را بازی می‌کند و آیا یوتو در این فیلم ایفاگر نقش مادر اوشین است.
**ابراز رضایت جنتی از وضعیت حجاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی ضمن بیان اینکه 80 درصد زنان ایرانی محجبه هستند اظهار کرد: 30 سال است که در زمینه عفاف و حجاب برنامه داریم، البته ما موفق بوده‌ایم، اما وضعیت ظاهری جامعه در مواقعی قابل انتقاد است.
علی جنتی ادامه داد: من به دلیل مسؤولیت‌هایی که داشته‌ام، حدود 12 سال در کشورهای عربی زندگی کردم و آن‌جا از نزدیک دیده‌ام که رادیوها،‌تلویزیون‌ها، مجلات و رنگین‌نامه‌ها در جهت فاسد کردن جوانان تلاش می‌کردند، اما من لمس می‌کردم که برخی از مساجد برنامه‌هایی برای تقویت قوای فرهنگی جوانان برگزار می‌کردند و می‌توانستند موفق باشند.
او با بیان این که 30 سال است که در زمینه عفاف و حجاب برنامه داریم، گفت: باید پرسید که تا چه حد موفق بوده‌ایم و الآن چه وضعیتی داریم؟
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: البته ما موفق بوده‌ایم، اما وضعیت ظاهری جامعه در مواقعی قابل انتقاد است، اما من در جاهایی که تمام تبلیغات علیه حجاب بود، می‌دیدم که به دلیل تبلیغات رودررو و کارهای فرهنگی 80 درصد جامعه محجبه هستند و این حجاب محدود به مرزهای جغرافیایی کشورشان نیست و هر گاه که از کشور خارج می‌شوند و به کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز می‌روند، حجاب خود را حفظ می‌کنند و این فایده مصونیت بخشیدن به روح انسان‌ها را نشان می‌دهد.
او افزود: اگر من ساعت‌ها در خصوص ساده‌زیستی صحبت کنم، اما زندگی اشرافی داشته باشم و اگر در خصوص بیت‌المال ساعت‌ها سخنرانی کنم و تصرف ناروا در بیت المال داشته باشم، تمام حرف‌هایم به باد می‌رود و هیچ کدام از مردم حرف مرا باور نخواهند کرد.
جنتی با بیان این که مردم کوچه و بازارها گاهی بین حرف و عمل ما فاصله می‌بینند، گفت: بخصوص در مورد مسؤولین و کسانی که رهبری جامعه را به عهده دارند، این مساله بسیار شدید می‌شود و ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا در عمل با رعایت تقوا و تقید به آداب اسلامی بتوانیم دیگران را به صراط مستقیم هدایت کنیم.
**** برپایی یک مسابقه عجیب در اردبیل
یک سایت خبری نوشت :چند روز پیش در اردبیل مسابقه‌ای برپا شد که در آن دختران و پسران جوان و زنان و مردان دوستانه و مختلط با یکدیگر به انجام بازی های محلی پرداختند! آن هم در حضور مسئولین ارجمند! آن هم با حضور تیم‌هایی از چند استان مملکت!
جذاب‌ترین بخش مسابقه هم آنجایی بود که یک دختر جوان در حضور ده‌ها پسر همسن و سال خودش که او را تشویق می‌کردند یک پایش را بالا گرفته و یک پایی مسافت تعیین شده را لی‌لی می‌کرد! حضور تماشاگران مرد در این مسابقه (که تقریبا تماشاچی زن نداشت!!) به صورتی بود که خانم ورزشکار در صورت زمین خوردن به روی آقایان تماشاچی سقوط می‌کرد!
جالب‌تر آن که گزارش این مسابقه شورانگیز با آب و تاب فراوان در اخبار ورزشی سیمای ضرغامی پخش شد و موجبات سرور و هیجان بینندگان ارجمند را فراهم آورد!
***شنای مختلط دختران و پسران
به گزارش یورونیوز، دادگاهی در آلمان به لزوم شنا کردن دختران مسلمان با پسران در کلاس های شنای مدارس، رای داد.
اسماء، دختر مسلمان مراکشی تبار و ساکن شهر فرانکفورت برای پایبندی به اعتقادات و دفاع از حقوق دینی خود و میلیون های مسلمان آلمانی به شیوه این نوع کلاس ها اعتراض داشته و این دعوا را از طریق قانون این کشور اقامه کرده است.
وی می گوید که نمی خواهد همراه پسران در یک استخر شنا کند و در ادامه می گوید: «می توانم کلاسهای خصوصی شنا را دنبال کنم. من انسانی عادی هستم و می خواهم که در ادای وظایف دینی خود آزاد باشم.»
رأی به دختران دانش آموز مسلمان در صورتی که لباس شنای «بورکینی» بر تن کنند از کلاس شنا معاف نیستند. بورکینی لباس شنایی است که بسیاری از زنان مسلمان هنگام شنا بر تن می کنند و تمام بدن آنها به جز صورت و دست ها و انتهای پاهایشان را می پوشاند.
***خودرو 8.5 میلیاردی تهران!
صاحبش می‌گوید تنها فراری پلاک شده در ایران است. صاحبش راست می‌گوید. سوپر اسپرت ناب ایتالیایی که معلوم نیست با کدام امضای طلایی وارد شده، پلاک شده و اکنون برای فروش قیمت‌گذاری هم شده است. این خودرو 8.500.000.000 تومان می‌ارزد. ارزش‌گذاری که مبنای آن دلخواهی صاحبش است.
اولین باری که پورشه وارد بازار ایران شد همه به هم می‌گفتند: ببینید خودروهای 500 میلیونی آمدند. بعد از آن مدل‌های لوکس اسپرت ب‌ام‌و راهی ایران شد. مدل‌هایی 600 و حتی 700 میلیون تومانی. سپس شاهد حضور نسخه‌های لوکس مرسدس‌بنز بودیم که تا مرز 800 میلیون هم قیمت‌گذاری می‌شدند.
مازراتی که آمد همه‌چیز عوض شد. ورق برگشت. این خودرو برای اولین بار در تاریخ ایران بود که به قیمت یک میلیارد تومان فروخته می‌شد. بر خلاف تصور فروش مازراتی بیش از پیش‌بینی‌ها شد و واردکننده‌اش را وادار به واردات مدل‌های دیگری کرد.
حضور مازراتی در باشگاه 1 میلیاردی‌های خیلی دوام پیدا نکرد. بعد از آن مرسدس‌بنز CL500 و ب‌ام‌و سری 6 گرن‌کوپه نیز عضو این باشگاه شدند.
خرید و فروش این خودروها در شرایطی که مردم با تورم 40 درصد و رشد منفی اقتصادی دست به گریبان بودند، پدیده غیر قابل توجیهی بود.
اما با این حال فروشنده و خریدار مراعات حال عموم مردم را می‌کردند و از سیاست چراغ خاموش بهره می‌بردند.
چندی است که انگار قبح همه‌چیز ریخته شده است.
دولت ممنوعیت واردات می‌گذارد و تخلف پشت تخلف صورت می‌گیرد.
در فضایی بدون بانی قیمت‌گذاری خودرو، هر کسی باب میل خود محصولش را می‌فروشد.
به طرزی باورنکردنی همه اینها در مقابل اتفاق اخیر قابل قبول است؛ فروش یک فراری مدل 458 Italia به صورت رسمی با پلاک ملی در سایت‌های اینترنتی آن هم با قیمت کهکشانی 8.5 میلیارد تومان.
ابتدا تصور می‌شد این یک شوخی است. ولی بعدها با استعلام‌هایی که صورت گرفت معلوم شد داستان حقیقت دارد. این سوپر اسپرت ایتالیایی وارد شده، پلاک شده و اکنون آماده فروش شده است.
مانند بسیاری دیگر از اتفاقات خاص، به نظر می‌رسد پشت داستان این خودرو نیز آقایان خاص با مجوزهای خاص و از نهادهای خاص باشند.
مالک خودرو به طور حتم می‌بایست عضو ارگان یا جناح خاصی باشد یا اینکه با افرادی که عضو جناح یا ارگان خاصی هستند، رابطه دارد. وگرنه در فضای حساس کنونی تنها با پول نمی‌شود این‌طور جولان داد.
وارد کردن یک خودرو این روزها مشکلات خاص خودش را دارد چه برسد به ترخیص چنین مدلی.
فارق از بحث واردات، مهم‌ترین ابهام درباره فراری 458 نحوه شماره‌گذاری رسمی آن است.
بعد از واردات و شماره‌گذاری آخرین علامت سوال دلیل فروش و چگونگی قیمت‌گذاری آن است.
تقریباً هیج روش معقولی برای این نوع قیمت‌گذاری به ذهن نمی‌رسد.
قیمت این خودرو در آن سوی آب‌ها 229 هزار و 825 دلار است. اگر دلار را 3500 تومان نیز در نظر بگیریم چیزی می‌شود معادل 804 میلیون و 380 میلیون تومان. با توجه به تاریخ ترخیص اگر عوارض را 100 درصد نیز محاسبه کنیم قیمت نهایی 1 میلیارد و 608 میلیون تومان می‌شود.
***روایت جالب پسری که ایران را قهرمان جهان کرد
عزت الله اکبری ستاره تیم ملی کشتی آزاد ایران که با مدال نقره خود سبب شد تیم ملی بعد از 12 سال بار دیگر قهرمان جهان شود و بعد از 48 سال این قهرمانی را بیرون از ایران تکرار کند ، در پاسخ به این سئوال که چه زمانی فهمیده چه کاری برای تیم ملی کرده است می گوید:« راستش این قدر شرایط بازی ها و استرسم بالا بود که فقط سعی می کردم کار خودم را بکنم و سمت جدول خودم را پیگیری می کردم. نمی دانستم چه خبر است و مربیان هم چیزی به من نگفته بودند . بازی با حریف ازبکم که تمام شد و به فینال رسیدم ، به سرعت به سالن استراحت و تمرین رفتم . وقتی رسیدم دیدم همه کادرفنی نشستند و دارند اشک می ریزند. ترسیدم و گفتم چی شده؟ تازه به من گفتند چه اتفاقی افتاده است.»
او سپس می گوید من از همه مردم ایران برای دعاهای شان و از مربیان خوبم در تیم ملی برای زحماتی که برایم کشیدند و البته از خانواده خوبم تشکر می کنم. خوشحالم در این شب های مزین به نام امام رضا (ع) توانستیم باعث شادی دل مردم خوب مان باشیم.»
***اخرین ارزوی علی دایی
علی دایی دربرابر این پرسش که سقف ارزوهای شما در مربیگری کجاست ؟اظهارداشت :آرزوی هر مربی است که در اروپا مربیگری کند و من هم علاقه‌مندم که این اتفاق برایم بیفتد اما برای مربیگری در یک تیم اروپایی یک رزومه بسیار قوی احتیاج دارد و من فعلا در فکر جمع‌آوری آن رزومه هستم.
***گاف شبکه 3 در پخش مسابقات کشتی
در حالی که کشتی، ورزش اول ایران محسوب می شود و مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان در حال برگزاری است، اما مسئولان سیما اهمیت زیادی برای این مسابقات قائل نشده و این رقابت ها را به طور زنده و کامل پوشش ندادند.
در روز نخست مسابقات تنها مسابقات پایانی حسن رحیمی و رضا یزدانی پخش شد. جالب اینجاست که مسئولان سیما در پخش تنها دو مسابقه نیز دقت زیادی به خرج ندادند.
پس از پخش کشتی فینال حسن رحیمی که با قهرمانی نماینده ایران همراه بود، تصاویری از تماشاگران ایرانی حاضر در سالن پخش شد که پرچم های سلطنت طلبان را در دست داشتند و این اتفاق پس از پخش تصاویر عجیب در جریان مسابقات والیبال نشان داد که نظارت دقیق در این زمینه صورت نمی گیرد.
بهتر است مسئولان شورای سیاست گذاری ورزش صدا و سیما، نظارت بیشتری روی تصاویر پخش شده کنند و البته به وعده های خود مبنی بر پخش مسابقات مهم بین المللی در رشته های غیر فوتبالی جامه عمل بپوشانند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پيراسته فر IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    0 1
    دربين اين مجموعه "کشکولي"خبري قدس يک خبربرايم خيلي جالب بود وآن رضايت حضرت آيت الله جنتي است! ريشه اين رضايت را بايد دردولت تدبيرواميد جست،اگرآقاي روحاني تدبيرنميکرد يک فرد مناسب را براي وزارتخانه عريض وطويل ارشاد انتخاب نميکرد حالا اميد"رضايتي"درکارنبود. روحاني متچکريم.