عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره انتقادات مطرح شده از سوی فرهنگیان مبنی بر افزایش 23 تا 25 درصدی حقوق، گفت: اگرچه قرار بر این بود که افزایش حقوق فرهنگیان بر مبنای نرخ تورم باشد ولی از آنجایی‌که نرخ تورم به بالای 30 درصد رسید امکان این هماهنگی میان نرخ تورم و افزایش حقوق فرهنگیان وجود نداشت. <BR>

افزایش حقوق فرهنگیان با سیستم پلکانی محاسبه می‌شود/افزایش حقوق متناسب با تورم شدنی نیست

قاسم احمدی‌لاشکی در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری انتقادات مطرح شده درباره افزایش حقوق فرهنگیان، توضیح داد: قرار بر این بود که افزایش حقوق فرهنگیان بر مبنای نرخ تورم باشد ولی از آنجایی‌که نرخ تورم به بالای 30 درصد رسید امکان این هماهنگی میان نرخ تورم و افزایش حقوق فرهنگیان وجود نداشت.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افزایش حقوق معلمان بین 23 تا 25 درصد بود ولی توقعات حکایت از افزایش 30 درصدی را داشت که برای وزارت آموزش و پرورش ممکن نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم، با بیان اینکه امروز حقوق معلمان به لحاظ کمیت هم سطح دیگر کارمندان پرداخت می‌شود، ادامه داد: افزایش حقوق به قشر معلم با توجه به جمعیت یک میلیون و سی هزار نفری معلمان بسیار قابل توجه بوده و تاثیر زیادی بر هزینه‌های عمومی کشور خواهد گذاشت.

وی با یادآوری اینکه این افزایش حقوق برای معلمان کافی نیست، گفت: معلمان در مدارس هم به دانش آموزان علم آموزی می‌کنند و هم درس اخلاق و زندگی به آنها می‌آموزند و با توجه به این سختی کار انتظار افزایش حقوق همگام با تورم انتظار بی‌جایی نیست اما سیستم افزایش حقوق آنها بر مبنای سیستم پلکانی محاسبه می‌شود.

 

وضعیت حقوقی کارمندان ادارت آموزش و پرورش خوب نیست

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه بدترین وضعیت را در وزارت آموزش و پرورش کارمندان ادارات آموزش و پرورش دارند، افزود: کارمندان ادارات آموزش و پرورش به دلیل قطع شدن اضافه کاری‌هایشان و کاهش حقوق و مزایا انگیزه ماندن در ادارات را ندارند و درخواست انتقال به مدارس را دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: این وضعیت باعث ایجاد ترافیک برای تدریس در مدارس و خالی ماندن ادارات آموزش وپرورش از نیرو می‌شود که به دلیل برهم خوردن تعادل نیرو، مسئولان ذی‌ربط باید به این امر رسیدگی کنند

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كارشناس فرهنگي IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    0 0
    اگر معلمان زيادند پس چرا در ششم مهر هنوز كلاسهاي بي معلم وجود دارد؟
  • فرهنگي خواه IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    0 0
    تو خود بخوان حديث مجمل ازين سخن ..........حمايت از يک کانديداي خاص مورد حمايت دولت قبل توسط مديران رده بالاي وزارتي ،استاني وشهرستاني اين اثرات منفي را براي فرهنگيان دارد وبايد به آتش بي تدبيري مديران بالا دستي تا...............بسوزند