پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: این هفته اگر چه درصحنه سیاست داخلی شاهد تحولات چشمگیری نبودیم اما درخبرهای بین الملل اتفاقات عجیب وغریبی رخ داد, در ورزش نیز یک دعوا و یک پرونده خبرساز شد، امروز برای شما خبرهایی داریم از مشکل خانوادگی یک استقلالی، پیغام علی پروین به طرفین دعوا، درخواست بی بی سی از ایران و انگلیس، کشف مارمولک حیرت‌انگیز در خراسان، مزاحمت عجیب دو پسر برای دختران ، خرم سلطان در تلویزیون ایران،

از پرونده سازی جدید منافقین علیه ایران و انتقاد یک مرجع تقلید از کارشکنی در مذاکرات تا نقش دو مسئول در پرونده فساد داوری و نگرانی دولت آل سعود از سیاسی شدن حج

 

***خاطره نخستین اعزام رهبر انقلاب به جبهه
با شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق که با تشویق و ترغیب استکبار جهانی و حمایت همه‌ جانبه آنان در 31 شهریور 1359 صورت گرفت، فرصت مناسبی برای بارور شدن استعدادهای جوانان و رشد معنویت و ایمان و باورهای عمیق دینی در آنان فراهم آمد. جبهه‌های جنگ، دانشگاه عظیم پرورش انسان‌های مخلص و با تقوا و شجاع و حسینی شد؛ جنگ برای روحانیت نیز فرصت مساعدی را فراهم آورد تا هم خود از قبل آن بهره‌های معنوی برگیرند و هم انقلاب را ریشه‌دار کرده به جوانان و جهانیان معرفی کنند.»
آیت‌الله خامنه‌ای در سمت نماینده امام در شورای عالی دفاع از این فرصت بسیار بهره گرفتند. معظم‌له خوشحالی خود را از پوشیدن لباس رزم و حضور در میدان‌های جهاد و دفاع در میان رزمندگان اسلام این گونه بیان می‌فرمایند: «اول جنگ، وقتی که هفت، هشت، ده روزی گذشت، دیدم که هر چه خبر می‌آید، یأس‌آور است؛ البته، من نماینده امام در شورای عالی دفاع و سخنگوی آن شورا بودم؛ دیدم که از من کاری برنمی‌آید، دلم هم می‌جوشد و اصلاً نمی‌توانم صبر کنم. با دغدغه کامل، خدمت امام رفتم. همیشه امام به ما می‌گفتند که خودتان را حفظ کنید و از خودتان مراقبت نمایید. من به امام گفتم، خواهش می‌کنم اجازه بدهید، من به اهواز و یا دزفول بروم، شاید کاری بتوانم بکنم. بلافاصله گفتند که شما بروید. من به قدری خوشحال شدم، که گویی بال درآوردم. مرحوم چمران هم در آنجا نشسته بود، گفت: پس به من هم اجازه بدهید، تا به جبهه بروم. ایشان گفتند، شما هم بروید…
یک روز عصر، با مرحوم چمران راه افتادیم. اوایل شب به اهواز رسیدیم. همان شب اول که رفتیم، گروه کوچکی درست شد. قرار شد که اینها بروند، آرپی‌جی و تفنگ بردارند و به داخل صفوف دشمن، شبیخون بزنند… ما هر شب، همین عملیات را می‌رفتیم».
***اسرائیل به ایران پیام جنگی داد
وب سایت روزنامه واشنگتن پست (WP) نوشت: «نیروهای هوایی اسرائیل، قبل از مذاکرات هسته ای ایران و غرب، تمرین پروازی برای مسافت های طولانی انجام دادند.»
در ادامه این گزارش می خوانیم: «ارتش اسرائیل در پیامی آشکار به ایران اعلام کرد، تمرین ویژه هوایی را برای جنگ در مسافت های طولانی انجام داده و فیلم آن را روی اینترنت گذاشته است.»

***دختری که به اجبار و تهدید مادر شود ؟
اگر دختری به اجبار و تهدید راضی به ازدواج شود و بعد از عقد بچه‌دار شود، آیا عقد صحیح و بچه‌ی او حلال زاده است؟
اگر زن در ازدواج اجباری، پس از عقد (ولو برای لحظه‌ای) راضی به ازدواج شود، عقد صحیح است، اما در هر حال فرزند مزبور، نامشروع نیست.
پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[1]
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی):
اگر زن و مرد یا یکى از آن دو را به ازدواج مجبور نمایند و بعد از خواندن عقد راضى شوند و بگویند به آن عقد راضى هستیم عقد صحیح است.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):
عقد با اجبار و تهدید صحیح نیست و در فرض اجبار به ادامه، فرزند مزبور نامشروع نیست.
حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):
اگر بعد از آن به عقد اجازه داده باشد عقد صحیح است.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):
اگر زن ظاهراً به کراهت اذن دهد و معلوم باشد قلباً راضی است یا بعد از عقد راضی شود، عقد صحیح است.
[1]. استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه‌ای، سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی (مد ظلهم العالی)
*** صهیونیست وبرنامه جدید دولت روحانی
خبر تاییدنشده ای که در یک وب سایت آمریکایی منتشر شد، مورد توجه ویژه رسانه های صهیونیستی قرار گرفته است.
وال استریت ژورنال (wsj)به نقل از "یک دیپلمات غربی" که نامی هم از وی نبرده است، نوشت: «مقامات غربی که طی هفته های اخیر با دیپلمات های ایرانی در موضوع هسته ای دیدار و گفتگو کرده اند می گویند، ایران با پیشنهادهای جدید و جدی به مذاکرات هسته ای با 1+5 در ژنو می آید و بسته پیشنهادی جدید دولت روحانی بر مبنای کاهش غنی سازی 20 درصدی و سانتریفیوژهای فعال، اجازه بازدید به بازرسان آژانس از برخی اماکن مورد نظر و نیز متوقف کردن فعالیت سایت "فردو" در نزدیکی قم است.»
این خبر در کمتر از چند دقیقه، تیتر یک رسانه های اسرائیلی از جمله یدیعوت آحارونوت (ynetnews)،جروزالم پست (jpost) و هاآرتص (haaretz) را به خود اختصاص داد.
***مشکل خانوادگی یک استقلالی رسانه ای شد
شاهرخ بیانی که در دو سال گذشته به صورت مرتب در تمرینات استقلال حاضر می شود یک هفته است که به دلیل مشکلات خانوادگی در تمرینات آبی پوشان شرکت نمی کند.
مشکلات خانوادگی بیانی به قدری پیچیده است که او فعلا عطای حضور در تمرینات استقلال را به لقایش بخشیده است.
آنالیزور و پیشکسوت استقلال هفته گذشته در کمپ شاهد حضور یکی از پسرانش بود که به شدت علیه وی موضع گرفت و فرزندش با داد و فریاد، پدر را مجبور به ترک کمپ استقلال کرد!
***متلک سریال پژمان به فرهاد مجیدی
سریال طنز پژمان یک گزک درست و حسابی دست پرسپولیسی‌ها داد تا در شبکه‌های اجتماعی حسابی از خجالت آبی‌ها دربیایند.
در این قسمت از این مجموعه تلویزیونی، پژمان جمشیدی برای چاپلوسی و گرفتن تیم، در مراسم ترحیم یکی از اقوام حمید درخشان حاضر شد و کلی گریه و زاری کرد.
حالا همین مساله باعث شده تا پرسپولیسی‌ها ماجرای بازگشت مجیدی به استقلال پس از شرکت در مراسم عزای مادر امیر قلعه‌نویی را به رخ هواداران تیم رقیب بکشند.
شماره هفت آبی‌ها قبل از این داستان حسابی علیه امیر مصاحبه کرده بود، اما بعد از دلداری دادن حضوری به سرمربی استقلال، بار دیگر به این تیم برگشت. در این میان برخی از هواداران پرسپولیس به نیکبخت هم اشاره کرده اند.
***نقش دو مسئول فوتبال در پرونده فساد داوری
مسئولان کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال، محسن قهرمانی و چند کمک داور، مربی و مسئول را در پرونده فساد داوری با محرومیت هایی مواجه کرده اند.
این در حالی است که گفته می شود برخورد و محرومیت برای افرادی بود که در بحث فساد تاثیرگذاری بالایی ندارد و اگر قرار باشد تمام آنهایی که در این اتفاق دست دارند، شناسایی و محروم شوند، جامعه فوتبال با شوک مواجه خواهد شد.
در همین راستا پیگیری ها مشخص کرد که یکی از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال که از اعتبار بالایی نیز در جامعه فوتبال برخوردار است، در بحث فساد داوری نقش داشته و یکی از اعضای خانواده اش نیز در این بین متنفع شده است.
از سوی دیگر مسئول سابق یکی از هیئت فوتبال استان های کشور نیز در بحث فساد نقش داشته و حتی برخی، کنار رفتن وی از سمت خود را نیز با این اتفاق مرتبط می‌دانند.
***مخالفت دایی با جدایی
میلاد غریبی همچنان به دنبال راهی است که رضایت پرسپولیس را برای انتقال قرضی اش به باشگاه های دیگر را بدهد اما علی دایی به باشگاه اعلام کرده به این بازیکن نیاز دارد.
میلاد غریبی یکی از پدیده هایی بود که به نظر می رسید در این فصل بتواند برای پرسپولیس به یک سوپر استار تبدیل شود اما بعد از 12 هفته از لیگ هنوز نتوانسته جایی در تفکرات علی دایی به خود اختصاص دهد.
غریبی که از نیمکت نشینی ها و سکونشنی پیاپی به ستوه آمده از محمد رویانیان درخواست کرده به پیشنهاد تیم های دیگر جواب مثبت بدهد و رضایتنامه اش را برای حضور قرضی در تیم دیگر صادر کند.
مدیرعامل پرسپولیس هم بعد از مشورت با علی دایی به هافبک جوان تیمش اعلام کرد با توجه به نیاز کادرفنی نمی تواند رضایت نامه اش را صادر کنند و باید برای حضور در ترکیب این تیم به تلاش خود ادامه دهد.
***پرونده سازی جدید منافقین علیه برنامه هسته ای
گروهک تروریستی منافقین در جدیدترین اقدامات ضد ایرانی خود مدعی شد: ایران یک مرکز تحقیقات هسته‌ای خود را که در آن فعالیت‌هایی در رابطه با تولید سلاح اتمی انجام داده است، به مکان دیگری منتقل می‌کند تا جامعه جهانی را فریب دهد!
مهدی ابریشمچی از اعضای ارشد این گروه تروریستی، در یک نشست مطبوعاتی در پاریس بدون ارائه سند و مدرکی مدعی شد: «رژیم ایران به منظور پنهان کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود به تازگی در یک عملیات گسترده به انتقال یک مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی هسته‌ای اقدام کرده است که در آن پروژه‌ای نظامی دنبال می‌شود.»
وی همچنین مدعی شد: «حجم عمده‌ای از فعالیت‌های این مرکز تحقیقاتی از پایگاهی در شرق تهران که به وزارت دفاع ایران تعلق دارد، به پایگاه جدیدی حدود سه کیلومتر دورتر منتقل شده است.
این گروه تروریستی،پیشتر نیز گزارش‌هایی را درباره برنامه اتمی ایران منتشر کرد اما کمتر مورد استناد سازمان‌های جهانی نظیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دولت‌های غربی قرار گرفت، چنان‌چه این بار هم خبرگزاری رویترز به نقل از مارک فیتزپاتریک، کارشناس هسته‌ای، نوشت که ادعای مجاهدین خلق باورپذیر نیست.
به گفته این کارشناس، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده همچنان معتقدند که ایران تلاش‌های خود در رابطه با تولید سلاح هسته‌ای را متوقف کرده است و اگر مجاهدین خلق اطلاعاتی درباره این مرکز تحقیقات هسته‌ای دارد، به طور حتم سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا نیز از آن باخبر است.
به نوشته رادیو فردا، یکی از آخرین گزارش‌های مجاهدین خلق(منافقین) درباره اتمی ایران تیر ماه سال جاری منتشر شد که می‌گفت به مستنداتی مبنی بر وجود یک پایگاه مخفی هسته‌ای در نزدیکی شهر دماوند دست یافته است.این گزارش را در نهایت مقامات ایران تکذیب کردند.
***پیغام علی پروین: من بی خیال شدم
در دو دهه گذشته علی پروین علاقه شگفت‌انگیزی به آشتی دادن اهالی فوتبال با هم نشان داده؛ هرچند در اغلب مواقع، تلاش‌های او به نتیجه نرسیده است.
با این حال اما شنیده می‌شود این بار سلطان هیچ برنامه‌ای برای ایجاد صلح بین شاگردان قدیمی‌اش ندارد و مایل نیست وارد دعوای شدید دایی و مایلی‌کهن شود.
در همین راستا اخیرا برخی از نزدیکان پروین از او خواسته بودند به کدورت این دو نفر خاتمه بدهد، اما او پیغام داده و گفته کلا بی‌خیال آشتی دادن این و آن شده است، به خصوص در مورد دایی و مایلی‌کهن که انگار به هیچ وجه قصد ندارند دست از خصومت‌شان با هم بردارند.
***چه کسی مجوز مصاحبه های جنجالی استقلالی ها را داده؟!
معمولا در تیم‌هایی که امیر قلعه‌نویی هدایت آن را بر عهده دارد، بازیکنان به خود اجازه نمی‌دهند که آرامش تیمی را از بین ببرند و به اقدامات حاشیه‌ای دست بزنند، زیرا اطمینان دارند که رفتار آنها با واکنش منفی از سوی سرمربی رو به رو خواهد شد.
در تیمی که به هدایت آن را قلعه‌نویی بر عهده دارد بازیکنان سعی می‌کنند جایگاه خود در تیم را با رفتار غیر حرفه‌ای از دست ندهند ولی حالا و در شرایطی که استقلال با از دست دادن شانس قهرمانی در آسیا اوضاع و احوال روحی و روانی مناسبی ندارد، برخی بازیکنان با موضع گرفتن مقابل هم تیمی خود حاشیه را وارد تیم کرده‌اند.
نکته قابل توجه اینجاست که مصاحبه‌های جنجالی علیه صادقی از سوی عمران‌زاده و اکبرپور است که شناخت خوبی از قلعه‌نویی دارند، ولی مثل اینکه در این میان اتفاقی رخ داده که بازیکنان استقلال برای انجام مصاحبه جسارت خاصی پیدا کرده‌اند. حال سئوال اینجاست که چه کسی مجوز مصاحبه علیه صادقی را صادر کرده است تا بازیکنان باتجربه تیم بدون هراس حرف‌های تندی علیه هم تیمی خود بزنند؟
***ردپای قلعه نویی درپرونده فساد داوری
مشکلات علیپور و امیر قلعه‌نویی خیلی جدی‌تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسید. دیبر ستاد منشور پیش‌تر مدعی شده بود چیزهایی در مورد امیر قلعه‌نویی می‌داند که اگر بگوید، سیل خواهد آمد! در مقابل اما سرمربی استقلال هم بیکار ننشست و علیپور را به دریافت عسل و کت و شلوار متهم کرد.

بعد از چند ماه که به نظر می‌رسید این اختلاف عجیب فراموش شده است، حالا افشاگری دایی علیه داوران آلوده، دوباره شعله‌های جنگ را بین امیر و شیخ فدراسیون برافروخته است.
در همین راستا بعد از حضور قلعه‌نویی در کمسیون اصل نود، علیپور در اظهار نظری باور نکردنی این مساله را مورد انتقاد قرار داد: «مجلس از دعوت چهره‌های مساله‌دار پرهیز کند. افراد پاک می‌توانند به حل این پرونده کمک کنند.»
اگرچه سرمربی استقلال طی هفته‌های اخیر سعی کرده خودش را از هیاهوی تبانی دور نگه دارد و دایما از پاکی فوتبال ایران و داورانش دفاع کند، اما ظاهرا رفته‌رفته پای او هم به این جنجال باز خواهد شد.
***تنها بازیکن تیم ملی فوتبال که سوار پراید می شود
دروازه بان جدید تیم ملی فوتبال ایران همراه با پدر و پسر عمه اش سوار بر پرایدی سفید رنگ به تهرانگردی پرداختند. دانیال داوری گفت: «چیزی که برایم عجیب است رانندگی مردم ایران است. فکر نمی‌کنم هیچ وقت در ایران بتوانم رانندگی کنم. در مسیر برج میلاد یک مسیر ورود ممنوع را هم رفتیم که نباید می‌رفتیم!»
***فوتبالیست مشهور تا آستانه قتل پیش رفت
فضای فوتبال ایران سال هاست متاثر از حاشیه های بیرون از گودی که دارد قرار گرفته و همین حواشی بر متن چیره شده اند. چه بسیار اتفاقاتی که دیده نمی شوند یا اگر دیده می شود بنا به مصلحت های عمدتا بی معنی، جور دیگری روایت می شوند. این ماجرا از آن دست حاشیه هایی است که مسیر دیگری را پیمود هرچند بعدها تبعاتی داشت.
ماجرا از این قرار است که فوتبالیست یک تیم پرطرفدار شهرستانی – که سابقه بازی در شیراز را هم دارد - شب را در خانه یکی از همبازیانش بوده و دو تن دیگر از هم تیمی ها هم تا دیروقت در آن ضیافت آنها را همراهی می کردند.
هنگام رفتن که حوالی ساعات بامدادی بود، آقای فوتبالیست در حالت خاصی قرار داشت و میزبان در راه پله ساختمان به قصد شوخی او را هل می دهد. هل دادن همان و افتادن و پشت کله وی به لبه پله ها برخورد کردن همان. ناگهان چشمانش سفید می شوند و همه می ترسند.
میزبان او را به بیمارستان می رساند و با کمک پزشکان وی سلامت خود را باز می یابد اما داستان با آب و تاب و به شکل عجیب و غریبی که کاملا متفاوت با این ماجراست در رسانه ها نقل می شود که هیچ ربطی به اصل داستان نداشت.
البته نباید این را نادیده گرفت که باشگاه به محض اطلاع از اصل ماجرا برخورد تندی با این فوتبالیست داشت و جریمه سنگینی برای او در نظر گرفت و حتی گفته می شود این بازیکن در نیم فصل هم از تیمش جدا می شود. اگر اتفاق دیگری می افتاد و این بازیکن امروز وضعیت کنونی را نداشت، میزبان او قاتل بود. به همین راحتی!
***شیطنت جدید کنگره آمریکا علیه ایران
عده ای از نمایندگان کنگره آمریکا در تلاش برای تصویب طرحی هستند که به موجب آن اجازه حمله نظامی به اوباما داده می شود.
به گزارش نشریه "فارین پالیسی"هنوز چند هفته از گفتگوی تلفنی تاریخی روسای جمهور ایران و آمریکا نمی گذرد که عده ای از نمایندگان جمهوری خواه آمریکا در تلاش برای تصویب طرحی هستند که مطابق آن اجازه حمله نظامی به اوباما علیه ایران داده می شود.
در این طرح که توسط "فرانکس" یکی از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا تهیه شده است ؛در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای بین ایران و پنج بعلاوه یک،اوباما برای جلوگیری کردن از دستیابی ایران به سلاح هسته ای نیازی به مجوز کنگره نخواهد داشت و می تواند راسا به ایران حمله کند.
سایت "فارین پالیسی"خواسته های آمریکا از ایران را اینچنین عنوان می کند:برای اینکه مذاکرات آغاز شود آمریکا از ایران می خواهد که اورانیوم غنی شده بالای بیست درصد را تحویل دهد و تجهیزات فردو را بر چیند.به نوشته این سایت اینها تنها کف مطالبات آمریکا است.
***درخواست بی بی سی از ایران و انگلیس
شبکه بی بی سی انگلیس (BBC) ضمن گزارشی از اظهارات آقای ولیام هیگ در پارلمان بریتانیا، از مقامات دو کشور خواست که اولویت خود را "اعتمادسازی" قرار دهند.
این گزارش با عبارت "صحبت از روابط ایران و بریتانیا در صحن پارلمان" آغاز شده و ادامه می دهد: «وزیر خارجه بریتانیا، امروز گفت که امیدوار است پارلمان، نظر یکپارچه ای درباره چگونگی گسترش روابط با ایران داشته باشد، چون بریتانیا با متحدانش در این باره همسو است.»
بی بی سی ضمن پخش این سخنان آقای هیگ "دو طرف می دانند، با توجه به سابقه روابط دو کشور، هرگونه پیشرفتی در روابط دوجانبه لازم است به طور قدم به قدم و با اقدام های متقابل دو طرف صورت بگیرد" افزود: «به گفته آقای هیگ روابط بین دو کشور، فعلا به داشتن کاردارهای غیرمقیم ارتقاء پیدا می کند، با امید به آینده ای که در آن هر دو کشور سفارت هایشان به صورت کامل باز شود.»
***نتانیاهو، بی بی سی فارسی را راضی کرد
وب سایت بی بی سی فارسی وابسته به دولت سلطنتی انگلیس بعد از واکنشی های منفی به اقدام بی بی سی فارسی در مصاحبه با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که بوسیله این تریبون به مردم ایران و مسئولان کشور توهین کرد، با انتشار یادداشتی به قلم صادق صبا سردبیر بخش فارسی بی بی سی انگلیس با عنوان اینکه "چرا مصاحبه با نخست وزیر اسرائیل؟" به توضیح درباره آن پرداخت.
نویسنده این نوشتار مانند همیشه با عبارت تکراری "ما حرفه ای و بی طرف هستیم" با ذکر این عبارت که "تلویزیون فارسی بی بی سی اخیرا مصاحبه ای با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، انجام داد که برای بعضی از مخاطبان ما پرسشهایی ایجاد کرده است و عده ای نیز ایرادهایی وارد کرده اند به روش مصاحبه با عطاالله مهاجرانی" سعی کرده است در همان ابتدا افتضاح شبکه بی بی سی فارسی را در تریبون شدن برای صهیونیست ها و بلندگویی برای توهین به ملت ایران تا اندازه " پرسشهایی ایجاد کرده است و عده ای نیز ایرادهایی وارد کرده اند" تقلیل دهد.
صادق صبا در ادامه می نویسد: «بیشترین انتقادی که به بی بی سی فارسی وارد شده این است که چرا ما به کسی تریبون دادیم که ایران را تهدید به حمله نظامی کرده ، مردم فلسطین را سرکوب می کند و اصولا حرف حسابی برای گفتن ندارد. عده ای نیز گفته اند که زمان پخش مصاحبه نامناسب بوده چون که همزمان شده بود با مقطعی که ایران به رهبری حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، در صدد بهبود روابط با غرب است و پخش حرفهای تند آقای نتانیاهو می تواند به این تلاش ها آسیب بزند.»
وی با تکرار ادعای همیشگی خود که بارها بعد از چالش های پیش آمده برای این شبکه آن را تکرار کرده می نویسد: «من معتقدم که تصمیم ما برای پخش این مصاحبه، حرفه ای بوده و با اصول ژورنالیسم بی بی سی سازگاری دارد. آقای نتانیاهو یکی از رهبران موثر منطقه است (بدون توجه به اینکه ما با نظراتش موافق باشیم یا نه) و سیاست های او برای مخاطبانمان در ایران تبعات جدی دارد. آقای نتانیاهو بارها تهدید کرده که اگر برنامه هسته ای ایران ادامه یابد به این کشور حمله می کند. او همچنین در کنگرۀ امریکا حامیان قدرتمندی دارد که قادرند در روند تلاش برای بهبود روابط ایران و امریکا مشکل ایجاد کنند.
***نگرانی دولت آل سعود از سیاسی شدن حج
شبکه العربیه خبر داد که دکتر "بندر الحجاج" وزیر حج عربستان سعودی از تمام حجاج کشورهای اسلامی خواست تا از سیاسی کردن مناسک امسال با توجه به تحولات جاری در منطقه و جهان اسلام پرهیز کنند.
بنا بر این گزارش، "الحجاج" با یاد آوری قوانین سال های گذشته نسبت به برگزاری هرگونه تظاهرات و یا پخش بروشور و منشورات در خلال موسم حج هشدار داد.
وی تاکید کرد که این مقررات از پیش از بهار عربی و مسائل سیاسی جاری در کشورهای عربی و اسلامی وجود داشته است و مربوط به تحولات جدید نبوده بلکه هدف صرف دینی نگه داشتن مراسم حج و دوری گزیدن از مسائل سیاسی است.
از سوی دیگر در همین راستا و هم نوا با آل سعود، شیخ "محمد مختار جمعه" وزیر اوقاف مصر در برنامه ای تلویزیونی در همین باره اعلام کرده بود که "الازهر" فتوایی در تحریم فعالیت های سیاسی در طول مراسم حج صادر کرده است.
وی گفت: تمام ائمه جمعه و مفتی های الازهر در جمعه گذشته این فتوا راصادر کرده اند که هرگونه فعالیت غیر دینی و سیاسی در مراسم حج حرام است و وزارت اوقاف مصر به دولت عربستان اعلام کرده در صورت وقوع چنین حوادثی خاطیان حتی قبل از پایان مناسک حجشان به کشورشان بازگردانده شوند.
حال سوال پیش می آید اگر سیاسی کاری در موسم حج ممنوع و حرام می باشد پس چرا رژیم آل سعود از دو سال پیش مانع از حضور کاروانهای سوری در مراسم حج شده است؟
. ***انتقاد مرجع تقلید از کارشکنی در مذاکرات ایران و آمریکا
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: صهیونیسم با لابی گسترده و قوی که در جامعه آمریکا دارد مانعی جدی برای مذاکره ایران و امریکا برای حل مشکلات فی مابین است.
وی در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه صهیونیست ها مایل به عادی سازی روابط ایران با آمریکا و سایر دول نیستند، افزود: صهیونیست ها با مانع تراشی و سخت کردن شرایط مذاکره از پیشرفت آن جلوگیری می کنند. آیت الله مکارم شیرازی گفت: صهیونیست ها کنگره آمریکا را در اختیار دارند و زمانی که عادی سازی روابط به رای کنگره گذاشته شود نقش خود را برای کارشکنی ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه مذاکره کنندگان ایرانی باید در پیشبرد امور هوشیاری خود را حفظ کنند، افزود: توکل به خدا و در نظر گرفتن منافع ملی و حقوق ملت ایران باید نصب العین مذاکره کنندگان ایرانی باشد. آیت الله مکارم شیرازی گفت: ایران با همه کشورها مذاکره می کند اما اینکه مذاکره با آمریکا و اروپا تا چه حد نتیجه بخش باشد تردید وجود دارد.
*** خرم سلطان در تلویزیون ایران
در تازه ترین نمونه، هفته نامه وصف صبا خبر داده که اوکان یالبیک، بازیگر نقش ابراهیم پاشا «حریم سلطان» در سریال «آوای باران» به کارگردانی سعید سهیلی زاده بازی کرده.
طبق پیگیری ها، این خبر تاییدشده؛ منتهی سازندگان هنوز مطمئن نیستند مسئولان تلویزیون اجازه پخش سکانس های مربوط به بازی اوکان یالبیک را می دهند یا خیر. سهیلی زاده که با «فاصله ها»، «دلنوازان» و «ترانه مادری» در جذب قشر خاصی از جامعه موفق بود، در تلاش برای ثبت این نوآوری به نام خودش است.
نگرانی سازندگان «آوای باران» از پخش یا عدم پخش سکانس های مربوط به بازیگر ترک، در حالی مطرح است که اخیرا تلویزیون اقدام به پخش فیلم «فرشتگان قصاب» با بازی دارین حمزه، بازیگر حاشیه ساز لبنانی کردند. این فیلم بعد از حاشیه هایی که به خاطر حضور حمزه در صحنه های غیراخلاقی فیلم «هتل بیروت» به وجود آمد، ساخته شد.
هفته پیش خبری در هفت صبح منتشر کردیم که سازندگان سریال «روزی روزگاری عاشقی» به کارگردانی حسن فتحی در تلاش برای فراهم کردن زمینه حضور مریم اوزرلی بازیگر نقش «خرم سلطان» در سریال «حریم سلطان» هستند. این خبر به خاطر حساسیت های احتمالی تکذیب شد اما آنطور که از قرائن و شواهد برمی آید عوامل سازنده سریال در تلاش هستند حتی اگر موفق به استفاده از این بازیگر نشوند، پای دیگر بازیگران شناخته شده ترک را به سریال شان باز کنند. این اتفاق خیلی هم دور از ذهن نیست چرا که هر چقدر در تلویزیون محدودیت و حساسیت کاذب در این باره وجود دارد، شبکه نمایش خانگی از آزادی عمل بیشتری برخوردار است.
***عجیب ترین تروریست چین شکار و خورده شد!!
کشارورازن چینی موفق به شکار موش 5 کیلوگرمی که به تروریست مزارع شهرت یافته بود شدند.
به گزارش هنگ کنگ تایمز: این هیولای جونده که موجب رعب و وحشت در میان روستائیان شهرستان شائویانگ، چین شده بود سرانجام در یکی از انبارهای غلات روستائیان به دام افتاد.
بنابر این گزارش مردم محلی این موش 5 کیلوگرمی را حین خوردن یک ماهی دیدند و موجب شگفتی و تعجب آنان شده بود.
چندی پیش نیز یکی از ماهی های 3 کیلوگرمی یک فروشگاه نیز توسط این موش 5 کیلوگرمی ربوده شد که فروشگاه ابتدا گمان می کرد یک گربه ماهی را برده است.
این موش هیولا برای اولین بار در این روستا یافت شد و چینی‌ها با گوشتش مهمانی برگزار کردند.
به طور طبیعی این موش 5 کیلوگرمی که گونه موش های صحرایی است در گوانگدوب در جنوب چین زندگی می کند و از غذای محبوب ساکنین این منطقه به شمار می آید.
از این موش صحرایی در انواع خورشت، سوپ و یا کباب شده درکنار مهمانی‌ها استفاده می‌شود.
***مزاحمت عجیب دو پسر برای دختران در تهران
با بازگشایی مدارس گشت‌‌های مستمر پلیس در اطراف مدارس به ویژه مدارس دخترانه فعال شده است و از این رو ماموران انتظامی در راستای ضریب امنیت محصلان می‌کوشند و با مزاحمان برخورد می‌کنند.

در این خصوص ماموران کلانتری 159 بی‌سیم در حال انجام وظیفه در اطراف یک دبیرستان دخترانه در آدرس شهرک سجادیه بودند که متوجه آزار و اذیت دو پسر جوان شدند.
این دو پسر جوان با یک دستگاه موتور سیکلت به هنگام تعطیلی دختران آنان را با اسلحه‌ای که با آب تغذیه می‌شود، خیس می‌کردند و از این کار لذت می‌بردند.
لذا با توجه به حساسیت موضوع ماموران واحد گشت سریعا وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز کوتاه دو جوان شرور را که ناصر و هوشنگ نام داشتند دستگیر و دستبند بر دست به کلانتری انتقال می‌دهند.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.