پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر: هفته گذشته ماجرای اظهارات معاون وزیر خارجه امریکا ومذاکرات ژنو داغ داغ بود ؛ اما برای شما بسته ای پر از خبرهای متنوع اماده کرده ایم خبرهایی از ستاره پرسپولیس ومشکل قلبی اش،گزارش شبکه سی ان ان از شلوار جین دختر تهرانی ،جانبازی که ۲ بار شهید شد، متلک عجیب مزدک به علی دایی ،جنجال دو دختر مست ایرانی درهند ، درنهایت حمله میمونها به یک خانواده ابادانی و...

از اظهارات جالب سید حسن خمینی و شایعه تکان دهنده از پشت پرده پرسپولیس تا لباس دخترانه شیطانی  و تکذیب ادم خواری درایران

***اموال بلوکه شده ایران، نصیب صدای آمریکا شد
شبکه دولتی صدای آمریکا(VOA) با بحران بودجه مواجه شده و بعد از تعطیلی دولت آمریکا، نیمی از برنامه های این شبکه تعطیل شد.
بحران صدای آمریکا تا حدی جدی است که حتی برخی از نمایندگان کنگره آمریکا به علت ناکارآمدی این شبکه، قصد دارند بودجه بخش فارسی صدای آمریکا را به نصف کاهش دهند.
در چنین شرایطی، دولت ایالات متحده آمریکا بواسطه نیازی که به این شبکه برای پیشبرد سیاست های تبلیغاتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران دارد، به رغم سیاست های کنگره آمریکا، در تلاش است بودجه بخش فارسی صدای آمریکا کاهش نیابد و در همین راستا به سراغ اموال بلوکه شده ایران رفته و بخشی از آن را به بخش فارسی صدای آمریکا اختصاص داده است.
براساس برخی گزارش ها، در حالی که اخباری مبنی بر احتمال آزاد شدن اموال بلوکه ایران مطرح شده است، وزارت خزانه داری آمریکا قسمتی از میلیون ها دلار دارایی بلوکه شده ایران را در یک بانک سرمایه گذاری کرده و سود حاصل از آن را تحت عنوان مالیات های دریافتی و آبونمان در اختیار مدیر بخش فارسی صدای آمریکا قرار می دهد و بدین وسیله سرمایه ملی ایرانی ها را به شبکه ای اختصاص داده که به اذعان خودشان ناکارآمد است و مخاطبان چندانی ندارد.
****جگرکی بودن بهتر از ضد انقلاب بودن است
خدمتکار امام(ره) در پاسخ به هجمه‌های اخیر گفت: جگرکی بودن بهتر از ضد انقلاب بودن است.
بعد از اینکه حاج عیسی جعفری خدمتکار امام(ره) در مصاحبه اخیرش نقطه نظراتش در اوایل انقلاب بیان کرد بلافاصله برخی رسانه‌های خاص با دستاویز قرار دادن شغل قبلی حاج عیسی وی را جگرکی خطاب کردند و با بی ادبی نسبت به وی شخصیت و خدمات این پیرمرد فرزانه را به امام خمینی (ره) زیر سوال بردند.
بر همین اساس بار دیگر به سراغ حاج عیسی رفتیم تا نظراتش را در رابطه با هجمه ها به وی جویا شویم.
حاج عیسی در واکنش به اینکه او را «عیسی جگرکی» خطاب کرده‌اند تنها خندید و گفت که عیب ندارد.
وی افزود: من واقعیت‌ها را می‌گویم و آن‌ها هم هر چه دلشان می‌خواهد بگویند، مهم نیست.
خدمتکار امام گفت: البته آن‌ها درست می گویند؛ من جگرگی داشتم و مشکلی با این موضوع ندارم.
وی تاکید کرد: جگرکی بودن که ننگ و عار نیست؛ جگرکی بودن بهتر از ضد انقلاب بودن است

***آن چه برای ایرانیان حرام است؛ اما برای انگلیسی ها حلال!
برخی کارشناسان بی بی سی فارسی در برنامه هایی با موضوع انرژی هسته ای، تأکید می کنند که ایران چون نفت دارد نیاز به انرژی هسته ای ندارد یا این که هزینه تولید برق هسته ای زیاد است و ایران باید هزینه ساخت نیروگاه را در مناطق محروم خرج کند یا این که ایران به جای انرژی هسته ای باید از انرژی بادی و خورشیدی استفاده کند یا .....
تنها برای نمونه به چند مورد اشاره می کنیم:
بی بی سی فارسی در مقاله ای که از "هانس بلیکس" مدیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در سایت خود منتشر کرد و همچنین در گفت و گو با وی که اخیرا صورت گرفت، این شبهه را مطرح کرد:
وب سایت "گویا نیوز" وابسته به ضد انقلاب هم این شبهه را این طور مطرح کرده است:
اما گزارشی از بی بی سی فارسی پخش شد که نگاهی به آن خالی از لطف نیست.
خبر بی بی سی فارسی این بود: «بریتانیا اعلام کرده است تأسیس اولین نیروگاه هسته ای جدیدش را آغاز کرده است. این نیروگاه ده سال دیگر آماده می شود. این شروعی است برای ساخت یک سری از نیروگاه های هسته ای در بریتانیا. با این که تأسیس این نیروگاه، 16 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت؛ ولی دولت بریتانیا ابراز امیدواری کرده است برق تولید شده با قیمت بهتر به مصرف کننده ارائه شود.»

به گزارش بی بی سی فارسی، سیاستمداران انگلیسی سال هاست به دنبال ساخت نیروگاه های جدید بوده اند؛ اما دولت های قبلی به دلایلی نتوانسته اند. اکنون دولت دیوید کامرون قراردادی با یک شرکت فرانسوی و دو کمپانی چینی نهایی کرده تا اولین نیروگاه هسته ای بریتانیا ظرف 20 سال گذشته را بسازد.
دیوید کامرون در این رابطه گفت: «این کار صنعت ما را به حرکت در می آورد، هزاران شغل ایجاد می کند و منبع قابل اتکا و بلند مدتی برای کشور ماست.»
در ادامه گزارش بی بی سی فارسی آمده است: «انگلیس 16 رآکتور هسته ای دارد که در 9 نیروگاه مشغول به کارند. مشکل اینجاست که دو سوم صنعت تولید برق بریتانیا ظرف 15 سال آینده باید جایگزین شود؛ این یعنی 8 نیروگاه از این 9 نیروگاه عمرشان تمام شده و باید جایگزین شوند.»
بخش پایانی این گزارش هم تصریح می کند: «دولت بریتانیا امیدوار است با احداث نیروگاه های جدید هسته ای هم ظرفیت تولید برق خود را تا 60 سال آینده تضمین کند و هم میزان کربن تولید شده توسط صنایع سنتی را بکاهد. احداث هر نیروگاه جدید، 25000 شغل جدید در بازار کار بریتانیا ایجاد می کند. به همه این ها اضافه کنید نگرانی های مردم بریتانیا را که این روزها می شنوند شرکت های تأمین کننده انرژی حدود 10% قیمت هایشان را بالا برده اند.»
رویکرد متناقض بی بی سی فارسی در قبال یک موضوع واحد چند سؤال در ذهن ایرانیان ایجاد می کند:
آیا استفاده از انرژی هسته ای برای ایران ناپسند و برای انگلستان پسندیده است؟
چگونه نیروگاه هسته ای برای انگلستان شغل، صنعت و برق تولید می کند؛ ولی برای ایرانیان هزینه ساز و غیر ضروری است؟
چرا کارشناسان بی بی سی، از دولت انگلستان به دلیل استفاده از انرژی هسته ای انتقاد نمی کنند و آن ها را به استفاده از انرژی های بادی و خورشیدی تشویق نمی کنند؟ مگر به اعتقاد آن ها هزینه استفاده از برق هسته ای در مقابل انرژی بادی و خورشیدی زیاد و غیر مفید نیست؟

**** ستاره پرسپولیس ومشکل قلبی اش
پیام صادقیان در خصوص این شایعه که مشکل قلبی دارد و نباید فوتبال بازی کند گفت: «واقعا نمی دانم این شایعات از کجا بیرون می آید. می خواهم این موضوع را پیگیری کنم تا ببینم چه کسی چنین خبری را منتشر کرده است. مشکل قلبی ندارم و اگر چنین مشکلی وجود داشت مطمئن باشید اجازه نمی دانند در لیگ برتر بازی کنم.»
او در این خصوص که می گویند پدرش هم مشکل قلبی داشته و این بیماری ارثی است تاکید کرد: «من توجهی به این شایعات ندارم و کسانی که چنین مسائلی را بدون آگاهی مطرح کرده اند به خدا واگذار می کنم. قبل از شروع فصل تمام بازیکنان لیگ برتری باید تست بدهند و من هم تست های مختلفی را انجام دادم که تست قلب هم شامل آنها بود .اگر مشکل قلبی دارم پس چرا آزمایش هایی که گرفته شد چنین چیزی را نشان نداد؟ عده ای چشم ندارند موفقیتم را ببینند به همین دلیل حاشیه درست می کنند ولی توجهی به این مسائل ندارم.»
****مخالفت ایران با سفر خالد مشعل به تهران
یک مقام مسئول در حماس به این روزنامه گفته است: ایران با سفر خالد مشعل به تهران مخالفت کرده است.
این مقام فلسطینی که نخواسته نامش فاش شود گفته است: مقامات ایران می گویند که به دلیل داشتن مشغله کاری خواستار تعویق در سفر خالد مشعل به تهران شده اند.
به گزارش رادیو فرانسه، از زمان آغاز بحران داخلی در سوریه به دلیل حمایت حماس از اپوزیسیون سوریه، روابط میان تهران وحماس به سردی گرائیده است. خالد مشعل از دو سال و نیم پیش به تهران سفر نکرده است.
در هفته های اخیر برخی مقامات حماس از سفر قریب الوقوع مسئول دفتر سیاسی حماس به تهران خبر داده بودند.
تا قبل از آغاز بحران سوریه، دفتر مرکزی حماس در دمشق قرار داشت و این سازمان همزمان از حمایت تهران و دمشق برخوردار بود، ولی با حمایت حماس از شورشیان، دفتر سیاسی حماس از دمشق به قطر نقل مکان کرد.
احمد یوسف از رهبران حماس در منطقه غزه گفته است به تازگی هیئتی از حماس طی سفر محرمانه ای به تهران رفت تا ضمن گفت وگو با مقامات ایرانی برای نزدیکتر شدن روابط دو کشور و رفع اختلافات مقدمات سفر خالد مشعل به تهران را فراهم کند، ولی مقامات ایرانی با انجام سفر مشعل در مقطع کنونی مخالفت کرده اند.

***وعده سرخرمن فرهاد مجیدی
کاپیتان تیم استقلال پس از پایان بازی مقابل فولاد مصاحبه نکرد.
فرهاد مجیدی پس از پیروزی استقلال مقابل فولاد مانند گذشته گفتگو نکرد اما به برخی خبرنگاران که از او می خواستند صحبت کند گفت در بازی بعدی پاسخگوی پرسش هایشان خواهد بود.

***گزارش شبکه سی ان ان از شلوار جین دختر تهرانی
مجری شبکه سی ان ان در خبری اعلام کرد نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که سعی داشت برنامه های رئیس جمهور ایران را مورد انتقاد قرار دهد و دائما به غرب در مورد رویکرد جدید ایران هشدار می داد خود با انتقاداتی از سوی ایرانیان روبرو شده است.
گزارشگر شبکه سی ان ان "رضا سیاح" در گزارشی به میان مردم ایران رفته و نظر آنها را در مورد شلوار جین جویا شد. رضا سیاح گفت: «این شلوار جین متعلق به دختر خانمی با نام ترنم است که تنها 4 سال دارد و مادر این دختر کوچک می خواهد به نوعی به نتانیاهو این موضوع را بفهماند.»
رضا سیاح در ادامه گزارش خود می گوید: «مردم زیادی در ایران شلوار جین می پوشند و این در حالیست که آقای نتانیاهو در مصاحبه ای که انجام داد گفته بود که دولت ایران به مردم ایران اجازه نمی دهند تا شلوار جین بپوشند و این در حالی بود که نتانیاهو سخنرانی های زیادی انجام داده و به غرب هشدار داده است که فریب ایران را نخورند و این عمل از زمانیکه آقای روحانی رئیس جمهور ایران شده و قول داده است تا روابط خود را با غرب بهبود بخشد شدت گرفته است.»
****سوء استفاده العربیه از زنجیره انسانی برای نجات کارون
شبکه العربیه خبر داد که دومین زنجیره انسانی برای نجات رودخانه کارون در اهواز تشکیل شد اما این رویداد را به فرصتی برای سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی تبدیل کرد.
این رسانه سعودی با پخش تصاویری از این اقدام اعلام کرد در این زنجیره انسانی شمار زیادی از دوستداران محیط زیست روز پنجشنبه همزمان با عید غدیر با تجمع در ساحل رودخانه کارون در شهر اهواز، دومین زنجیره انساانی برای نجات کارون را تشکیل دادند.
العربیه ضمن اعلام این خبر که خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست نیز این اقدام شهروندان اهوازی را تایید کرده و به آنان اعلام همبستگی کرده است گفت که شرکت کنندگان در این زنجیره انسانی خواستار جلوگیری از انتقال آب کارون به مناطق مرکزی ایران و رفع مشکل کم آبی این رودخانه شدند.
برخی پایگاه های خبری در خوزستان تعداد شرکت کنندگان در این زنجیره انسانی را چند هزار نفر برآورده کرده اند.
العربیه در ادامه گزارش برای سیاسی کردن این موضوع با "یوسف عزیزی" یکی از جدایی طلبان اهوازی مقیم لندن گفتگو کرد.
عزیزی مدعی شد این اقدام در ادامه اعتزاض شهروندان عرب اهوازی به محرومیت ها و تبعیض ها صورت گرفته اما تصاویر ارائه شده حاکی از شرکت کردن همه قشرهای مردم اهواز بوده و منحضر به شهروندان عرب بنا به ادعای وی نبوده است.
او در ادامه موضوع انتقال آب کارون به زاینده رود که این تجمع در اعتراض به این امر صورت گرفته به عنوان سیاستی کاملا هماهنگ برای انتقال ساکنان عرب زبان این شهر به شهرهای مرکزی تحلیل کرد.


***جانبازی که 2 بار شهید شد!
محمد سرشار در وبلاگ تأملات خاطره‌ای از جانباز شهید محمود رفیعی آورده است: فهمیدم که دکتر محمود رفیعی چند روز پیش، بالاخره در اثر جراحات دوران دفاع مقدس به شهادت رسید؛ اولین بار شهید رفیعی را در منزل یک بنده خدایی دیدم.
خاطرات بسیار شیرین و جذابی از جنگ و زندگی پرفراز و نشیبش داشت؛ معجزات فراوانی در زندگی وی رخ داده بود که بعضی را برای ما تعریف کرد.
وی در دوران جنگ قریب به 18 بار مورد اصابت تیر مستقیم قرار می‌گیرد و این غیر از ترکش‌های بی‌شماری است که بر بدنش نشسته بود؛ اما تقدیر الهی بر این بود که زنده بماند و روزهای بعد از جنگ را درک کند.
یک بار در یکی از عملیات‌ها، بعد از آنکه چندین تیر به بدنش می‌خورد و بی‌جان در کنار همرزمان مجروح و شهیدش افتاده بود، روح از بدنش خارج می‌شود و به چشم خودش می‌بیند که ارواح شهدا چگونه از بدن مطهرشان خارج می‌شوند و به سوی آسمان بالا می‌روند.
او نیز می‌رود که به همراه دیگر شهدا به آسمان عروج کند، اما دوستان شهیدش او را باز می‌دارند و می گویند هنوز نوبت تو نشده؛ آنها می‌روند و او می‌ماند؛ در لوح محفوظ الهی، نوبتش دو روز پیش بود، نه سی سال قبل؛ خداوند رحمتش کند!
دکتر محمود رفیعی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، یکی از یادگاران 8 سال دفاع مقدس بود که پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت، 23 مهر دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمانش پیوست.
***ماجرای خوردن کله پاچه در دوکوهه
حبیب‌الله ایمان‌پور عضو تیپ عمار لشگر 27 محمد رسول‌الله (ص) در بیان خاطره‌ای اظهار داشت: یک روز صنف کله‌ پاچه ‌فروشی‌های تهران تصمیم گرفتند بیایند لشگر و به نیروها کله پاچه بدهند. این کله ‌پاچه‌فروش‌ها در سال 61، 62 قبل از عملیات والفجر 1 آمدند و در پادگان دوکوهه با یک خاور یخچال دار کله پاچه، دیگ کله پاچه بارگذاشتند.
آن روز صبح نوار آهنگران را هم گذاشته بودند و ما در پادگان دو کوهه در میدان صبحگاه می‌دویدیم. از طرف ما چند نفر، علی‌اصغر صفرپور رفت کله‌ پاچه را بگیرد تا ما بخوریم.
بعد از چند لحظه امیر دیگر همرزم ما با لکنت زبان آمد و گفت: تویوتا به اصغر زد و له شد. داستان از این قرار بود که یکی از بچه‌های گردان با ماشین روی ماسه‌ها ترمز می‌کند و اصغر می‌خورد به ماشین و می افتد روی زمین و کله پاچه‌ها می‌ریزد روی زمین.
یکی از کله‌ها می‌رود زیر چرخ و امیر چون لکنت زبان داشت جوری به ما گفت که یکی از کله‌ها رفت زیر چرخ و اصغر را هم بردن و ما حسابی ترسیدیم و فکر کردیم اصغر رفت زیر ماشین. وقتی آمدیم دیدیم کله‌پاچه‌ها ریخته و اصغر مجروح شده بود و این برای ما خیلی جالب و به یاد ماندنی بود چون که سابقه نداشت یک خاور کله پاچه برای رزمنده ها بیاورند.
***راز زنانی که با برهنگی به دنبال حقوق زنان بودند
کمتر رسانه‌ای در جهان هست که تا به حال اشاره‌ای به آن‌ها نکرده و عکسی ازشان منتشر نکرده باشد. آنقدر معروف هستند که جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، هم لطیفه‌ای درباره‌شان گفت.

 منظور گروه فمینیست اوکراینی موسوم به "فمن" است که در سال 2008 بنیان گذاشته شد و به سرعت همه‌جا با اعتراض‌های برهنه‌اش مشهور شد. گروه فمن در ابتدا با نیمه تنه‌های برهنه در اعتراضات حاضر نمی شدند.
خودِ فمنی‌ها هم این را خوب می‌دانند و از روز اول آگاهانه برای جلب توجه رسانه‌ها تلاش کرده‌اند. از وقتی ارزش رسانه‌ای برهنه شدن را فهمیدند دیگر از استفاده از آن‌ها‌ دست نکشیدند.
اما فیلم مستندِ "اوکراین روسپی‌خانه نیست"، که هفته‌ گذشته در جشنواره‌ فیلم لندن به نمایش در آمد، پرده از بسیاری ساز و کارهای درونی این گروه جنجالی بر می‌دارد و در عین حال نشان از تحولاتش می‌دهد. تماشای فیلم و نشستن پای صحبت‌های الکساندرا (ساشا) شوچنکو، یکی از چهار زن بنیانگذار گروه که به همراه فیلم به لندن سفر کرده، به ما کمک می‌کند "فمن" را بهتر بشناسیم.
این اولین فیلمِ‌ کیتی گرین، کارگردان استرالیایی، است که می‌گوید: "یک‌ سال را در اوکراین در کنار این دخترها زندگی کردم و فیلم‌شان را ساختم."
همکاری فمنی‌ها با گرین از همان اول به صورت معامله‌ انجام شد؛ آن‌ها از گرین خواستند فیلم حرکات نمایشی‌شان را برایشان تهیه کند و در عوض آن‌ها با او مصاحبه کنند و پشت پرده‌ کار را نشانش دهند.
گرین اما هر چه به گروه نزدیک‌تر شد بیشتر نسبت به آن مظنون شد. قضیه فقط حرکات اغراق شده نمایشی و شیوه‌های مشکوک پشتیبانی مالی گروه نبود. گرین در قلب گروه به شخصیتی برخورد که ماجرا را بیشتر شبیه داستان‌های جنایی ساخت:‌ ویکتور، مردی که به خودش می‌گوید "مردسالاری که رهبر گروه ضدمردسالاری است". او شد ضد قهرمان فیلم.
ویکتور خود می‌گوید "فمن" را آغاز کرده تا بتواند با دخترانی زیبا رابطه نامشروع داشته باشد و از قِبَل آن نفع مادی بسیاری می‌برد. در فیلم می‌بینیم که با زبانی تند و خشن به زنان گروه دستور می‌دهد که مثل عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی صحنه را بچینند. معلوم می‌شود این ایده که فعالان فمن باید زنانی با هیکل‌هایی شبیه مانکن‌ها باشند (که باعث انزجار فمینیست‌ها است) زاده‌ تفکر همین مرد بوده است.
گرین می‌گوید: "موقع ساختن فیلم بود که این‌ها را فهمیدم و اعتمادم به این سازمان را از دست دادم. اما تصمیم گرفتم فیلم را به اتمام برسانم و داستان واقعی را برملا کنم."
اما در این میان زنان بنیانگذار فمن نیز تصمیم گرفته بودند این مردسالار که خود را در عنوانی طرفه‌آمیز "پدر فمینیسم نوین" می‌نامید از گروه بیرون بیاندازند. این چهار زن، که هنگام تاسیس گروه نوجوان بودند، اکنون تصمیم گرفتند از "شکنجه‌گری" که آنها را "برده‌" خود کرده بود، رها شوند.

****یک چشم آبی و مو بلوند دیگر اروپا را لرزاند
پلیس ایرلند یک دختربچه هفت ساله را در یک اردوگاه کولی ها در دوبلین پیدا کرده و او را به خارج از این اردوگاه منتقل کرده است.
بنابر این گزارش، این دختر بچه هفت ساله با موهای بور و چشمان آبی شباهتی به خانواده ای که از او نگهداری می کرده نداشته و به همین دلیل پلیس مظنون به آدم ربایی است.
این حادثه کمتر از یک هفته پس از آن اتفاق می افتد که پلیس یونان پس از شناسایی یک دختر بچه چهار ساله به نام ماریا در یکی از اردوگاههای کولی ها در این کشور، متوجه شد که او متعلق به خانواده ای که او را نگهداری می کرده نیست.
تحقیقات پلیس نشان می دهد که احتمالا زن و شوهری که از ماریا مراقبت می کرده اند او را از مادر بلغاریش خریده اند.
یکی از ساکنان اردوگاه فارسالا که ماریا در آن زندگی می کرده می گوید: “این بچه در اینجا خوشبخت بود. البته که آنها او را خریده بودند. خوب اگر کسانی بچه نداشته باشند، آنها را برای این که به فرزند خواندگی بپذیرند می خرند. این زن این بچه را خرید تا او را بزرگ کند. شاید مادر واقعیش فقیر بوده و مشکلاتی داشته و برای همین می خواسته این بچه را به یک خانواده خوب واگذار کند.”
گفتنی است اقلیت کولی ها در اروپا به دلیل آنکه حقوق شان از سوی کشورها رعایت نمی شوند مدام آواره هستند و با اذیت و آزارها و فشارهای دولت های اروپایی مواجه می شوند به نظر می رسد اخراج دختر کولی از فرانسه نقطه امیدی بود تا بحث دفاع از حق شهروندی آنها دوباره مطرح و به آنها نیز به دید یک شهروند نگاه شود اما انتشار مشکوک و پیاپی این دو خبر اخیر می تواند موجی از نفرت از کولی ها را در میان افکار عمومی جامعه اروپا ایجاد کند.

***سخنان جالب حسن خمینی درباره برخورد امام با حجاب و موسیقی
حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) با تأکید بر تقید رهبر کبیر انقلاب اسلامی به تمام جزئیات دین، گفت: در بحث موسیقی هم، امام شب‌ها که رادیوهای بیگانه را گوش می‌کردند، به محض آنکه صدای موسیقی از رادیو بلند می‌شد، آن را قطع می‌کردند.

 نوه حضرت امام (ره) ادامه داد: خیلی اوقات ما نسبت به درنظر گرفتن یک ظاهر دینی برمی آشوبیم، اما وقتی کسی جلوی ما غیبت می کند حساس نمی شویم. وای به حال ما اگر خودمان غیبت کنیم، خودمان تهمت بزنیم و خودمان بد دیگران را بخواهیم! اگر کسی جلوی امام غیبت می کرد، ایشان از جا بلند می شد و می رفت یا او را نهی می کرد. از آن سو، ظواهر دینی را هم نمی شد مقابل امام فراموش کرد، زیرا عده ای درگیر ظواهر می شوند و در نقطه مقابل آن عده ای به بهانه اخلاقیات، ظواهر را کنار می گذارند. واقعا امام نسبت به بحث حجاب و اختلاط نامحرم توجه بسیار ویژه ای داشتند؛ در خانواده ما وقتی نوه های پسری به سن بلوغ می رسیدند امام آنها را از نشستن سر یک سفره با نوه های دختری منع می کردند. این تقیدات بسیار سنگینی که امام به ظواهر دینی داشتند را نمی توان در تحلیل شخصیت ایشان نادیده گرفت.
وی افزود: در بحث موسیقی هم، امام شبها که رادیوهای بیگانه را گوش می کردند، به محض آنکه صدای موسیقی از رادیو بلند می شد آن را قطع می کردند. لذا همه افراد باید مراقب باشند که خدای نکرده امام را به گونه ای تحلیل نکنند که بُعد عنایت ایشان به فقه و احکام فقهی، بخصوص مظاهر اجتماعی و فرهنگی دین، کمرنگ جلوه داده شود. قدم به قدم زندگی امام آمیخته به تقیدات کامل و بدون تسامح به احکام دینی است. البته در رفتار ایشان با کسانی که احیانا در نکاتی تقیدات لازم را ندارند، برخوردی کاملا انسانی، تربیتی بود؛ نه اینکه به صرف یک لغزش کسی را از دایره دین داران خارج کنند و با تهمت های ناروا او را برانند.
وی تصریح کرد: در عین حال، مهم این است که امام در بند ظواهر نماندند؛ گوهر دین از دست نرفت که به ظاهر بسنده کنیم. همین امام می فرماید که بیان احکام و نجات دین فدایی می خواهد؛ همین امام می گوید خون دلی که من از مقدسین خوردم، از هیچ کس دیگری نخوردم. در همین فیضیه که من و شما صحبت می کنیم، ظرف پسر امام را آب کشیدند. اگر روی سر پیامبر(ص) را هنگام نماز فشار می دادند، مشابه آن اتفاقات برای امام ما هم افتاده است.
***کفن اینترنتی
اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که یکی از فروشگاه های فروش کفن در عربستان با هدف افزایش فروش محصولاتش، اعلام کرده که آمادگی ارسال رایگان کفن درب منازل را دارد.
مالک این فروشگاه که "أبو محمد" نام دارد، در این باره گفت: بنده با هدف کسب ثواب و همچنین تسهیل خرید کفن برای مشتریان، خدمت ارسال رایگان کفن را اعلام کرده ام.
وی در ادامه افزود:‌ بدین ترتیب مشتریان می توانند با پرداخت اینترنتی مبلغ، فقط با یک تماس و دادن آدرس خود، کفن مورد نظرشان را درب منزل تحویل بگیرند.
او همچنین گفت:‌ فروشگاه ما بابت رساندن محصول به درب منزل، هزینه ای از مشتریان دریافت نمی کند.
***جاسوسی از فرانسه علیه ایران
ماجرای شنود مکالمات تلفتی در فرانسه از سوی سازمان امنیت ملی آمریکا، موضوع داغ روزنامه‌های امروز فرانسه است. پس از آنکه روزنامه لوموند به نقل از "ادوارد اسنودن"، افشا کرد که تلفن‌های تجار، مظنونان عملیات تروریستی و مقام‌های فرانسوی از سوی سازمان امنیت ملی آمریکا شنود می‌شده، امروز این روزنامه قسمت دوم افشاگری خود در این زمینه را منتشر کرده و در تیتر یک خود خبر داده که آمریکا در سفارتخانه‌های فرانسه نیز جاسوسی می‌کرده است.
لوموند، با بیان این که تنش‌های دیپلماتیک میان آمریکا و فرانسه بالاگرفته، از تماس تلفنی باراک اوباما- رییس جمهور آمریکا با فرانسوا اولاند- رییس جمهور فرانسه، در این زمینه نوشته و اضافه کرده که ژان مارک ارو- نخست وزیر فرانسه، در این باره گفته که عمیقاً شوکه شده است. همچنین لوموند عکس صفحه اول خود را به دیدار امروز "لوران فابیوس"- وزیر امورخارجه فرانسه با "جان کری"- همتای آمریکایی خود اختصاص داده که در آن آقای فابیوس علی‌رغم آنکه دست کری را فشرده، اما از او روی برگردانده است.

 لوموند، در گزارشی مصلی که در این زمینه در صفحه دوم شماره امروز خود منتشر کرده است، نوشته مدارکی که "ادوارد اسنودن"- کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا، برملا کرده نشان می دهد که جاسوسی آمریکا از سفارتخانه‌های فرانسه فقط به شنود تلفنی و جاسوسی الکترونیکی ختم نمی‌شود، بلکه این مدارک نشان می‌دهد که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا علاوه بر این، به طور سنتی نیز در این سفارتخانه‌ها به جاسوسی می‌پرداختند.
لوموند، همچنین بر اساس یک سند دیگر که تاریخ ماه اوت 2010 را دارد، می نویسد که این سند دقیقاً مقصود آمریکا را از این جاسوسی از راه دور مشخص می کند. آمریکا از اطلاعات کشورهای خارجی به ویژه فرانسه برای تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران در نهم ژوئن 2010 بهره برده است؛ این قطعنامه شدیداً از سوی آمریکا مورد حمایت بود و آمریکا از مخالفت کشورهای دارای اقتصاد نوظهور در این زمینه می‌هراسید. روسیه و چین از این قطعنامه حمایت کردند، اما برزیل و ترکیه به آن رأی ندادند.
***پسر منتظری و اظهارات نعیمه اشراقی
فرزند مرحوم حسینعلی منتظری در صفحه شخصی خود در مطلبی با عنوان "پس از طوفان" نوشته است: اینکه یک نوه نوجوان برای پدربزرگ خود که در سن کهولت است مطلبی را بگوید که باعث لبخند و سرور گردد و دقایقی ایشان را از حال و هوای سیاست و رهبری بیرون ببرد و باعث تنوّع بشود عملی مطلوب است.
وی مدعی شده که فقط انتقاد صادق خرازی و پسر شهید همت از نعیمه اشراقی، از روی حسن نیت بوده است.
پسر منتظری البته خطاب به این دو نفر هم نوشته است: آیا فرمایشات این دو بزرگوار به این معنی نیست که دایره آزادی‌‌ها آنقدر تنگ است که یک نفر نمی‌تواند شوخی نقل شده با پدربزرگ خود را بیان کند؟
منتظری در عین حال اشتباه نعیمه اشراقی را تنها "ترک اولا" دانسته است: البته اشکالی که می‌توان وارد دانست رعایت نکردن اصل «المجالس بالامانة» توسط خانم اشراقی است؛ ایشان صحبت‌های خصوصی یک جلسه خاص را نباید برای عموم فاش می‌نمود که این ترک اولایی بیش نیست.
تلاش وی برای تبرئه نعیمه اشراقی در حالی است که خود اشراقی در ساعات آغازین انتشار این توهین در فضای مجازی، از این جسارت آگاه و مدعی شد که صفحه فیس بوک او را جعل کرده اند؛ البته این موضوع مانع اعتراض گسترده خانواده های شهدا نشد. حال مشخص نیست که منتظری چرا کاسه داغ تر از آش شده است.
***شایعه تکان دهنده از پشت پرده پرسپولیس
در شرایطی که کسر امتیاز از سرخپوشان بسیاری از پرسپولیسی ها را شگفت‌زده کرده و خیلی از مسئولان و هواداران این تیم دقیقا نمی‌دانند به چه جرمی باید چنین تاوانی بدهند، اخیرا زمزمه‌های عجیبی در مورد برخی تحرکات پشت پرده به زیان این تیم شنیده شده که در نوع خودش می‌تواند شدیدا نگران کننده باشد.
در همین راستا گفته می‌شود برخی از بوقچی‌های مشهور پرسپولیس که بعد از بازگشت دایی به پرسپولیس از سکوها طرد شده‌اند، در صدد هستند تا با برخی رفتارهای عجیب و غریب، این تیم را به حاشیه برانند.
بر این اساس نزدیکان و افراد منتسب به این لیدرها که هنوز روی سکوی تماشاگران باقی مانده‌اند، اخیرا دست به برخی جوسازی‌ها می‌زنند تا با تحریک سایر هواداران برای سر دادن برخی شعارها به پرسپولیس آسیب برسانند.
به عنوان نمونه در بازی با داماش، فریاد کردن شعارهای مساله‌دار از سوی همین سکوها آغاز شده است، آن هم در شرایطی که پرسپولیس در این مسابقه از همان دقایق نخست تیم برتر زمین بود و هوادارانش هیچ نیازی به هنجارشکنی نداشتند.
جالب اینکه در بازی عصر چهارشنبه جام حذفی نیز اعتراضات به هادی نوروزی که خشم دایی را برانگیخت هم درست از همین سکوها سرچشمه می‌گرفت.
اینکه سرمربی سرخپوشان مدام اصرار دارد هواداران باید هوشیار باشند، احتمالا به همین دلیل است. باید دید مسئولان باشگاه در قبال این آفت چه واکنشی نشان خواهند داد و این بار چطور از پس دست‌های پشت پرده و البته "خودی" برخواهند آمد.


***متلک عجیب گزارشگر بازی پرسپولیس به علی دایی!
علی دایی به خاطر مصاحبه علیه محمد مایلی کهن در بازی با صبای قم و درگیری با داور چهارم در دیدار با داماش با حکم کمیته انضباطی از همراهی تیمش در دو بازی محروم شد.
پرسپولیس به همین دلیل در بازی امروز برابر پدیده مشهد در جام حذفی دایی را روی نیمکت به همراه نداشت.
مزدک میرزایی گزارشگر این بازی در این خصوص با کنایه گفت: دایی در این بازی روی نیمکت نیست و در بازی بعدی برابر راه آهن نیز نمی تواند تیمش را همراهی کند اما پس از آن می تواند دوباره به نیمکت تیمش برگردد و درگیری هایش را تکرار کند!
***بازار داغ فساد با دختران خردسال
فروش دختران جوان و کودکان در خیابانهای کلمبیا به تجارتی سودآور برای سران باندهای قاچاقچیان انسان و سو استفاده از آنان برای بردگی جنسی در کملبیا شده است.
به گزارش نیویورک تایمز ربودن دختران در سنین قبل از 18 سالگی در مناطق فقیرنشین کلمبیا و مدلین و وادار کردن آنان به همکاری با باندهای فروش مواد مخدر و فروش خود به اربابان باندها در قبال تامین هزینه‌های زندگی خانواده خود امری طبیعی رواج پیدا کرده است.
بسیاری از جنایت‌های سازمان یافته با وعده‌های لباس شیک اهدا کوکائین و کمک‌های مالی برای خانواده دختران ربوده شده در کلمبیا دومین شهر بزرگ آن مدلین توسط افراد ربوده شده که دختران بین 9 تا 13 سال هستند انجام می‌شود.
لوئیس پاردو مدیر ngo سازمان مردم نهاد پس از تحقیق و بررسی وضعیت دختران که امروزه به کالایی جنسی برای خرید و فروش میان اربابان و سرکرده های باندهای تجاوز و قاچاق مواد مخدر به حراج گذاشته می‌شوند را تاثیر برانگیز خواند. در منطقه جنگ زده مدلین بر اثر جنگ های داخلی که میان باندهای قاچاق مواد مخدر صورت میگیرد خرید و فروش و سو استفاده جنسی از دختران رونق داشته و آن را برای باندهای یاد شده به جاذبه گردشگری جنسی مبدل ساخته است.
***تکذیب آدم خواری در ایران
سرهنگ چمنی خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر دستگیری یک قاتل که پس از کشتن کودکان گوشت آنها را می‌خورده است تکذیب و اعلام کرد این خبر صحت ندارد.
معاونت اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ضمن اشاره به اخبار منتشر شده در برخی روزنامه‌‌‌های صبح کشور مبنی بر دستگیری فردی که پس از کشتن پانزده کودک قسمتی از بدن آنها را می‌خورده است گفت: این خبر صحت ندارد.
سرهنگ چمنی در حالی خبر دستگیری آدمخوار در منطقه شهرری را تکذیب کرد که برخی روزنامه‌ها اعلام کرده بودند متهمی در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفته که پانرده کودک را کشته و قسمتی از بدن آنها را می‌خورده است.
*** لباس دخترانه شیطانی در بازارهای عربستان
بر اساس خبرهای منتشر شده در رسانه های عربستان سعودی اخیرا تی شرت های دخترانه ای وارد بازارهای عربستان شده است که روی آن عبارت "من شیطانم را دوست دارم" نوشته شده است.

 مدل لباس شیطانی ، کاربران عربستانی با انتشار تصویر این تی شرت ها در شبکه های اجتماعی نوشتند: بر روی این تی شرت ها نوشته شده "i love my devil".
افکار عمومی عربستان در پی انتشار این مدل لباس دخترانه و زنانه در بازارهای سعودی خواستار جمع آوری سریع این مدل لباس از بازارها شده و از وزارت بازرگانی سعودی خواستند اقداماتی را اتخاذ کند تا در آینده چنین کالاهایی وارد بازارهای کشورشان نشود.
ناگفته نماند که این نخستین باری نیست که لباس ها و کالاهایی از نوع و ضد اسلامی و ضد ارزشی وارد بازارهای عربستان سعودی می شود.
***اموال بلوکه شده ایران، نصیب صدای آمریکا شد
شبکه دولتی صدای آمریکا(VOA) با بحران بودجه مواجه شده و بعد از تعطیلی دولت آمریکا، نیمی از برنامه های این شبکه تعطیل شد.
بحران صدای آمریکا تا حدی جدی است که حتی برخی از نمایندگان کنگره آمریکا به علت ناکارآمدی این شبکه، قصد دارند بودجه بخش فارسی صدای آمریکا را به نصف کاهش دهند.
در چنین شرایطی، دولت ایالات متحده آمریکا بواسطه نیازی که به این شبکه برای پیشبرد سیاست های تبلیغاتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران دارد، به رغم سیاست های کنگره آمریکا، در تلاش است بودجه بخش فارسی صدای آمریکا کاهش نیابد و در همین راستا به سراغ اموال بلوکه شده ایران رفته و بخشی از آن را به بخش فارسی صدای آمریکا اختصاص داده است.
براساس برخی گزارش ها، در حالی که اخباری مبنی بر احتمال آزاد شدن اموال بلوکه ایران مطرح شده است، وزارت خزانه داری آمریکا قسمتی از میلیون ها دلار دارایی بلوکه شده ایران را در یک بانک سرمایه گذاری کرده و سود حاصل از آن را تحت عنوان مالیات های دریافتی و آبونمان در اختیار مدیر بخش فارسی صدای آمریکا قرار می دهد و بدین وسیله سرمایه ملی ایرانی ها را به شبکه ای اختصاص داده که به اذعان خودشان ناکارآمد است و مخاطبان چندانی ندارد.
****جگرکی بودن بهتر از ضد انقلاب بودن است
خدمتکار امام(ره) در پاسخ به هجمه‌های اخیر گفت: جگرکی بودن بهتر از ضد انقلاب بودن است.
بعد از اینکه حاج عیسی جعفری خدمتکار امام(ره) در مصاحبه اخیرش نقطه نظراتش در اوایل انقلاب بیان کرد بلافاصله برخی رسانه‌های خاص با دستاویز قرار دادن شغل قبلی حاج عیسی وی را جگرکی خطاب کردند و با بی ادبی نسبت به وی شخصیت و خدمات این پیرمرد فرزانه را به امام خمینی (ره) زیر سوال بردند.
بر همین اساس بار دیگر به سراغ حاج عیسی رفتیم تا نظراتش را در رابطه با هجمه ها به وی جویا شویم.
حاج عیسی در واکنش به اینکه او را «عیسی جگرکی» خطاب کرده‌اند تنها خندید و گفت که عیب ندارد.
وی افزود: من واقعیت‌ها را می‌گویم و آن‌ها هم هر چه دلشان می‌خواهد بگویند، مهم نیست.
خدمتکار امام گفت: البته آن‌ها درست می گویند؛ من جگرگی داشتم و مشکلی با این موضوع ندارم.
وی تاکید کرد: جگرکی بودن که ننگ و عار نیست؛ جگرکی بودن بهتر از ضد انقلاب بودن است.

***راهپیمایی 13 آبان امسال به صورت تجمع برگزار می شود

یک مقام مسئول در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: براساس دستورالعمل شورای هماهنگی کشور، امسال مسئله راهپیمایی منتفی است.

وی افزود: برنامه‌ها را برای راهپیمایی تنظیم کرده بودیم که دستور آمد برنامه امسال به صورت تجمع برگزار شود.
این مقام مسئول در توجیهی قابل تأمل با اشاره به اینکه فردای 13 آبان شروع ماه محرم است گفت: برنامه‌های 13 آبان باید با ماه محرم هم‌خوانی داشته باشد و با آن حرکات و سکنات ممکن است حرمت ماه محرم شکسته شود.
وی محل برگزاری مراسم 13 آبان مشهد را رواق سرپوشیده امام خمینی (ره) در حرم امام رضا علیه السلام اعلام کرد و افزود: حرم امام رضا هم زیارت است و هم سیاحت و همه مسائل معنوی در آن نهفته شده است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    24 3
    براي اينکه بينندگان بهتر بتوانند اخبار روز را درک کنند مطالب به صورت خلاصه و فشرده باشد بهتر است.
  • سروراحمد IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    10 53
    باروي کارآمدن اين دولت منتظر باشيد که کم کم مراسم برائت از مشرکين به مراسم تبرئه آنان وبزرگداشت ابراهام لينکن وجرج واشنگتن تبديل شود آقاي تميز وزير خارجه گرامي نيز دفتر کارش رادر سفارت سوئيس داير کند تدبير واميد يعني اين
  • بنده خدا IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    3 16
    خدابه خير کند کم کم از سروته مراسم به بهانه هاي غير منطقي مي زنند ودر پايان خود مراسم حذف ميشود. اين تازه اولشه !!!!!!!!
  • بنده خدا IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    3 16
    وضع کشور از نظرحجاب از زمان اقاي خاتمي خراب شد و تاثيراتش را همگان ميبيند حواهشمند است از امام خرج نکنيد همه ملت امام را خوب شناختند و بعد ار امام مسايل000را بنام امام قبول نمي کند فعلا با اين تزويرچهار سال حکومت کنيد ببينم چه ميشود