قدس آنلاین _ سیدحمیدهاشمی :کلاهبردارانی که با شیوه‌های جدید هر روز پای به عرصه ظهور می‌گذارند و تا سیستم‌های نظارتی و قانونی بخواهند مجال جولانی برای جلوگیری از فعالیت‌های اقتصادی این قبیل داشته باشند، بار خودشان را می‌بندند و روزی دیگر با شکلی دیگر و شمایلی موجه‌تر دوباره ظاهر می‌شوند.

کمین لوله بازکنی های غیر مجاز درب منازل مردم /سرکسیه کردن به روشی کثیف

به گزارش قدس انلاین،برچسب‌هایی که هر از گاه بر در منازل چسبیده می‌شود غالبا حاوی یک نوع پیام تبلیغاتی برای اهل منزل و ساکنان واحدهای مسکونی هستند : «لوله بازکنی فوری» و یا چیزی نزدیک به همین کار .

حالا دیگر خانه‌ای نیست که چند برچسب اینچنینی بر در و دیوارش نچسبیده باشد. و حتی شاید خانه و کاشانه‌ای هم نباشد که مبتلا به مراجعه و تماس با صاحبان این نوع آگهی‌های چسبناک برای رفع گرفتگی لوله منزل نشده باشد.
البته نیاز به ذکر این مهم نیست که این نوع فرآورده‌های تبلیغاتی، تنها در کشورهایی چون ایران که سایه کمرنگی از قوانین صنفی بر سر اتحادیه‌های اصناف سایه انداخته است قابل مشاهده و رویت می‌باشد.
کلاهبردارانی که با شیوه‌های جدید هر روز پای به عرصه ظهور می‌گذارند و تا سیستم‌های نظارتی و قانونی بخواهند مجال جولانی برای جلوگیری از فعالیت‌های اقتصادی این قبیل داشته باشند، بار خودشان را می‌بندند و روزی دیگر با شکلی دیگر و شمایلی موجه‌تر دوباره ظاهر می‌شوند.

این روزها گرفتگی لوله‌های فاضلاب منازل اعم از سرویس‌های ظرفشویی یا چاه آشپزخانه و دستشویی از جمله گرفتاری‌های طبیعی زندگی شمرده می‌شود که اگر برای رفع این معضل، با یکی از شماره تماسهای مندرج براین برچسب‌های تبلیغاتی تماس گرفته باشید بدون شک با خاطره‌ای تلخ و ناباورانه ناشی از خدمات ناقص و یا دریافت هزینه‌های نامعقول مواجه شده‌اید.
بیشتر صاحبان این آگهی‌ها افراد ناکارآمد و بی تخصصی هستند که با تهیه یک دستگاه دریل خصوص که میانگین قیمت آن در بازار امروز کمتر از یکصد هزار تومان است و تهیه چند متر فنر، روزانه چندصد هزار تومان از این روش درآمد نادرست دارند.
 بسیاری از آنها از گالن‌هایی حاوی مواد سیاه رنگی هست استفاده می‌کنند که اذعان می‌دارند بهترین نوع مایع قابل استفاده در رفع گرفتگی لوله‌های منازل است و این درحالی است که طبق اعلام اتحادیه مربوطه استفاده از هرگونه مواد اسیدی برای رفع گرفتگی لوله‌ها، غیر مجاز و ممنوع است.
تاکنون مخاطبان بسیاری طی تماس تلفنی با واحد نظرات مردمی پایگاه خبری قدس آنلاین از عملکرد صاحبان اینچنین آگهی‌های لوله بازکنی ،انتقادو شکایت کرده‌اند.
روش کلاهبرداری
شگرد کار این افراد بدین صورت است که پس از تماس تلفنی مردم با آنها و آمدن به محل، اعلام می کنند «سیستم لوله کشی منزل شما نقص فنی دارد و باید لوله کشی را عوض کنید، اما اگر بخواهید، ما مواد مخصوص داریم که همراه با فنر زدن استفاده می‌کنیم و تا چند سال دیگر با مشکل گرفتگی لوله‌های فاضلاب مواجه نخواهید شد».
بدیهی است در این میان صاحب ملک بخت برگشته برای رهایی از هزینه چند میلیون تومانی ترمیم خرابی و تعویض لوله‌ها، به تنها راه پیشنهاد شده این کلاه برداران رضایت می‌دهد.
برخی از این افراد پس از چند بار فنر زدن به داخل لوله‌های گرفته شده ، فاضلاب گالن‌های 3 یا 4 لیتری که همراه دارند و حاوی مواد سیاه رنگی است داخل لوله‌ها می‌ریزند و در مواردی نیز از مالک واحد مسکونی تقاضای پودر شست و‌شو هم می‌نمایند که در همین زمان کوتاه از فرصت استفاده کرده و لوازم قیمتی دم دستی را هم سرقت می‌کنند.
این افراد ناکارآمد پس از اتمام کار که اغلب کمتر از یک ساعت طول می‌کشد برای هر گالن مواد ریخته شده مبلغی بین 25 تا 35 هزار تومان و برای هر لوله ای که فنر زده‌اند مبلغی بین 25 تا 40 هزار تومان را مطالبه می‌کنند.
التبه در این میان معمولاً کمتر از 4 گالن استفاده نمی‌کنند و موارد متعددی از شاکیان اعلام داشته‌اند تا 14 و 17 گالن هم استفاده کرده‌اند!
حداقل قیمتی که این افراد برای رفع گرفتگی لوله‌ها مطالبه می‌کنند 150 هزار تومان است که البته این رقم تا یک میلیون و 500 هزار تومان نیز دیده شده است.
شکایت شاکیان
خانم "لیلی ص" کارمندیک دستگاه دولتی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار می‌دارد: حدود 20 روز پیش برای رفع گرفتگی لوله آشپزخانه به لوله بازکنی «س» با شماره تماس 6171.... 0915 تماس گرفتم که پس از رفع گرفتگی لوله مبلغ 190 هزار تومان دریافت کرد و این درحالی است که طبق نظر اتحادیه مربوطه نرخ فوق تنها 20 هزار تومان بوده است.
آقای "حسین.م" نیز اظهار می‌دارد برای رفع گرفتگی لوله دستشویی با لوله بازکنی «ر» به شماره ثابت
65... 85 تماس گرفم که پس از انجام کار 190 هزار تومان مطالبه کرد در حالی که در تماس با اتحادیه اعلام کردند نرخ مزبور باید 20 هزار تومان باشد.
همچنین خانم "محبوبه .م" اظهار می‌دارد: برای لوله آشپزخانه منزلمان 5 گالن 3 لیتری مواد استفاده کرد ند و مبلغ 135 هزار تومان در یافت کرده اند.
آقای "حمید .ه " نیز با اعلام اینکه برای رفع گرفتگی لوله چاه آشپزخانه با یک لوله بازکنی به شماره
3070 ... 0915 تماس داشته، اظهار می‌دارد: از 4 گالن 3 لیتری مواد که یکی از آنها آب بود استفاده شده و مبلغ 150هزار تومان اخذ شده است، در حالی که نرخ اتحادیه حدود 25 هزار تومان اعلام شده است.
سخنان رئیس اتحادیه
رئیس اتحادیه صنف تأسیسات مکانیک ساختمان مشهد با ابراز تأسف در پاسخ به موارد مطرح شده به خبرنگار قدس آنلاین می‌گوید: درخصوص رفع گرفتگی لوله های فاضلاب منازل فقط 5 عضو مجاز اتحادیه مشهد هستند که زیر نظر این اتحادیه مشغول کار هستند و نرخنامه رسمی را رعایت می‌کنند که آگهی این افراد در رسانه‌ها با علامت ستاره مشکی رنگ که داخل آن نوشته شده عضو مجاز اتحادیه مشخص می باشد و تمام آگهی‌های دیگر که فاقد علامت ستاره مشکی رنگ باشند غیرمجاز بوده و این اتحادیه نمی‌تواند پاسخگوی شاکیان و کلاهبرداری انجام شده باشد.
مجتبی کرمی در پاسخ به این پرسش که اگر اتحادیه پاسخگوی این قبیل کلاهبرداری‌ها نیست پس چه مرجعی قابلیت رسیدگی به این نوع شکایات را دارد، می‌افزاید: ما بارها از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی کرده‌ایم که شهروندان برای انجام امور گرفتگی لوله های فاضلاب منازل فقط به اعضای مجاز این صنف مراجعه نمایند.
وی یادآور می‌شود. حتی جلسات متعددی با حوزه معاونت پیشگیری از جرایم دادگستری، اداره تعزیرات و همچنین مجمع امور صنفی داشته ایم و طرح مشکل کرده ایم که در حال پیگیری است.
وی با تأکید بر این نکته که هیچ فرد لوله‌بازکنی مجاز به استفاده از مواد اسیدی و یا غیره برای رفع این گرفتگی‌ها نیست به شهروندان هشدار می دهد: گاز حاصل از این مواد بشدت سمی و حتی در یک مورد به مرگ یکی از مالکان ساختمان منجر شده است.
وی ادامه می‌دهد: روزانه 15 مورد شکایت تلفنی داریم که از این تعداد، افراد کمی هستند که به اتحادیه مراجعه می‌کنند و طرح کتبی شکایت می‌نمایند.
وی آمار شاکیان در این خصوص را از ابتدای سال جاری 90مورد ذکر کرده و می‌گوید: در یکی از این شکایتها مبلغ 600هزار تومان از مالک ساختمان اخذ شده است و در مورد دیگری که مربوط به یک مؤسسه خیریه بوده از مؤسسه مزبور مبلغ 15میلیون ریال بابت رفع گرفتگی لوله فاضلاب دریافت شده است.
رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیک ساختمان مشهد که وظیفه نظارت بر «لوله بازکنی‌های مجاز» را بر عهده دارد، ضمن هشدار به شهروندان برای استفاده از خدمات اعضای مجاز این اتحادیه در جهت رفع مشکل لوله های منازل خود خواست به برچسبهای تبلیغاتی نصب شده بر در و دیوارهای محدوده سکونت خود توجه نکرده و فقط برای رفع مشکل خود از طریق آگهی‌های مشخص شده با ستاره مشکی رنگ در مطبوعات و یا با این اتحادیه به شماره تلفن 7516664 و 7517674 تماس گرفته تا نسبت به رسیدگی به شکایت یا معرفی اعضای مجاز اتحادیه در این خصوص راهنمایی و اقدام شود.

******

به هر روی آنچنانکه مطرح است این معضل در بسیاری از شهرهای کشور مشاهده می شود و بسیاری از افرادی که غیر مجاز و بدون نظارت نهادهای مسوول با استفاده از این شیوه و با سرکیسه کردن مردم به درآمدهای میلیونی می رسند لذا  جا دارد تا مدیران و مسوولان امر نسبت به رفع این نوع کلاهبرداری که مورد اذعان مسوولان اتحادیه هم میباشد چاره اندیشی و با برطرف نمودن خلأهای موجود در قوانین نظارتی نسبت به این مهم اقدام نمایند

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 40
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زنگنه IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    26 3
    اطلاع رساني به موقع و خيلي خوبي بود ممنون
  • ارديبهشت IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    10 3
    ..."درهمين زمان کوتاه از فرصت استفاده کرده و لوازم قيمتي دم دستي را هم سرقت مي‌کنند.." خواهشاً جمع نبنديد!!! يعني همه ي اين آدما دزدند؟؟ من به يکي از همين شماره ها زنگ زدم.از کارش و مبلغي که گرفت راضي ام.پول و لوازم قيمتي امون هم سر جاشه.لطفاً جمع نبنديد...
  • امير IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    10 2
    سلام خيلي ممنون به موقع و خوب بود اي کاش در تهران هم مراکز مجاز انجام اين کارها را اتحاديه در هر منطقه مشخص و اطلاع رساني کند.
  • ارمين IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    6 19
    کلاه برداي سه ميلياردي رو ول کردين چسپيدين به اين لوله باز کن هاي بيچاره صد تومان ديگه پولي هست که به مردم هشدار ميدين
  • ناشناس IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    12 1
    کار ما نيز لوله بازکني و تخليه چاه است.ولي انصافا بيست هزار تومان در شهري مانند تهران بسيار براي اين کار پايين است.هميشه در سرما و گرما بايد از اين سوي شهر تا آن طرف شهر با دستگاه مسافرت کنيم و داخل توالت مردم شويم و فنر را وارد کاسه اي کنيم که پر از کثافت است و دستگاه را روشن کنيم. آيا حاضريد خودتان بيست هزار تومان بگيريد و به داخل تولت همسايه خود برويد و کاسه را فقط نگاه کنيد و برگرديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته قيمت کار ما بين سي تا پنجاه هزار تومان است و از اسيد هم استفاده نمي کنيم.
  • شيباني زاده IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    10 3
    درتاريخ پنجم فزوردين 93 به يکي از اين لوله بازکني ها تماس گرفتم و گفت 20000 تومان ميشود وقتي آمد گفت توالت باز نميشود بايد تخريب شود ولي با مواد باز ميکنم . 7 تا مواد بي رنگ ريخت و فنر زد و بلافاصله توالت باز شد .و مبلغ 200000 تومان درخواست کرد .من اعتراض کردم ولي چاره اي نبود .خيلي انسانهاي هستند . اميدوارم اگر تقلبي در کار بود خرج کفن و دفن عزيزانشان بکنند
  • احمد IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    3 5
    اين حرفتون درست. ولي اکثرا دروغ و چاخان تحويل مردم ميديد خيلي بيخوديه سايت تون.
  • امید IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    8 3
    برای لوله بازکنی اتحادیه نمیتونه نرخ بده مبلغ دریافتی موندگی به مشگل لوله داره ار20 تومان گرفته تا4میلیون تومان که با واترجت انجام میشه لطفا کسی که اطلاعات کافی نداره نظر بیخودی نده
  • عباس IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    7 3
    فقط یک سوال از برخی دوستان دارم؟ انصافا خود شما و من حاضر هستیم با ده برابر این قیمت حتی به لوله خودمان دست بزنیم چه برسد به لوله فاضلاب دیگران بخدا این عزیزان هم انسان هستند با دید دیگری به آنها نگاه نکنیم فقط فرض کنید یک هفته این صنف تعطیل شود چه فاجعه ای رخ میدهد؟
  • بهمن IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    8 5
    سلام من نمی دانم از چت پتها از کجا آورد اینجا نوشتین من کار لوله بازکنی تهران هست شما از اتحادیه میگن پرسیدیم اون مال کجا مشهد نه مال تهران را الان کی میاد برای 20تومان یا 50هزار تومان این کارها را انجام بدهه بله از مجبوری انسان دست به هر کار می دهید ولی این پولها حلال هست ما با جونمون بازی می کنم با هزار کثافت کار می کنم برای این برچسپها نظر از مردم نخواهین برود از دوزدیهای بزرگ برای خبرها تون بنویسید چون از ترس این کارها نمی توانید بکنید
  • محمد IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    4 5
    دست از سر این ادمهای زحمت کش برداشته و خودتونواصلاخ کنید اگر خدارا میشناسید فردای روز قیامت چه جوابی دارید در مقابل این تهمت ها
  • سید وحید IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    5 1
    بسم الله الرحمن رحیم برادران زحمت کش و هم میهنان گرامی نظرات شما را در باره موضوع بالا خواندم باید عرض کنم قوانین جمهوری اسلامی بسیار سخت گیرانه و دقیق است برای جلوگیری از سوء استفاده و تضییع حق کارفرما و پیمانکار. خاطر نشان می کنم شما انسانهای خوب و خداشناسی هستید که اینجا پیام گذاشته اید اما در میان شما همه جور انسانبا پیشینه های نا مناسب دیده شده . خاطر نشان می کند تعرفه بالفرض 25 هزار تومان بدون در نظر گرفتن ایاب و ذهاب است و این هزینه تا 30 یا چهل و در بعضی مواقع با انعام به 50 تا 60 هزار تومان می رسد. باید عرض شود نسبت دریافت کارمزد خدمات با توجه به هزینه اولیه خرید دستگاه حدود یک چهارم هزینه اولیه است ... این به آن معناست که اگر شما یک پژو به ارزش 30 میلیون برای مسافر کشی داشتید باید بابت در بست یک چهارم قیمت ماشین رو از مسافر می گرفید یعنی هر در بست 5 میلیون تومان
  • سید وحید IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    12 6
    ادامه مطلب قبل.... پس نتیجه میگیریم 25 هزارتومان برای یک فنر زدن لوله فاضلاب بسیار زیاد و به دور از انصاف است !!! مسئله بعدی کثیف بودن کار: برادر من اگه شما از فاضلاب بدت میاد میتونی بری باغبونی ، کارگری ، و هزاران شغل با طراوت دیگه ... اما دوست زحمت کش و قانع من ... هیچ شغلی ماهیانه بین 8 تا 10 میلون تومان رو به شما نمیده ... خیلی از این مردم برای این مبلغ پول آدم میکشند چه برسه به اینکه دست بکنن تو فاضلاب ... پس دهنتو ببند و به پولی که میگیری قانع باش یاد آور می شوم پرونده های زیادی در دادگستری بخاطر شکایت از کسانی که بدون مجوز کار کرده و هزینه بیشتر از نرخ نامه مصوبه اتحادیه گرفتند به صورت کیفری پیگیری میشود و خیلی از آنها به حبسهای بین 2 تا 6 سال محکوم شده اند. یادتون باشه وقتی دهانتان را برای خوردن رزق زیادتر خیلی باز می کنید ممکنه فکو و دهانتان از هم پاره بشه. یا حق...
  • امیر IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 3
    یک طرفه رفتن به قاضی حتماراضی برمیگردن من خودم لوله باز کن واعضااتحادیه تهران هستم از بر چسب زدن از این کار ها هم خوشم نماید قابل توجه کسانی که می گویند ماها پول مفت درمی اوریم دریک ماه اگهی 2500000 تومن در رورنامه همشهری فقط یک رورنامه مالیات بیمه اجاره اب برق تلفن عوارض شهر داری بطور میان گیر ماهانه4000000 تومن هزینه 1 ماه بگفته اقای..... 10000000 تومن دریک ماه که هیچ موقع اینطور نیست از10000000 50درصد سهم کارگر که 3نفر هستند حساب سر انگشتی از ده ملیون اقایان پنج ملیون سهم 3 کارگر میشود نفری0 170000 تومن صاحب دفتر یک ملیون بله شما فقط کدو را دیدید همیشه صدا دهل از دور خوشه قضاوت کنید کسی این کارها میکند
  • سعید IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    1 1
    با عرض سلام ما خودمون لوله بازکنی داریم ولی چشم همه اونایی مه میگم 20 الی 30 هزار دستمزد باز کردن لوله زیاده کور بشه موارد زری را حساب کنن 1 فنر متری6 الی 10 هزار تومانه 2 قیمت و استحلاک دستگاه زیاد 3 بنزین لیتری 1000 4 آدرس اشتباهی دان بعضی از آدم های گیج 5 اشتباه لوله کشیدن بعضی از لوله کش های محترم 6 اثر گذاشتن گاز فاضلاب بر روی ریه ها در دراز مدت 7 خطر بریدن دست باتیغ وامثال آنها پس بعضی از آقایون زود قضاوت نکنن
  • علی IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    3 1
    جدیدن متری پول میگیرن ! ۱۵ متر فنر زدیم متری ۲۰ هزار تومن پولش میشه یعنی ۳۰۰ تومن !!!!!! من خودم با بدبختی و کار تولیدی ماهی ۸ میلیون درامد دارم اما حاضرم با ۲ میلیون سرمایه برم چاه مردم و باز کنم و همین قدر برام بمونه
  • حسین IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    1 2
    باسلام خدمت عزیزان زحمتکش لوله بازکنی اولا کسانی که لوله بازکنی ها را کلاه بردار مینامند خودشان کلاه بردار هستند اگر این قشر زحمت کش نباشد شما میخواهید چکار بکنید مجبور هستید لوله گرفته شده را بکنید وچون معلوم نیست از کجا گرفتگی دارد مجبورید کله لوله رابکنیدودر اخر هم تجربه باز کردن را ندارید ودوباره احتیاج به کسی دارید که تجربه این کار را داشته باشد اگر کمی عقل داشته باشید میفهمید مثال اگر لوله آشپزخانه در طبقه دوم بگیرد شما اگر هزینه ای به مبلغ 150 هزار بدید تا براتون باز بکنند باز شما برنده اید چون هزینه تخریب وباز سازی همان لوله خیلی خیلی بیشتر از اینها براتون آب میخوره وقتی ارزش یک کاری در یک مملکت را مردم ندونند این فکرها به سرشون میزنه ومیگن فلانی دزدی میکنه نمیدانم کلاه برداری میکنه در ضمن عزیزم الان مردم برای شستن جای بچه خودکشی میکنن چه برسد دست خودشو بزنه به توالت مردم
  • حسین IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    1 2
    مطلب بعدی اینکه گرفتگی لوله فرق میکنه بعضی جاها کارکمه هزینه کم بعضی جاها هم کار زیاده هزینه هم زیاده شما اگر اطمینان نداری خودتون باز کنید مجوز را هم هی نگین تواین کار باید دل وجرعت داشته باشی در ضمن مساله 3هزار میلیارد نیست که مساله کاری هست که من در عرض 12 سال 10 .20نفر فهمیدن که ارش این کار چیه وما چقدر از جان گذشتگی میکنیم ما لوله بازکنی ها نوعی جهاد میکنیم اگه ما هم مثل خیلی های دیگه هم دنبال پول مفت بودیم یک تراژدی عزیم در کشور راه میافتاد برید قدر دانی کنید باز هم اگر ما هارا دوست ندارید لوله هایتان را به لوله بازکنی ندهید تا حساب کار دستتان بیاد من یک شری را میشناسم که لوله بازکنی نداره مردم التماس میکنن برای باز کردن لوله
  • مراد IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    3 1
    واقعا کار سختی هست یک بار بایکی از دوستان برای اولین بار رفتم کمکش لوله فاضلاب یک خانه را باز کردیم تا دوروز دستهایم بوی بدی میداد چندین بار حمام کردم وبیش از ده بار دستهایم راشستم واقعا کار سختی است
  • علی IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    2 2
    به اون دسته از عزیزانی که راحت تو خونه هاشون نشستن وبا فشار دادن چن تا دکمه تلفن دستور میدن تا ما توته بازکنها بیایم ومشکل گرفتگی لوله شون حل بشه باید گفت که اینکار خرج داره همونطور که راحت دستور میدی باید راحت هم خرج کنی لوله بازکنا برده تو نیستن که یه ازانس بگیرن وبیان از طبقات نفس گیر بیان بالا واسه تو دست بزنن به کثافت هات لولتو باز کنن واخر سر هم زورت بیاد پول بدی خب اکه زورت میاد خودت باز کن کسی اجبارت نکرده چون اگه وجدان داشتی این حرفو نمیزدی چون تابحال نشده که با بوی گوه بری خونه تازه از اینا گذشته هزینه اگهی وتلفن واجاره ها وقبضها وغیره هم بماند لوله باز کنی شرعا وعرفا قیمت نداره هر کی میگه 20 یا 30 یا فلان بیاد من{بی ادبی} میرینم اونوقت اون دست بزنه من 20 یا 30رو با زور ومنت بهش میدم ببینم حاضره خودش یه عمری اینکاره باشه؟البته قبول دارم بعضی دوستان واقعا بیوجدانن .ع از مشهد
  • اکبری IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    2 2
    یره تو اصلا ای کاره نیستی تو رو باید اعضا بزارنت کنار ما با 25سال سابقه دست تمام لوله بازکنای جدید میبوسم خجالت داره برای یک حق عضویت ملت دزد خطاب کنی دزد که دست به کثافت نمیزنه میره میشه رئیس اتحادیه استغفار کن اقا جان
  • محمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    1 2
    برای بازکردن توالت درعرض نیم ساعت کار و بدون دستگاه وتجهیزات با یک فنرزنگ زده ویک انبرکلاغی وریختن بقول خودشان اسید که میگویند استفاده ازآن ممنوع است مبلغ دویست وسی هزارتومان گرفتند در مشهد اتحادیه کجاست که نظارت کند،..
  • تاسیسات IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
    1 2
    اولا خب اگه اینهمه تخصص دارید خودتان دست به کار شوید . ثانیا به خودت ۲۰ تومن بدن حاضری بری ؟
  • reza IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    1 1
    باسلام خدمت دوستان عزیز خدای ۲۰ هزار تومان چیزی نیست که توی گرما توی سرما بری لوله بازکنی یا سرصبح زود بری برچسب بزنی انقدر پول برچسب پول کارگر پول استلاک و...بهدی بهدشن همش سرجمع چیزی نمیمونه بهد عزیزی که میگه دزده یا کلاهبردار و...دزده اون های هستن که روزانه حق ملت رو میخورن زندگی رو برای مردم زهرمار کردن اون ها دزدن نه اون لوله بازکن بیاه من خودم شخصن ۱۰۰هزار تومان میدم بیاه دست تو بکن تو سنگ توالت یا تو لوله حمام و...باید خجالت بکشی که به ادم زحمت کش میکی دزده .
  • حمید ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام واقعا ۲۰ هزار تومان ؟کسی حاضره بخاطر ۲۰ هزار تومان کثیفی کار و تو اون شرایط کار کنه؟خداییش انصاف نیس نرخ اتحادیه لوله بازکنی امسال ۲۵۰ هزارتومان ذکر شده