مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هزار و ۲۴ نفر از بانوان به عنوان راننده تاکسی بانوان در شهر تهران فعالیت می‌کنند،گفت: بخش اعظم سرویس مدارس امسال برعهده رانندگان زن است.

حضور بیش از هزار راننده زن در شهر تهران / بخش اعظم سرویس مدارس امسال برعهده رانندگان زن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی  در خصوص گسترش تاکسی بانوان در سطح شهر، اظهار داشت: در گذشته سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در راستای رویکرد خود و با توجه به بحث خدمت‌رسانی ویژه‌تر به بانوان شهر تهران، اقدام به تأسیس تاکسی‌هایی ویژه‌ای تحت عنوان تاکسی بانوان در شهر تهران کرد که این موضوع مورد توجه و دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هزار و 24 نفر از بانوان به عنوان راننده تاکسی بانوان در شهر تهران فعالیت می‌کنند، ادامه داد: این بانوان به صورت تاکسی بی‌سیم تلفنی صرفاً برای جا به جایی زنان در نظر گرفته شده که این موضوع مورد رضایت شهروندان به ویژه بانوان قرار گرفته است که خوشبختانه هر روز شاهد گسترش این اقدام بوده و در حال توسعه است.
*آموزش‌های لازم به راننده تاکسی بانوان/ فضای خطوط و پایانه مناسب رانندگان زن نیست
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به اینکه تاکسی بی‌سیم تلفنی به طور ویژه‌تر برای مسافران زن که بتوانند از خدمات ویژه برخوردار شوند، در نظر گرفته شده است، افزود: باید بگویم هر فردی که به عنوان تاکسی بانوان وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود، آموزش‌های لازم را دیده و از صلاحیت لازم برخوردار است همچنین این فرد از فیلتر سازمان تاکسیرانی گذشته است.
مظفر با اشاره به اینکه برخی بانوان در سطح شهر در خطوط و پایانه فعالیت می‌کنند که این موضوع از نظر بنده چندان قابل دفاع نیست، اظهارداشت: خطوط شهر و پایانه‌ها، فضای استاندارد و مطلوبی برای خدمت‌رسانی تاکسی بانوان نیست چراکه براساس فرهنگ دینی و نگاه ویژه‌ای که ما به زنان داریم و برای ارتقاء شأن و منزلت بانوان تاکسی بی‌سیم تلفن در نظر گرفته شده و موضوع حضور زنان در خطوط و پایانه‌ها مد نظر ما نیست.
*ممکن است رانندگان زن مورد بی‌مهری در پایانه‌های تاکسیرانی قرار گیرند
وی ادامه داد: تاکسی بی‌سیم بانوان نقش متمایزی نسبت به تاکسی بانوان در خطوط و پایانه دارد، چرا که ممکن است زنان در خطوط و پایانه مورد بی‌مهری افراد و تاکسیران‌ها قرار گیرند و با فضای نامناسب شهری روبه‌رو شوند.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در این بخش از سخنان تصریح کرد: با توجه به جایگاه مناسب بانوان امسال بخش قابل توجهی از فعالیت سرویس مدارس را به بانوان سپرده‌ایم. چراکه دانش آموزان الگوهای رفتاری خود را بیشتر از رانندگان سرویس مدارس دریافت می‌کنند و آنها بسیار الگوپذیر هستند، همچنین مدت زمان بسیاری با راننده ارتباط دارند که بر این اساس ما این اقدام را انجام داده‌ایم.
مظفر افزود: رانندگان زنی که برای تاکسی سرویس مدارس انتخاب کردیم به دلیل این بوده که نقش مادری نیز بر عهده دارند و حس دلسوزی دارند؛ در حقیقت امسال بخش مهمی از سرویس مدارس به بانوان اختصاص داده شده است.
*نباید برای احقاق حقوق بانوان به دنبال این باشیم که زنان در تمام مشاغل نقش آفرینی کنند
وی با اشاره به اینکه تاکسی سرویس مدارس دخترانه شهر تهران به صورت ویژه از امتیاز فوق برخوردار هستند، گفت: باید حضور زنان در جامعه با نگاه کارشناسی دقیق صورت گیرد تا در جایگاه متناسب و در شأن خود از آن‌ها کمک بگیریم.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی بیان کرد: نباید برای احقاق حقوق بانوان لزوماً به دنبال این باشیم که زنان در تمام مشاغل نقش آفرینی کنند البته این مثال به منزله پایین آوردن سطح کار اقشار مختلف به ویژه تاکسیرانان نیست. ولی به طور کلی نباید برای مطالبه حقوق بانوان به دنبال مشاغلی برویم که با روحیه زنان مطابقت ندارند.
مظفر با تاکید بر اینکه زنان باید با توجه به تناسبی که با محیط کار داشته و روحیه‌شان، مشاغل برایشان در نظر گرفته شود، اظهار داشت: نباید افراط و تفریط در خصوص آن‌ها صورت گیرد چرا که باعث ضربه به حضور موثر بانوان می‌شود.
وی در خصوص حقوق رانندگان بانوان نسبت به رانندگان مرد، گفت: ما نگاه ترحم آمیز به بانوان نداریم. بر اساس نرخی که شورای شهر برای همه تاکسی‌های خطوط در نظر می‌گیرد نرخ اجرا می‌شود؛ آن‌ها به حق قانونی خود پایبند بوده و نگاه ترحم آمیز به آن‌ها باعث ضربه به این قشر می‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.