پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر:خبر جالبی نبود ، حقوق کارمندان فقط 18 درصد افزایش میابد , انهم زمانی که سال قبلش کارمندان بیش از 20 درصد از تورم عقب مانده بودند و چشم امیدشان به تدبیر دولت یازدهم بود , اما این امید انها هم نامید شد وتدبیر بر این شد که از تورم 35 درصدی ابتدای سال 93 تا تورم 25 درصدی پایان سال , فقط 18 درصد افزایش حقوق داشته باشند.<BR>

کارمندان سال اینده 12درصد کمتر حقوق میگیرند/ درخواست نمایندگان برای افزایش 40درصدی دریافتی کارمندان/ وعده نسیه دولت بجای پرداخت نقدی به کارمندان

بنابراین در اوایل سال آینده، کشور همچنان با تورم 35 درصدی ‌روبه‌روست و پس از آن و در ماه‌های بعد این نرخ به تدریج کاهش می‌یابد و اگر میانگین این میزان را برای کل سال آینده در نظر بگیریم، تورم سال آینده نزدیک 30 درصد خواهد بود و افزایش حقوق 18 درصد، ‌54 درصد از کل نرخ تورم را شامل می‌شود که به نظر ناعادلانه می‌آید.
*** قدرت خرید کارمندان
براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، دولت ملزم به افزایش حقوق کارکنان خود متناسب با نرخ تورم سالانه است، اما باید تاکید کرد که در طول سالهای گذشته حقوق کارکنان دولت نه تنها متناسب با این نرخ افزایش نیافته بلکه این رقم به طور معمول بین شش تا 14 درصد در نوسان بوده است.
در حالی که در قانون مدیریت خدمات کشوری بر ضرورت افزایش سالانه حقوق کارکنان دولت متناسب با نرخ تورم تاکید شده اما طی سالهای گذشته به خصوص در طول فعالیت دولت های نهم و دهم افزایش حقوق کارکنان کمتر مورد توجه قرارگرفته و تقویت معیشت این قشر متوسط جامعه در آخرین مرحله از امور کاری این دولت قرار داده است.
براساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی ایران، قیمت مواد خوراکی در یک سال گذشته بیش از 45 درصد، قیمت کفش و پوشاک 52 درصد، قیمت آب، برق، گاز و اجاره مسکن، در مجموع بیش از 20 درصد افزایش یافته در حالی که حقوق کارکنان دولت طی چهار سال گذشته در مجموع حدود 45 درصد افزایش یافته است.
قیمت انواع لوازم خانگی و کالاهای اساسی بیش از 60 درصد و هزینه های بهداشت و درمان نیز در یک سال گذشته در سطح کشور بیش از 41 درصد رشد داشته است.
در حالی که رشد قیمت ها از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال براساس گزارش اعلام شده از سوی بانک مرکزی روند صعودی داشته و به بیش از 40 درصد رسیده، میانگین افزایش حقوق کارکنان دولت در این مدت تنها حدود 14 درصد بوده است.
یک کارشناس مسائل اقتصادی با توجه به کاهش قدرت خرید کارکنان دولت و کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار بخصوص از اوایل سال 91 تا خرداد ماه سال جاری، نرخ تورم واقعی را بالاتر از نرخ اعلام شده از سوی بانک مرکزی اعلام کرد و گفت : نرخ واقعی تورم باید حدود 50 درصد باشد که این امر به معنای افزایش فشار اقتصادی بر قشر متوسط جامعه است .
مستندات موجود نشان می دهد، دولت های گذشته همواره کمتر از نصف تورم سالانه، حقوق کارکنان را افزایش داده اند و این شرایط سبب شده قدرت خرید قشر متوسط جامعه همواره روند نزولی داشته باشد.
کاهش تدریجی قدرت خرید کارکنان دولت و حقوق بگیران بخش خصوصی در دوره مورد بررسی سبب شده قشر متوسط جامعه نتواند هزینه های بیش از 10 روز زندگی خود را تامین کند به طوری که این قشر زحمتکش همواره برای تامین نیاز های مادی خانواده خود، متحمل سختی های زیادی است.
در حالی کاهش قدرت خرید کارکنان دولت روند نزولی گرفته که آنان هیچ نقشی در تعیین حقوق سالانه خود ندارند و دولت های قبلی براساس رویه های مرسوم همواره حقوق آنها را با صدور بخشنامه های مربوطه بین 10 تا 15 درصد افزایش داده اند.
***نمایندگان مخالفند
درهمین خصوص یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره پیش بینی افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان در بودجه سال 93 گفت: افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان قابل قبول نیست و حداقل باید حقوق به اندازه تورم 25 درصدی که در بودجه 93 هدف گذاری شده افزایش یابد.
محمد علیپور در گفت و گو با خانه ملت گفت: در تعیین دستمزد سال 93 کارگران و کارمندان باید به چند فاکتور مهم و تاثیرگذار بصورت همزمان توجه کرد.
نماینده ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت خانوادهای کارگران و کارمندان به لحاظ معیشتی در سال های 90 و 91 به دلیل اینکه حداقل دستمزد تعیین شده برای کارگران تناسبی با افزایش قیمت ها و تورم نداشته، تحت فشار اقتصادی بودند.
این نماینده مردم درمجلس نهم ادامه داد: در تعیین حقوق و دستمزد باید فاکتورهای مانند نرخ تورم، پرداخت یارانه و سبدهای کالایی حمایتی، وضعیت تولید، خط فقر، حقوق ثابت سالانه کارگران و مستمری بگیران و شرایط اقتصادی کشور در نظر گرفته شود.
علیپور افزود: نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها درسال 93 و موضوع کاهش تورم از عواملی است که در تقویت اقتصادی خانوارهای کارگری و کارمندی نقش مهمی خواهد شد.
وی درباره پیش بینی افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان در بودجه سال 93 گفت: افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان در سال آینده قابل قبول نیست و حداقل باید حقوق به اندازه تورم 25 درصدی که در بودجه 93 هدف گذاری شده افزایش یابد، البته می توان مقداری از این افزایش حقوق را از طریق اعطای بن کالا پرداخت کرد نکته دیگری که نباید فراموش کرد این است که وضعیت معیشتی بازنشستگان مطلوب نیست و باید رسیدگی شود.
وی ادامه داد: کسانی که شغل آزاد دارند می توانند به نوعی درآمد خود را با تورم متناسب کنند اما کارگران و مستمری بگیران که در سال از حقوق ثابتی برخوردارند، نمی توانند شرایط اقتصادی خانوار را با گرانی ماهانه تطبیق دهند که این نکات باید در تعیین دستمزد سال 93لحاظ شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: باید توجه داشت در تعیین دستمزد سال 93 کارگران تدابیری اتخاذ شود که کارگرانی که از دریافتی حداقلی برخوردارند؛ حمایت شوند و نکته ای که نباید فراموش کرد علاوه بر کارگران، باید زمینه ای تقویت اقتصادی تمام خانوارها را فراهم کرد.
دیگرعضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم درباره پیش بینی افزایش 18 درصدی حقوق در بودجه سال 93 گفت: براساس قانون، افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد و با توجه به تورم 40 درصدی کشور باید علاوه بر پیش بینی 18 درصد افزایش حقوق، 22 درصد دیگر نیز در قالب سبد کالا به کارمندان پرداخت شود.
ایرج ندیمی ،گفت: باید پذیرفت نکته مهمی که در افزایش حقوق کارمندان و کارگران باید لحاظ کرد این است که آنها بتوانند افزایش هزینه های خود را جبران کنند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون دولت باید حقوق کارمندان را متناسب با نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار افزایش دهد و باید توجه داشت اگر روزی تورم صفر بود شاید دیگر نیازی به افزایش حقوق نباشد.
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: افزایش حقوق بر اساس تورم باعث خواهد شد دولت تلاش بیشتری برای کنترل تورم انجام دهد.
ندیمی گفت: با توجه به اینکه نرخ تورم 40 درصدی از لحاظ علمی صحیح است واین تورم بر اساس قیمت 360 کالا تعیین شده است اما در واقعیت شاید قیمت 20 کالا در معیشت و زندگی خانوارها موثرتر است.
وی با تاکید بر رونق تولید گفت: البته با توجه به اینکه نرخ تورم 40 درصد است و تنها 18 درصد برای افزایش حقوق پیش بینی شده است لذا می توان 22 درصد باقیمانده را با اهدای سبد کالایی به حقوق بگیران جبران و با این کار زمینه رونق تولید را نیز فراهم کرد.
ندیمی ادامه داد: باید در موضوع افزایش حقوق کارمندان به گرانی هزینه حمل و نقل و قیمت اجاره بهای مسکن و کالاهای موثر دیگر توجه کرد و شرایطی را فراهم کرد که خانوارها از لحاظ اقتصادی تقویت شوند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در هر صورت باید واقعیت هایی مانند تاثیر بالای هزینه تامین 20 قلم کالای موثر در معیشت مردم درنظر گرفته شود وسعی بر آن شود فرهنگ ضد تورمی در کشور نهادینه شود.
*** بیش از 18 درصد ضرردارد
اما دراین میان هستند نمایندگانی که بر این باورند افزایش حقوق بیش از این به صلاح کشور و حتی خود کارمندان نیست ,
جعفر‌زاده در‌باره افزایش حقوق کارمندان گفت: بیش از 18 در‌صد افزایش به صلاح کشور نیست، زیرا افزایش حقوق معادل خود تورم، تورم‌زاست و باعث افزایش حجم نقدینگی در جامعه می‌شود و کشوری که اقتصاد آن بیمار است، این کار به ضرر جامعه تمام می‌شود و بار روانی ایجاد شده در بازار، مهار آن را ‌‌کنترل‌ناشدنی می‌کند.
این نماینده گفت: با نگاه به سال‌های گذشته، این مدعا را به خوبی ثابت می‌کند در گذشته به محض اینکه اعلام می‌شد حقوق کارمندان افزایش پیدا می‌کند در تمام بازار قیمت‌ها به یکباره جهش پیدا می‌کرد و یادم هست که در آن زمان مردم می‌گفتند ما نه این افزایش را می‌خواهیم و نه این تورم را.
وی گفت: مصباحی مقدم به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در سخنان خود گفته است، من به عنوان یک اقتصاددان، به شما می‌گویم که به صلاح مردم نیست تا معادل نرخ تورم افزایش حقوق داشته باشیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: همیشه این‌گونه بوده و یک عدد بین 50 تا 60 درصد تورم افزایش حقوق به کارکنان دولت، تورم را به صورت تصاعد حسابی بالا می‌برد و نه تصاعد هندسی. منظور من این است که این ‌گونه نیست که اگر کم افزایش بدهند، تورم افزایش پیدا نمی‌کند، بلکه اگر این کار انجام شود، تورم به مقدار کمی افزایش پیدا می‌کند.
وی در پاسخ به این ‌که آیا این افزایش حقوق می‌تواند کفاف خرج‌های کارکنان را بدهد، گفت: به شرطی کفاف خواهد داد که دولت موفق به کاهش نرخ تورم شود.
غلام‌علی جعفر‌زاده امین‌آبادی، یک از اقتصاددانان مجلس در خصوص این موضوع ‌اظهار داشت: بهترین نرخ تورم برای سال آینده، تورم 24 درصدی است که دولت وعده آن را داده؛ حال چگونه این 24 درصد تحقق پیدا خواهد کرد، به این صورت است که همه هوش و حواس روی هدفمندی یارانه‌ها متمرکز شود. ‌ادامه روند پرداخت یارانه‌ها در سال 93 مشخص خواهد کرد که تورم چه خواهد شد و اساساً قانون بودجه زیاد اثر‌گذار نیست و روال خود را‌ خواهد پیمود.
این نماینده تأکید کرد: باید در هدفمند کردن یارانه‌ها، مدلی طراحی شود که تورم ایجاد نشود. باز تأکید می‌کنم که اگر دولت بخواهد جنایت در حق این ملت بکند، یارانه‌ها را ‌نقدی به مردم پرداخت کند، مردم روزی خواهند فهمید و در سالیان آینده، یقه ما را خواهند گرفت.
***دولت کارمندان را یاری می‌کند
درهمین حال ؛ معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با تشکر از خدمات کارکنان دولت از آنها برای آنچه را که دولت نتوانسته به دلیل کمبود منابع برایشان انجام دهد عذرخواهی کرد و گفت: ما به کارکنان دولت از طریق کاهش تورم کمک می کنیم نه افزایش حقوق.
وی در مورد میزان در نظر گرفته شده برای افزایش حقوق کارمندان به 18 درصد در سال آینده توضیح داد: با افزایش مخارج و یا تزریق پول به اقتصاد شاید بتوان به مردم کمک کرد، اما منجر به تورم می‌شود این درحالی است که مردم از این‌که به طور اسمی درآمدشان افزایش یابد اما قدرت خرید بالا نداشته باشند خوشحال نخواهد شد، بنابراین ما هیچ اقدامی را که موجب افزایش تورم شود انجام نمی‌دهیم.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تاکید کرد: ما کمک به کارکنان دولت را از طریق کاهش تورم دنبال می‌کنیم نه افزایش غیرواقعی حقوق آنها، براین اساس آنچه که دولت می‌تواند به حقوق کارکنان کمک کند 18 درصد و رشد رفاه اجتماعی 24 درصد بود.
نوبخت با بیان این‌که جامعه باید به ما اعتماد کند و ما تلاش می‌کنیم تا هر سال و هر ماه قدرت خرید آنها را به ویژه برای کارکنان افزایش دهیم، گفت: از کارکنان دولت به دلیل خدمات و کمک‌های که به ما می‌کنند تشکر و از بابت این‌که منابع ما به گونه‌ای نیست تا بتوانیم آنچه را که شایسته آنهاست عذرخواهی می‌کنم و مطمئن باشند که در آینده جبران خواهیم کرد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 136
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    89 4
    نماينده مجلس اگر افزايش حقوق به اندازه ي نرخ تورم مناسب نيست پس چرا ان را قانو ن کرديد/
  • مهرداد IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    89 3
    چرا دريافتي وزرا وبرخي کارمندان تورم زا نيست نماينده محترم!
  • ابوعلي IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    78 1
    کاش به جاي افزايش حقوق يک صدم درصد کاهش حداقل براي آنهايي که حداکثر حقوقها را مي گيرند در نظر گرفته مي شد آنوقت ميديديم که تا چه اندازه ارزش پول بالا مي رفت
  • محمد IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    81 2
    با سلام دولت بايد مرد عمل با شد نه حرف مابا تورم40درصد نمي شود کنار امد مانسيه خور نيستم چون شرمند خانواد مي شوم دولت شعار ندهد بلکه عمل کند انشالله
  • رضا IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    104 3
    ما كه رلضي نيستيم بنده كامندم بخدا نون شب هم نداريم بخوريم و از قلك فرزندم مخفيانه پول بر ميدارم و سر برج ميندازم توي قلكش . فقط وعد وعيد ميديد من و فرزنانم شما ها رو به خدا واكذار ميكنم وبس.
  • جانباز IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    108 6
    حاج آقا مصباحي مقدم(رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس) که افزايش بيشتر حقوق کارمندان را به نفع کارمندان نمي داند !!! شايد اگر کارمندان دولت هم مثل ايشان خونه دولتي، ماشين دولتي،و حتي موبايل دولتي در اختيارشان مي بود هم نظر ايشان را تاييد ميکردند اين جدا از اون بن هاي ميليوني و غيره است که از جاهايي مثل تامين اجتماعي دريافت کرده اند.
  • علي IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    78 8
    اقا به ما چه که دولت ندارد 40درصد تورم 18درصد افز يش شر منگي ما به خا نواده مي باشد
  • کارمند IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    93 20
    ازدولت تدبير واميد به ناميدي وبي تدبير ي رسيديم
  • معلم IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    118 4
    آري افزايش حقوق تورم زاست اما اختلاس ها تورم زا نيستند براي يک فوتباليست ميلياردها دادن تورم زا نيست براي معلم 20 هزارتومان اضافه کردن تورم زاست انشا لله آب خوش از گلويتان پايين نرود
  • رضا IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 0
    بنده کارمندم افرا د زيادي هستند که وضعشان از ما هم بدتر است واين نتيجه اختلاسها بي قانوني ها وتشابه دولتهاي کنوني با دولتهاي زمان قاجار مي باشد که هر قسمتي از مملکت به يک ملاک يا خان فروخته شده بود
  • ايراني IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 0
    حقوق بي رويه وزرا،نمايندگان نيز بايد به حد کارمندان برسد چون تورم زا است!!!!
  • احمدرضا IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 0
    سلام اقاياني که باافزايش حقوق کارکنان مخالف هستند مي توانند يک ما مانند ما حقوق بگيرند وتااخرماه دوام بياورند اين گوي واين ميدان اقاي نوبخت اعلام کند خداوکيلي حقوق ايشان چقدر است يا نمايندگان که علاوه برحقوق ازدانشگاه نيز حقوق مي گيرند بگويند چقدر حقوق مي گيرند شايد بعضي چون براي اولين باراست کهنماينده شده اند حقوقشان حداقل2500000توان باشد شرمندگي براي ما پول نمي شود ماسبد کالانمي خواهيم حقوق رابراساس قانون که قانون مي گويد افزايش حقوق براساس نرخ تورم بايستي انجام شود شما اين قانون راانجام دهيدضمننا يارانه نقدي نيز جزء قانون است وبايد دولت به مردم يارانه نقدي بدهد وباافزايش حاملهاي انرژي يارانه نقدي اضافه شود دولت هزينه اب وبرق وگازرااز مردم نگيرد يارانه راقطع کند يا قيمت اجناس رابه 8سال قبل برگرداند چرا هميشه مردم بايد زير فشارباشند باعذرخواهي شکم مردم وکارمندان سير نمي شود
  • روح اله محمدي IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 0
    آقايون نمايندگان که اکثرا فرهنگي هستند چرا اين را درک نميکنند.وقتي خودشون ميرسند به جايي يادشون ميره همه چيز.حالا که حقوق زيادي ميگيرند فراموش ميکنند.
  • علي IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 1
    ..... آقاي روحاني عزيز هيچوقت يادمان نمي رود وقتي در مناظرات در باره ي افزايش حقوق کارکنان دولت از شما پرسيدند با چنان قاطعيتي گفتي قانون مي گويد بايد متناسب با نرخ تورم باشد و ما هم قانون را اجرا خواهيم کرد .من نمي دانم کساني که اين قانون را نوشتند آيا هيچي از اقتصاد سر در نمي آوردند جز آقاي مصباحي مقدم ؟ ديرساليست که آرزوي يک سفر ، خريد يک دست لباس درست و حسابي ، گرفتن يک هديه در شأن به دل ما کارمند جماعت مانده در پايان بايد بگويم پيشينيان شما با همين کارهاد منفور مردم و تاريخ شدند و ما را به خير شماها هيچ اميدي نيست.
  • صابر IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 0
    به خدا 9 ساله کاارمند دولتم ولي متاسفانه يک ريال پس انداز ندارم به دليل اينکه در حق کارمندان ظلم شده است. آقايان دولتمدار ما داريم هلاک ميشيم باور کنيد!
  • ابراهيم IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 0
    سلام بر هم وطنان گرامي - آقايان نماينده ها و وزرا و مقامات ...شما لابد صلاح ما را از خود ما بهتر مي دانيد؟؟؟ افزايش حقوق تورم را بالا مي برد؟ نقدينگي را زياد مي کند؟؟؟ پس بياييد حقوق ها را اصلا افزايش ندهيد؟؟؟ تا اينکه تورم بياد پايين..؟؟ البته اين دستورالعمل را شامل خود و اطرافيان نکنيد بلکه حقوق هاي خودتان را همراه با پاداش ها و ...چند برابر کنيد. ..تا .... ادامه دارد...با اين هوش و ذکاوت اقتصاد دان هاي خارجي را دعوت کنيد..و به آنها..آموزش دهيد؟؟؟؟؟
  • جهانگير رستمي IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 0
    سالي که نکوست از بهارش پيداست
  • امير علي IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 2
    اين بود دولت تدبير و اميد ديگه کم کم از راي خودم پشيمان شدم
  • ناشناس IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    چرا فقط براي بعضي از کارمندان اضافه کردن حقوق تورم زاست ولي بعضي ادارات حقوق ميليوني مي گيرند آقاي مصباحي مقدم وجعفر زاده آيا شما واقعا مي دانيد تورم چيست خوش به حال مردمي که به شما انسانهاي دانا راي داده اند
  • نادر IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 0
    (در آن زمان مردم مي‌گفتند ما نه اين افزايش را مي‌خواهيم و نه اين تورم را. )ولي تورم هست و افزايش نه!.
  • vvvv IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    خدا به شما بيشتر بده
  • hesam IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    توروخدا اينقدر از سال اينده نگين. ميدونيد چقدر از کارمندا و کارگرا چند ماه حقوق معوق دارن؟؟؟ ميدونيد خيلي ها هنوز منتظرن عيدي و پاداش سال پيش رو بگيرن؟؟؟
  • شادمان IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 4
    چطور ميشود كه همه نگران كارمندان دولتند نگران چند درصد كسري حقوقشان هستند مبلغ عيدي شان مشخص شده است يك كارمند حداقل اعتبار داردكارش مشخص است بيمه هست وام هاي گوناگون داردايا كسي نگران چندين ميليون مردمي هستندكه كاملا بيكارندشغل ندارند بيمه نيستند وبراي يك لقمه نان براي فرزندانشان چه محنت هايي ميكشند ايا كسي نگران اينها هستند كه در سرماي زمستان وگرماي تابستان چه ميكشند شما را بخدا اينقدر ناشكر نباشيد ....
  • کارمنديان IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 0
    بنده تصميم به حل مشکل به روش دوستان تامين اجتماعي گرفته ام در قالب کارت هديه از تمامي ارباب رجوع هاي محترم و نور چشمم نامردم که از همين فردا شروع نکنم تو اين بخور بخور سرما بي کلاه نمونه دم دوستان مجلسي هم گرم که راه و چاه رو نشون دادن آقا ما تاحالا نمي فهميديم قضيه چه جورياست خوب اين دوستان حالي کردن ....درضمن عزيزان محترم ارباب رجوع درصورت رجوع به آشنا و فاميل قضيه دوبل حساب خواهد شد.کم کم داريم به قانون جاريه که اصل قانون ج...گل هست ميرسيم ...
  • رضا IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 2
    دوستان گندهاي که دولت قبلي زد با يه روز دو روز حل نميشه . اميد وارم اين دولت بتونه کاري براي کارمندا بکنه تا بيشتر از اين شرمنده زن و بچه نشويم
  • امير IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    8 0
    شعار ميدن ما قانونگراييم و در مهلت قانوني بودجه را ارائه داديم ولي قانون برابري افزايش حقوق با نرخ تورم را بي خيال . کارمند آتش زير خاکستر است روزي آتشتان مي زند
  • فرهنگي از پلدختر IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 0
    حقوق هاي چندميليوني بالانشين هاورانت خواري ورشوه وهديه بي حساب وکتاب آقايان ومسکن نمايندگان وخانه هاي سازماني واختلاس هاي سربه فلک کشيده وموارد ديگر.....براي آقايا ن تورمزا نيست ولي شندرغاز کارمندان تورمزاست ماکه دراين دنيا ظاهرا کاري از عهده مان ساخته نيست ولي در سرپل صرا ط يقه شمارخواميم گرفت
  • کارمند مقروض IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 0
    شما ها که از ده جا درآمد داريد ما که فقط کارمنديم با هفتصد هزار چه مي شود کرد -به خدا شرمنده اهل وعيال هستيم -ان شاء الله که خدا شما مثل ما بکند تا درکمان کنيد .
  • شوقعلي IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 0
    خدابراي افرادي که سيرند وخبر ازشکم گرسنه وپدري که در خريد يک اسباب بازي ساده بچه ا ش شرمنده اندنسازد .آخرتي هم هست.
  • مقاوم IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    1 1
    مطمئنم باز داريد درمورد کارمندان رسمي حرف مي زنيد اصلا ما پيمانکاري هاي بيچاره فلک زده تو بطن خبرتون ديده نشديم والا ما هم مثل اين رسمي ها ، زن و بچه داريم ما هم مثل اونا عقل و شعور داريم انصاف با 12 سال سابقه کار هنوز دازم 800 هزار تومان حقوق مي گيرم اونم با اضافه کاري ؟ به نظرتون مي شه با اين پول يک خانواده را جواب داد نه انصافا يک بار خودتونو جاي ما بذاريد با اين پول کرايه خونه بديم پول آب و برق و گاز و تلفن بدبم خورد و خوراکمونو تامين کنيم خداي ناکرده زبان در کام ،مريض شديم پول دارو درمان بديم نه خدايي خودتون براي من نوعي با 2 سر عايله برنامه ريزي اقتصادي انجام بديد من از شما ممنون مي شم.
  • ناشناس IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 0
    اگه راست ميگين حقوق خودتان را کاهش بدهيد{نماينده دلسوز} **@
  • داود IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 1
    اقايون محترم اين يه ضربالمثل که ميگند سوارازپياده خبرنداره
  • سعيد IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 2
    شايد کارمندان اضافه کا ر خارح از لست يا پاداش و کارانه و ساير مزايا بگيرند از مهمانسراهاي دولتي و مسافرتها وهتلهاي دولتي با نرخ کم برخوردار شوند و دولت به گونه اي جبران کند ولي براي من بازنشسته چه خواهد کرد که خجالت زده زن و فرزندانم هستم نه جرات داريم تا 20 کيلومتري شهر به مسافرت برويم نه جرات داريم به مهماني برويم يخچال هم که مثل يک توپ توخال است هرروز فقط 2000 تومان نان مي خرم از گوشت وبرنج که نگو يادمان رفته تخم مرغ را هم که مي خواهند دانه اي کنند از درد الودگي هوا هواي درست و حسابي هم که گيرمان نمي ايد هزينه هاي درمان هم براي مابازنشستگان سر به فلک زده ماجراي دفتر چه بيمه را هم که همه مي دانيد نمي دانم چه معجزه اي مي خواهند بکنند که به بازنشستگان کمک شود
  • کارمند IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    5 0
    کاشکي انصاف داشتيد خدا نکند خدا به حال خودمان گذاشته باشدمان دنيا گذرا است ولي بعضي هاهمه چيزرا براي خودشان مي خواهندخوب نماينده ملت هستيد
  • دبير IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    8 1
    با سلام از جيب و حيثيت و شخصيت کارمند هر چقدر کم شود تورم ايجاد نمي شود از جيب دولت که بيت المال را در اختيار دارد کم نشود. واقعا حيف است آقايان اينقدر وقتشان را براي کارمندان دولت صرف مي کنند،آدم شرمش مي شود که کارمند آقايان است. جيب کارمند خالي باشد ولي جيب سرمايه دار ماليات نده خالي نشود چون آنها اقتصاد را مي چرخانند نه کارمندان. واي بر روز جزا
  • وحيد IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 1
    پس بااين اوضاع واحوال وهمچنين افزايش حقوق 18درصدي درمقابل تورم 41.5درصدي بايدهمچنان شاهدکم کاري وقصوردرکارکنان دولت وهمچنين افزايش بيش ازپيش رشوه وزيرميزي باشيم درحاليکه اگرقشرحقوق بگيردررفاه بوده وشرمنده خانواده نباشندباقدرت وتامل بيشتري به ارباب رجوع جواب داده ودراين صورت يکي ازبزرگ ترين گره هاازکارمردم بازمي شود.ونکته ديگرکه مطرح مي نماينددرکنارافزايش حقوق لحاظميگردداختصاص بن کالايي مي باشدکه درلايحه بودجه تصويب خواهدشدولي درعملاجرانخواهدشدمطمئنا. پس پيش بسوي نابساماني وعدم تکريم ارباب رجوع درسايه خرافه پردازي هاي دولت تدبيرواميد.
  • ايوان IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 11
    به نظر من حقوق کارمندا بايد کاهش پيدا کنه مگه چکار مي کنن در ثاني هر موقع حقوق کارمندا افزايش پيدا کرده قيمت لبنيات و اجناس افزايش پيدا کرده ثالثا همش به کارمنداي دولت نرسن يکمم به فکر ما تحصيلکرده هاي بيکار باشن و بايد حقوق کارمندا درصدي ازش به فقيرا و بيکارا بدن.
  • عشايري IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    7 1
    سلام. منم معلم روستاهاي عشايري بامدرک کارشناسي ارشد.معلمي که هرروزباطي دهها کيلومتر راههاي صعب العبورباعشق درکلاس درس حاضرميشودولي دغدغه اش درکلاس اينست که موقع برگشتن به خانه چه جوابي به بچه سه ساله اش که چندروزاست که ميوه واسباب بازي ميخوادخواهدداد؟آري روزگارمااينچنين است ما تاکي بايدباپنيري که بچه هاي عشايري ميدهندروزهاراسپري کنيم بچه مون خودمون سوتغذيه گرفته ايم من ماهي سيصدتومان قسط پرايدي که دارم ميدهم بقيه حقوقم هم وسط برج تموم ميشه ازبس که ازمغازه هانسيه جنس خريده ام ديگه خجالت ميکشم که به مغازه بروم داشتن خانه هم که برامون به رويا تبديل شده .ما دردمان رابه کي وکجا بگوييم ؟دولت تدبيرواميد هم بااين تصميماتش براي افزايش حقوقها اميدمان رابه ياس تبديل ميکند
  • عبداللهي IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 2
    از دولت تدبيرواميد داريم نا اميد مشويم مگر ما باز نشسته ها جز امواتيم که از اين ثروت کشور هيچي براي رفاه ما در نظر گرفته نشده هيجده در صد افزايش داغي بر دلمان نهاد که نگو .بايدتجديد نظر شود ما نه هديه ميگيريم نه مثل نور چشمي ها حقوق هاي چند مليوني چرا دوست داريد مارا اين اخر عمري زجر بدين با بي پولي/؟
  • علي IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    6 0
    چه ديواري کوتاه تر از کارمندان و حقوق بگيران با اين تورم افزايش 18درصدي يعني فحش پاداشهاي ميلياردي تورم زا نيست افزايش 50 توماني کارمندان تورم زا هست همه کارمندان و حقوق بگيران شرمنده زن و بچه هاشون هستن با اين حقوق اندک
  • بهزاد IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    4 0
    خوب پس از اين به بعد معلوم شد کارمندان چي به نفعشون بايد برن از آ قاي مصباحي مقدم سوال کنند تاايشون بگن
  • محمد رضا IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    2 1
    اگر ميزان خقوق دريافتي کارکنان را به رييس جمهور و وزراي و نمايندگان مجلس بدهند باز آنها بر اين باور که افزايش حقوق باعث تورم زاست خواهند بود؟
  • روحي IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 0
    باسلام درسالهاي گذشته بازار و تورم کمرکارکنان دولت را دولا نمود مگر افزايش حقوق داشتيم لطفا شما قانون را رعايت کنيد
  • محمد IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    10 0
    از سال 80 ميگن افزايش حقوق تورم زاست.چند سال است که پول آنچناني به کارمندان نداديد. ولي باز هم تورم بالا ميره!!! دليلش چيه؟ پس چون تورم زاست فقط بايد کارمندان خشکسالي را تحمل نمايند.اين جعفر زاده خودش هم بلد نيست چي بگه بابا بساطتون را جمع کنيد بهتره.
  • کارمند IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    6 1
    جناب آقاي جعفرزاده افاضات غيرکارشناسانه جناب عالي را دولت دهم دو سه سال پيش با افزايش 6درصدي حقوق کارمندان جهت کاهش تورم وجلوگيري از نقدنگي به آزمون گذاشت.اما تورم کمرشکن نه به حرف بي پايه واساس شماونه به کارمند فلک زده نگاهي نکرد وهمچنان به صعود خود ادامه داد.
  • حميدرضا IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 11
    همين 18 درصد هم نبايد زياد ميشد.حقوقش رو شما ميگيريد تورمش را ما بايد تحمل کنيم که بيکاريم،دوست نداريد ما بيکارها حاضريم با نصف حقوق شما کار کنيم.افسوس که بند پ براي استخدام نداريم
  • بازنشسته IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    12 0
    شتر در خواب بيند پنبه دانه گهي لپ لپ خورد گه دانه دانه. ما كارمندان اگه تو خوابه ببينيم كه به حقمان رسيديم. اين همه نظر هم چشم و گوش آقايون را باز نميكنه.
  • کارمند IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    8 1
    آقاي نماينده يادتان مي آيد که زماني کارمندان مي گفتند حقوق ما را افزايش ندهيد.. بلکه... اين هم شد نظر کارشناسي؟؟؟ چرا مقامات حاضر نمي شوند حقوقي همانند کارمندان بگيرند تا تورم کاهش يابد..؟؟؟
  • ايروني IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    6 12
    خواهشا الکي شلوغش نکنين.مگه کارمندا تو اين مملکت چه توليدي دارن؟؟؟؟ انصافا ارزش کار يه کشاورز يا يه کارگر بيشتره يا يه کارمند؟؟؟چرا بايد دسترنج کارگران و کشاورزان(از محل ماليات دريافتي از آنها) و حق آنها( از محل درآمدهاي نفتي) را به يه مشت کارمندي که هيچ توليدي ندارند،و اندک خدمتي با منت ارائه ميکنند، اختصاص بديم؟؟ اگر ما نفت نداشتيم، آيا مي تونستيم اين همه کارمند داشته باشيم؟؟اگه يه روزي درآمدهاي نفتي به کل قطع بشه، قسمت اعظم کارمندا از گشنگي مي ميرن....پس کارمندي که حقوقش رو از پول نفت مي گيره(که من يکي راضي نيستم)، طبيعتا با کاهش درآمدهاي نفتي بايد درآمدش کاهش پيدا کنه.اين خيلي مسئله پيچيده اي نيست. متاسفانه به مفت خوري عادت کرديم شايد منتشر نشه. ولي لااقل دلم خنک شد...
  • نانام IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    9 4
    محمودي كجايي كه ببيني حسن با اين قشر ضعيف كه تو حقوقشان را اضافه كردي چه ميكنه هميشه قشر ضعيف اسيب ميبينه
  • معلم IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    13 1
    به خداقسم بااين وضعيت گراني دخل وخرجمان اصلا تناسب نداره فکري به حال ما کارمندا بکنيد تا بيشتر از اين شرمنده خانواده نشيم ولي اميد واريم انشاالله
  • بهمن ناظم IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    6 1
    جناب آقاي نماينده محترم و کميسيون اداره کن مملکت، شرم آوره که قانون رو شما که مصوب آن هستيد خوب نمي دانيد. اگر خوب نيست قانون رو تغيير بدهيد که به قول همين شماها انتظار مردم زياد(!!!!!) نشود. تناقض به اين آشکاري رو پاي بي حساب حرف زدنتان هم که مي گذاريم باز دلمان راضي نمي شود، شمايي که وعده ها مي دهيد به هنگامه نيازتان براي راي، آنهم صرفا به خاطر احساس وظيفه الهي(!!!!!!) که براي خدمت مي کنيد.
  • سجاد IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    8 0
    خوب با شعار تدبير اميدت دکي جون چيزمون کردي خوب!
  • کارمند گدا خونه آموزش و پرورش IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    15 1
    واقعا متاسفم.دلمون به اين دولت خوش بود اينم زورش به ما کارمندا ميرسه.خجالت هم خوب چيزيه.حقوق من 800 تومان کارمند رسمي آموزش وپرورشم.خدا ازتون نگذره.بدين آقا زاده ها و نماينده هاي مفت خور بخورن
  • معلم IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    12 2
    آقا ما اون سبد کالا خيالي بي کيفيت برنج تايلندي رو نخوايم به کي بگيم.خدايا ما چه گناهي کرديم تو ايران بدنيا اومديم.بدين فوتباليست ها و نماينده هاو خاوري ها و .... بخورن
  • بنده خدا IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    9 0
    نوبت به کارمندان و حق قانوني انها وخانودهاشان که بخش بزرگي از جمعيت ايران هستند . که ميرسيد .دولت عذرخواهي مي کند .نمانيده مردم ميگويند .اجرا قانون و پرداخت حق کارمندان به ضرر کشور است . يعني اجرا حق در دولت تدبير و راستگويان .براي کارمندان فعلا تعطيل ! .
  • کارمند IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    8 0
    حقوق کارمند بايد متناسب با تورم رشد کنه اگرنه کارمند فقير ميشه. مدتهاست که کارمندها با تورم مي جنگند. نگذاريد کارمند جلوي خانوادش شرمنده بشه! در شرايطي که نمايندگان مجلسه ما روئساي قواي سه گانه ما و کارمندان ارشد نظام حقوق هاي آنچناني مي گيرند، اين افزايش 18درصدي به آنها لطمه خاصي نميزنه ولي به کارکنان در سطوح پايين تر بسيار آسيب ميزنه!
  • کارمند IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    7 1
    به حقوق کارمندان برسيد تا آنها در طي سال خوب به دولتشون خدمت کنند. خوب جلوي رشوه ها ايستادگي کنند. خوب جلوي فسادهاي اداري بايستند. رتبه ايران در فساد ايراني 144ام جهانه! ميدونين اين يعني چه؟ اين يک فاجعه است. به حقوق نرسيد کارمندهايي هستند که نتونن خودشون و کنترل کنن و درگير فساد اداري بشن. بعد اون وقت خيلي بيشتر از اينها رو دولت بايد خرج کنه تا فساد و ردگيري کنه و اون و شناسايي کنه و مجازات کنه!!!
  • کارمند سازمان بوق IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    12 0
    اره اقاي نماينده مس اينکه قانون به صراحتا روشن کرده حقوق مستخدم هرساله به اندازخ نزخ تورم افزايش يابد ولي متاسفانه حقوق خودتون که بالايه فکر ميکنين به حد اقل حقوق 700 تومني زندگي راحته افزايش ندين شما را به خدا واگذار ميکنم ان شالله اون دنيا اگه اعتقاد داشته باشين يقه همتونو ميگيريم هم دولتيا هم نماينده هايي مثل شما
  • کارمند IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    13 0
    اره دست مدير کلا را براي خوردن و حق ضايع کردن باز بزارين حد اقل وقتي قانون شد به ما يه چيزي ميرسه و لي اونجوري مال نور چشمي هاس ضمنا اقاي نمايندهخ يک کيلو پياز خريدي تا حالا که بگي حقوق 700 تومن کافيه برده داري جديده والا
  • محمد IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    10 1
    بهترين راه براي مهارتورم اختصاص بن غيرنقدي کالا به کارمندان وبازنشستگان ويا سبد کالاي متنوع در فاصله زماني مناسب که هربار اين سبد کالائي اقلامي را در بر بگيرد که مورد نياز واقعي خانوارها باشد در غير اينصورت با توزيع بن غير نقدي کارمندان سعي مي کنند کالاهائي که براساس احتياجاتشان باشد تهيه نمايند معمولا وبراساس تجربه گذشته اجناسي که در سبد بوده همواره يکنواخت وکسل کننده بوده است در حاليکه ميتوان در سبد کالائي اقلامي همچون چاي -گوشت -مرغ -برنج - حبوبات -روغن - صابون وغيرو را هر بار با تغييراتي در سبد کالا دراختيار داشت وهمين مسئله به مهار تورم کمک خواهد کرد وآنمقدار افزايش حقوق هم در پوشاک ومسکن و سلامت وهرينه هاي آب وبرق وگازو مخارج ديگر هزينه خواهد شد
  • بيچارگان IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    10 1
    ما كه اب از سرمون رد شده چه يك وجب چه صد وجب.
  • محمد IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    16 1
    اگه واقعا افزايش حقوق کارمندان باعث تورم ميشه پس چرا مديران و روسا و يا فوتباليست ها از بودجه بيت المال ميلياردها به جيب ميزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! کسي نيست که بگه کجاي اين امر عدالته که يکي با ميلياردها تومن بهترين امکانات رو داشته باشه اما کسي ديگه نون شب اش رو هم نداشته باشه مسئولين محترم!!!!! مردم ايران فهميده هستن با اين حرف ها کسي رو گول نزنين اگه همون نماينده اي که مخالف افزايش حقوق هست، حقوق چند ده ميليوني نمي داشت و تو سختي قرار ميگرفت نظرش عوض ميشد!!! فقط از خدا اين رو مي خوام اللهم عجل لوليک الفرج
  • کارمند IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    16 1
    يکي نيست به اين آقاي نوبخت بگه اين افزايش 18درصدي براي حقوق کارمندان ظلم به کسانيه که حقوقشان کم است.کسي که حقوقش 750هزار تومان است(حکم کارگزيني)با اين 18درصد حکمش ميشود 885هزار تومان که باکسر کسورات ميشود چندغاز.وکارمندي که يکميليون ميگيره با افزايش 18درصدي ميشود يکميليون وصدوهشتاد هزار تومان. واونهائي که بالاتر ميگيرن به مراتب افزايش بيشتري دارند.اوني که 750هزار ميگيره افزايش حقوقش 135هزار تومان است واوني که يکميليون ميگيره افزايش حقوقش 180 هزارتومان است.آيا اين عدالت بين کارمندان درسازمانهاي مختلف است.دولت تدبير واميد همين اول کار ما کارمندان را با اين کار که همه کارمندان رادرافزايش حقوق يکسان ميبينه نااميد کردلطفا ضريب افزايش حقوقها را درسطوح مختلف تغير بدهد.شايددولت نميداندکارمنداني باحقوق 750هزار توماني دارد .آقاي نوبخت ابتدادريافتي کارمندان سازمانها رابررسي کنيدبعدطبق آن افزايش دهيد
  • ياور IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    13 2
    جناب اقاي نوبخت اگر حرف شما درست باشد وبر اساس علم اقتصاد بيان گردد.مگر طي دوره دولت نهم ودهم حقوق چقدر افزايش يافت که کالاها بيش از ده تا بيست برابر گران شدن چرا علت تورم وگراني را فقط موقع افزايش چند درصدي ازحقوق جستجو مي کنيد بهتر است خودتان را به خواب نزنيد دنبال بيتدبيريهاي سياسيون باشيد يکمي از اقاي احمدي نژاد بياموزيد که چطور در يک بازه زماني شش ماهه ارزش پول ملي را با خاک مساوي کرد
  • بيخيال گشنه IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    17 1
    شکم سير خبر از گشنه ندارد...... آقايان سير وبيغم از خدا بترسيد. نميدانم اين ميز چه جادويي دارد هر کس که پشتش مينشيند همه چيز را فراموش ميکند
  • توجه کنيد IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 5
    خوب اگر افزايش حقوق برابر قانون وعذرخواهي بخاطر عدم تمکن مالي اقاي نوبخت چه داستاني حالا که بر اساس منطق عدم افزايش بنفع جامعه ميباشد اقاي نوبخت اين که ديگر عذرخواهي نداره در واقع تصميم شما ودولت اقاي احمدي نژاد بنفع مردم بينوا بود
  • حيدر IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    9 0
    حمايت و ياري دولت بهتر از افزايش درصد حقوق است زيرا حقوق از ما بهتران با درصد خوب ميشود ولي ما طبقه پايين افزايش جزيي خواهد داشت ولي با حمايت دولت تقريبا حمايت بسويه خواهد بود
  • کارمند دون پايه IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    20 1
    با افزايش 40 درصدي حقوقهاي 5 ميليوني به 7 ميليون ميرسند ولي حقوقهاي 800 هزارتوماني به 920 هزارتومان
  • يازيخ IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    18 0
    ميشه حقوق ما را به مهر 90 و البته همه قيمتها را هم به آن موقع برگردانيد
  • تهراني IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    22 0
    به اين جمله توجه کنيد:«معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور با تشکر از خدمات کارکنان دولت از آنها براي آنچه را که دولت نتوانسته به دليل کمبود منابع برايشان انجام دهد عذرخواهي کرد و گفت: ما به کارکنان دولت از طريق کاهش تورم کمک مي کنيم نه افزايش حقوق.» برادر عزيزم اي کاش راههاي کاهش تورم را هم ذکر مي کرديد!دو سال بيش با حقوقم حداکثر 100 هزار تومان ذخيره مي کردم حالا 300 هزار تومان قرض مي گيرم.
  • حسين IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 1
    سلام عليکم:اميدواريم بجاي افزايش حقوق,تورم کاهش يابدتاهمه مردم بهره مند شوند.نکته بعدي توضيح در مورد کلمه تناسب است.در رياضيات اگر شما عددي را دو ياسه برابرکنيد عددحاصل متناسب عدداولي است .اگرنصف يا يکسوم هم کنيد بازهم عددمتناسب اولي بدست ميآيدکه در اينجا اعداد2 و3 ويکدوم ويکسوم را ضريب تناسب گويند .منظور اين است که کلمه تناسب مبهم است وبمعناي افزايش نيست ممکن است حتي کاهش هم باشد.تناسب مثل کلمه اپسيلن در ذهن مردم غلط جاافتاده.همه آنهايي که از کلمه اپسيلن جهت اظهارفضل استفاده ميکنند,فکرميکنند اپسيلن يعني عددي بسيارکوچک.در صورتيکه در رياضيات اپسيلن يعني عددي مثبت و دلخواه,پس ميتواند مثبت وبسيارکوچک يا مثبت و بسيار بزرگ باشد البته کلمات بزرگ وکوچک هم مبهم هستند .اگرضريب تناسب عددي بزرگتر از يک باشد حاصلضرب بزرگتر ميشود والا لا.پس بايد اول ازکلمه تناسب رفع ابهام شود.
  • فرهنگي IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    8 2
    اقاي نماينده محترم اگرلالايي بلدي چرا خوابت نمي بره کاهش شديد قدرت خريد کارمند ناشي از بي تدبيري دولت گذشته وتصويب ان در مجلس بوده چرا در سالهاي گذشته از اين حرفها نمي زديدحالا باخزانه خالي براي فشار به دولت دايه مهربانتر ازمادر شده ايد
  • علي IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    9 0
    وعده که هزينه ندارد
  • اهرم کنترل تورم IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    10 0
    در پاسخ به نظر جعفر‌زاده که مخالف افزايش حقوق کارمندان است، بايد بگويم که اگر حقوق کارمند افزايش هم نيابد، تورم راه خودش را مي رود. شما با اين کار بر سر کارمند و خانواده اش مي کوبيد. اگر راست مي گوييد، حقوق خود را کم کنيد.
  • محمدعلي عرفي IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 1
    به نظر بنده بزرگترين ظلم از ابتدايي شروع دولت دهم تاامروز به کارمندان شده است وبااين وضعيت هيچ موقع نبايد انتظار خودکفايي شدن داشته باشيم
  • محمدعلي عرفي IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 0
    امسال در زمان آخرين دوران دولت دهم يک بار حقوق کارکنان افزايش 35 درصدي اعمال گرديد ودر اولين روز کاري دولت يازدهم افزايش فوق اصلاح گرديدوبه سقف 20درصد رسيد وبعدآاعلام کردند دربوجه پيش بيني نگرديده آن حکم هم فعلاً بدون پرداخت داره نورميخوره فکر ميکنيد چطوري به خودکفايي وامنيت غذايي دست مي يابيد.
  • عسگر ازتبريز IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    2 0
    با عرض سلام ؛ با درنظرگرفتن اينکه حقوق ومزاياي کارمندان وزارت جهادکشاورزي(به خصوص آذربايجانشرقي) نسبت به ساير وزارتخانه ها حداقل مي باشدودر اين بين برخي سوء مديريتها باعث کاهش بيشتر دريافتي کارکنان اين سازمان مي شود ولازم به توضيح است که بيش از يکسال است به کارشناسان تخصصي حداقل ترين ماموريت را هم پرداخت نکرده است.
  • کارمند IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 1
    با اين انتصاب مديران در آستان آذربايجانشرقي ؛ چطوري تدبير اميد حاصل خواهد شد.
  • کارکنان جهادکشاورزي IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    9 0
    •ما كه اب از سرمون رد شده چه يك وجب چه صد وجب
  • شهروند IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    15 0
    آقاي مصباحي مقدم شما نمايندگان مجلس چقدر مي گيريد؟ پولي كه هرماه به حساب شما ميره اون افزايش نقدينگي نمياره؟!!!!
  • معلم IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    9 0
    کاش مسئولين نسبتا محترم يه نگاه گذرا به نظرات بينندگان اين خبر بندازن. همش حرف ميزنن ولي در عمل چيزي نمي بينيم. اسممون مسلمونه ولي بويي از اسلام نبرديم. اسلام دين مساوات و برابري است. علي (ع) اسوه ي عدالت بود و تو تقسيم بيت المال همه ي مردم در نظرش يکسان بودن...
  • ساسان IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    14 2
    دولت تدبير و گرانيه ديگه چه ميشه کرد
  • هادي IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    19 1
    اي خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا دارم خفه ميشم نه به خاطر كم شدن حقوق يا قدرت خريد به خاطر اينكه اين دولتها يكي پس از ديگري مردمو ..... فرض كردن توي اين مملكت تنها چيز تورم زا حقوق كارمنداست ؟ واقعا" شماها مي تونيد با اين حقوق پيش خونوادت شرمنده نشيد ؟
  • فرزاد آريا IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    9 1
    واقعا مسوولين غرور و منزلت اجتماعي کارمندان رو به بازي گرفتن
  • صالح ايماني IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    3 0
    دولت بايد وزير اقتصادي برنامه نويس با تيم حرفه اي بياره 2) فقط دكتر ديواندري ميتونه بانك مركزي رو سروسامان بده چون تو بانك ملت نشون داده اقاي سيف تو مسئوليت قبليش چيكار كرده؟ يه بار حرف زد درباره دلار ...و مثلا ميخوان يكسان سازي كنن تو بانكها اومدن خدمات الكترونيك بانك ملت رو حذف كردن اگه ديواندري ميرفت بانك مركزي بانكاي ديگه هم پيشرفت ميكردن دنياي رقابت اين جلف بازيها رو قبول نميكنه فقط تو ايرانه اقاي روحاني تا دير نشده كاري بكنين
  • fateme IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    9 1
    حقوق کارمنداي عادي و معلما رو افزايش نديد ولي در عوض انتظار تدريس خوب و کار عالي و رشوه نگرفتنم نداشته باشيد! معلم بدبخت بايد بعد مدرسه بره کار دوم بعد خسته و کوفته براش ناي تدريس و مطالعه و روش جديد نمي مونه که! بعد ميگن چرا سطح آموزش اومده پايين!
  • كارمند IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    6 1
    اري فقط افزايش حقوق كارمندان تورم زااست در دولتهاي قبل هم ديديم اضاقه كردن بچه فقط براي كارمندان است به خاطر اصلاح نسل وزرا وكلا بسم ا...
  • ايروني IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 10
    انصافا چند درصد از شما کارمندا، از روي شايستگي و با آزمون و گذراندن مراحل قانوني، استخدام شديد؟؟؟به نظر من بايد دولت محترم، تدبير به خرج بده و يه آزمون هماهنگ بدون هيچ پارتي بازي براي کليه مشاغل و پست هاي دولتي بذاره که جوانان بيکار هم بتونن تو اين آزمون شرکت کنن.پس از ازمون معلوم ميشه اين کارمنداي محترم چند درصدشون اتوبوسي اومدن سرکار!!و تازه طلب کارم شدن!! آقايون و خانوماي کارمند، خدا رو شکر کنين که يه کاري دارين.الان خيليا حاضرن با حقوق کمتر از شماها جايگزين بشن. تازه با کارايي و شايستگي بيشتر.....خودتون هم خوب اين موضوع رو مي دونيد...
  • امين محمدي IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    9 0
    باتشکر فراوان از جناب عليپور نماينده شجاع و واقع بين آقاي نوبخت شما از اول بر ضد معلمان وکارمندان قدم مي داشتي الان هم يکي از اشتباهات دولت تدبير انتخاب شما هست که تانشاا.. بااقتدار مجلس شما را برکنار خواهد کرد جنابعالي باحقوق چند ده ميليوني به فکر معلمي که شرمنده اهل وعيال است مسلما نخواهي بود لستعفا حق شماست نه مال نمايندگان مجلس
  • فردوس توسي IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    9 1
    من معلم بجز حقوق درامد ديگر ندارم با اين گروني چکار کنم؟
  • محکوم به زندگي IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    7 2
    . بيکاري و فساد همه جارو گرفته. جوونا نه شغل دارن نه ازدواج ميکنن. مسولانم که همش کارت هديه ميگيرن. جمعيت کشور داره پير ميشه. نيروگاههاي هسته ايم که بستين. عجب تديبر و اميدي. عجرکم عندالله
  • نا شناس IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    3 0
    با سلام آقاي جعفر زاده حقوق شما چنده که با افزايش حقوق کارمندان مخالف هستي ما شما نماينده ها را فرستاديم بريد از حق و حقوقمان دفاع کنيد نه ما را نابود کني دوباره راي نمي خواهيد واگذار شما نماينده گان ملت به خدا چه طوري در پيشگاه خدا جوابگو هستيد و چطوري جان مي دهيد
  • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    1 0
    باسلام براي اضافه دستمزد کارگر و کارمند نداردتا زمانيکه دولت فکري به حال قيمتهاي موجود نکنه هيچي درست نميشه وکلي بگم اصلا به فکر 80?قشر کم درامد نيستند که چگونه امرار معاش ميکنند تا اتاق اصنافها راه نيافتند هيچي
  • فاطمه IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 1
    باسلام و خسته نباشي با اين حقوق كم براي مستمري بگيران كه به غير از آن حقوق هيچ منبع درامدي ندارن فقط هزينه دارو و مطب دكتره كه بايد اضافه هم از يكي قرض بگيريم خواهش ميكنم ي كم انصاف داشته باشي..........
  • اكبر IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    1 0
    هردولتي بيايدفقط وعده ميدهد- عمل دركارنيس - پارسال به ازامسال - اين ضرب المثل واقعيت امروزجامعه ماست .
  • XX615 IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    2 0
    سلام.بدنبال مرد ميگشتم اما دريغ .بابا نمي خواهد حرف با عمل يکي باشه. دوتا باشه مشکلي نيست. ولي ملت ايران را..... فرض کردن کار درستي نيست اي دولت تدبير و اميد
  • قاراداغلي IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    0 0
    زمانه قرعه ي نو مي زند به فال شما خوشا شما که زمان مي رود به کام شما
  • عليرضاملزوم IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    1 0
    حضرت آقاي جعفرزاده باداشتن ايراني غني چرابايد بازنشستگاني که هشت سال ازاين ايران دفاع کردند بايد شرمنده خانواده اش باشد ميداني چرا براي اينکه مسئولاني مثل شما دارند که دلشان به آنان نميسورد
  • كارمندان وزارت تعاون كار ورفاه اجتماعي IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 0
    با اين همه اسم ورسم كبكبه ودبدبه ويدك كشي سه وزارت ما كار مندان اين گدا خانه ميگيريم 500 تومان در ماه خوش به حال آنهايي كه 750 تومان ميگيرند آقاي ربيعي فكري به حال اين كارمندان بكن ودر طرح افزايش فوق العاده تخصصي كاري بحال ما انجام بده خدا راخوش نمي آيد ديگه اينكه همه كارمندان فرقي ندارندچون همه تابع نظام ناهماهنگ پرداخت هستند
  • حيدر IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    1 0
    اقاي نو بخت ما واگذارتان کرديم به خدا انچه تا بحال فشار امده فقط قشر کارمند است ماهم خدايي داريم
  • سهراب IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    1 0
    اين بود دولت تدبير و اميد بهتر است اميد را برداشت چون اميد ما معلمان از حقوق نااميد شد.
  • سيد مجتبي حسيني IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    1 0
    بنده کارشناس اقتصاد هستم. واقعا من نميدونم که نمايندگان محترم مجلس خواب هستند يا خودشان را به خواب زده اند. واقعاً با تورم 40 درصدي وقتي که 20 درصد حقوق کارکنان دولت افزايش مي يابد يعني اينکه نسبت به سال قبل 20 درصد قدرت خريد و توان اقتصادي کارکنان دولت کاهش يافته. واقعا اگر اين رو نميدونند بايد تحصيلات و سوادشون را بررسي کرد. متشکرم. بنده دوستدار و خيرخواه شما هستم.
  • کارشناس اقتصاد IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    2 0
    مي خواهم بگويم که متغيرهاي زيادي در تورم دخالت دارند اما نبايد براي کاهش تورم از سفره کارکنان دولت مايه گذاشته بشود. خدا را خوش نمي آيد و دولت از جاي ديگري ضررش را مي دهد. مسئولين محترم بدانند که در پيشگاه خداوند متعال مسئول هستند البته اگر اين را بدانند!