پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: هفته گذشته درحالی اخبار را پیگیری کردیم که مهمترین موضوع خبری اجرای توافق ایران وغرب از دوشنبه هفته جاری است ،برای شما خبرهایی اماده کردیم از یکی از نشانه‌های ظهور دجال ، افشای یک پیوند محرمانه از لس انجلس، بزرگترین رسوایی در تاریخ نیروهای موشکی اتمی، روایتی از پشت پرده توافق ژنو، واکنش زهرا اشراقی به مدال رونالدو، دسترسی به مواد در ۲ دقیقه، ماجرای پیش‌نمازی صدام، کلاهبرداری یک انجمن بی‌مجوز به بهانه کمک به معلولان...

از وقت سه ماهه برای دیدار با روحانی و عمل کروبی توسط پزشک پنجه طلا تا دستگیری یک مدیر دولتی هنگام فرار و اماده شدن لایحه جدیدتحریم ایران

***محمدرضا عارف به همراه خانواده‌اش در کنسرت علیرضا قربانی
شامگاه 26 دی‌ کنسرت بزرگ علیرضا قربانی در دو سئانس و در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
در بروشور این کنسرت از علیرضا قربانی به عنوان مرد اجراهای زنده، نام برده شده بود اما این خواننده نمی‌دانست که علاقمندانش، برای رسیدن به سالن کنسرت، بیش از یک ساعت در ترافیک برج میلاد مانده بودند.


ترافیک ناشی از بسته شدن راه اصلی رسیدن به برج میلاد و دسترسی به پارکینگ، از طریق راه سازمان انتقال خون بود. بدین ترتیب، مردم با صف طولانی روبرو شدند که باعث شد کنسرت با نیم ساعت تاخیر آغاز شود.
از جمله میهمانان این اجرا می‌توان به حضور محمدرضا عارف، نامزد پیشین ریاست‌جمهوری و حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون اشاره کرد که قربانی آواز تیتراژ پایانی بسیاری از سریال‌های او را خوانده است.

***یکی از نشانه‌های ظهور دجال به وقوع پیوست
یتسحاق کیدوری، خاخام یهودی در واکنش به مرگ شارون که باعث ناامیدی شدید یهودیان تندرو شده، گفت: این مرگ یکی از نشانه های ظهور دجال است که بنی اسراییل را بر اساس "اسفار عهد قدیم" از ظلم نجات می‌دهد و تلاش خواهد کرد، دشمنان یهود را از میان بردارد.
وی گفت: یهودیان افراطی با اعلام این که به کیدوری اعتماد دارند، از این خبر خوشحال شده‌اند.
خاخام یهود همچنین گفت که ظهور عیسی مسیح (ع) به وقوع جنگ سختی بین یهودیان طرفدار دجال و مخالفان او منجر می‌شود، تا جایی که یک سوم مردم روی زمین باقی می‌مانند و بقیه در جنگی که هفت سال طول خواهد کشید، کشته می‌شوند و پس از آن یاجوج و ماجوج ظاهر می‌شود.
یهودیان معتقدند که دجال (پیامبر دروغین یهود) هم‌اکنون در فلسطین اشغالی حضور دارد، ولی زمان ظهورش نرسیده است.

***سخنرانی پر حرارت اوباما در مورد ایران
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، از سناتورهای دمکرات مجلس سنا خواست که تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیندازند.
اوباما عصر چهارشنبه، 25 دی نشستی با سناتورهای دمکرات در کاخ سفید داشته است که در جریان آن تاکید کرده باید به مذاکرات اتمی با تهران زمان داد و مانع پیچیده‌تر شدن ماجرا شد.
سناتور جف مرکلی که یکی از حاضران در این نشست بوده، به آسوشیتدپرس گفته است: «رئیس جمهوری سخنرانی پرحرارتی کرد با این مضمون که ما چگونه باید این فرصت را برباییم. اگر ایران در نهایت تمایلی به تصمیم‌گیری‌های لازم نداشته باشد، آن وقت او آماده امضای طرح تشدید تحریم‌هاست.»
مرکلی سپس اضافه می‌کند که اما باید تا شش ماه دست نگه داریم، یعنی پایان زمان توافق‌شده بر سر اجرای معاهده ژنو.
آسوشیتدپرس به نقل از دو سناتور می‌نویسد که به نظر می‌رسد دمکرات‌های حاضر در نشست روز چهارشنبه، درخواست اوباما را پذیرفته‌ باشند، حتی برخی از آنان که موضع سفت و سختی علیه ایران اتخاذ کرده‌اند و تاکنون مدافع طرح تشدید تحریم‌ها علیه آن بوده‌اند.
این طرح تنها به هشت رای موافق دیگر نیاز دارد تا به تصویب حداقل دو سوم نمایندگان سنا برسد. در این صورت باراک اوباما هم قادر به وتوی آن نخواهد بود.

عمل کروبی توسط پزشک پنجه طلا

گفته می شود  هفته گذشته مهدی کروبی در یکی از بهترین بیمارستان های خصوصی تهران بستری و جراحی شده است. پزشک معالج وی از پنجه طلاهای پزشکی محسوب می شود.

***دستور روحانی برای حذف سنت احمدی‌نژاد
محمدرضا صادق مشاور روحانی پیش از سفر به خوزستان گفته بود: «استقبال مردمی در این سفر نخواهیم داشت. این سفرها به آن شکل تبلیغاتی که انجام می‌شد، مورد نظر دولت نیست؛ چرا که بحث حفظ کرامت مردم و توجه به این‌که دولت در خدمت مردم است مورد توجه است.»
همزمان با سفر استانی رئیس جمهور هم سامانه تلفنی سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) برای طرح مسایل و مطالبات مردم از دولت و ارتباط با روحانی راه اندازی شد تا ارتباط تلفنی با دولت جایگزین نامه‌نگاری‌های سابق شود. سامانه ای با شماره تلفن 111 که شاید اگر زودتر به بهره برداری می رسید، خوزستانی ها با نامه هایی در دست، دیروز جلوی فرمانداری تجمع نمی کردند. درباره این سامانه گفته می شد قرار است علاوه بر ثبت مطالبات مردمی، بخش های پیگیری خواسته ها و ارتباط با کارشناسان هم وجود داشته باشد. با این حال، تماس با شماره 111 به معنای شنیدن پیغام خوش آمدگویی اپراتوری است که از شما دعوت می‌کند پیغام خود را ضبط کنید و بلافاصله بوق اشغال ممتد، پایان تماس را خبر می دهد،یعنی فعلا پیغامی ضبط نمی شود.
سامانه 111 اگرچه شتابزده معرفی شد، اما دولت برای شنیدن درخواست های مردمی راه دیگری را هم پیشنهاد کرد. دولت با واگذاری این مسئولیت به شرکت پست، از اداره کل پست خوزستان خواست تا با هماهنگی استانداری، گروههای جمع آوری نامه های مردمی را تشکیل دهد و با استقرار آنها در محل دیدار مردمی رئیس جمهور و مصلای شهر، نامه های مردم را دریافت کند.
نامه نگاری برای رئیس جمهور، سنتی است که با سفرهای استانی احمدی نژاد در دولت نهم باب شد. آنقدر که وزارت کشور در آن زمان تصمیم گرفت با طراحی فرم های مخصوص نامه های مردم را که زیر نظر کارشناسان نوشته شده بود، به دست ستاد ارتباط مردمی هر شهرستان برساند و این وضعیت را ساماندهی کند.
دولت احمدی نژاد معتقد بود که حجم نامه ها نشان دهنده رابطه خوب مردم و دولت است و بر همین اساس، در دومین سال دولت دوم احمدی نژاد، اعلام شد که مردم در 6سال بیشتر از 35 میلیون نامه به دست رئیس جمهور رسانده اند. نامه هایی که 25 درصد از آنها به دستگاه هایی مثل قوه قضائیه مربوط بود، 40درصد به مشکلات معیشتی مردم، 20درصد به مشکلات بیکاری، 15درصد درباره مشکلات بانکی و درخواست تسهیلات بود و 25 درصد باقی‌مانده مشکلات مسکن و دارو و درمان را مطرح می کرد.
***اشکان هستم از لس آنجلس؛ افشای یک پیوند محرمانه
مجله خبری اقدام به پرده برداری از ستاد مشترک فرماندهی و سیستم یکپارچه دو رسانه فعال ضدانقلاب یعنی «بی بی سی» و «صدای آمریکا» نمود.
در این فیلم از روش های سانسور صدای مخالفین و دستورالعمل های فریبکارانه این رسانه ها در برخورد با مخاطبین رونمایی می شود.
موضوعاتی نظیر قطع تماس و سانسور نظرات مخالف شبکه، پرداختن هر دو شبکه به موضوعات مشترک در یک روز، استفاده از مخاطبین تکراری با اسامی مختلف، قرض دادن مخاطبین دو شبکه به یکدیگر، جا زدن همکاران شبکه به جای مخاطبینی که به صورت تصویری از داخل کشور با این شبکه تماس گرفته اند و محل تامین بودجه این دو شبکه پرداخته شده است.
در قسمت هایی از این فیلم به ادعای عجیب مدیر شبکه بی بی سی فارسی مبنی بر دارا بودن 12 میلیون مخاطب هفتگی! توسط این شبکه در داخل ایران نیز پاسخ جالبی داده شده است.
لازم به ذکر است که همکاری های این دو شبکه آن چنان تنگاتنگ است که هر از چندگاهی کارمندان در این دو شبکه جابجا می شوند. طوری که انگار در یک شبکه کار می کنند و تنها از قسمتی به قسمت دیگری منتقل می شوند.
برای نمونه می توان به انتقال محمد منظرپور از بی بی سی فارسی به صدای آمریکا و جابجایی نگار مرتضوی از صدای آمریکا به بی بی سی اشاره کرد.
صرف نظر از انتخاب موضوعات یکسان و اخبار مشابه در این دو رسانه ضد انقلاب، حتی کارشناسان و فعالان سیاسی که به این شبکه ها دعوت می شوند هم مشترک هستند و نقطه نظرات واحدی را در دو شبکه مطرح می کنند.
از دیگر شباهت های این دو شبکه می توان به نفوذ جریان بهائیت و سلطنت طلبان در سیاست گذاری و مدیریت دو شبکه اشاره نمود به طوری که پخش برنامه هایی در راستای مظلوم نمایی بهائیان و حمایت از عملکرد دوران پهلوی به طور متناوب در برنامه های این دو شبکه دیده می شود و همین مسأله نیز تاثیر بسزایی در افراطی گری در برنامه های این شبکه ها و در نتیجه در ریزش مخاطبان این دو شبکه داشته است.
از این رو هر از چند گاهی مسئولان دولتی آمریکا از پخش برنامه های بی کیفیت شبکه صدای آمریکا انتقاد می کنند و از قطع بودجه این شبکه و تعطیلی آن سخن می گویند.
****گزینه مردم سوریه برای ریاست جمهوری
"بشار اسد" برنامه ای برای کناره گیری از قدرت در سوریه ندارد و به هیچ وجه قصد ندارد که مدت ریاست جمهوری خود را تمدید کند، وی در عین حال نامزدی خود را برای پست ریاست جمهوری سوریه منوط و مشروط به خواست مردم کرده است؛ با این حال همه اطمینان دارند مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری آتی از بشار اسد حمایت خواهند کرد.
به گفته العالم، "سامی کلیب" نویسنده معروف لبنانی روز پنجشنبه در مطلبی در روزنامه "الاخبار" نوشت:
بی شک بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 این کشور نامزد می شود. کارشناسان آمریکایی معتقدند که در صورت نامزدی اسد در انتخابات 2014، وی پیروز خواهد شد.
روسیه بارها اعلام کرده که از شخصی خاص در سوریه حمایت نمی‌کند بلکه حامی این کشور است و فقط مردم آن باید سرنوشت خود را تعیین کنند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در تل آویو به وی گفت که "چرا اسد را به کناره گیری از قدرت وادار نمی کنی؟" که پوتین در جوابش گفت "این موضوع را از اسد پرسیدیم و به من گفت که نمی خواهد کناره گیری کند. لذا اسد حق ماندن در سمت ریاست جمهوری و نامزدی در انتخابات را دارد. خودت (نتانیاهو) تلاش کن او را به کناره گیری وادار کنی".
***سهل انگاری آمریکایی ها در ماجرای قتل سفیر
کمیته اطلاعات سنای آمریکا با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد که جلوگیری از حمله به کنسولگری آمریکا در بِنغازی لیبی ممکن بوده است.
در بیانیه کمیته اطلاعات سنای که روز چهارشنبه منتشر شد، از وزارت خارجه، ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا انتقاد شده است که نتوانسته‌اند نشانه‌های هشداردهنده را به موقع دریابند.
در جریان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، که در یازده سپتامبر 2012 روی داد، سفیر آمریکا در لیبی و سه آمریکایی دیگر کشته شدند.
در گزارش جدید سنا، که نمایندگانی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آن را تهیه کرده‌اند، همچنین گفته شده است که سفیر آمریکا نیز هشدارهای امنیتی را نادیده گرفته و در هفته‌های پیش از این حادثه، دو بار از درخواست کمک ویژه سر باز زده بود.
***روایت کارشناس صدای آمریکا از پشت پرده توافق ژنو
کاوه افراسیابی، کارشناس صدای آمریکا(VOA)، در واکنش به گزارش مشترک بنیاد کارنگی و فدراسیون دانشمندان آمریکایی، در مورد هزینه تولید اورانیوم در کشورهای مختلف که به نوعی هزینه تولید اورانیوم در ایران را بسیار بالا و بدون صرفه اقتصادی نشان داده است، گفت: «این گزارش از طرف دو ایرانی[کریم سجادپور و علی واعظ] است که رکوردشان در مخالفت با جمهوری اسلامی، خیلی واضح است و بنابراین، آنها با تعصب خاصی که ضد رژیم داشتند، قیمت را بالا گذاشته اند.»
افراسیابی، در پاسخ به ادعای مجری صدای آمریکا که منبع گزارش سجادپور و واعظ را اطلاعات آژانس بین المللی انرژی اتمی عنوان کرد، با تاکید بر بی ارزش بودن نوشته های سجادپور و واعظ، گفت: «آژانس بین المللی، هیچگاه بهاء بر روی اورانیوم تولید شده ایران نگذاشته و اینها آمده اند استفاده نامطلوبی کرده اند تا به نتایج دلخواه خود برسند و مشروعیت برنامه هسته ای ایران را مانند آقای مصطفوی[دیگر کارشناس صدای آمریکا] زیر سوال ببرند و جدا تاسف است؛ کسانی که ادعای ایرانی بودن دارند، نباید این گونه به انحراف بروند.»
افراسیابی در ادامه برنامه، پیرامون علت امضای توافقنامه ژنو از سوی آمریکا، با تاکید بر غیر قانونی و ظالمانه بودن تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: «به نظر من اگر آمریکا به توافقنامه ژنو تن داد، به خاطر این بودکه می دانستند اگر بخواهند این فشارها[تحریم ها] را ادامه بدهند، جامعه جهانی واکنش نشان خواهد داد و خود آمریکایی ها بعد از امضای توافق ژنو، اذعان کردند که پیشبرد تحریم های بیشتر، موجب اصطکاک بیشتر آنها با همکاران تجاری شان همچون چین و هند خواهد شد و به خاطر همین، آنها پای میز مذاکره آمدند نه به خاطر اینکه ایران پای میز مذاکره حاضر شد.»
***لایحه جدید تحریم ایران
شبکه الجزیره در بخش خبرهای روزنامه ها به مطلبی از روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» اشاره کرد که در آن به موضوع اصرار برخی سناتورهای تندرو برای تصویب موج جدیدی از تحریم ها پرداخته است.
بنا بر این گزارش، «دافن ماهاراج» سردبیر روزنامه لس آنجلس تایمز در مطلب خود به سناتورها آمریکایی توصیه کرده تا فضای توافقنامه موقت ژنو با ایران را که به سوی قطعی شدن در حرکت است پیچیده و مسموم نکنند.
در این مقاله آمده است: در حالیکه ایران و گروه 1+5 درباره اجرایی شدن توافق هسته ای ژنو به نتیجه رسیده اند و تلاش ها در جریان است تا با دائمی شدن این توافق، برنامه هسته ای ایران متوقف شود گروهی از سناتورها در کنگره بطور بی پروا در تلاش هستند تا تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کنند.
به اعتقاد نویسنده، لایحه «ایران عاری از سلاح هسته ای» که توسط گروهی از سناتورها آمریکایی «سیاست تضمین» خوانده می شود در حقیقت «قرصی سمی» است.
*** فیس بوک، باز؛ یالثارات بسته!
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیراً در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی خواستار رفع فیلتر فیس‌بوک در ایران و دسترسی همگان به این شبکه اجتماعی شده است. آقای جنتی گفته «تلاش ما بر این است که با همکاری سایر وزرایی که در دولت هستند بتوانیم شرایطی فراهم بکنیم که همه در ایران به فیس‌بوک دسترسی داشته باشند برای اینکه این فقط یک وسیله ارتباطی است که افراد می توانند با یکدیگر گفتگو و مکاتبه کنند و دیدگاه‌هایشان را بیان کنند». وزیر ارشاد دولت یازدهم البته چند باری نیز پیش از این از فیلتر فیس‌بوک در ایران انتقاد کرده بود.
وزیر ارشاد دولت اعتدال درست در همان روزهایی که در مصاحبه با رسانه های خارجی خواستار رفع فیلتر فیس‌بوک در ایران شده بود، در مقام رییس هیات نظارت بر مطبوعات حکم به توقیف و تعطیلی هفته نامه "یالثارات" انصار حزب الله داد. او در بیان علت تعطیلی یالثارات می گوید: مجوز نشریه یالثارات می توانست لغو شود و این هفته نامه به دلیل نشر اکاذیب، توهین آشکار و استفاده از ادبیات لمپنیسم در شان جمهوری اسلامی ایران نیست. آنچه که در چندین شماره اخیر این نشریه بررسی کردیم مشحون از نشر اکاذیب، توهین های بسیار بارز به رییس جمهوری، اعضای دولت و مقامات کشور است. در این نشریه نوعی لمپنیسم در بکارگیری کلمات و ادبیاتی در سطح بسیار سخیف و زشت مشاهده می شود.
گذشته از اینکه سابقه مطبوعاتی و داوری وزیر محترم ارشاد بر ما مشخص نیست که این چنین در مورد یک هفته نامه منتقد حکم صریح می دهند، اما آنچه مورد تعجب و نظر نگارنده است، تساهل و تسامح ایشان با یک رسانه خارجی و اشد مجازات در قبال یک هفته نامه داخلی است. آقای جنتی در قبال یالثارات نه حکم به تذکر یا توبیخ و نه فقط حکم به قضایی شدن بلکه حکم به حصر و توقیف آن داده اند. به عبارتی تقریباً شدیدترین کاری که ایشان می توانند در حق یک نشریه روا دارند.
***واکنش زهرا اشراقی به مدال رونالدو
رسیدن توپ طلای فیفا و کسب بهترین بازیکن جهان به کریس رونالدو موج خبری بلندی بین افراد مختلف مشهور در پی داشته و افراد مهم نسبت به این عنوان واکنش‌هایی نشان داده اند اما در این میان شاید اظهار نظر زهرا اشراقی نوه امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بسیار قابل توجه و جالب باشد.
او که علاقه زیادی به ورزش و بخصوص فوتبال دارد و تمام رویدادها را به دقت دنبال می‌کند پس از کسب توپ طلا توسط کریس از صفحه اجتماعی خود عکس این بازیکن را در حال تصاحب توپ طلا به اشتراک گذاشته و عنوان کرده است توپ طلا به صاحبش رسید.
این اظهار نظر اشراقی باعث شد تا خبرنگار گل با او تماس بگیرد و از این واکنش اشراقی سئوالاتی بپرسد و جوابهای جالب اشراقی را بشنود.
وی صریحا اعلام کرده است:« بله ، من عکس رونالدو را در صفحه فیس بوکم قرار داده ام که این یک واکنش به یک اتفاق خوب بود و واقعا رونالدو حقش بود که این عنوان را کسب کند. او هم برای رئال فوق‌العاده بود و هم در بازی با سوئد فوق‌العاده بازی کرد من به شخصه بازی‌اش را دوست دارم و نوع حرکاتش در زمین را می‌پسندم. من نمی‌توانم به طور حرفه‌ای و فنی در موردش صحبت کنم و فقط به عنوان یک بیننده درباره‌اش نظر می‌دهم و نمی‌دانم تاکتیکش یا تکنیکش را دوست دارم. او کاملا با بقیه فرق دارد و واقعا حقش بود که بهترین بازیکن جهان شود.»
زهرا اشراقی در مورد اینکه آیا ریبری یا مسی هم می‌توانستند این عنوان را به دست بیاورند با قاطعیت از رونالدو دفاع می‌کند و واکنش نشان می‌دهد:« مسی که اصلا حقش نبود و دیگر بس‌اش بود چون چندین‌بار عنوان را به دست آورد و انصافا این حق رونالدو بود که توپ طلا را به دست بیاورد.»
اشراقی در مورد اینکه ست بلاتر رئیس فیفا مسی را به رونالدو ترجیح می‌دهد و او را پسر بهتری می‌داند و کریس بیشتر به موهایش می‌رسد هم نظر جالبی دارد:« من زیاد در مورد مسائل اخلاقی او چیزی نمی‌دانم اما بازی‌اش فوق‌العاده است زندگی خصوصی هر کسی به خودش ربط دارد، رونالدو جوان است و خودش می‌داند خرج موهایش کند یا نه. اما اگر در جوانی خرج موهایش نکند کی کند؟»
***دستگیری یکی از مدیران دولت دهم در هنگام فرار
شنیده شده که مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش، در مرز ترکیه دستگیر شد.
بر اساس این گزارش وی در حال خروج از کشور از طریق مرز ترکیه بود. وی پس از گذشت یک ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم در تاریخ 27 شهریور ماه از این سمت عزل شد.
این مدیر دولت دهم با حکم حمید بقایی معاون رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در سال 89 به سمت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شده بود.
***اعتصاب غذا توسط کارگران خودروسازی بدنبال تحریم ایران
شبکه خبری پرس‌تی‌وی با انتشار مطلبی خبر از زیان چهار میلیارد یورویی پژوی فرانسه و همچنین اخراج هشت هزار کارگر این شرکت به‌دلیل تحریم ایران داد تا نشان دهد این خودروساز معتبر اروپایی تا چه حد بابت پشت کردن به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه، ضرر کرده است.
هرچند در اینکه پژو پس از تحریم و رفتن از ایران، زیان کرد و در کنار ضررهای مالی، بازاری بزرگ را نیز از دست داد، شکی نیست؛ اما رقمی که بابت زیان این شرکت فرانسوی مطرح شده، تا حدودی با حساب و کتاب بازار خودرو کشور جور در نمی‌آید.
شریک پژو فرانسه، ایران خودرو بود، شرکتی که در دوران اوج تولید خود، سالانه هفت هزار میلیارد تومان فروش داشت، فروشی که البته فقط پژو را شامل نمی‌شد و محصولاتی پرتیراژ مانند وانت پیکان و سمند نیز جزو آن به حساب می‌آمدند. از طرفی، با توجه به داخلی‌سازی صورت گرفته در ایران برای محصولات پژو، به‌طور متوسط حدود 30 درصد از کل قطعات موردنیاز برای تولید این خودروها، توسط طرف فرانسوی تامین می‌شد و باقی قطعات داخل نهایتا از سورس‌هایی غیر از پژو تامین می‌شد.
با این حساب و حتی با فرض اینکه کل هفت هزار میلیارد تومان فروش سالانه ایران خودرو را محصولات پژو در نظر بگیریم، تنها 30 درصد این پول به جیب خودروساز فرانسوی می‌رفته نه همه آن.
رقمی که شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» بابت زیان پژو به‌دلیل تحریم ایران، منتشر کرده، چهار میلیارد یورو است؛ یعنی چیزی حدود 16 هزار میلیارد تومان. با توجه به آنکه حدود دو سال از تحریم ایران توسط پژو می‌گذرد و با فرض اینکه کل فروش ایران خودرو را شامل محصولات این شرکت فرانسوی بدانیم، به رقمی معادل 14 هزار میلیارد می‌رسیم که تنها 30 درصد این پول در گردش مالی پژو نقش دارد.
***نصب ردیاب برای کنترل زنان در عربستان
به گزارش سایت "راشا تودی" این سیستم قرار است به زودی اجباری شود، خصوصا برای زنان شوهردار که مورد کنترل شوهرانشان قرار گیرند.
دولت عربستان درپی عقائد تند وهابی وسختگیری های خود علیه زنان و دختران اقدام به اجباری کردن همراه ردیاب برای دختران کرد.
این سیستم الکترونیکی موقعیت شخص ومحل اورا نشان می دهد.
عده زیادی از مردم عربستان با این امر موافقند وآنرا امری مثبت در جهت تأمین امنیت وکنترل زنان و دختران می دانند.
گفتنی است این سیستم در حال حاضر تعلیق شده ودولب عربستان در حال ارتقای این سیستم می باشد.
به گزارش سایت "راشا تودی" این سیستم قرار است به زودی اجباری شود، خصوصا برای زنان شوهردار که مورد کنترل شوهرانشان قرار گیرند.
***تمام هدایای متهم ایرانی به همسر ترکیه‌ای
وب‌سایت خبری تحلیلی «حریت» ، فهرستی از هدایای میلیاردی رضا ضراب میلیاردر ایرانی را که به تازگی در ترکیه به اتهام فساد مالی بازداشت شده است، منتشر کرده که
به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از روزنامه «حریت» ترکیه، فهرستی از هدایای میلیاردی رضا ضراب میلیاردر ایرانی را که به تازگی در ترکیه به اتهام فساد مالی بازداشت شده است، منتشر کرده که به همسر ترکیه‌ای خود «ابرو گوندش» یکی از معروف‌ترین خواننده‌های ترکیه داده است.
ضراب طی سه سالی که از ازدواجش با این خواننده مشهور می‌گذرد، یک ویلا به ارزش یک میلیون یورو در بودروم ترکیه، یک ویلا در جمیرای دبی، یک خودرو بی‌ام و 607 به ارزش 520 هزار لیر، یک خودرو جیپ، جت اختصاصی با ظرفیت 8 نفر به ارزش 12 میلیون دلار، قایق تفریحی و یک خودرو «استون مارتین» به ارزش 340 هزار یورو به «ابرو گوندش» هدیه کرده است.
***ارتباط غیراخلاقی دختر ثروتمند با 13 بازیکن معروف انگلیس
مطمئنا اخبار مربوط به وین رونی و ارتباط او با یک دختر 21ساله را خوانده و شنیده‌اید.
او با دختری به نام جنیفر به مدت 4ماه در ارتباط بوده و همین امر موجب شد که همسرش تلاش خود را برای جدایی از وین رونی آغاز کند. اما نکته‌ای که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم مربوط است به جنیفر، دختری که آبروی بسیاری از بازیکنان فوتبال را خواهد برد!
نکته اول درمورد جنیفر، خانواده بسیار ثروتمند اوست به طوریکه پدرش عضو یک شرکت نفتی است و مادرش هم فرد ثروتمندی است. حالا با داشتن چنین خانواده‌ای چرا او خواهان ارتباط با افراد مشهور و دریافت پول از آنهاست؟! سوالی که بسیاری از سایت‌ها و روزنامه‌های خارجی آن را مطرح کرده‌اند.
دوستان جنیفر صحبت‌های زیادی درباره او مطرح کرده‌اند. یکی از دوستانش می‌گوید: برای او هیچ محدودیتی وجود ندارد، اگر او را اذیت کنید، مطمئن باشید که زندگی شما را از بین خواهد برد. یکی دیگر از دوستانش می‌گوید: او یک دختر وحشی و همیشه مست بود. در مهمانی‌ها به گونه ای الکل مصرف می‌کرد که همیشه مجبور بودیم جنیفر را به بیمارستان برسانیم!
دوست دیگرش نیز گفته: هیچ کدام از اعضای خانواده‌اش از کارهای او با خبر نبوده و نمی‌دانستند که او در ازای دریافت پول با فوتبالیست‌ها ارتباط برقرار می‌کند. نکته عجیب درمورد جنیفر این است که تا قبل از 14سالگی دختر خوبی بوده و در یک مدرسه کاتولیک درس می‌خوانده است.
گفته می‌شود این مشکلات از زمانی شروع شد که پدرش به دلیل شغل دائما در سفر بود و فرزندانش درخانه تنها بودند و زمانی که والدین‌شان نبودند در آنجا مهمانی برگزار می‌کردند! جنیفر در 16سالگی با مواد مخدر آشنا می‌شود و زمانی که فقط 17سال سن داشت با ال حاجی دیوف بازیکن مشهور فوتبال رابطه برقرار می‌کند و 200پوند از او دریافت می‌کند.
علاوه بر وین رونی، فردیناند، ال حاجی دیوف، فوتبالیست‌های دیگری نیز با او ارتباط داشته‌اند که گفته می‌شود حدود 13نفر هستند! حالا این تمام این افراد نگران هستند که این دختر 21ساله افشاگری کند و نام تمام آنها را اعلام بکند!! پس از این اتفاقات و رسوایی‌ها‌، پدر و مادر جنیفر اعلام کردند که دیگر او را به فرزندی قبول ندارند و به هیچ وجه حاضر به پذیرش او نخواهند بود!!
***حمله با تخم مرغ به بازیگر و خواننده معروف لس آنجلسی
مأموران پلیس با 5 خودروی ویژه، منزل ویلایی خواننده، آهنگساز و هنرپیشه معروف کانادایی را در لس‌آنجلس به محاصره درآوردند و به جست‌وجو در خانه‌اش پرداختند.
مأموران پلیس مقداری موادمخدر در خانه جاستین بیبر خواننده، آهنگساز و هنرپیشه معروف کانادایی مقیم امریکا به دست آوردند و مخالفانش شروع به پرتاب تخم‌مرغ به سمت او کردند.
مأموران پلیس با 5 خودروی ویژه، منزل ویلایی جاستین بیبر را در لس‌آنجلس به محاصره درآوردند و به جست‌وجو در خانه‌اش پرداختند.
به گزارش پلیس «لیل‌زا» پسر سیاهپوست 19 ساله که از دوستان و همکاران جاستین بود مقداری کوکائین با خود به خانه او برده بود که مأموران به بازرسی از این خانه ویلایی پرداختند و جوان سیاهپوست را دستگیر کردند.
جاستین بیبر نیز دستگیر شد که مردم با پرتاب تخم‌مرغ نفرت خود را نسبت به این هنرمند ساکن لس‌آنجلس نشان دادند، اما بعد روشن شد که او بی‌گناه بوده و گرفتار یک ماجرای توطئه‌آمیز شده است.
تجمع معترضان و پرتاب تخم‌مرغ‌ها به منزل و خودروی جاستین به حدی بود که موجب شکستن شیشه‌های منزلش شد و در حدود 20 هزار دلار خسارت برایش به بار آورد. این هنرمند معروف بلافاصله در یک کنفرانس مطبوعاتی خود را بی‌گناه دانست و از طرفدارانش خواست با واقع‌بینی در موردش به درستی قضاوت کنند.
***آدمخواری برای انتقام از مسلمانان
انتشار تصاویری که قتل و خورده شدن اعضای بدن یک مرد مسلمان توسط گروهی از اهالی جمهوری آفریقای مرکزی را نشان می‌دهد باعث خشم و انزجار عمومی شده است. شبکه‌های تلویزیونی به خاطر وحشتناک بودن این تصاویر مجبور به پخش بخش کوچکی از آن و با هشدارهای جدی به بینندگان شدند.
تصاویر آن‌قدر وحشتناک هستند که کسی طاقت دیدن همه آن را ندارد. شبکه‌های تلویزیونی به تازگی فیلمی را منتشر کرده‌اند که در آن 20 نفر در جمهوری آفریقای مرکزی به یک اتوبوس حمله می‌کنند و یک مرد مسلمان را در میان خیابان به قتل می‌رسانند و سلاخی می‌کنند. کار اما به همین جا ختم نمی‌شود و یکی از این افراد که نام خود را «سگ دیوانه» گذاشته بخش‌های از اعضای بدن این مرد مسلمان از جمله پای او را می‌خورد! یکی از شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفته است که مردی را دیده که پس از کندن بازو این مرد به مغازه رفته با خریدن نان به خوردن آن پرداخته است.
شاهدان این صحنه‌ها کاری برای نجات این مرد نکردند و فقط با تلفن‌های همراه خود از این ماجرای وحشتناک فیلم گرفتند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این صحنه وحشتناک باعث فرار و گریه کردن بسیاری از افراد حاضر در این خیابان شد.
حمله به این اتوبوس در محله‌ای مسیحی نشین صورت گرفته و کسی که دست به آدمخواری زده در گفت و گو با رسانه‌ها مدعی شده که این کار را برای انتقام انجام داده است.
حدود 20 نفر اتوبوس حامل مسافران را مجبور به توقف کردند و این مرد مسلمان را پیاده کرده،او را کشته و جسدش را به آتش کشیدند و پس از آن به خوردن اعضای بدنش پرداختند.
***دومین خواننده لس آنجلسی هم به ایران آمد
دومین خواننده لس آنجلسی هم به ایران آمد و به دنبال مجوز انتشار آلبوم است!

در طی سالهای اخیر خبرهای گوناگونی داشتیم از رفت و آمد خوانندگان لس آنجلسی به ایران. اولین خواننده‌ای که حضورش در ایران سر و صدای زیادی در رسانه‌ها به راه انداخت حبیب بود که سال 1388 به همراه خانواده به ایران مهاجرت کرد و به دنبال گرفتن مجوز آلبوم در ایران بود و مدت‌ها شایعاتی در مورد انتشار قریب الوقوع آلبومش و حتی اجرای کنسرت در ورزشگاه آزادی شنیده می‌شد (!!!) که هیچکدام به واقعیت تبدیل نشد و هنوز که هنوز است بعد از گذشت چهار سال موفق به دریافت مجوز آلبوم نشده و مشخص نیست که بعد از این نیز بتواند مجوز بگیرد یا نه؟!
امیر کاظمی معروف به سامان جزو خوانندگان ایرانی غربت نشین می‌باشد که بعد از حبیب محبیان دومین خواننده ای است که طی سالهای اخیر به ایران مهاجرت کرد و به دنبال مجوز انتشار آلبوم است. سامان در مورد دلایل حضورش در ایران گفت: «من یک ایرانی وطن پرست هستم و دوست دارم در وطن خودم به فعالیت بپردازم. نه اهل کار سیاسی هستم نه مسائل دیگرحدود دو سال است در ایران زندگی می‌کنم و آلبوم جدیدم را نیز که شامل 16 تراک می‌باشد در ایران ضبط کرده‌ام و امیدوارم این آلبوم مورد تایید وزارت ارشاد اسلامی قرار بگیرد. سال‌ها فعالیت هنری‌ام را در خارج از ایران کمرنگ کردم به امید روزی که بتوانم در کشور خودم به اجرای برنامه بپردازم و امیدوارم مسئولین عزیز و محترم مجوز فعالیتم در ایران را صادر نمایند تا بتوانم با آثارم در خدمت مردم عزیزمان باشم.»
سامان متولد 1346 شهر تبریز است که حدود شش سال پیش نیز مدتی در ایران به دنبال مجوز فعالیت بود ولی پس از آنکه موفق به دریافت مجوز نشد ایران را ترک کرد. ولی فعالیتش در خارج از ایران را نیز کمرنگ‌تر کرد چون امید داشت شاید مدتی بعد بتواند مجوز فعالیت در داخل کشور را به دست بیاورد.
گفته می شود سامان 30 اسفند ماه 1391 ساعت 23 در جزیره قشم کنسرتی را برگزار کرده است، در این برنامه وقتی حاضرین از سامان درخواست اجرای برخی از ترانه‌های قدیمی‌اش را داشتند با عذرخواهی از حاضرین خط مشی تعیین شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای این کنسرت یادآور شد، البته پس از آن هیچ مسئولی در مورد این برنامه اظهار نظری نکرد و مشخص نشد مجوز اجرای این کنسرت توسط چه نهاد یا شخصی صادر شده است.
***عشق عمو پورنگ به یک زن خبر ساز شد
“داریوش فرضیایی” را همه با نام ” عمو پورنگ ” میشناسند. این عموی محبوب بچه ها دلنوشته زیبایی در صفحه شخصی اینستاگرام خطاب به مادرش دارد که بسیار زیبا نوشته شده و مورد توجه کاربران قرار گرفت.
بنام خدا : وقتی تکیه گاهه محکمی مثل مادر هست، وقتی داروی شفابخشی همچون دعای مادر هست وقتی ثروتی بی پایان مثل مادر هست، وقتی گرمای خونه ات وجود مادر هست، وقتی بالش زیر سرت زانوی مادر هست، وقتی چراغ خونه ات مادرت هست دیگه چه غمته!! … ! دنیا.. آهای دنیا با تو ام.. حواست باشه دنیای من مادرمه نه تو..!! بیخودی دلت رو خوش نکن…
***حضور رئیس‌جمهور در برنامه‌ها با تعیین وقت از 3 ماه قبل
نهاوندیان طی روزهای اخیر در نامه‌ای به کلیه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی از آن‌ها خواسته است در برنامه‌هایی که تمایل دارند رئیس‌جمهور در آن حضور یابد، باید دعوتنامه ارسالی را 3 ماه زودتر تهیه و به دفتر رئیس‌جمهور ارسال کنند.
ریاست دفتر رییس جمهور یکی از مشاغل حساس و مهم در قوه مجریه است که نقش ویژه ای در تنظیم فعالیتها و دیدارهای نفر دوم کشور دارد. اگرچه این سمت همواره مهم و مورد توجه بوده اما در دوران ریاست اسفندیار رحیم مشایی بر دفتر رییس جمهور، همگان بیشتر با نقش مهم این جایگاه و تاثیرات آن آشنا شدند.

پس از انتخاب حجت الاسلام روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران، گزینه های متعددی برای این مسئولیت مطرح بود تا اینکه دکتر محمد نهاوندیان از مشهورترین کارشناسان و مدیران اقتصادی که سالها مسئولیتهای مختلفی را در بخش های دولتی و خصوصی بر عهده داشت، به عنوان رییس دفتر رییس جمهور معرفی شد.
اگرچه ابتدا پیش بینی می شد نهاوندیان به ترکیب کابینه راه یابد و پستی اجرایی بگیرد، اما به نظر می رسد هم وی و هم رییس جمهور با شناخت جایگاه مهم مسئولیت دفتر عالی ترین مقام اجرایی کشور، ترجیح دادند اینگونه با یکدیگر همکاری کنند. البته نهاوندیان در این مسئولیت نیز حکم های مختلفی را دریافت کرده تا حدی که غلامعلی حدادعادل، خبر از تشکیل کارگروه حراست از زبان فارسی با مسئولیت نهاوندیان داد.
اما بخشی از وظایف رییس دفتر، تنظیم برنامه های رییس جمهور است که بر این اساس، نهاوندیان طی روزهای اخیر در نامه ای به کلیه وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی از آنها خواسته است در برنامه هایی چون همایش، مراسم یا گردهمایی که تمایل دارند رییس جمهور برای حضور، سخنرانی یا بازدید در آن حضور یابد، باید ضمن بررسی همه جانبه ملاحظات آن، دعوتنامه ارسالی را 3 ماه زودتر تهیه و به دفتر رییس جمهور ارسال کنند.
این نامه که نمونه مشابه آن در سالهای گذشته، مشاهده نشده است نشان می دهد قرار است سختگیری و ترتیبات خاص بیشتری برای دعوت از رییس جمهور در برنامه ها لحاظ شود و با این حساب، وزرا و مسئولان مهم اجرایی باید از هم اکنون نامه های دعوت از رییس جمهور جهت شرکت در برنامه ها و مراسمات فروردین ماه را به دفتر وی ارسال کرده باشند.
***کلاهبرداری یک انجمن بی‌مجوز به بهانه کمک به معلولان
تعدادی از سودجویان در قالب «انجمن معلولین نخبه ایرانیان» با تماس با برخی شهروندان و معرفی کالاهایی با عنوان حمایت از معلولان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
نه کلاهبرداری تلفنی چیز عجیب و ناشناخته‌ای است و نه دسترسی کلاهبرداران به آرشیو شماره تلفن‌های همراه بر اساس شهر، جنسیت، سن و ده ها پارامتر دیگر، اما این بار ماجرا اینقدر هم ساده نیست چراکه کلاهبرداران از بطن یک انجمن سربرآورده‌اند که تا چندی پیش مجوز فعالیت داشته و مجاز شناخته می‌شده است.
در شرایطی که انبوه پیامک‌های تبلیغاتی مدت هاست موجبات آزار مشترکان تلفن همراه را فراهم آورده و نشانه‌ای از رفع آن در دست نیست، روز به روز بر آمار مزاحمت‌های تبلیغاتی از نوع تماس تلفنی افزوده می‌شود؛ تماس‌هایی که برای معرفی محصولات مختلف صورت می‌گیرد و البته اغلب آمیخته با اغراق و بعضا دروغ‌های آشکار است.
در تازه‌ترین نمونه از این دست، از طرف «انجمن معلولین نخبه ایرانیان» با برخی شهروندان تماس گرفته شده و با طرح این سوال که «آیا مایل به حمایت از معلولان هستید؟»، بسته‌ای به ایشان معرفی می‌شود شامل برچسب حمایت از معلولان که قابلیت الصاق روی شیشه خودرو دارد و از مزایای آن، همکاری پلیس با شماست!
اپراتورِ آن سوی خط با چنان اعتماد به نفسی این محصول را برای افراد غیرمعلول معرفی می‌کند که شنونده پیش خود می‌اندیشید که فساد تاکجا فراگیر شده که می‌توان بدون معلولیت، برچسب معلولان را خریداری کرد و از مزایای آن بهره برد و حتی (نقل به مضمون) در پرداخت خلافی نیز شامل تخفیف شد.
البته این تنها یکی از محصولاتی است که اپراتور معرفی می‌کند و علاوه بر آن، کارت هوشمند انجمن هم برای متقاضیان صادر می‌شود که آن هم مزایای جادویی فراوانی دارد و همه این خدمات بی نظیر تنها با 150 هزار تومان هنگام تحویل برچسب، کارت هوشمند حمایت از معلولان و البته یک کارت هوشمند امداد خودرو در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
***قمارخانه فوتبالی‎های انگلیس به مرکز اسلامی تبدیل شد
در پی افزایش تقاضای مسلمانان شهر مسلمان نشین «پرستون» انگلیس٬ هتلی که محل قمار طرفداران فوتبال در این شهر بود٬ به یک مرکز آموزش اسلامی تبدیل شد.
اعضای کمیته برنامه ریزی شهر "پرستون" انگلیس٬ در پی افزایش تقاضای مسلمانان منطقه "دیپدل" برای ساخت یک مرکز آموزش اسلامی، با تبدیل هتل "نیو دیپدل" به یک مرکز اسلامی موافقت کرد.

پس از آنکه کمیته برنامه ریزی شهر "پرستون" مجوز تبدیل این هتل را صادر کرد٬ گروه آموزشی ـ رفاهی "الانصار" هتل نیو دیپدل را در ماه ژوئن به قیمت 350 هزار یورو خریداری کرد و نام آن را از هتل به مکانی برای آموزش احکام و مسایل اسلامی تغییر داد.
پس از موافقت کمیته برنامه ریزی٬ هنگام خریداری هتل٬ برخی از ساکنان منطقه از تبدیل این مکان به دلیل ترافیک و آلودگی صوتی احتمالی مخالفت کردند که مدیران "الانصار" پس از ملاقاتی که با برخی از همسایگان داشتند٬ تلاش کردند از نگرانی آنها بکاهند.
***دولت ترمز بازگرداندن مطالبات معوق را کشید
با تصمیم دولت یازدهم مبنی بر توقف برخورد قضایی با بدهکاران کلان بانکی و اعطای امتیاز عجیب تقسیط مجدد 5 ساله به بدهکاران بانکی، بازگشت نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها به چرخه اقتصادی کشور، در ابهام فرو رفت.
رئیس کل بانک مرکزی از مصوبه جدید هیئت دولت یازدهم خبر داده که طبق آن پیگیری مطالبات معوق از ستاد مبارزه با مفاسد سلب و به بانک مرکزی سپرده شده است.
بر اساس بخش‌های دیگر این مصوبه، برخورد قضایی با بدهکاران بانکی متوقف خواهد شد و به جای آن راهکارهایی همچون تقسیط مجدد 5 ساله و امهال 6ماهه بدهی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
نتیجه طبیعی این مصوبه دولت، به تعویق افتادن بیشتر مطالبات معوقی است که اکنون به حدود 100 هزار میلیارد تومان رسیده است که تقریبا یک پنجم کل تسهیلات اعطایی حدودا 500 هزار میلیارد تومانی بانک‌ها است.
لازم به ذکر است در چند سال اخیر با ورود ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به موضوع بازگرداندن مطالبات معوق بانک‌ها و اختیار عملی که در این زمینه به قوه قضائیه داده شده بود، اقداماتی برای بازگرداندن پول‌های هنگفتی که عمده آن به دست تعداد محدودی بدهکار دانه‌درشت است، صورت گرفت.
بررسی‌های قوه قضائیه نشان می‌داد که که اولین مقصر و متخلف در زمینه افزایش مطالبات معوق بانک‌ها، خود بانک‌ها هستند که وام و اعتبار داده‌اند بدون اینکه ضمانتی برای برگرداندن آن دریافت کنند.
مدیران بانک‌ها نیز فشار مسئولان دولتی را عامل اعطای وام‌‌های بدون ضمانت کافی معرفی می‌کردند. این در حالی بود که رئیس‌جمهور سابق (احمدی‌نژاد) در دو سه سال اخیر به گونه‌ای موضع می‌گرفت که گویا دولت وی در افزایش مطالبات معوق بانک‌ها کاملا بی‌تقصیر است.
در نهایت بر خلاف مواضع رسانه‌ای دولت دهم برای مقابله با دانه‌درشت‌هایی که به بانک‌ها بدهکارند، در دوره احمدی‌نژاد اقدام خاصی برای بازگرداندن ده‌ها هزار میلیارد تومان پولی که در اختیار بدهکاران کلان بانکی بود، رخ نداد و مطالبات معوق روز به روز افزایش هم یافت.
***محافل ادبی یا نشست‌های ضد امنیت فرهنگی
یکی از فعالیت‌های برخی نویسندگان، ‌شاعران و خبرنگاران وابسته به غرب حضور در کلاس‌ها، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تهیه‌شده توسط این نهادهای غربی است.
همواره یکی از ابزارهای مهم مورد توجه دشمنان انقلاب اسلامی در جبهه تهاجم فرهنگی، مقوله‌هایی چون نویسندگی، داستان‌نویسی، شاعری و... بوده است. از این‌رو نویسندگان، داستان‌نویسان و شاعران دست‌پرورده ‌سرویس‌های غربی کم نبوده‌اند که با جریان‌سازی‌های متنوع و متناسب حوزه مکتوبات را نشانه رفته‌اند.
البته پس از کشف و خنثی‌سازی برخی از این توطئه‌ها معمولاً ابزارهای جنگ روانی دشمن هم به کار افتاده و با حربه‌هایی چون عدم آزادی بیان و نقض حقوق بشر فضای رسانه‌‌ای [ماهواره‌ها، سایت‌ها و بعضی دنباله‌های داخلی] را پر می‌کنند از حرف‌ها و نوشته های تکراری.
برای مثال "تاریخ‌سازی، سیاه‌نمایی گسترده از فضای اجتماعی ایران، قبح‌زدایی از خط‌قرمزهای شرعی و عرفی جامعه،‌ حیازُدایی، ترویج بی‌بندوباری اخلاقی و..." از موضوعاتی است که در قالب شعر، داستان و فیلمنامه یا تغذیه محتوایی رسانه‌های فارسی زبان ضد انقلاب دستمایه این افراد شده است.
نوعاً پس از شناسایی و دستگیری این افراد ـ ارتباط و تأمین محتوا برای شبکه‌های ماهواره‌ای غربی و سرویس‌های فرهنگی وابسته به سیستم‌های جاسوسی‌شان اغلب علاوه بر ضدفرهنگی بودن، ماهیت جاسوسی نیز به خود می‌گیرد ـ‌ بوق‌های تبلیغاتی دشمن و رسانه‌های وابسته و دلداده به آنها می‌کوشند تا شخصیتی صرفاً فرهنگی/هنری و به دور از ارتباط‌های معنادار هدایت‌شده از سوی جریان‌های ضد انقلاب به نمایش بگذارند.
یکی از فعالیت‌های بعضی از نویسندگان، ‌شاعران و خبرنگاران غرب‌زده و وابسته حضور در کلاس‌ها، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تهیه‌شده توسط نهادهای ـ به‌اصطلاح ـ فرهنگی غربی است. کشورهایی چون سوئد، اتریش، آلمان، چک، هلند و... از دیرباز و اخیراً امارات(دبی) میزبان چنین محافلی بوده‌اند.
در همین راستا اخیراً پس از بازداشت "م.م" و "ف.ا" دو شاعر و ترانه‌سرای آهنگ‌های مبتذل، از شاگردان و وصل به حلقه "یغما گلرویی" (شاعر ترانه‌های خواننده‌های لس‌آنجلسی و شاهین نجفی ـ مرتد و هتاک به مقدسات) سایت‌ها، شبکه‌ها و رسانه‌های بیگانه هجمه ـ اصطلاحاً ـ حقوق بشری! خود را علیه نظام و در دفاع از این زوج تقویت کرده‌اند که البته همین حمایت‌های بی‌دریغ نیز خود گواه دیگری بر مدعای مسئله‌دار بود آن دو است.
***کالیفرنیزاسیون زندگی ایرانیان با اخبار رقص و مد
هیأت مدیره پخش برنامه‌های رادیو تلویزیونی آمریکا به دنبال استخدام پیمان‌کار برای تولید شوهای سرگرم‌کننده هفتگی است؛ این شوها باید به صورت زیبایی‌شناختی و موزیکال باشند، قرار است برای مخاطبین بخش فارسی صدای آمریکا در ایران پخش شوند.
به گزارش وبگاه نشریه ویکلی استاندارد، آژانس فدرال که وظیفه سرپرستی صدای آمریکا را دارد، برای تولید شوهای سرگرم‌کننده تلویزیونی به زبان فارسی که شامل اخبار هالیوود و دیگر جنبه‌های جلب کننده زندگی در غرب ایالات متحده است، به دنبال جذب نیرو است. هیات مدیره پخش برنامه های رادیو تلویزیونی آمریکا موسوم به بی بی جی (BBG) که یکی از اعضای آن وزیر خارجه، جان کری است، به دنبال استخدام پیمان‌کار برای تولید شوهای سرگرم‌کننده هفتگی است. این شوهای تلویزیونی که باید به صورت زیبایی‌شناختی و موزیکال باشند، قرار است برای مخاطبین بخش فارسی صدای آمریکا در ایران پخش شوند.
این گزارش فزوده است: شرح برنامه‌های مورد نظر باید مانند برنامه‌های «سرگرمی امشب» یا «رسیدن به هالیوود» باشد: این پیمان‌کار باید دارای اطلاعات جامع و گسترده از پشت پرده وقایع، میهمانی‌ها، کنسرت‌ها، جشن‌ها، خانه‌های مد، خیریه‌ها، موسیقی‌دان‌ها، سرگرمی‌ها، هنرمندان، بازیگران و افراد مهم مورد علاقه ایالات متحده و مردم خاور میانه باشد. این پیمان‌کار باید در لوکیشنی در ساحل غربی آمریکا و در مشاورت دائم با صدای آمریکا کار کند. اپیزودها باید شامل ترکیبی از سبک زندگی، موزیک، مد، کمدی، هنر، سرگرمی، مصاحبه، و دست‌رسی به پشت پرده‌هایی باشد که برای مخاطب جذاب باشد. اپیزودها باید شامل مصاحبه با افراد برجسته ایرانی، دو رگه ایرانی-آمریکایی و سرگرمی‌ها، مدها، مشاغل و دیگر شخصیت‌های رسانه‌ای آمریکایی باشد.
***تاثیر منفی برخی رسانه‌ها بر سبک زندگی مردم
قدیری ابیانه گفت: رسانه‌ها با تبلیغات و مانورهای طراحی شده فرهنگ مردم را تا حدودی تغییر داده‌اند و از این تغییر به نفع منافع خود در حال بهره برداری هستند زیرا روحیه انقلابی به نفعشان نیست.
محمد حسن قدیری ابیانه دکتری علوم استراتژیک و کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی اظهار داشت: انتشار و عدم انتشار متن مذاکرات هسته ای دارای مضرات و فوایدی است.
وی افزود: مهمترین سئوالی که از عدم انتشار مذاکرات مطرح می شود این است که چرا چیزی را که دشمنان ایران در خصوص منافع ملی ما می دانند نباید در ایران منتشر شود و عنوان محرمانه روی آن زده می شود؟!
قدیری ابیانه اظهار داشت: فایده انتشار جزئیات مذاکرات برای مردم مخصوصا نخبگان جامعه و کشور این است که باعث اظهار نظر در مورد آن و احیانا هشدار و جلوگیری از خطاهایی که از چشم مذاکره کنندگان در توافق دور مانده است می شود.
وی بیان داشت: اشکال اساسی که به انتشار جزئیات مذاکرات وارد می کنند وضعیت آشفته بازار در کشور است در حالیکه این موضوع با اظهار نظرات مقامات خارجی نیز اتفاق می افتد که البته مقصر آن تبلیغات رسانه های داخلی نیز می باشد که همه چیز را معطوف به مذاکرات کرده اند.
سفیر سایق ایران در استرالیا و مکزیک خاطر نشان کرد: در شرایطی که مذاکرات در حال انجام است هرگونه موضع گیری طرف مقابل به تلاطم در نرخ ارز منجر می شود البته اعلام نشدن جزئیات مذاکرات باعث افزایش شایعات و حدس و گمان ها نیز خواهد شد که به طریق دیگر باعث این تلاطم خواهد شد.
***ماجرای پیش‌نمازی صدام!
چاپ عکس‌هایی از نماز جماعت‌هایی که به امامت صدام برگزار می‌شد، بهانه‌ خوبی برای ما بود که به فرماند‌ه‌هان اردوگاه بگوییم اگر نماز جماعت بد است، چرا صدام می‌خواند.
خاطرات اسارت در کنار همه سختی ها و عذاب‌هایش برای آزادگان ما شیرینی خودش را هم دارد. لحظاتی که دور از خانواده و در سرزمینی غریب سپری شد اما شاهنامه ای بود که آخرش خوش درآمد. آنچه می خوانید بخشی از خاطرات آزاده مرتضی افراسیابی می‌گوید:
گاهی روزنامه های عراق عکس هایی از نماز جماعتی که به امامت صدام برگزار شده بود، چاپ می کردند. این عکس ها که در حرم امام حسین(ع) و یا در حرم حضرت علی (ع) انداخته شده بود، بهانه ی خوبی بود برای ما که به فرماندهان اردوگاه بگوییم:
ـ اگر نماز جماعت بد است، چرا صدام می خواند.
و آنها هم که در می ماندند چه بگویند، چاره نداشتند جز اینکه به دروغ بگویند:
ـ بله، نماز جماعت چیزی خوبی است!
همیشه بچه ها موقع خوابیدن. آیت الکرسی را می خواندند و می خوابیدند.
سربازان ما را برای نماز صبح بیدار می کردند که گاه در همان وقت نماز بود و گاه نزدیک طلوع خورشید. هیچ کس جرأت نداشت زودتر از بیدارباش آنها به نماز بایستد. البته بچه های ما که بیشترشان اهل نماز شب بودند، در آن موقع بیدار بودند و مخفیانه عبادت می کردند.
در دو سال آخر اسارت، دیگر نماز جماعت نه تنها داخل آسایشگاه ها خوانده می شد، بلکه به خارج – یعنی محوطه ی اردوگاه – نیز سرایت کرده بود و عراقی ها نیز که از سماجت ما عاجز شده بودند، با اکراه به این خواسته تن داده بودند.
سال 67 که به کربلا مشرف شدیم، نماز جماعت ظهر را در حرم امام حسین(ع) و نماز جماعت عصر را در حرم حضرت ابوالفضل(ع) خواندیم. این نمازها که در حلقه ی محاصره نیرو های اطلاعاتی عراق خوانده شد، هم برای ما لذت روحی داشت و هم دنیای از تعجب را در چشم و دهان عراقی ها نشاند.
از سحر های ماه رمضان که برای گرفتن غذا وارد محوطه می شدیم، می دیدیم بعضی از سربازان و مأموران اطلاعاتی حزب بعث دارند نماز می خوانند! . . . و که بود که نداند این نماز خواندن یعنی چه؟
یک بار که خیلی به ما بند کرده بودند و تمام لوازم آسایشگاه را به هم ریخته بودند، یکی از بچه ها درآمد که:
ـ یک اسیر که چیزی ندارد. یک اسیر ضعیف است، غریب است، اینقدر اسباب و اثاثیه ی ما را به هم نریزید.
فرمانده سربازان که حضور داشت، رو کرد به او و گفت:
ـ نه، چرا می گویی اسیر ضعیف است، اسیر قوی است. ایمان اسیر، قوی است. اسیر نماز و دعا می خواند و هر روز با خدا مناجات می کند، اگر چه ظاهراً ضعیف است، در عمل قوی است.
این اعتراف، در حقیقت پاداش پایداری بچه ها بود در اعمال دینی شان.
از جمله نماز هایی که می خواندیم، نماز برای شهدا و پدر و مادرمان بود.
***کودکان قاچاقچی دسترسی به مواد را به 2 دقیقه رساندند!
همه چیز در بساطش دیده می‌شد از کلاه بافتنی گرفته تا کاپشن‌هایی که به قول خودش تاناکورا و دست دوم است. از آنچه که برای فروش روی زمین ریخته بود و بی‌توجهی‌اش به خریداران اجناسش، مطمئن شدم که با یکی از خرده فروش‌های مواد مخدر مواجه هستم.
سنی بیشتر از 22 یا 23 سال نداشت اما روی سر تراشیده‌اش می‌شد به راحتی زخم‌های به جا مانده از چاقو دید و خط خوردگی‌های روی صورتش سنش را بالا‌تر نشان می‌داد. سر و وضعش هیچ شباهتی به دستفروشان معمولی که در خیابان‌های تهران است نداشت. روی دو پایش چمباتمه زده بود و هیچ اثری از آواز خوانی برای جذب مشتری نبود. انگار بساطش به قصد رد گم کردن پهن شده بود و در چنته‌اش چیزی بیشتر از لباس‌های خاک گرفته و شلخته پنهان شده است.
شگرد کارش این بود که چشم به عابرانی که از مقابلش عبور می‌کنند می‌دوخت و مشتریانش را با نگاه‌هایش پیدا می‌کرد. همین که مطمئن شدم سوژه گزارشم را پیدا کردم. پرسیدم به غیر از این‌ها چی داری؟ نگاهش را از عابران کنار کشید و گفت: چی می‌خوای؟
به آرامی گفتم «گرد» از جایش بلند شد و به سراغ کودکی که چند متر آنطرف‌تر روی زمین فال می‌فروخت رفت. محل جاسازی موادش معلوم شد. همین که مطمئن شدم مواد را از مشت کودک گرفت خودم را در میان عابران کشیدم و از محل دور شدم.
همه این ماجرا بیشتر از 2 دقیقه طول نکشید. حالا باید با این روش‌ها روی زمان دسترسی به مواد مخدر در شهر به جای 5 دقیقه به کمتر از دو دقیقه تمرکز کرد.
برای عابران پیاده این خیابان همه چیز عادی است فکر می‌کردم فقط خودم به این ماجرا پی بردم اما عابران همیشگی این خیابان با این صحنه‌ها عجین شده‌اند و حرف‌های شنیدنی تری برای گفتن دارند. یکی از آن‌ها می‌گفت: من اینجا جوراب بافتنی می‌فروختم مشتری‌های زیادی هم داشتم اما بار‌ها و بار‌ها به عنوان فروشنده مواد از سوی خریداران اشتباه گرفته می‌شدم. مجبور شدم جایم را تغییر دهم و در جای دیگری مشغول شوم.

یکی دیگر از عابران می‌گفت: من سالهاست برای رفت و آمد به خانه مجبور هستم از این خیابان عبور کنم جوان‌های بچه سالی را می‌بینم که بی‌مهابا مواد مخدر جابجا می‌کنند و یا در انتظار رسیدن مشتری‌هایشان هستند. چند بار هم با نیروی انتظامی تماس گرفتم اما دوباره پیدایشان می‌شود.
این ماجرای تنها یکی از خیابان‌های شهر تهران است خیابانی که در منطقه‌ای نسبتاً مرفه نشین هم قرار دارد و با این اوصاف وضعیت خیابان‌های جنوب شهر تهران تاسف آور‌تر است.
ارایه آمار از تعداد دستگیرشده‌ها و هراز گاهی نمایش خرده فروش‌ها در خیابان‌ها از سوی نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر کار خوبی است اما مسئولان به خاطر داشته باشند به موازات افزایش شیوه‌های نوین دستگیری ساقیان و باندهای مواد مخدر، سوداگران مرگ نیز روش‌های تازه‌ای برای فروش پیدا می‌کنند روش‌هایی که می‌تواند حتی کودک کمتر از 10 سال را به یک قاچاقچی زبده تبدیل کند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    باسلام ببخشيد دردولت نهم ودهم هم همين سامانه 111بود ومردم از ان استفاده مي کردند