علی پناه:تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا قهرمان جام یادگار امام شد.

عبدولی: هنوز هم یاد المپیک می‌افتم، گریه می‌کنم

این تیم که در المپیک نتایج درخشانی گرفته بود، چندین ماه بلاتکلیفی را پشت سر گذاشت، اما با بازگشت محمد بنا، کشتی فرنگی دوباره جان گرفته و می‌خواهد مثل گذشته در جهان خودنمایی کند.
محمد بنا با بازگشت به تیمی که خودش آن را ساخته و پرداخته کرده، حالا دوباره می‌تواند به درخشش شاگردان خود در مسابقات جهانی و المپیک امیدوار باشد.
با نشستن یک کشتی گیر روی صندلی مدیریت فدراسیون، حالا دیگر بنا هم راحت‌تر از گذشته کار خود را دنبال می‌کند.
بنا در مسابقات کشتی جام یادگار امام، سعید عبدولی را در وزن 75 کیلوگرم به میدان فرستاد تا مشخص شود که تغییر وزن این کشتی گیر قطعی شده است.
سعید عبدولی در مورد قهرمانی اش در جام یادگار امام و شرایط کشتی فرنگی ایران، پاسخگوی پرسشهای ما بود.
دوباره نام سعید عبدولی سر زبانها افتاد. قهرمانی در مسابقات یادگار امام اسم تو را زنده کرده است.
خیلی خوشحالم که در این جام توانستم به مدال طلا برسم و نشان دهم که هنوز هم سعید عبدولی آماده است. من اگر شرایط مهیا باشد، مثل دورانی که در المپیک شرکت کردم، خوب کار می‌کنم و به کسی امتیاز نمی‌دهم.
اما در المپیک که مدال نگرفتی.
هنوز هم وقتی یاد اتفاقات المپیک می‌افتم، گریه می‌کنم. حق من نبود که آن اتفاقات برایم بیفتد. کشتی گیر فرانسوی حرفی برای گفتن نداشت، اما داور مقابل چشم این همه آدم کاری کرد که او به مرحله بعد برود.
روزهای بعد از المپیک خیلی حس و حال کشتی گرفتن نداشتی، اما الان انگار آمده ای که دوباره به المپیک بروی.
من اتفاقات المپیک را فراموش نکرده‌ام. اما کاری هم نمی‌توانم بکنم. یا باید کشتی را کنار می‌گذاشتم، یا اینکه دوباره تلاش می‌کردم که به اوج برگردم. آن اوایل واقعاً حال کشتی گرفتن نداشتم. حتی بعضی وقتها به سرم می‌زد که کشتی را کنار بگذارم، اما خوب که فکر کردم دیدم اگر کشتی را کنار بگذارم، به خودم ظلم کرده‌ام، چون من تنها کاری که بلد هستم، کشتی گرفتن است. اصلاً این همه زحمت کشیده‌ام که به اینجا رسیدم، بعد اگر می‌خواستم کشتی را کنار بگذارم، فقط ظلم در حق خودم بود. حالا المپیک لندن نشد، المپیک بعدی که هست. اصلا مسابقات جهانی هم هست. یک مدتی که گذشت، سرانجام تصمیم گرفتم کارم را دوباره به طور جدی آغاز کنم.
بعد هم که در مسابقات ارتشهای جهان شرکت کردی.
مسابقات ارتشهای جهان، شروع من بعد از المپیک بود. المپیک که تمام شد، به خاطر آن اتفاقات مدتی تمرین نمی کردم. البته در جام یادگار امام شرکت کردم، اما برایم ایده آل نبود. کلا از فضای کشتی دور شده بودم، اما بعد برگشتم و تمرین کردم. به مسابقات ارتشهای جهان رفتم، چون می‌دانستم با قهرمانی در این مسابقات می‌توانم روحیه خوبی پیدا کنم. شکر خدا قهرمان شدم و دیدم جای بازگشت دارم.
چند روز قبل هم که دوباره در جام یادگار امام شرکت کردی و قهرمان وزن 75 کیلوگرم شدی.
جام یادگار امام در این دوره سطح بالایی داشت. کشتی گیران خوبی شرکت کرده بودند و قهرمانی در این جام واقعاً ارزنده بود. در فینال با نفر اول جوانان جهان در وزن 74 کیلوگرم کشتی گرفتم که او را هم راحت شکست دادم. من آمده ام که با قدرت به المپیک برسم. برایم فرقی ندارد با چه کسی مسابقه می‌دهم.
چرا تغییر وزن دادی؟
وزن اصلی من 71 کیلوگرم است، اما در جام یادگار امام با نظر آقای بنا در وزن 75 کیلوگرم کشتی گرفتم. این یک حضور آزمایشی در وزن 75 کیلوگرم بود، چون می‌خواهم در المپیک در وزن 75 کیلو کشتی بگیرم، اما قبل از آن در مسابقات جهانی در وزن 71 کیلوگرم کشتی می‌گیرم.
تغییر وزن تو به خاطر این است که امید نوروزی یک وزن بالاتر آمده و تو مجبوری وزن عوض کنی؟
نه، اتفاقا من کاری به امید نوروزی ندارم. من در وزنی که هستم، کشتی می‌گیرم. وزن من نسبت به زمانی که در المپیک بودم، بالا رفته و دیگر نمی توانم در 66 کیلو کشتی بگیرم. مجبور بودم وزن عوض کنم. الان هم بین 71 کیلو و 75 کیلو جابه‌جا می‌شوم تا به امید خدا برای المپیک در وزن 75 کیلوگرم تثبیت شوم.
محمد بنا هم که به تیم ملی برگشت. از این موضوع خوشحال نیستی؟
جامعه کشتی فرنگی ایران به خاطر بازگشت بنا خوشحال است. او می‌تواند دوباره نتایج خوبی با تیم ملی بگیرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.