قدس آنلاین– حمید رضا بی تقصیر:در بسته امروز می توانید مطالبی چون چمران و شهادت یک لات،خطرناک ترین شهر آلوده جهان ،ماست؛خوردنی شگفت انگیز جاسوسی با پرندگان خشمگین و...را مطالعه فرمایید

خطرناک ترین شهر آلوده جهان/خرافات از نوع کره‌ای!

قرآن و اشاره به گفتن ان‌شاء الله
پروردگار کریم در آیات 23 و 24 سوره کهف سفارش می‌فرماید: «وَلَا تَقُولَنَّ لِشَیْءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذَلِکَ غَدًا إِلَّا أَن یَشَاء اللَّهُ ...‏»؛ «و هیچ‌گاه با قاطعیت مگو که فردا چنین کاری را انجام خواهم داد، مگر آن ‌که آن‌ را وابسته به خواست و مشیت پروردگار نمایی.»از این آیه می‌توان برداشت کرد که گفتن ان‌شاء الله در هر کاری مطلوب است.
علاوه بر این، آیات بسیاری وجود دارند که همین عبارت «ان‌شاء الله» در آنها به نقل از خود پروردگار و پیامبرانش آمده است .بعضی وقت ها متاسفأنه پیش می آید که برخی افراد خیلی راحت در مورد آینده تصمیم گیری های جدی ای را انجام می دهند و مثلا می گویند در فلان زمان من حتما فلان کار را انجام خواهم داد، با اینکه حتی از پنج دقیقه بعد خود هم خبر ندارند که اصلاً زنده هستند یا نه و یا در آن زمان خاص، آیا شرایط مختلف امکان انجام آن کار را برای آن فرد محقق می سازد یا نه و مسائلی از این قبیل ... حال بر فرض به علت فراموشی، قولی نسبت به آینده دادیم (به دیگران و یا حتی به خودمان) و تصمیمی گرفتیم ولی بعد به یادمان آمد (با اینکه حتی از چند دقیقه آینده خود نیز آگاه نبودیم) تصمیمی را گرفتیم که هیچ از تحقق آن مطمئن نیستیم ؛در این هنگام که یادت افتاد، پروردگارت را به خاطر بیاور، و بگو: «امیدوارم که پروردگارم مرا به راهى روشن تر از این هدایت کند. «واذْکُر رَّبَّکَ إِذَا نَسِیتَ وَقُلْ عَسَى أَن یَهْدِیَنِ رَبِّی لِأَقْرَبَ مِنْ هَذَا رَشَدًا » حال بر فرض به علت فراموشی، قولی نسبت به آینده دادیم (به دیگران و یا حتی به خودمان) و تصمیمی گرفتیم ولی بعد به یادمان آمد (با اینکه حتی از چند دقیقه آینده خود نیز آگاه نبودیم) تصمیمی را گرفتیم که هیچ از تحقق آن مطمئن نیستیم ؛در این هنگام که یادت افتاد ، پروردگارت را به خاطر بیاور ، و بگو: «امیدوارم که پروردگارم مرا به راهى روشن تر از این هدایت کند»
چمران و شهادت یک لات
رضا سگه ... یه لات بود تو مشهد ... هم سگ خرید و فروش می کرد و هم دعواهاش از نوع ... بود ...یه روز داشت میرفت سمت کوه سنگی برای دعوا و غذا خوردن ... دید یه ماشین داره تعقیبش می کنه ... آرم ماشین : « ستاد جنگهای نا منظم» راننده، شهید چمران ... شهید چمران از ماشین پیاده شد و دست اونو گرفت : « فکر کردی خیلی مردی ؟! » گفت« بروبچه ها اینجور میگن» !! چمران گفت:« اگه مردی بیا بریم جبهه ...»به غیرتش بر خورد ... راضی شد .... بردش جبهه ...... یه روز تو جبهه شهید چمران تو اتاق نشسته بود ... یه دفعه دید که صدای دعوا میاد ! ... با دست بند، رضارو آوردن تو اتاق ... رضارو انداختنش رو زمین یکی گفت«این کیه آوردید جبهه ؟»! رضا شروع کرد به فحش دادن ...چه فحشای رکیکی... اما چمران مشغول نوشتن بود.........دید که شهید چمران توجه نمیکنه .... یه دفه داد زد : « کچل با توام ...!!!! "»یکدفعه شهید چمران با مهربانی سرش رو بالا آورد : « بله عزیزم ! چی شده عزیزم ؟ چیه آقا رضا ؟ چه اتفاقی افتاده ؟ » قضیه ساده بود.... آقا رضا داشت میرفت بیرون .... بره سیگار بگیره و برگرده ... با دژبان دعواش شده بود ....شهید چمران : « آقا رضا چی میکشی ؟!! .... برید براش بخرید و بیاری» شهید چمران و آقا رضا ... تنها تو سنگر ...آقا رضا :« میشه یه دو تا فحش بهم بدی ؟! کشیده ای، چیزی !!»شهید چمران :« چرا ؟!»آقا رضا : «من یه عمر به هرکی بدی کردم، بهم بدی کرده ... تا حالا نشده بود به کسی فحش بدم و اینطور برخورد کنه »...شهید چمران «: اشتباه فکر می کنی ...! یکی اون بالاست، هر چی بهش بدی می کنم، نه تنها بدی نمیکنه، بلکه با خوبی بهم جواب میده ... هی آبرو بهم میده ... تو هم یکیو داشتی که هی بهش بدی میکردی بهت خوبی می کرده ...! گفتم بذار یه بار یکی بهم فحش بده بگم بله عزیزم ... یکم مثل اون شم ...!» آقا رضا جا خورد .......... تلنگر خورد به شحصیت معنویش.......... رفت تو سنگر نشست ...آدمی که مغرور بود و زیر باز کسی نمیرفت زار زار گریه می کرد ...عجب! یکی بوده هرچی بدی کردم بهم خوبی کرده؟اذان شد ..... آقا رضا اولین نماز عمرش بود .............. رفت وضو گرفت ... سر نماز ، موقع قنوت صدای گریش بلند بود ....وسط نماز، صدای سوت خمپاره اومد ...... صدای افتادن یکی روی زمین شنیده شد ...آقا رضا رو خدا واسه خودش جدا کرد .... فقط چند لحظه بعد از توبه کردنش ....توبه واقعی و یه نماز واقعی ............
نقش معنویت در پیشگیری و درمان سرطان
دکتر اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت:.سرطان شایع ترین و بدترین مرگ ها است، سالانه 85هزار بیمار سرطانی جدید در کشور داریم که بر طبق آمار 55.5 درصد مرد و 44.5 درصد از میان زن ها هستند. 132نفر در هر 100هزار نفر مرد، سالانه مبتلا به سرطان می شوند، این میزان در میان زنان 123نفر در هر 100هزار زن است. وی خاطرنشان کرد: روند ابتلا به سرطان ها در کشور ما بیشتر از سایر کشورها است. بیشترین استانی که زنان آن مبتلا به سرطان هستند، استان یزد و بیشترین استانی که مردان آن درگیر بیماری سرطان می شوند استان مرکزی است. سرطان سینه شایع ترین سرطان در میان زنان و سرطان پروستات شایع ترین سرطان در میان مردان است.سرطان معده کشنده ترین نوع سرطان است. میزان بروز این سرطان در کشور کم است که در نتیجه مداخلات بهداشتی انتظار داریم در 10 سال آینده نیز از ارقام کنونی کمتر شود.میزان ابتلا به سرطان روده و کلورکتال در کشور رو به افزایش است.: بر اساس تحقیقات در چند سال آینده سرطان دهانه رحم و تخمدان در زنان به بالاترین رقم خواهد رسید. در سال جاری بالاترین رقم سطح مقالات در حوزه سرطان را داشتیم که تقریباً بدون بودجه دولتی این تحقیقات اجرایی شده است. مطالعات نشان داده است که تغییر رفتار و عادات، تأثیرات زیادی در پیشگیری و درمان بیماری سرطان دارد که در حال حاضر مطالعاتی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.به زودی قادر خواهیم بود عامل معنویت درمانی را که بر تغییر ژن در بروز سرطان تأثیر گذار است، معرفی می کنیم. به این ترتیب که با تغییر ذهنیت انسان و توجه به معنویات می توان اقدام به پیشگیری از سرطان کرد و همین موضوع عامل درمان افراد مبتلا به سرطان نیز خواهد شد. سرطان بیماری ژنتیکی نیست، ولی بدون تغییر ژنتیکی رخ نخواهد داد.وی 15درصد سرطان های کشور مربوط به سرطان کودکان است و مرگ و میر در میان کودکان سرطانی در کشور 50درصد است در حالی که در کشورهای غربی 30درصد است.سالانه 6میلیارد دلار هزینه مستقیم درمان سرطان است، در بیماری سرطان به طور متوسط 80درصد هزینه ها از سوی خانوارها تامین می شود که این رقم بسیار بالا است علاوه بر این مطالعات نشان داده است که به طور طبیعی 6/4 درصد افرادی که بیمار هستند زیر خط فقر می روند که این میزان برای بیماران مبتلا به سرطان به 10درصد افزایش می یابد.
مهمترین عامل بیماری در ایران
رضا ملک زاده معاون تحقیقات وزیر بهداشت گفت: مهمترین عامل بیماری در ایران پرخوری است. 70درصد ایرانیان بیش از نیاز خود غذا می‌خورند که این امر باعث شده بیش از 60 درصد ایرانیان اضافه وزن داشته باشند. نزدیک به 20 درصد ایرانی‌ها چاق هستند که این امر مهمترین عامل بیماری‌ها در کشور است. شایع‌ترین بیماری‌ها مثل سوء هاضمه ریفلاکس،‌ کبد چرب، سکته‌های قلبی و مغزی و بعضی از انواع سرطان‌ها را به دنبال چاقی داریم.
علاوه بر مصرف اضافی غذا که واقعاً یک اسراف است ما با مشکل دیگری نیز مواجه‌ایم و آن میزان کم فعالیت بدنی افراد است چرا که افراد به دلیل زندگی ماشینی، استفاده از ماشین تحرک کمی دارند و این مسائل با هم باعث شده که ما یک اپیدمی واقعی از چاقی داشته باشیم. حداقل 10 درصد از مردم ایران قند خون دارند و وقتی به سن 50 سالگی می‌رسند نزدیک به 50 درصدشان فشارخون می‌گیرند. ملک زاده افزود: هر سال نزدیک به 150 نفر از سکته قلبی و مغزی می‌میرند و این‌ها 10 سال زودتر از عمر واقعی شان می‌میرند.باید یک فعالیت جدی در این حوزه انجام شود و در ارتباط با کم‌خوری- یعنی به اندازه کافی خوردن- ورزش و تحرک بدنی فعالیت گسترده‌ای انجام شود.
خطرناک ترین شهر آلوده جهان
با وجود جایگاه شناخته شده «پکن» در صدر آلوده‌ترین شهرهای بزرگ جهان، مقایسه اطلاعات آلودگی هوای این شهر با «دهلی»،‌ پایتخت هند نشان می‌دهد که هوای دهلی از نظر داشتن آلاینده‌های خطرناک بسیار آلوده‌تر و خطرناک‌تر از پکن است.در اواسط ماه ژانویه سال جاری میلادی آلودگی هوای پکن به اندازه‌ای شدید بود که دولت چین اقدام به انتشار هشدارهای سلامتی کرده و ضمن بستن چهار بزرگراه اصلی این شهر به خرید فیلترهای تصفیه هوا روی آورد و از مردم خواست از ماسک‌های تنفسی استفاده کنند.اما در سه هفته نخست سال جاری میلادی (2014)، میانگین روزانه حداکثر غلظت ریزآلاینده‌ها در دهلی که در ایستگاه سنجش آلودگی هوای «پنجاب باغ» به ثبت رسید، 473 بوده در حالی که این رقم دو برابر بیش از میانگین ثبت شده در شهر پکن است.در عین حال پکن که در تاریخ 15 ژانویه با ثبت شاخص 500، تنها یک روز را از ابتدای سال با این شرایط بحرانی تجربه می‌کند اما در شهر دهلی شرایط بحرانی‌تر بوده و این شهر تاکنون هشت روز را با این شدت آلودگی تجربه کرده است.طی سه هفته نخست سال جاری میلادی، غلظت ریزآلاینده‌ها در دهلی تنها یک روز به زیر شاخص 300 کاهش یافته که این رقم 12 برابر بالاتر از حد مجازی است که سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است.کارشناسان مطالعات جوی دانشگاه «ییل» دریافته‌اند که از 10 کشور جهان که هوای به شدت آلوده‌ دارند، هفت کشور در منطقه جنوب آسیا هستند. شواهد همچنین حاکی از این است که هند بیش از هر کشوری در جهان هزینه زیادی را برای آلودگی هوا می‌پردازد.
طنز زیرکی یک ایرانی
سازمان بهداشت جهانی برای آزمایش یک واکسن خطرناک وجدید احتیاج یه داوطلب داشت. از میان مراجعین فقط سه نفر واجد شرایط اعلام شدند:یک آلمانی ،یک فرانسوی و یک ایرانی قرار شد با تک تک آنان مصاحبه شود برای انتخاب نهایی مصاحبه از آلمانی پرسید: برای اینکار چقدر پول میخواهید؟او گفت من صد هزار دلار، این را میدهم به زنم که اگر از این واکسن مردم یا فلج شدم، زنم بی پول نماند.مصاحبه گر او را مرخص کرد وهمین سوال را از فرانسوی نمود.او گفت من دویست هزار دلار میگیرم، صدهزار تا برای زنم و صد هزار تا برای معشوقه ام.وفتی او هم رفت، ایرانی گفت من سیصد هزار دلار می خواهم.صد هزار برای خودمصد هزار تا هم حق حساب شماصد هزار تاش هم میدیم به آلمانی که واکسن را بهش بزنیم !
سن فراموشی کودکی
روانشناسان آمریکایی در مطالعات خود دریافته‌اند، سن هفت سالگی زمانی است که اولین خاطرات کودک به مرور فراموش می‌شوند. ناتوانایی در بازیابی خاطرات دوره قبل از دو تا چهار سالگی اصطلاحاً فراموشی دوران کودکی (childhood amnesia) گفته می‌شود.محققان دانشگاه اموری با هدف تعیین سن دقیق فراموشی نخستین خاطرات زندگی، پژوهشی را با حضور 83 کودک سه ساله انجام دادند.در این مطالعه، کودکان خاطرات و رویدادهایی را که به تازگی تجربه کرده‌اند، توضیح دادند و بطور همزمان از پدر و مادر در مورد شش رویدادی که کودک طی ماه‌های اخیر تجربه کرده است، مانند سفر، رفتن به باغ‌وحش یا جشن تولد سوال شد.پس از ضبط این خاطرات پایه، در سال بعد کودکان بار دیگر در خصوص خاطراتشان مورد پرسش قرار گرفتند.در ادامه تحقیق، کودکان به پنج گروه تقسیم شدند و هر گروه تنها یک بار در سن پنج، شش، هفت، هشت یا نه سالگی در آزمون مجدد شرکت کردند.نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، کودکان در سن پنج و هفت سالگی 63 تا 72 درصد خاطرات زیر چهارسالگی خود را به خاطر دارند و در کودکان هشت و 9 ساله این میزان تنها 35 درصد است.بر اساس این مطالعه که نخستین آزمایش تجربی بروز فراموشی در کودکان محسوب می‌شود، سن آغاز محو خاطرات کودکی از سن هفت سالگی است.
تله‏های افسردگی کدامند؟
تله اول: دوری کردن از اجتماع است.هنگامی که فردی بصورت بالینی دچار افسردگی است، بشدت از دیگران دوری می‌کند. انزوا و عدم حضور در اجتماع، دقیقا عکس همان چیزی است که افراد افسرده، به آن احتیاج دارند. عقب نشینی اجتماعی، پاسخی به استرس و درگیری ذهنی است و حضور در اجتماع همانند ترمزی است برای رهایی از این درگیری. تله دوم: پروراندن افکار بیهوده است.می‌توان افکار بیهوده را مقصر اصلی ابتلا به افسردگی دانست. تفکر درمورد شکست‌ها، ناکامی‌ها و هر آنچه که خارج از دسترس فرد است، افکار بیهوده و درگیری ذهنی را پدید می‌آورد. این افکار فرآیندی سمی است که ذهنیت منفی و احساس ناخوشایندی درمورد خود فرد در او ایجاد می‌کند. معمولا افراد افسرده، زمان و انرژی زیادی را برای پروراندن افکار منفی‌شان، هدر می‌دهند. تله سوم: خود درمانی با الکل است. یکی از عوامل تشدید افسردگی، روی آوردن به مصرف الکل و مواد مخدر است. مصرف مشروبات الکلی ممکن است استرس و تفکرهای بیهوده را دور سازد، اما این احساس زودگذر تاثیرات مخربی بر سیستم عصبی فرد می‌گذارد. همچنین الکل می‌تواند اثر داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب را متوقف کند و به جسم فرد نیز صدمه بزند. تله چهارم: ورزش نکردن است.اگر از آن دسته از افرادی هستید که قبلا به باشگاه می‌رفتید، اما دیگر فعالیت‌های ورزشی انجام نمی‌دهید، یکی از با نشاط‌ترین فعالیت‌های روزانه را فراموش کرده‌اید. انجام فعالیت‌های ورزشی، اثر قدرتمند ضدافسردگی دارد و باعث ترشح سروتونین و دوپامین می‌شود. میزان ترشح این دو ماده در افراد افسرده به پایینترین حد خود می‌رسد.تله پنجم: مصرف قند بالاست.وقتی فردی احساس ناراحتی می‌کند، معمولا میل به تنقلات و خوراکی‌های شیرین دارد. مصرف تنقلات شیرین، در کوتاه مدت حس خوبی به افراد می‌دهد، اما کمتر از دو ساعت باعث می‌شود گلوکز خون بشدت پایین آید.تله ششم: افکار منفی است.هنگامی که فردی مستعد افسردگی است،‌ همواره افکار منفی در خود می‌پروراند و از انجام فعالیت‌های روزانه خودداری می‌کند. افراد در این شرایط فکر می‌کنند که حتی با انجام دادن کارهای متفاوت و سعی در بهبود اوضاع فعلی نیز، احساس خوبی به آنها دست نخواهد داد. بنابراین تلاشی هم نمی‌کنند! در این صورت از انجام هرگونه فعالیتی بازمی‌مانند. پروراندن افکار منفی دام بزرگی است که باعث تشدید افسردگی و در نتیجه منفعل شدن کامل فرد می‌گردد.
پیامک و کوتاهی قد
میلیون‌ها سال طول کشیده تا انسان مدرن به توانایی راست راه رفتن دست پیدا کند، اما به نظر می رسد که پیامک زدن می‌تواند دسترنج میلیون‌ها سال فرگشت را بر باد دهد. تحقیقی جدید نشان می‌دهد که خم شدن روی گوشی برای تایپ کردن و یا خواندن یک پیامک سبب می شود تا افراد قوز کنند، کج و کوله شوند و سرعت و توازان خود را از دست دهند!محققان از 26 داوطلب خواستند که بدون در دست داشتن تلفن همراه، با گام‌های آهسته و موزون راه بروند سپس همین کار را در حال مطالعه یا ارسال یک پیامک تکرار کنند. دانشمندان حالت‌های بدن آنها را در هر دو حالت بررسی کردند.کامپیوتری که حرکات بدن داوطلبان را دنبال می‌کرد، نشان داد که پیامک زدن موقعیت بدن را تغییر می‌دهد و آنها را از مسیرشان منحرف می‌کند.با توجه به این که سرهای افراد در حال نوشتن پیامک به سمت پایین خم شده بود، نویسنده‌های پیامک برای حرکت در مسیر مستقیم به مشکل بر می‌خوردند و احتمال از دست دادن تعادل و زمین خوردن آنها نیز در این حالت بیشتر بود.دکتر سیوبهان شابران از دانشگاه کویینزلند می‌گوید: «نوشتن پیامک روی تلفن همراه و تا حد کمتری هم خواندن آن، بر توانایی شما برای راه رفتن و تعادل تاثیر می گذارد، و شاید هم ایمنی افرادی را که در حال راه رفتن پیامک‌های خود را می‌نویسند نیز به مخاطره بیندازد».اغلب افراد هنگام پیامک زدن سر خود را جلوتر از بدن و رو به پایین می‌گیرند. نگه داشتن سر در چنین موقعیتی می‌تواند وزن اضافه‌ای معادل 13٫5 کیلوگرم را به مهره‌‌ها وارد کند که ممکن است منجر به انحراف ستون فقرات از محورشان شودپیش از این تحقیق نیز فیزیوتراپ‌ها اصطلاح «گردن درد پیامکی» را برای درد ناشی از خم شدن زیاد روی تلفن همراه ابداع کرده بودند که می تواند عضلات گردن و شانه را درگیر خود کند.یک تحقیق پیشین در دانشگاه سانفرانسیسکو نیز نشان داده که در 83 درصد موارد، مبتلایان به این درد نه تنها درد دست و گردن در حین نوشتن را گزارش کرده‌اند، بلکه علایم دیگری همانند تنگی نفس و افزایش ضربان قلب را نیز داشته‌اند.
ماست؛خوردنی شگفت انگیز
ماست دوست بدن انسان است و محاسن زیادی دارد. ماست سرشار از مواد غذایی است و کمتر از دیگر لبنیات چاق می‌کند. 100 گرم ماست فقط 49 گرم کالری دارد در حالی که همان مقدار پنیر تا 377 کالری در بردارد. ماست شیر تخمیر شده است که با شیرهایی تهیه می‌شود که نیمه چرب‌اند و دو باکتری لاکتیک بدان می‌افزایند:‌ «استرپتوکوکس‌ترموفیلوس» و «لاکتو‌باسیلوس بولگاریکوس».در اروپا ماست را با واژه ترکی یائورت می‌شناسند و اصولا به تولیدی «یائورت» می‌گویند که حاوی این دو باکتری باشند. تولیدات دیگر که محتوی ژرم‌های زنده مانند «بیفیدوس» یا «اسیدوفیلوس»است شیر تخمیر شده نامیده می‌شوند. پس از تخمیر، شیر بسته شده که ماست شده دارای 100 میلیون باکتری زنده در هر گرم است. فعالیت این باکتری‌ها، عطر و مزه ویژه ماست را به وجود می‌آورد و همچنین کیفیت‌های غذایی آن را‌.در مطالعه‌ای که به مدت یکسال در کالیفرنیا انجام گرفته‌، ثابت شده که در میان افراد 20 تا 70 سال، مصرف روزانه 200 گرم ماست، بروز زکام، اسهال و علائم آلرژی به گرده‌ها را کاهش می‌دهد. در میان افراد بالاتر از 55 سال که روزانه از همین مقدار ماست استفاده کرده‌اند مشاهده شده که میزان کلسترول آن‌ها (ال.دی.ال ومجموع کلسترول) ثابت مانده است در حالی که افرادی که ماست مصرف نکرده‌اند، میزان کلسترول‌شان افزایش یافته است.ماست سرشار از کلسیم است. یک کوزه ماست یک چهارم از نیاز روزانه یک بزرگسال را تامین می‌کند. ماست برای همه مناسب است: از کودکان در حال رشد تا افراد سالمند که بیم پوکی استخوان آن‌ها را تهدید می‌کند.بدون توجه به ترکیبات آن (تمام چرب، نیم چرب، کم چرب، شیرین، مخلوط با میوه و…) میزان کلسیم آن همواره به همان مقدار است. اما ویتامین‌های «آ» و «د» که در ماده چرب شیر وجود دارند، به تدریج که از میزان چربی ماست کاسته می‌شود کاهش یافته یا اصولا ازبین می روند. افرادی که مراقب وزن خود هستند باید بدانند که در ماست‌های شیرین یا با میوه مقدار گلوسیدی (قند)که وجود داردکم اهمیت نیست.بنابراین عاقلانه این است که ماستی را انتخاب کنیم که نه چندان چرب و نه زیاد شیرین باشد.بالاخره برای اینکه سودمندی ماست برای بدن موثر باشد مصرف آن باید به طور منظم انجام گیرد. اروپایی‌ها با افزودن میوه، مربا، غله، سبزیجات، مارمالاد و قهوه، ماست را با طعم‌های مختلف با توجه به ذائقه‌های مختلف تهیه می‌کنند.
خرافات از نوع کره‌ای!
در کره حتی معلمان هم هنگام نوشتن اسامی دانش آموزان از رنگ قرمز استفاده نمی کنند.این رنگ برای نوشتن اسامی مردگان استفاده می شود.اگر شما اسم یک شخص را به رنگ قرمز بنویسید این طور برداشت می شود که آرزوی مرگ او را داشته اید پس یادتان باشد که اگر قصد دارید برای یک کره ای کارت پستال بفرستید هرگز از رنگ قرمز برای نوشتن نام آن فرد استفاده نکنید (در پست “چیز هایی که نباید به یک کره ای کادو داد” توسط الکساندر به این مطلب و دلیلش اشاره شده بود.)در غرب و همچنین در ایران عدد 13 عددی منحوس محسوب می شود که نشانه بد شانسی است و در کره این عدد معادل عدد 4 است با این تفاوت که کره ای ها به این موضوع اهمیت زیادی می دهند اما در کشور خودمان افراد بسیار کمی به اینجور خرافه ها اعتقاد دارند و خیلی از افراد نیز تا به حال در این رابطه چیزی نشنیده اند. اما در کره به دلیل اینکه تلفظ این عدد ( سا : 사) شبیه به تلفظ کلمه مرگ هست بیشتر می ترسند . مثلا آنها سعی می کنند خانه ای که در طبقه چهارم یک آپارتمان باشد اجاره نکنند.این مورد بسیار عجیب است : اگر شخصی واکسن بزند ،از هر نوعی که باشد، تا 24 ساعت بعد از زدن واکسن نباید به حمام برود و اگر برود قطعاً می میرد!افسانه مرگ با پنکه مشهورترین افسانه کره و جالب برای غیر کره ای هاست .کره ای ها معتقدند اگر فردی در اتاقی که در و پنجره آن بسته است با پنکه روشن بخوابد خواهد مرد.دلایل متعددی برای این افسانه ذکر شده مثلاً اینکه پنکه باعث می شود که هوای داخل اتاق تخلیه شود و به آن فرد احساس خفگی دست دهد
جاسوسی با پرندگان خشمگین
آژانس امنیت ملی آمریکا و همتای انگلیسی‌اش، جی سی اچ کیو، می‌توانند اطلاعات شخصی افراد را از طریق برنامه‌های گوشی موبایل، همچون بازی محبوب انگری بردز، دریافت کنند.، آژانس‌های اطلاعاتی ‌آمریکا و انگلیس می‌توانند علاوه بر کسب اطلاعات مختلف از گوشی‌های آیفون و دارای سیستم عامل اندروید، جزئیاتی در خصوص سن، جنسیت و مکان شخص مورد نظر را نیز به دست آورند. علاوه بر اینها، اطلاعاتی همچون وابستگی سیاسی نیز می‌تواند در اختیار این سرویس‌های جاسوسی قرار بگیرد.این اسناد توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افشا شده بود، روز دوشنبه در نشریات گاردین وزیر امور خارجه نیویورک تایمز به چاپ رسید.به این ترتیب آژانس امنیت ملی آمریکا و جی سی اچ کیو انگلیس، می‌توانند از اطلاعاتی که طرف ثالث، با استفاده از برخی برنامه‌هایی که در اینترنت قرار می‌دهد، سوء‌استفاده کنند.علاوه بر برنامه‌های گوشی موبایل، اطلاعات و عکس‌هایی که افراد در سایت‌های فیس‌بوک و توییتر قرار می‌دهند نیز قابل دسترسی و سوء‌استفاده سرویس جاسوسی انگلیس و آمریکا هستند.در همین راستا، جی سی اچ کیو در گزارش مربوط به سال 2008 نوشته بود: هر کسی که از نقشه‌های گوگل در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند، در واقع به نفع ما عمل می‌کند.پایگاه اطلاعاتی این دو سرویس جاسوسی مکان همه گوشی‌های موبایل جهان را شناسایی می‌کنند. علاوه بر این جی سی اچ کیو انگلیس توانایی گوش دادن به مکالمات افراد و روشن کردن یک موبایل خاموش را نیز دارد.آخرین افشاگری اسنودن، نگرانی‌ها از عملکرد آژانس‌های اطلاعاتی و بخش‌های فناوری در سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی افراد به ویژه در خارج از آمریکا که محافظت کمتری برقرار است، را افزایش داد.
کفگیر به ته دیگ خورده
برای پختن پلو به مقدار زیاد از قابلمه های بزرگی به نام دیگ استفاده می کنند. و از قاشق های بزرگی بنام کفگیر برای هم زدن و کشیدن پلو استفاده می شود .در زمانهای قدیم که مردم نذر می کردند و غذا می پختن ، مردم برای گرفتن غذای نذری صف می کشیدند . از آنجا که جنس کفگیرها فلزی بود وقتی به دیگ می خورد صدا می داد .هنگامی که غذا در حال تمام شدند بود و پلو به انتها میرسید این کفگیر در اثر برخورد به دیگ صدا می داد و آشپزها وقتی که غذا تمام میشد کفگیر را ته دیگ می چرخاندند و با اینکار به بقیه کسانی که در صف بودند خبر میدادند که غذا تمام شده است .کم کم این کار بصورت ضرب المثل در آمد و وقتی کسی از آنها سوال می کرد که غذا چی شد . می گفتند از بدشانسی وقتی به ما رسید کفگیر به ته دیگ خورد (یعنی غذا تمام شد ) .امروزه از این ضرب المثل موقعی استفاده می شود که می خواهند به فردی بگویند دیر رسیده و دیگر مثل قبل توانایی یا ثروت قبلی را ندارد و قادر به کمک کردن به او نیستند .
گربه ها کی اهلی شدند؟
با اینکه بسیاری معتقدند گربه‌های خانگی هرگز واقعا اهلی نشده‌اند یافته‌های جدید باستان‌شناسی روایت متفاوتی از همزیستی انسان‌ها و گربه‌ها را بیان می‌کند. براساس یافته‌های جدید، اولین‌بار حدود پنج هزار سال قبل، گربه‌های وحشی به انسان‌ها پناه آورده‌اند. آنها با جایگزین کردن باقیمانده غذای انسانی به جای شکار، زندگی جدیدی را شروع کرده‌اند.این نتایج در یک حفاری باستان‌شناسی در چین به دست آمده است. در این حفاری بقایای انسان، گربه، خوک، جونده‌های کوچک و آهو آشکار شده‌اند که 5300 سال قبل در کنار هم زندگی می‌کرده‌اند.بررسی‌های بیشتر و آزمایش شیمیایی روی این آثار نشان می‌دهد این گربه‌ها مشغول شکار جوندگانی موذی بوده‌اند که به محصول کشاورزی انسان‌ها آسیب می‌زدند. سوراخ‌های زیاد کشف شده که به محل نگهداری غلات می‌رسند و ظروفی که برای گرفتن موش‌ها به کار می‌رفته نشان می‌دهد احتمالا انسان‌ها از این کمک گربه‌ها راضی و خشنود بوده‌اند.پروفسور فیونا مارشال، یکی از نویسندگان این پژوهش در این باره می‌گوید: «احتمالا وجود حیوانات جونده کوچک باعث جذب گربه‌ها و همزیستی آنها با انسان‌ها شده است.» او ادامه می‌دهد: «یافته‌های ما نشان می‌دهد در این محل منابع غذایی مناسبی برای گربه‌ها پیدا می‌شده و رابطه آدم‌ها و گربه‌ها نوعی همزیستی به نام هم سفرگی بوده.این همزیستی هم برای انسان و هم برای گربه‌ها مفید بوده است. به این‌ترتیب مشخص می‌شود حتی در آن زمان که گربه‌ها هنوز اهلی نبوده‌اند به انتخاب خودشان زندگی در کنار انسان‌ها را برگزیده‌اند.» از نکات جالب دیگر در این تحقیق کشف مقادیر غذای انسانی در بقایای گربه‌هاست.این موضوع نشان می‌دهد که یا انسان‌ها به این حیوانات غذا می‌داده‌اند یا خود آنها از بقایای غذای انسانی تغذیه می‌کرده‌اند. پیش از این نقاشی‌های کشف شده از مصر باستان، قدیمی‌ترین شــواهد همزیستی گربه‌هــا و انسان‌ها بود. در این نقاشی‌ها گربه‌ها درحالی‌ دیده می‌شوند که زیر صندلی انسان‌ها نشسته‌اند.دکتر مارشال می‌گوید: «با این حال گربه‌های خیلی دیرتر از سگ‌ها اهلی شــده‌اند. سگ‌هایی که ابتدا به دنبال شکار گوشت آدم‌ها آمده بودند و بشر خیلی زود به فواید آنها پی برد.» براساس پژوهش‌ها نخستین سگ‌های اهلی زمانی حدود 10 هزار سال قبل زندگی در کنار انسان را آغاز کردند
نام‌های باشگاه‌های فوتبال از کجا آمده‌اند؟
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    0 0
    شايد خيلي موارد خرافات نباشه. تا نباشد چيزکي مردم نگويند چيزها!!!!! شايد اين عرفها درکشور هر کسي مناسبتي داشته باشه و جاي ديگه جور ديگر. نميشه گفت کلا" خرافاته
  • ناشناس IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    2 0
    عالي بود ممنون