۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 190327

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی:‌رژیم گرفتن چندان هم کار سخت و دشواری نیست، اما نکته مهم این است که پس از قطع رژیم ، وزن کم شده مجددا به حالت قبل برنگردد. توصیه های زیر می تواند به شما کمک کند تا پس از دوران رژیم، باز هم تناسب اندام خود را حفظ کنید:

10توصیه های طلایی برای لاغر شدن بدون بازگشت

1- کاهش وزن در طولانی مدت: به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛‌ کاهش سریع وزن روش درستی برای رسیدن به تناسب اندام نیست زیرا هر چه کاهش وزن در مدت کوتاه تری رخ دهد، وزن به همان سرعت به حالت قبل باز می گردد . طوری برنامه ریزی داشته باشید که حداکثر یک کیلو گرم در هفته وزن کم کنید. پس از کاهش 3 تا 4 کیلو گرم، وزن را متعادل نگه دارید، زیرا این بهترین روش برای جلوگیری از چاقی مجدد است. اگر قصد کاهش بیش از 5 کیلوگرم وزن را دارید، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.
2- عدم تحمل گرسنگی: تحمل گرسنگی در یک روز و یا حذف وعده های غذایی، کار بیهوده ای است. این حالت باعث محدودیت بسیار شدید کالری می شود که اغلب با شکست روبرو است. در این صورت اندام های بدن، برای تامین نیاز خود در آینده و جلوگیری از گرسنگی، حجم زیادی از غذا را ذخیره می کنند.
3- مکمل های مناسب: مصرف مکمل های غذایی در طول دوران رژیم توصیه می شود. مکمل های جذب کننده خصوصا در حذف مواد سمی بدن، بسیار مفید است. استفاده از ویتامین های اضافی نیز در تامین آب بدن، تاثیرگذار خواهد بود.
4- فعالیت بدنی: انجام فعالیت های ورزشی یکی از موارد بسیار مهم در عدم بازگشت وزن است. مطالعات نشان می دهد کسانی که علاوه بر رژیم گرفتن، ورزش نیز می کنند، کمتر احتمال دارد که وزنشان به حالت قبل برگردد. انجام فعالیت های بدنی را همیشه، حتی پس از اتمام دوران رژیم نیز در برنامه روزانه خود بگنجانید.
5- مصرف میوه ها و سبزیجات: خود را عادت دهید که با خوراکی های کم کالری سیر شوید. مواد کم کالری در واقع حالت سیری را به همراه دارند اما چندان انرژی ندارند. بهترین این مواد غذایی، میوه ها و سبزیجات هستند؛ زیرا علاوه بر تاثیر مثبت در کاهش وزن، برای سلامتی نیز بسیار مفیدند.
6- تغذیه متنوع: شکر، نمک، چربی و یا هر نوع مواد غذایی دیگری را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف نکنید. هیچ خوراکی را نباید کاملا بی فایده تصور کرد. در واقع دوران رژیم باید به شما کمک کند تا تغذیه خود را متعادل کرده و پس از پایان رژیم نیز بتوانید این شیوه غذایی را ادامه دهید.
7- افزایش انگیزه به کمک دیگران: رژیم گرفتن به تنهایی در یک خانه کار مشکلی است. خصوصا اگر دیگر اعضای خانواده اهل خوردن خوراکی های شور و شیرین و پرخوری باشند. حتما لازم نیست که دیگران را وادار به رژیم گرفتن کنید، بلکه اصول تغذیه صحیح و متنوع را در خانه حاکم کنید.
8- زنگ تفریح: رژیمی که طی آن از خوردن بسیاری از مواد غذایی محروم شوید، بهترین زمینه را برای خوردن تنقلات و ابتلا به بیماری جوع به وجود می آورد که در نهایت تمام تلاش های شما را از بین می برد. پس گاه گاهی این فرجه را به خود بدهید که خوراکی لذیذ و خوشمزه مثل شکلات، دسر و... میل کنید.
9- غذا خوردن صحیح: رژیم گرفتن فقط به معنای انتخاب بعضی از مواد غذایی نیست، بلکه روش غذاخوردن باید اصلاح شود. به آرامی غذا بخورید، هر لقمه ای را خوب بجوید و خوراکی های مختلف را بلافاصله پشت سر هم نخورید. در واقع به بدن خود فرصت دهید که به شما اعلام کند چه زمانی سیر می شود. پس از مدتی ناخود آگاه متوجه خواهید شد که کالری کمتری دریافت می کنید و به عادات صحیح غذایی برای جلوگیری از افزایش وزن توجه دارید.
10-رعایت زمان مناسب بین غذا خوردن: فاصله در غذا خوردن را رعایت کنید. به این معنا که اگر در وعده ناهار غذای سنگین میل کرده اید، شام را سبک بخورید. در واقع به تعادل غذایی در یک روز یا یک هفته حتما توجه داشته باشید. حتما روز بعد از یک مهمانی، تغذیه متعادل را رعایت کنید. بدین ترتیب پس از مدت رژیم نیز، غذا خوردن خود را مدیریت خواهید کرد.

منبع: www.Doctissimo.fr

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.