محمد مایلی علیه علی دایی حرف های تازه ای به زبان آورده است. مایلی کهن که گفته می شود به عنوان مدیرفنی پرسپولیس به زودی فعالیت خواهد کرد شمشیر را از همین حالا از روی برای دایی بسته است...

محمد مایلی کهن: محبوبیت دایی همه حقه بازی است

به گزارش قدس آنلاین، مصاحبه با محمد مایلی کهن بعد از اظهارات عجیب و جالب او در جلسه با پیشکسوتان و البته افشاگری‌هایی که در برنامه نود داشت می‌توانست جالب باشد. این مصاحبه خیلی زود شکل گرفت و با اینکه مایلی کهن در حال رانندگی در جاده بود و ارتباط چند باری قطع شد اما بالاخره به سرانجام رسید. البته حاجی مایلی به این نکته اشاره کرد که با هندزفری صحبت می‌کند و خلافی نکرده است.

***

-آقای مایلی کهن شما بعد از مدت‌ها در جلسه با پیشکسوتان پرسپولیس در محل باشگاه شرکت کردید که برایمان جالب بود.
 

خب از ما درخواست کردند، به هر حال من هم تشخیص دادم که می‌توانم کمک کنم و رفتم.
 

-اما شما قبلا به این جلسات نمی‌رفتید؟
 

عرض کردم دیدیم می‌توانیم کمک کنیم و در جلسه شرکت کردیم.
 

-چرا صدای‌تان خراب است؟
 

خب هم در جاده هستم هم اینکه کلا حال‌مان خوب نیست.
 

-برای‌مان جالب بود که شما آمار و ارقام مربوط به قرارداد بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس را از کجا آورده‌اید؟
 

از کجا آوردم؟ مگر قرار است به شما بگویم؟
 

-خب جالب است که شما اینقدر دقیق همه چیز را می‌دانید.
 

البته من شما را نمی‌گویم اما خیلی‌هایتان دوست ندارید به این مسائل پرداخته شود.
 

-اتفاقا ما همین دیروز (دوشنبه) درباره مبلغ قرارداد آقای دایی و یکی دو بازیکن پرسپولیس نوشته بودیم اما برای‌مان جالب است که بدانیم این ارقام و اطلاعات را از کجا به دست آورده‌اید؟
خب اگر قرار بود به شما بگویم که سریع‌تر این کار را انجام می‌دادم اما ممکن بود شما رقم‌هایش را جابجا کنید (باخنده).
 

-اما الان این شائبه به وجود آمده که شما این اطلاعات را از علی پروین گرفته‌اید تا علیه علی دایی کار کنید؟
 

نخیر من قبل از حضور آقای پروین هم گفته بودم که قرارداد این آقا 5 میلیارد و 100 میلیون تومان است.
 

-من که یادم نمی‌آید شما قبلا عدد گفته باشید؟
 

چرا گفتم. گفته بودم 5 میلیارد و 100 میلیون اما یک ذره اشتباه کردم چون درستش 5 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده. البته اینها برای آقایان پول خرد است. تازه قرار است این دو تا اخوان کارهای دیگری هم بکنند. این اخوان چون خیلی مشکل مالی دارند این پول‌ها دردشان را دوا نمی‌کند به همین خاطر قرار شده در صف سبد کالا نایستند تا مثل مردم زجر بکشند. قرار شده سبد کالای این اخوان را ببرند در خانه‌شان. همان اخوانی که به هر حال انسان‌های شریف و رفتگر را آدم نمی‌دانند در صورتی که خودشان آدم نیستند.
 

-آقای رویانیان امروز گفته 100 میلیارد تومان می‌دهد طی دو سال با این شرط که یا آقای منتقمی مدیرعامل باشگاه شود یا پرسپولیس را کمپلت بدهند به علی دایی. ما که خیلی تعجب کردیم، شما چطور؟
 

ایشان الان نیستند اما بهتر است اول بدهی‌های‌شان را بدهند. آدم افسوس می‌خورد که ایشان سردار این مملکت هستند اما بهتر است از این صحبت‌ها نکنند. من در مقطعی پیش خودش رفتم و گفتم در آن دنیا یقه‌ات را می‌گیرم. این را حضوری به خودش گفتم...
 

-شما در مقطعی با رویانیان رابطه خوبی داشتید.
 

ما الان هم حرفی نزدیم اما می‌خواهم بگویم ایشان دیگر حرف نزند و فوتبال را رها کند چون رکورد گینس را زده است.
 

-اینکه رویانیان گفته بود دیگر با فوتبال کاری ندارد اما دوباره این پیشنهاد را می‌دهد برای‌تان عجیب نیست؟
 

بله فوتبال با ایشان کاری ندارد اما خودشان با فوتبال کار دارند با این‌حال من ازشان خواهش می‌کنم کاری به فوتبال نداشته باشند. من مخلص حاکم معزولم اما یک بار تلفنی حرف‌هایی به ایشان زدم. نمی دانم برنامه خط قرمز بود یا نود. ساعت 3 صبح بود که زنگ زدم و خواهش کردم دیگر صحبت نکند چون به قدر کافی آسیب رسانده است. ایشان می‌گفت ما پول میلیاردی ندادیم اما این مربی‌اش است که فلان‌قدر گرفته.
 

-مطمئنیم به غیر از مسائلی که افشا کردید خیلی چیزهای دیگر هم می‌دانید...
 

طبعا اینها روآبی‌های این قضیه است. یکسری زیرآبی‌ها مانده. مثلا هیچ‌کس نمی‌داند چقدر قرار است به ازای پاداش‌ها پول بگیرند.
 

-و حتما آپشن‌های دیگری هم در قراردادشان هست.
 

آپشن‌ها را ول کن، قراردادها مشخص است. ضمن اینکه یقینا از برند پرسپولیس هم استفاده‌های آنچنانی برده‌اند. اینکه 24 یا 48 ساعت قبل از اعتصاب خودت 84 درصد گرفته‌ای مایه شرم است. یک موقعی هست که پولی نیست اما این فرق می‌کند. شما بپرسید، من در جاهای مختلفی بوده‌ام که یا پول نبوده یا اگر هم پولی بوده سعی کرده‌ام آخرین نفری باشم که پولم را می‌گیرم.
 

-خب چطور در شرایط سخت مالی اینقدر پول به اقای دایی داده‌اند؟
 

خب حتما شدیدا نیاز داشته که اول از همه گرفته است. من دیشب گفتم که مثلا بازیکنی مثل پولادی هم هست که فقط 2 درصد قراردادش را گرفته که البته خب رقم قرارداد این بازیکن هم خیلی زیاد است (با خنده) و قربانش بروم رویانیان همینطور قرارداد بسته و هیچ مرجعی هم نیست که اینها را بررسی کند. آقای رویانیان شما از جیب خودت یک دانه یک تومانی خرج کرده‌ای و می‌توانی بدهی؟ من بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم کرایه تاکسی از منزل ما تا آریاشهر 650 تومان است. خوشبختانه الان در جیب همه هزار تومانی یا 2 هزار تومانی پیدا می‌شود اما بارها دیدم که راننده تاکسی با مسافرش سر 50 تومان بحث و دعوا می‌کند یا برعکس اما اینجا میلیارد جابجا می‌شود و چیزی بیرون درز پیدا نمی‌کند. ایشان به راحتی می‌گوید 100 میلیارد می‌دهد تا منتقمی بشود مدیرعامل اما باید بگویم اگر مشکلی بوده آقای منتقمی هم با شما بوده. مگر ایشان زمان شما نبوده پس چرا با هم نرفتید؟ اگر ایشان الان هست یعنی رویانیان هم هست.
 

-یکی از بدهی‌هایی که شاید بدهی باشگاه پرسپولیس را سنگین‌تر کند بدهی سنگین بابت نیمی از قرارداد مانوئل ژوزه است که عدد وحشتناکی به نظر می‌رسد.
 

اینها دیگر وحشتناک نیستند. ما اینقدر از میلیارد شنیده‌ایم که برایمان جای تعجب ندارد. شما اگر در این مملکت بشنوید کسی 50 میلیون تومان گرفته باید تعجب کنید چون قبح اعداد میلیاردی ریخته شده. با این حال هیچ‌کس نیست که بگوید چرا این کارها را کردید. می‌گویند کشور ما پول ندارد. کی می‌گوید پول ندارد؟ نه BBC، نه VOA نه ZDF، نه یورونیوز بلکه تلویزیون خودمان در همین برنامه ویتامین 3 نشان داد که مردم چطور امورات خودشان را می‌گذرانند و در بعضی جاها برای تامین آب چه سختی‌هایی می‌کشند.
 

-شما بحثی را در برنامه نود مطرح کردید که من قبول ندارم. واقعا مگر می‌شود رتبه سوم با چهارم برای پرسپولیس فرقی نداشته باشد یا فرقی نکند که تیم سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد یا نگیرد. 10 سال بعد کسی یادش نیست علی دایی مربی بوده اما عناوین و افتخارات همیشه در تاریخ ثبت می‌شوند.
 

نه‌خیر شما نباید دنبال این باشید. اصلا من به این حرف‌ها کاری ندارم و عرضم چیز دیگری است. این چیزی که می‌گویم اطلاعیه‌اش هم هست. ما زمانی به بچه‌ها می‌گفتیم اگر حریف روی‌تان خطا کرد و میزان آسیب دیدگی‌تان زیاد نبود سریع بلند شوید تا خدای ناکرده تماشاگران ما تحت تاثیر واقع نشوند و به حریف توهین نکنند. همین‌ها برای ما اهمیت داشت. پرسپولیس الکی پرسپولیس نشده و در کنار اهداف والای ورزشی روح جوانمردی و روح پهلوانی وجود داشت.
 

-که الان کمرنگ شده یا بهتر است بگوییم به افسانه پیوسته.
 

الان دیگر کارت به کارت می‌کنند و هر کاری می‌کنند تا بازی را ببرند. کی پرسپولیس اینجوری بوده؟ مردم به این خاطر پرسپولیس را دوست داشتند؟ اصلا هدف این نبوده. آن زمان در کنار بازی زیبا یکسری هدف‌ها از شاهین منشعب می‌شد که اصلا چیز دیگری بود. اینکه می‌گفتند اول درس، بعد اخلاق، بعد ورزش به معنای واقعی وجود داشت. اصلا اکثر قریب به اتفاق بازیکنان آن زمان تحصیلات عالیه داشتند. شما همین پرسپولیس بعد از انقلاب را ببینید که میانگین تحصیلات‌شان چقدر بوده. تازه آن موقع دانشگاه آزاد نبود و مثل الان نمی‌شد به راحتی درس خواند و مدرک گرفت. هدف‌های پرسپولیس اینها بود. شما الان ببینید با اینکه دل هواداران از پرسپولیس خون است اما در هر نظرسنجی باز هم پرسپولیسی‌ها با اختلاف برنده می‌شوند. شاید جوان‌ها یادشان نیاید اما اینها سینه به سینه انتقال پیدا کرده. خدا رحمت کند علی عبدو را. حالا هر کسی بود و هر کاری کرد به خودش ربط دارد اما با اینکه درباره‌اش می‌گفتند عبدو اینطوری است و آنطوری است اما برای حرکتی که در آن مقطع زمانی عادی بود چکی به بازیکن عزیز ما زد و این کار را در آن زمان تقبیح کرد. تازه بعد از آن هم 6 ماه اجازه نداد بازی کند. حالا اینطوری شده که من خلاف می‌کنم و چون الگو هستم می‌گویند یک وقت الگوی جوانان ما اله و بله نشود. این چیزهاست که از پرسپولیس باقی مانده.
 

-بگذریم. شما نظرتان درباره واگذاری سهام پرسپولیس به پیشکسوتان چیست؟ این اتفاق عملی خواهد شد؟
 

اولا که من نمی‌دانم معنای واگذاری سهامی که سود ندارد چیست؟ سهمی که سودی ندارد حالا آن را واگذار کنند یا نکنند فایده‌ای ندارد. من حرف‌هایم را در جلسه زدم. خدا را شکر یکسری از ما پیشکسوتان به لطف خدا و شاید درست فکر کردن خودمان دست‌مان توی جیب مان می‌رود. حالا بعضی‌ها گفتند شما که حقوق 450 هزار تومانی می‌گرفتید چرا این حرف را می‌زنید اما باید به آقایان بگویم من اول صبح رأس ساعت در محل کارم که دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها بود حاضر می‌شدم. آن زمان تمام ورزشکاران مثل عباس جدیدی، امیررضا خادم و.. آنجا مراجعه می‌کردند و ما هم سمتی داشتیم. آنجا ما ماموریت گرفتن پاسپورت و ویزا برای اعزام تیم‌ها به سفرهای خارجی، گرفتن بلیت هواپیما، معرفی‌شان به دانشگاه و... را انجام می‌دادیم. حتی بعضا می‌دیدم که یک جوان آمده و شرایط احراز حضور در دانشگاه را ندارد اما من سعی می‌کردم و وظیفه خودم می‌دانستم که کارش را انجام بدهم. آن زمان جریانات به این شکل نبود و بابت هر چیزی کلی سین جیم می‌شدی و چشم در می‌آوردیم اما بعضا می‌دیدیم طرف تخلف کرده و با چند حکم قهرمانی جعلی آمده که من چشمم را به آن می‌بستم چون می‌گفتم این بچه نمی‌خواهد خلاف کند بلکه می‌خواهد درس بخواند. من با مسوولیت خودم این فرد را معرفی می‌کردم و البته به خودش می‌گفتم تا متوجه شود اما می‌گفتم چون هدفت درس خواندن است عیبی ندارد. من لیسانسم را سال 1356 گرفتم و کارمند سازمان بودم. از طرفی به گونه‌ای با من رفتار شد و طوری بار آمدم تا روی پای خودم بایستم. من از همه روسیاه‌ترم اما به من یاد دادند مال مردم را نخورم و طوری رفتار کنم که همیشه روی پای خودم بایستم. مثلا می‌دانستم اگر دخل و درآمدم هزار تومان است نباید 1500 تومان هزینه کنم بلکه باید 500 تومانش را خرج کنم و 500 تومان دیگرش را پس‌انداز. خدا را شکر با آموزه‌های مادر خدا بیامرزم این کار را کردم اما در همان زمان بودند آقایانی که پول‌های بسیار خوبی می‌گرفتند و به ماشین‌های آنچنانی تبدیل می‌کردند اما حالا از من طلبکارند! من جانماز آب نمی‌کشم اما از آن موقع یک ذره به سمت آدمیت رفتم و بعد از انقلاب این اتفاق برایم افتاد و خطاهایم خیلی کم شد. ما آن زمان دنبال کاغذ باطله نبودیم اما دوستان آن زمان پیکان جوانان رنگ گوجه‌ای داشتند که معادل پورشه الان بود. البته من هم می‌توانستم این ماشین را سوار بشوم اما ساکم روی دوشم بود و بدون ماشین می‌رفتم و می‌آمدم. پول داشتم ماشین بخرم و می‌توانستم خوشگلش را هم بخرم اما هدفم این بود که دو تا اتاق داشته باشم برای خودم و مادرم. همین آقایان می‌گفتند برو کیفتو بکن و از پولت لذت ببر. می‌گفتند فلانی اگر فردا مردی روی سنگ قبرت نمی‌نویسند مایلی‌کهن بلکه می‌گویند خره مرد! حالا همین‌ها به چه کنم چه کنم افتاده‌اند و خودشان را هم نتوانستند اداره کنند که البته ما از این اتفاق اصلا خوشحال نیستیم.
 

-همین آقای ا...وردی گفته بودند کسی که از علی دایی انتقاد می‌کند باید در حد او یا بزرگتر از او باشد.
 

آخر من دیده‌ام و می‌دانم. ایشان هم می‌داند گنده چه کسی است. متوجهی؟ من نمی‌خواهم صحبت کنم اما تحصیلات ورزشی و سابقه مربیگری من را همه می‌دانند. البته من کوچک همه هم هستم اما ایشان و امثال ایشان حالا حالا‌ها باید پا بکوبند!
 

-به‌عنوان حرف پایانی؟
 

من خیلی با حرص حرف زدم. می‌دانم زندگی سخت است. خیلی هم سخت است اما ما نسبت به کشورمان، جوانان‌مان و مردم‌مان دینی به گردن داریم اما نباید اجازه بدهیم مشکلات زندگی ما را از ادای دین‌مان دور کند. همه می‌دانند که اگر من سکوت می‌کردم وضعم خیلی بهتر از این بود که الان هست. من از خیلی از آقایان هم سنم بیشتر است هم تجربه‌ام. مثلا وقتی پیش رییس‌جمهور رفتم به جای اینکه دنبال کاری برای افراد دیگر باشم برای خودم مجوز‌های میلیاردی می‌گرفتم. واقعا این برایم کاری نداشت با این حال امیدوارم وضع این مملکت روز به روز بهتر شود و آنهایی که دارند همه رقمه این مملکت را قبضه می‌کنند و سیرمونی ندارند طوری رفتار کنند تا همه مردم زندگی راحتی داشته باشند که اگر این اتفاق نیفتد خیلی زود دیر خواهد شد و سر آخر پای خودشان هم گیر است

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    10 3
    آقاي مايلي کهن حرفهايتان فقط از روي حسادت است. درود بر شهريار
  • محمد IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    8 3
    داري از حسادت ميميري،چرا نميفهمي دستت برا همه رو شده،چطور وقتي مربي تيم ملي شدي ساکت شدي و رفتي در مغازه دايي براي... بسه ديگه توهم مثله دکترت بشين سر جات،لمپن تو و امثال توان، الان با پروين رفيق شدي،خدايا مگردان...
  • yasha IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    4 3
    اين مايلي بدخواهه شهريارو پرسپوليسه.از کلمه به کلمه ي مايلي ميشه فهميد داره از حسادت ميميره. مايلي تو چشم ديدن محبوبيته دايي رو نداري .چرا نميري يه مغازه باز کني بشيني توي مغازه کاسبي کني . بسه ما نمي خواييم تو بياي پرسپوليس. بايد به کي بگيم. بابا برو دنباله کارهاي ديگه
  • بچه محل IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    3 2
    بابا مايلي کهن ازبچگي مشکل داره عذاب روحي داره اخه توبه گردخاک پاي دايي هم نم
  • حامد IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    2 1
    آقاي مايلي کهن ممنون که حسادت ومنيتتون رو به بهترين شکل ممکن نشون دادين .ومهمتر اينکه ذرهاي به فکر پرسپوليس نيستين لطفا بسه ديگه خفه شديم بسه که شعار دادين.