۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 198718

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی:‌ کاهش قابلیت های مغز یکی از طبیعی ترین مسائل مرتبط با افزایش سن است که تا به حال تحقیقات بسیاری برای پیشگیری و تخفیف این مشکل صورت گرفته است. در این میان تغدیه تاثیر قابل توجهی دارد و یکی از مهم ترین ویتامین ها را باید اسید فولیک دانست.

با این ویتامین از توانایی های ذهن محافظت کنید!

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛‌ اسید فولیک یا ویتامین B9 در مقابله با تحلیل توانایی های شناختی مرتبط با پیری نقش دارد. محققان هلندی آزمایش پزشکی را روی 800 نفر در سن 50 تا 70 سال انجام دادند. مصرف مکمل اسید فولیک حافظه و روند درمان اطلاات در افرادی که دارو مصرف می کنند بهبود بخشید.
هنگام انجام آزمایشات در مورد توانایی های ذهنی،‌ نتایج نشان می داد کسانی که به طور متوسط طی سه سال مکمل این ویتامین را دریافت کرده بودند شبیه افرادی بودند که یک سال و نیم کوچکتر بودند. آزمایشات در مورد حافظه نیز گویای این بود که همین افراد مشابه افراد با سن پنج سال کمتر بودند.
پس از این مشخص شد که مکمل ویتامین B9 می تواند تحلیل توانایی های شنیداری را نیز در افراد سالمند کاهش دهد.
این تحقیقات همچنین از لحاظ مقدار بالای هوموسیستئین نیز ارزیابی شد که اسید فولیک تاثیر کاهنده این اسید آمینه را در خون دارد. افزایش این ماده در خون مشکلات قلبی عروقی را نیز افزایش می دهد که می تواند با بالا رفتن سن، تحلیل سلول های عصبی مرتبط با عملکرد سیستم شنیداری و توانایی ذهنی را نیز در پی داشته باشد.
کله پاچه، دل و جگر، سیرابی و شیردان، بسیاری از سبزیجات به خصوص سبزیجات برگ دارد سبز تیره مانند اسفناج، مارچوبه، چغندر و کلم تخمه کتان و آفتابگردان، حبوبات، سویا و غلات سبوس دار بهترین منابع غذایی ویتامین B9 هستند.
منبع: www.Passportsante.fr

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.