پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر: بازهم شنبه شد ، البته هفته گذشته نیز خبرهایی از گوشه و کنار کشور و جهان داشتیم که همه انها به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ختم شد ، اما برای این بسته خبرهایی داریم ازسرگردانی علی لاریجانی در آسمان ایران،کارمندی که اطلاعات هسته ای ایران را به صدام فروخت،توصیه سرباز عراقی درباره زیارت امام رضا(ع)،پاسخ ۱۰ سال قبل خاتمی به برهم زنندگان سخنرانی جلیلی و...

از شروط بازگشت احمدی نژاد و لورفتن فایل صوتی سخنان محرمانه عراقچی تا مرگ تائید نشده خواننده هتاک  و هدیه 300هزارتومانی وزیر نیرو

 

*** ایران می تواند عذرخواهی کند!
بخش فارسی بی بی سی انگلیس (bbcpersian) در گفتگویی با باربارا اسلاوین تحلیلگر ارشد شورای روابط خارجی آتلانتیک به موضوع گزینه پیشنهادی ایران برای تصدی نمایندگی در سازمان ملل پرداخت.
باربارا اسلاوین، عضو ارشد شورای روابط خارجی آتلانتیک و هماهنگ‌ کننده گروه ویژه ایران در این اندیشکده آمریکایی، به ایران پیشنهاد می‌کند در پی گزینه دیگری به جای حمید ابوطالبی باشد.
او در این گفتگو بدون اشاره به نفرت مردم ایران از اقدامات چندین ساله آمریکا علیه ملت ایران می‌گوید: «تهران در نظر نگرفته که جامعه آمریکا هنوز خاطره گروگان‌گیری سال 1358 را از یاد نبرده است.»
این تحلیلگر که هفت سال پیش کتاب "دوستان جفاکار، دشمنان وفادار" را درباره تاریخ روابط ایران و آمریکا نوشته، در عین حال یادآوری می‌کند که حتی برخی از دست‌اندرکاران اصلی حمله به سفارت آمریکا و گروگان‌گیری پس از آن، امروز نگاه دیگری به سیاست و رابطه با آمریکا دارند!
اسلاوین به دولت ایران پیشنهاد می‌کند حالا که دیگر آب رفته به جوی باز نمی‌گردد، به فکر گزینه دیگری به جای حمید ابوطالبی باشد.
این تحلیلگر در پاسخ به بی بی سی فارسی که از وی می پرسد "به نظرتان چه‌قدر این واکنش‌ها به معرفی حمید ابوطالبی قابل پیش‌بینی بود؟" می گوید:«واضح است که در آمریکا حساسیت فراوانی درباره واقعه گروگان‌گیری سال 1358 وجود دارد. به نظرم گاهی ایران درک نمی‌کند چه‌طور عده زیادی هنوز آن بحران را به یاد دارند؛ این‌که چه‌قدر تحقیرآمیز بود و مردم درباره آن خشمگین بودند.
حالا که این اتفاق افتاده، می‌توان گفت احتمالا فکر خوبی نبود که حمید ابوطالبی را نامزد کنند.البته این واقعیت هم هست که از آمریکا به عنوان میزبان سازمان ملل متحد انتظار می‌رود به کشورها اجازه دهد نماینده‌اش را در سازمان ملل انتخاب کند؛ مگر این که مثلا یک قاتل محکوم‌شده در دادگاه را به عنوان نماینده خود بفرستند. اما حمید ابوطالبی مدت‌هاست که دیپلمات بوده است. ظاهرا خیلی به رئیس‌جمهوری ایران، حسن روحانی نزدیک است.»
این تحلیلگر آمریکایی با بیان اینکه "به نظرم یک فرصت را از دست دادیم" در ادامه ادعا می کند: «می‌توانم تصور کنم اگر به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل به آمریکا آمده بود، می‌شد کسی مثل چارلی رز او را در تلویزیون دعوت کند، شاید با یکی از گروگان‌های سابق آمریکایی، و می‌شد به این قضیه خاتمه بدهیم. شاید حتی عذرخواهی می‌کرد. می‌شد این فرصت را به او بدهیم که برای گروگان‌گیری عذرخواهی کند. ولی این فرصت را از دست دادیم و در عوض، حالا تلخی بیشتری در بین است و کلی توهین مطرح شد.
***مرگ تائید نشده خواننده هتاک

بر اساس گزارش های غیر رسمی و به احتمال قوی، شاهین نجفی خواننده هتاک و مرتد که در ترانه های خود به ساحت مقدس امامان معصوم (ع) توهین کرده بود به درک واصل شده است.
این خواننده هتاک چند وقتی است که در هیچ محفل عمومی و خصوصی دیده نشده است و حتی برخی از نزدیکان این مرتد نیز از او خبری ندارند و از او اعلام بی اطلاعی می کنند.
شاهین نجفی در دوره اصلاحات گروه های زیرزمینی موسیقی رپ را در رشت و تهران ترتیب داد و در سال 84 از ترس مجازات بدلیل ارتکاب جرائمی نظیر همجنس بازی به آلمان گریخت و پس از مدتی ترانه های توهین آمیز نسبت به امامان معصوم (ع) را در خارج از کشور اجرا کرد.
***سرگردانی علی لاریجانی در آسمان ایران
هواپیمای حامل لاریجانی و هیات همراه که  از تهران عازم مینسک پایتخت بلاروس بود، پس از یک ساعت و 33 دقیقه پرواز در فرودگاه زنجان به زمین نشست.
جمشید انصاری در جلسه کارگروه سلامت استان اظهار داشت: هواپیمای رئیس مجلس شورای اسلامی در مسیر پرواز به سوی کشور بلاروس در فرودگاه زنجان به زمین نشست.
وی دلیل تاخیر خود را برای حضور در جلسه کار گروه سلامت استان زنجان دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد. پس از اینکه هواپیمای از تهران پرواز کرده بود، خلبان پرواز اعلام کرد که به دلیل نامساعد بودن وضعیت جوی بلاروس مجبور است به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم در فرودگاه رشت توقف داشته باشد.
پس از اینکه هواپیما در فضای فرودگاه رشت قرار گرفت، خلبان باردیگر اعلام کرد که برای نشستن در این فرودگاه دید کافی وجود ندارد و به همین دلیل به تهران باز می گردد.
در ادامه و پس از 15 دقیقه دیگر، بار دیگر خلبان اعلام می کند مسیر خود را به سمت فرودگاه زنجان تغییر داده و در فرودگاه زنجان فرود خواهد آمد.
***بی بی سی فارسی شش حاکم عرب را ساقط کرد!
بی بی سی فارسی که همچون دیگر رسانه های انگلیسی، رویکرد یکجانبه اش در جریان انقلاب های مردمی "بیداری اسلامی" کاملا مشخص بود، اکنون به موضوع سقوط حکومت های پادشاهی عربی علاقه نشان داده است.
شبکه بی بی سی فارسی(bbc persian) که جریان بیداری اسلامی ملت های عربی، به خصوص قیام مردم بحرین را با رویکردی یکسویه، سانسور و یا سکوت خبری پوشش داد، اکنون پس از سه سال در برنامه ای به "سقوط شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس" در یکی دو سال آینده پرداخته است. بی بی سی فارسی همچون دیگر رسانه های غربی، به خصوص انقلاب مردم بحرین را تا مدت ها به طور کامل بایکوت کرده بود که در نهایت هم به یکی دو گزارش محدود اکتفا کرد.
این که شبکه وزارت خارجه انگلستان، پس از سه سال خبر رسانی ناقص از انقلاب های مردمی، آشکارا از سقوط حکومت های سلطنتی حاشیه خلیج فارس در آینده نزدیک، سخن می گوید، تنها می تواند دو دلیل داشته باشد: یا این شبکه انگلیسی می خواهد برای جوابگویی به منتقدانش، پس از سه سال، کمی عقب بکشد و ژستی بی طرفانه به خود بگیرد یا وضعیت حکومت های پادشاهی عربی حاشیه خلیج فارس به قدری بحرانی شده که دستگاه دیپلماسی انگلیس را وادار به اتخاذ راهکاری جدید در منطقه کرده است.
دولت های غربی گرچه شعار حقوق بشر و حمایت از دیپلماسی سر می دهند؛ اما این شعارها برای آن ها تنها استفاده تبلیغاتی دارد؛ به عنوان نمونه دولت های غربی تا لحظه آخر از دیکتاتوری حسنی مبارک حمایت کردند، سپس زمانی که ناچار شدند دولت جدید مرسی در مصر را پذیرفتند، در نهایت هم با حمایت های آشکار و نهان از ارتش مصر، گزینه مورد نظر خود را بار دیگر بر سر کار آوردند. دولت آمریکا حتی حاضر نشد برکناری رئیس جمهور قانونی مصر از سوی ارتش را کودتا بخواند و حتی یک بار هم برای این که دیکتاتور سابق آزاد است و رئیس جمهور قانونی در زندان است، بیانیه نداد و محکوم نکرد و .....
***شروطی برای بازگشت احمدی نژاد
نقش‌آفرینی در قامت بهاری که از سوی مشایی و احمدی‌نژاد وعده داده می‌شد، دولت بهاری که شعار و شاید بتوان گفت آمال و آرزوی آنها بود و اینک در بهار امسال گام‌هایی برای اجرایی‌شدنش برمی‌دارند.
راه‌اندازی مجتمع رسانه‌ای «هما» (هواداران محمود احمدی‌نژاد) و برگزاری جلسات مداوم از سوی یاران قدیمی، تشکیل هیاتی به نام «منتظران بهار»، بازسازی نیروها و فراخوان برای جمع‌شدن هواداران، این گمانه را در فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور بیشتر کرده است که رییس دولت سابق می‌خواهد برگردد، می‌خواهد محور باشد و خواستار نقش‌آفرینی است. نقش‌آفرینی در قامت بهاری که از سوی مشایی و احمدی‌نژاد وعده داده می‌شد، دولت بهاری که شعار و شاید بتوان گفت آمال و آرزوی آنها بود و اینک در بهار امسال گام‌هایی برای اجرایی‌شدنش برمی‌دارند. چه خطی مستقیم‌تر و چه راهی بهتر و سهل‌الوصول‌تر از بهارستان برای پاستور! راهی که هم می‌تواند موانع و بندهایی برای دولت مقابل احمدی‌نژاد درست کند و هم می‌تواند کابینه کنونی را به سوی شکست در سیاست‌های خود ببرد. به نظر می‌رسد احتمال حضور احمدی‌نژاد و تیمش بیش از اصلاح‌طلبان مایه نگرانی اصولگرایان است.
امیر محبیان از فعالان سیاسی اصولگرا در همین خصوص معتقد است که شرایط سیاسی کنونی این فرصت را برای احمدی‌نژاد فراهم کرده و او به این باور رسیده که امکانی برای بازگشتش وجود دارد و اگر روند اوضاع به آن صورت که او فکر می‌کند پیش برود، فرصت مجدد برای بازآفرینی دولت پیشین فراهم خواهد آمد. او در گفت‌وگو با «شرق» عواملی که باعث افزایش احتمال حضور مجدد احمدی‌نژاد می‌شود را شش عامل می‌داند. محبیان می‌گوید: نخستین عامل، خصلت‌های شخصی وی است که باعث می‌شود پذیرای نقش دوم در هیچ صحنه‌ای نباشد.
این روزنامه‌نگار اصولگرا دومین عامل را تشویق و حتی فشار حلقه‌های اطراف احمدی‌نژاد برای حضور مجدد وی به عرصه قدرت و ادامه برنامه‌های گذشته عنوان کرد و در تشریح عامل سوم گفت: «عامل سوم فقدان مرجعیت سیاسی کارآمد درون اصولگرایان است. مرجعیتی که بتواند جریان قدرتمند اصولگرایان را به‌گونه‌ای مدیریت کند که مانع از حضور افرادی خارج از سیستم موجود باشد.» وی ادامه داد: «در توضیح چهارمین عامل باید گفت، فقدان انسجام تشکیلاتی لازم درون اصولگرایان که عملا نیروی غیرحزبی ولی منسجم و باانگیزه هوادار احمدی‌نژاد را در برابر تشکل‌های موجود پیش ببرد، یکی دیگر از عوامل است.»
همچنین پنجمین عامل، حساب‌کردن آنها بر روی ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های دولت روحانی در حوزه‌هایی مانند مذاکرات هسته‌ای و هدفمندی یارانه‌ها-که ذیل راه‌حل‌های اقتصادی برای رفع مشکلات مردم تعریف می‌شود - است.

 

به عبارت دیگر اگر دولت در مدیریت توقع‌های جامعه دچار ناکارآمدی‌ شود، زمینه را برای احتمال حضور مجدد احمدی‌نژاد فراهم می‌کند. محبیان احتمال ناتوانی اصلاح‌طلبان برای گشودن راه ورودی مطلوب به صحنه سیاست از طریق جلب اعتماد نظام را عامل ششم خواند و گفت: بر این مبنا احمدی‌نژاد در مقابل سه جریان اصلاح‌طلبان فاقد مجوز بازی و اصولگرایان متشبث در بازی، فقط در برابر جریان دولت قرار می‌گیرد که ناکارآمدی‌اش می‌تواند سکوی پرش احمدی‌نژاد باشد.
***برهم زدن جشن هسته ای بعد از حضور در دفتر

دو تن از برهم‌زنندگان سخنرانی دکتر جلیلی و دکتر فریدون عباسی در مراسم جشن هسته‌ای، در دفتر هاشمی حضور یافته اند.
اخیرا مراسم جشن هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر و با استقبال دانشجویان برگزار شد که ضمن آن سعید جلیلی، فریدون عباسی و پدر شهید احمدی روشن سخنرانی کردند. با این حال چند نفر از پادوهای میدانی ، سعی کردند با جنجال ، نظم مراسم را به هم بزنند.
«امیرحسین-ع» و «وحید-د» دو تن از برهم‌زنندگان مراسم جشن هسته‌ای بودند
ارتباط این اغتشاشگران با برخی اعضای دفتر هاشمی در حالی است که جریان رسانه‌ای و سیاسی مظلوم‌نما، در موارد مشابه خواستار تشکیل کمیته تحقیق و پیگیری قضایی عاملان به هم زدن اجتماعات قانونی و معرفی عوامل پشت پرده می‌شوند.
***داعش به دنبال حمله به ایران و تسلط بر هسته ی مرکزی شیعیان
بار دیگر اظهارات مضحک یک افسر سلفی باعث شد که مردم شرق آسیا به نابخردی پیروان این جریان ننگین بخندند!
یکی از افسران داعش مدعی شد که: «دولت اسلامی عراق و شام به زودی پرچم اسلام را برافراشته می کند و هر کس جلوی این پرچم بایستد مجرم است و باید سرکوب شود.»
این افسر تروریست در ادامه گفت: «عراق و سوریه بهانه است، ما باید بدانیم که هسته ی مرکزی شیعیان ایران است، بعد از تسلط به سوریه و عراق، به ایران حمله می کنیم.»
وی در ادامه افزود: «ما به کشورهای شرق آسیا می رویم و در آنجا به تبلیغ اسلام راستین! می پردازیم ولی وای به حال کشوری که مسلمان نشود!»
این تروریست سلفی نیز بیان کرد: «بُرد موشک های ما تا ژاپن است، ما اصلا به موشک نیازی نداریم، از خداوند می خواهیم که سونامی در آن کشورها جاری شود.»
***سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: والله نمی توانم وارد جزئیات شوم!
آلن ایر: «با همان جدیت که تحریم ها را بر پا کردیم با همان جدیت، معافیت از تحریم ها را دنبال می کنیم.»
پس از ابهامات مطرح شده درباره عدم دسترسی ایران به اقساط واریز شده پولهایش بر طبق توافق ژنو، بی بی سی فارسی از "آلن ایر" سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا دعوت کرد تا ماجرا را از وی بپرسد؛ اما آلن ایر در این گفت و گو تنها تکرار می کرد "ما به تعهد خود عمل کرده ایم". آلن ایر با روش های دیپلماتیک تلاش کرد از پاسخگویی به این سؤال که "آیا ایران به این پول ها دسترسی دارد و می تواند به ایران منتقل کند؟" طفره رفت.
بی بی سی فارسی، ابتدا گزارش پخش کرد که در آن گفته شد: «عباس عراقچی گفت اقساط ایران به حساب بانک مرکزی واریز شده است. معلوم نیست منظور آقای عراقچی حساب های بانک مرکزی در خارج ایران است یا در داخل ایران.»
گوینده خبری شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی از آلن ایر پرسید: «این پول آزاد شده در داخل ایران است یا در خارج ایران؟»

پاسخ سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا به این سؤال این بود که: «والله من نمی توانم وارد جزئیات شوم؛ ولی می توانم بگویم که همه طرف ها، تا به حال به تعهدات خود طبق برنامه "اقدام مشترک" عمل کرده اند. این نه تنها قضاوت ما؛ بلکه قضاوت ایران هم هست.»

***کارمندی که اطلاعات هسته ای ایران را به صدام فروخت!
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی مدعی شده است که سازمان اطلاعات نظام بعثی صدام با وجود این به اصطلاح نفوذی که توانسته بود استخدام کند، نتوانست هیچ یک از عوامل اصلی تصمیم گیری درباره برنامه هسته ای تهران را جذب نماید.
روزنامه الکترونیکی "رای الیوم" امروز نوشت: اسناد محرمانه یافت‌شده در عراق نشان می‌دهد که صدام از برنامه هسته‌ای ایران، در اوایل دهه 1990، یعنی 10 سال قبل از فاش کردن آن توسط مخالفان ایرانی (منافقین) اطلاع داشته است.
"امیر آرون"، تحلیلگر مسائل استراتژیک روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" امروز در مطلبی پیرامون این موضوع نوشت: سرویس اطلاعاتی آمریکا (سی آی ای) از اسناد مزبور که پس از حمله آمریکا به این کشور کشف شده، در راستای جاسوسی علیه برنامه هسته ای ایران بهره برداری کرده است.
آرون ادامه داد که سازمان سیا بر پایه اسناد یافت شده گزارشی تحت عنوان "جاسوسی عراق علیه برنامه هسته ای ایران از سال 1980 تا 2003" تهیه کرده است.
این تحلیلگر مدعی شد که بر اساس اسناد یافت شده، سازمان اطلاعات عراق توانسته بود برخی مسئولان ایرانی را برای کسب اطلاعات از برنامه هسته ای این کشور جذب کند.
روزنامه هاآرتص بر اساس این گزارش مدعی شد که سازمان اطلاعات عراق از وجود تاسیسات اراک و نطنز در اوایل دهه 90 قرن 20 میلادی، یعنی درست بیش از 10 سال قبل از آنکه مخالفان ایرانی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) اقدام به افشای این اطلاعات بپردازند، آگاه شده و آمار و اطلاعات مهم و با ارزشی را از برنامه هسته ای ایران به دست آورده بود.
در ادامه این گزارش آمده است که دولت بعثی بغداد کمی قبل از آغاز تجاوز نظامی عراق علیه ایران در سال 1980 به برنامه هسته ای جمهوری اسلامی اهمیتی نمی داد، اما با آغاز جنگ، ماموران اطلاعاتی عراق که برنامه هسته ای ایران را دنبال می کردند به 2500 نفر رسید.
تحلیلگر اسرائیلی به نقل از گزارش سرویس اطلاعات آمریکا همچنین مدعی شده که سازمان اطلاعات عراق در باره برنامه هسته ای تهران بسیار حرفه ای عمل کرده و توانسته بود افرادی را جذب کند که در برنامه هسته ای ایران فعالیت می کردند و این افراد را درباره پیشرفت های برنامه هسته ای ایران و اهداف آن آمار و اطلاعات مهمی در اختیار عراق قرار دادند.
این گزارش همچنین اذعان کرده که سازمان اطلاعات نظام بعثی صدام با وجود این به اصطلاح نفوذی که توانسته بود استخدام کند، نتوانست هیچ یک از عوامل اصلی تصمیم گیری درباره برنامه هسته ای تهران را جذب نماید.
در ادامه این گزارش با ادعای اینکه دستگاه جاسوسی عراق با توجه به اطلاعات دریافتی از مزدورانش به این نتیجه رسیده که ایران در حال تلاش برای تولید سلاح هسته ای است، اهداف ایران را بر سه پایه استوار دانست: ناکام کردن هر گونه تلاش آمریکا برای دخالت در منطقه خاورمیانه، مقابله با "اسرائیل" و تاسیس یک قدرت بازدارنده اسلامی.
هاآرتص همچنین با سرپوش گذاشتن بر حملات هوایی رژیم بعثی به تاسیسات هسته ای ایران در دوران جنگ، مدعی شد که صدام حسین پس از اطلاع از این اسناد به این نتیجه می رسد که هدف ایران دفاعی است و نه هجومی.
در پایان این گزارش و با استناد به اسناد سازمان اطلاعات عراق آمده است: وابسته های نظامی عراق در سفارتخانه های این کشور به دنبال آن بودند تا هرچقدر که می توانند مزدورانی را برای جاسوسی و کسب اطلاعات بیشتر علیه برنامه هسته ای ایران استخدام کنند. یکی از این برنامه های اطلاعاتی تلاش برای کسب کارمندی در وزارت کشاورزی ایران بود که در بن و استانبول، لندن و رم انجام گرفت. این فرد روابط نزدیکی با مسئولین عالی رتبه نظام ایران داشت.
طبق ادعای گزارش، این تلاش ها با موفقیت همراه بود و فرد مذکور جذب سازمان اطلاعات عراق شد و اطلاعات مهمی از برنامه هسته ای ایران به دست آمد.
***عربستان برای حمله آماده می شود
منابع دیپلماتیک از آماده شدن ریاض برای حمله به حوثی ها در داخل اراضی یمن خبر دادند.
روزنامه "الزمان" به نقل از منابع دیپلمات عرب تأکید کرد، مسئولان سعودی در پیامی به رئیس جمهور یمن "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن، درباره جلوگیری از حمایت ارتش یمن از عناصر سلفی در جنگ با حوثی‌ها ابراز نارضایتی کرده‌اند. به نوشته العالم، این روزنامه تأکید کرد که دلیل این نارضایتی، حمایت عربستان از سلفی ها در جنگ با حوثی‌ها در شمال یمن است.
این منابع به روزنامه الزمان تأکید کردند که به نظر می‌آید این درگیری‌ها از مرزهای عربستان فراتر رود، و احتمال دخالت نظامی این کشور در یمن وجود دارد. "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن در فرمانی به نیروهای ارتش، انان را از دخالت در درگیری بین سلفی‌ها و حوثی‌های یمن بازداشته است.
***سوء قصد به عروس ملکه توسط یک اسرائیلی!
سایت دیلی میل نوشت: در سفر تفریحی که خانواده سلطنتی انگلیس انجام داده است دیروز عروس ملکه انگلیس و همسرش ویلیام وارد سیدنی شدند.
وقتی آنها وارد منطقه کوه های آبی شدند تا از این منطقه دیدن کنند، پلیس به دو نفر مظنون شده و آنها را درست چند متر آنطرف تر از مکان کیت و ویلیام نگه داشته و آنها را بازرسی بدنی می کند.
دیلی میل نوشت: پلیس که در میان جمعیت به دو نفر مظنون شده بود، آنها را مجبور کرد حتی لباس ها و کفش خود را در بیاورند و یک وضعیت نامناسبی بوجود آمد. پلیس به این امر بسنده نکرد و حتی آنها را بازداشت کرد. یکی از این افراد لباس خاصی را پوشیده بود که آرم پرچم اسرائیل روی آن نصب شده بود.

  این دو نفر که یکی از آنها 37 ساله بود و یکی از آنها تنها 21 سال سن داشته است، وقتی که خودروی کیت و ویلیام به جمعیت نزدیک شده است، حرکات عجیبی از خود نشان داده و خبر های جدید حاکی از این است که همچنان یکی از آنها در بازداشت بسر می برد.

***روحانی تعطیلات نوروز کجا بود؟
یک پایگاه خبری در بخش در گوشی‌های خود نوشت:
با خبر شدیم رئیس جمهور که به همراه خانواده برای گذران عید نوروز به مناطق شمالی کشور سفر کرده بود، در منطقه خوش آب و هوای "خزرشهر" و در یک مجتمع تفریحی "مجلل" اقامت گزید.دکتر روحانی پس از شمال، بقیه تعطیلات را در کیش گذراند.
در سالیان گذشته آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز غالبا تعطیلات نوروز را در یکی از شهرهای شمالی کشور و در مجتمع های اقامتی- تفریحی دانشگاه آزاد گذرانده بود.
خبر دیگر از دانشگاه آزاد اینکه مطلع شدیم هیات امنای این دانشگاه در مصوبه ای عجیب به محسن هاشمی رفسنجانی ماموریت داده است تا با فروش همه ساختمان های سازمان مرکزی این دانشگاه، ساختمان های اداری آن را در واحد علوم و تحقیقات تجمیع کرده و برای هزینه جابجایی وسایل و اسباب کشی این دانشگاه مبلغ 100 میلیون تومان برای وی در نظر گرفته شده است.
با خبر شدیم پس از تشکیل بنیاد تدبیر و امید از سوی شماری از چهره های دولتی و برخی نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم در قالب یک سازمان مردم نهاد، در اولین جلسه این بنیاد دولتی که ساختمان مرکزی آن در یکی از مناطق شمالی تهران است مصوب شده تا دفاتر استانی آن در تمامی استان ها دایر و عضو گیری فعال در استانها و دانشگاه ها صورت بگیرد.
در این جلسه مقرر شده که مهم ترین راهبرد کوتاه مدت بنیاد اثر گذاری فعال در انتخابات مجلس یازدهم باشد.
***توصیه سرباز عراقی درباره زیارت امام رضا(ع)
خاطرات اسارت در کنار همه سختی ها و عذاب‌هایش برای آزادگان ما شیرینی خودش را هم دارد. لحظاتی که دور از خانواده و در سرزمینی غریب سپری شد اما شاهنامه ای بود که آخرش خوش درآمد. آنچه می خوانید بخشی از خاطرات آزاده فضل الله ظهوریان است:
تلاش خود را شروع کردم تا هیئت صلیب سرخ را مجاب کنم که طبق قرار داد ژنو، یا باید مرا از اسارت رها کنند یا برای درمان به کشور ثالثی بفرستند. ولی آنها نمی پذیرفتند و طفره می رفتند.
بیست روز از ورود هیئت ویژه ی سازمان ملل گذشت که ناگهان، هیئت صلیب سرخ، بی موقع داخل اردوگاه شدند و به سراغ من، در بهداری آمدند تا رضایت مرا برای انتقال به کشوری ثالث جلب کنند و چون من در آن وضعیت نمی توانستم تصمیم بگیرم، با رهبری اردوگاه، حاج آقا ابو ترابی، مشورت کردم
ایشان گفتند: «اشکالی ندارد. رضایت خود را به آنها اعلام کن تا تو را برای درمان به کشوری دیگر بفرستند.»
قرار شد که کمیتۀ صلیب سرخ، رضایت دولت عراق را جلب کند و از کشوری دیگر بگیرد؛ اما خواست خداوند چیزی دیگر بود. آن ها مرا در جمع یک گروه بیست و هشت نفری از بیماران و معلولین اسیر ، به ایران فرستادند.
بهتر است موضوع دیگری هم بازگو کنم: یک سال از فلج شدن من گذشته بود و همه می دانستند که معالجه ی من امکان ندارد.
«جمعه» سرباز عراقی که باعث فاجعه شده بود، در بهداری به سراغم آمد و گفت: «ظهوریان! از شما خواهشی دارم.» برایم بسیار تعجب آور بود که «جمعه» این گونه سخن می گوید. گفتم: «چه خواهشی؟» گفت: «باید مرا ببخشایی!» به او گفتم: «خدا تو را ببخشاید. من چه کاره ام.» جمعه گفت: «اگر تو نبخشی خدا هم نمی بخشد.» در جوابش گفتم: یک شرط دارد و آن اینکه از این به بعد کسی را مورد اذیت و آزار قرار ندهی.» او گفت: «باید فکر کنم.» و از بهداری بیرون رفت. یک ساعت دیگر، «جمعه» برگشت و گفت: «قبول دارم.» من هم به او گفتم: «اگر تو به عهد خود وفا کردی من هم می بخشم.»

 آن سرباز بعثی عراقی با اینکه سنی مذهب بود گفت: «اگر آزاد شدی پیش امام رضای خودتان برو!» و من هم در جوابش گفتم: «ان شاءالله.»
***هراس غرب از فراگیر شدن ظواهر اسلامی
اینکه قوانین فردی و اجتماعی دین، کامل و بی نقص هستند و با فطرت انسان همگونی دارند، دو موضوعی است که غرب همیشه درتبلیغات خود تلاش کرده خلاف آن را نشان دهد؛ اگرچه در عمل بسیاری از آن ها را اجرایی کرده است.
نماد بارز فرهنگ یک جامعه و وسیله شناخته شدن یک فرهنگ، ظواهر آن فرهنگ هستند.
جامعه غرب از بعد از رنسانس، به علت قوانین تند و قرون وسطایی آن زمان که توسط کلیسا اجرا می شد و به اسم دین هم اجرا می شد، بنای مخالفت با دین را در اداره جامعه گذاشت.
کشیش ها و بزرگان دین جمع شدند و با کمک همدیگر دین را به داخل کلیسا بردند، درب آن را قفل کرده و کلیدش را هم قورت دادند!
فقط یک روزن باز ماند، آن هم برای خواندن انجیل و اعمال روزهای یکشنبه.
در تحولات اجتماعی و تغییرات مبنایی فرهنگی، مهمترین چیزی که باید از بین برود، ظواهر فرهنگ قبلی است. مثلا پیغمبر اکرم (صلوات الله علیه واله) در جریان فتح مکه ظواهر شرک و بت پرستی را از بین بردند.
یا در ابتدای انقلاب، مردم در خیابان ها مجسمه های شاه را پایین کشیدند و علاوه بر قوانین سیاسی و اقتصادی و اداری، برای ظواهر جامعه اسلامی هم قانون تازه وضع و به مرور اجرا شد. حجاب یکی از این موارد بود.
اساسا ظواهر، بزرگترین مصداق تحول در یک ساختار هستند.
حال اگر این تحولات با ادعای ناکارآمد بودن دین بود، باید این ادعا به اثبات هم برسد.
بسیاری از قوانینی که در جامعه غربی طی چندصد سال گذشته به اجرا در آمده اند، قوانین دینی هستند. فقط کاری که انجام شده، این بوده که اسم دین را برداشته و اتیکت جدیدی بر آن زده اند.
***نظر رهبر انقلاب درباره شاعر زن مشهور
در ادامه برنامه‌های نخستین اردوی بانوان شاعر انقلاب اسلامی در مجتمع آدینه تهران سعید حدادیان در سخنانی به موضوع شعر و زندگی پرداخت.
او ابتدای سخنانش را به فوت برادرش اختصاص داد که در سن نوجوانی از دنیا رفته بود و با اشاره به اینکه مرگ او نقطه بسیار مهمی برای تحول در زندگی‌اش بوده است، گفت: اگر ما به این زودی‌ها از دنیا می‌رویم باید به فکر بستن بارمان هم باشیم. مرگ برای ما انتهای زندگی نیست اما یکی از باقی‌الصالحات شعر است که بعد از آن فرد می‌ماند. کمتر کسی مثل خود سید حسن حسینی می‌فهمد که در شعر سپیدش چه کرده است. برادر سیدحسن به من می‌گفت: وصیت کرده گنجشک و جبرئیل را با او دفن کنند و در دوره‌ای که از نوگرایی سخن می‌گفتند حسینی برای اهل بیت شعر می‌گوید آن هم شعر سپید.
این شاعر و مداح اهل بیت در ادامه با اشاره به زندگی فروغ فرخزاد و شعرهای او گفت: همه می‌دانند که فروغ فرخزاد اوایلش چه شعرهایی داشت و بعدها چه شعرهایی. مقام معظم رهبری درباره او می‌گوید که عاقبت به خیر شده است. در زندگی قیصر که حتی یک نقطه خاکستری نیز ندارد می‌بینیم که او به فروغ می‌گوید خواهرم فروغ اما چه کسی به من و شمای شاعر سند داده است که آخر کارمان عاقبت به خیری باشد پس باید در شعر گفتن دقت کنید.
این شاعر در ادامه با خطاب قرار دادن شاعران جوان حاضر در این برنامه گفت: اگر فروغ فرخزاد در دوران ما بود ما با بعضی از پلشتی‌ها در اشعار و زندگی‌اش مواجه نمی‌شدیم. خون شهدا او را با خون خود می‌برد چون انصاف داشت. انصاف آدم را عاقبت به خیر می‌کند. یک میلیون و 500 هزار لیتر خون پای یک آیه قرآن ریخته شده است و آن آیه این است و گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند بلکه آنها زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌گیرند. هنر مردان خدا شهادت است. آنها هنرشان را نشان دادند. فروغ راهی جز کافه‌ها نداشت و با نادر نادرپور می‌نشست اما امروز شرایط متفاوت است. قبرهای شهدا هنوز برای شما شاعران زنده است اما برای نسل‌های بعدی نیست. مادرهای شهدا هنوز بین شما هستند چه کسی می‌خواهد به جز شما بگوید که بین ما و خمینی چه گذشت. این مادران شهید که هنوز زنده‌اند بزرگترین شعرهای نیمایی روزگارند. بالاترین قصیده‌ها هستند. این‌ها شعرند. با آنها سخن بگویید تا ببینید چقدر مضمون در دل شما رشد می‌کند. آیا می‌توان دید که مادر شهیدی کباب شود و شما دنبال بازیگوشی‌های دخترانه خودتان باشید.
***تبلیغ وهابیت توسط مفتی اعظم آل سعود حتی در بستر بیماری !
مفتی اعظم سعود "آل شیخ" در بستر بیماری کار خود را از سر گرفت.
آل شیخ که چند روز پیش از بیمارستان مرخص شده و در منزل از وی پرستاری می شود، ضبط یکی از برنامه هایش به عنوان "نور علی درب" (نوری در مسیر) که به وسیله رادیو قرآن عربستان پخش می شود را از سر گرفت.
کاربران اینترنتی تصویری از وی منتشر کرده اند که بر تخت پزشکی مخصوص در منزل دراز کشیده و مجری برنامه مذکور سوالات بینندگان را از آل شیخ می پرسد و او در همان حال پاسخ می دهد.
عده ای از فعالان اینترنتی طرفدار وی، این اقدام را نشانه توجه ویژه و حرص آل شیخ در نشر تعالیم دین اسلام دانسته اند و آن را ستوده اند!.
*** فایل صوتی جلسه عراقچی با طلاب معصومیه چگونه لو رفت؟
عباس عراقچی، معاون وزیرامورخارجه و سرپرست تیم مذاکره‌کننده ایرانی با 1+5 به انتشار اظهارات خود در جمع طلاب مدرسه معصومیه قم واکنش نشان داد و در همین خصوص متنی از سوی وزارت امور خارجه به خبرگزاری‌های کشور ارسال شد که ضمن محرمانه خواندن این جلسه در آن به نقل از عباس عراقچی اظهارات وی در مدرسه معصومیه را تکذیب کرده بود.
در همین خصوص مهدی افراز مسؤول برگزار‌کننده نشست طلاب مدرسه معصومیه با سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه با اشاره با فایل منتشر شده این جلسه که عراقچی در آن صراحتا اظهارنظر رئیس‌جمهور درباره این مطلب که آمریکا حقوق هسته‌ای ما را به رسمیت شناخته، اشتباه دانسته و دیروز اصل صحبت‌های خود را تکذیب کرده است، اظهار داشت: قرار بر این بود این جلسه رسانه‌ای نشود اما متاسفانه بنا بر آنچه دفتر وزارت امور خارجه در قم به ما گفت، یک نهاد دولتی تعداد زیادی بنر با عناوین و امضاهای مختلف مانند ورزشکاران و طلاب و امثالهم به صورت نمایشی و با عکس بزرگ آقای عراقچی در جاهای مختلف شهر حتی ورودی مدرسه معصومیه نصب کرده بود که محتوای آن خیر مقدم به آقای عراقچی بود.
وی افزود: این اقدام این نهاد دولتی باعث شد تا تعداد زیادی از افرادی که در حوزه مسائل هسته‌ای و سیاست خارجی پیگیر و اهل مطالعه بودند نیز به جلسه بیایند به‌طوری که نزدیک به 95 نفر در جلسه حاضر شدند در حالی که ما تنها 70 دعوتنامه ارسال کرده بودیم.
مسؤول سیاسی بسیج مدرسه معصومیه قم در ادامه اظهار داشت: اگر به برخی سوالات مطرح شده در جلسه دقت کنید یکی از مسائلی که پرسش‌کنندگان به آن اشاره داشتند، امنیتی‌شدن فضای این نشست بود و نصب بنرهای خوشامدگویی که با عناوین مختلف اما از طرف یک نهاد دولتی صورت گرفته بود باعث شد افراد متفرقه نیز در این جلسه حاضر شوند.
افراز با اشاره به انتشار فایل صوتی جلسه در شرایطی که قرار بود فیلم و صدای جلسه منتشر نشود گفت: اولین بار دفتر وزارت امور خارجه قم بود که اصل خبر نشست آقای عراقچی با طلاب قم را رسانه‌ای کرد.
وی افزود: نحوه انعکاس این خبر که در یک خبرگزاری رسمی دولتی منتشر شد به نحوی بود که آقای عراقچی در سفر به قم چند دیدار داشته و در پاسخ به سوالات منتقدان توافق ژنو نیز همه را توجیه کرده است و نه تنها اصل انتشار خبر برخلاف وعده اولیه یعنی عدم‌انتشار بود بلکه محتوای خبر نیز برخلاف واقع منتشر شده بود.
افراز خاطرنشان کرد: با این اوصاف ما اعلام کردیم که ما بر وعده اولیه یعنی عدم‌انتشار خبر جلسه پایبند هستیم و باتوجه به مباحث مطرح شده صلاح نیست محتوای آن منتشر شود.
مسؤول سیاسی بسیج مدرسه معصومیه با اشاره مجدد به بی‌تدبیری صورت گرفته در تبلیغات یک نهاد دولتی برای حضور آقای عراقچی در قم، تصریح کرد: افرادی در جلسه حاضر شده بودند که البته به نظر می‌رسید از نهادهای خود دولت بودند و بر همین اساس من به آقای عراقچی گفتم باتوجه به بر هم خوردن ترکیب حاضران جلسه خود شما هر مطلبی را که فکر می‌کنید به صلاح نیست مطرح نکنید و بهترین مراعات و تدبیر را خودتان انجام دهید تا هر بخشی از مباحث که به صلاح نیست در فضای رسانه‌ای مطرح نشود.
وی افزود: آقای عراقچی به بنده گفت نه! جلسه ضبط نشود که در جواب گفتم به هر حال الان افراد مختلفی در جلسه حضور پیدا کرده‌اند و ممکن است کسی تخلفی کند و فایل منتشر شود، خودتان هر بحثی که صلاح می‌دانید مطرح نشود را مطرح نکنید.
این طلبه بسیجی مدرسه معصومیه با تاکید بر این مطلب که صوت جلسه توسط بسیج مدرسه معصومیه منتشر نشده است گفت: ما اگر می‌خواستیم صوت جلسه را منتشر کنیم بهترین زمان همان موقعی بود که دفتر وزارت امور خارجه در قم خلف وعده کرد و خبر جلسه را در اختیار خبرگزاری‌ها گذاشت اما ما همان موقع هم بر عهد اولیه خود ماندیم و هیچ فایلی منتشر نکردیم.
مسؤول برگزار‌کننده نشست عراقچی با طلاب معصومیه درباره اخبار منتشره پیرامون محتوای جلسه مذکور گفت: در آن جلسه مباحث دیگری هم غیر از فایل کوتاهی که منتشر شده مطرح شد و ظاهرا آقای عراقچی گفته‌اند صحبت‌های وی تقطیع شده و انتشار این فایل بر خلاف امنیت ملی بوده است.
***کارت هدیه 300 هزار تومانی وزیر نیرو به همه کارمندان
طبق دستور وزیر نیرو به همه کارمندان این وزارت‌خانه کارت هدیه 300 هزار تومانی اهدا می‌شود.
یکی از سنت های زیبایی که طی سالهای اخیر در کشورمان رواج پیدا کرده است، گرامیداشت روز زن در سالروز میلاد حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است که باعث شده این روز در خاطر همه خانواده ها باقی بماند و ضمن گرامیداشت بانوی بزرگ دو عالم، تلاشها و ایثار مادران و زنان ایرانی نیز با تقدیر همسران و فرزندان همراه شود.
البته مسئولان دولتی و غیردولتی نیز در این روز تلاش می کنند با اعطای هدایا، در گرامیداشت این روز سهیم باشند و تقدیم کارت هدیه، یکی از متداول ترین راههایی است که در دستگاههای اجرایی و سایر ادارات و شرکتها مورد استفاده قرار می گیرد.
اما این بار حمید چیت چیان وزیر نیرو بخشنامه ای را صادر کرده است که گرامیداشت روز زن در این وزارتخانه را با بار مالی قابل توجهی همراه کرده است.
بر اساس این بخشنامه مقرر شده به منظور تقدیر از بانوان شاغل بدون در نظر گرفتن نوع قرارداد و بانوان بازنشسته سال 92، کارت هدیه ای به مبلغ 350 هزار تومان و برای بزرگداشت همسران و مادران شاغلین مرد (متاهل و مجرد) کارت هدیه ای به ارزش 300 هزار تومان به آنها تقدیم شود.
با توجه به اینکه این مصوبه به تمام شرکتهای مادر تخصصی، مراکز آموزشی و پژوهشی و حوزه ستادی این وزارتخانه ابلاغ شده است به نظر می رسد تمام کارمندان وزارت نیرو از این هدیه بهره مند شوند. بر اساس آمار وب سایت آمار کار که خود را منتسب به وزارت تعاون و کار معرفی کرده است، طبق بررسی های سال 1387، تعداد کارمندان وزارت نیرو بیش از 30 هزار نفر است که با احتساب هر نفر 300 هزار تومان (بدون در نظر گرفتن موضوعاتی چون افزایش کارمندان طی 6 سال گذشته و رقم پرداختی بیشتر به کارمندان زن) این رقم بالغ بر 9 میلیارد تومان می شود.

 

***پاداش 2 میلیارد ریالی برای مدیران بانک گردشگری

اعضای هیأت مدیره بانک گردشگری در آخرین جلسه مجمع عمومی خود، مبلغ 200 میلیون تومان به خودشان پاداش دادند.
در صورتجلسه مجمع عمومی شرکت بانک گردشگری که در تاریخ 19 فروردین ماه برگزار شد، آمده است: مقرر گردید دو میلیارد ریال به عنوان پاداش به اعضای هیات مدیره پرداخت شود!
همچنین در این صورتجلسه که به امضای محمدصادق طاهری به عنوان رئیس هیات مدیره و همچنین آقایان مهدی جهانگیری و علی زیرک نژاد به عنوان ناظر نیز رسیده، مقرر گردیده ماهانه ده میلیون ریال به اعضای هیأت مدیره به عنوان حق حضور در جلسه پرداخت شود!
مهدی جهانگیری که از نفرات اصلی گرداننده بانک گردشگری است، برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است که در گذشته ارتباطات بسیار وسیعی با سرحلقه جریان انحرافی نیز داشته، به گونه ای که زمانی به عنوان معاون مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نقش ایفا می کرد.
جهانگیری پس از استعفا از معاونت سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی، شرکت خصوصی سمگا را تأسیس کرد و با حمایت ویژه دولت، همکاری مالی حداقل 10 بانک، موسسه مالی و شرکت سرمایه گذاری را جلب کرده است. این شرکت ابتدا قرار بود با عنوان «صندوق سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری» فعالیت کند، اما بعدا به نام «شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری - سمگا» تغییر نام داد.

گفتنی است؛ پیش از این انتقادات بسیاری از نحوه عملکرد بانک گردشگری و شرکت سرمایه گذاری وابسته به آن (سمگا) در رسانه ها منتشر شده بود.
***توزیع زعفران غیر بهداشتی در بازارهای آبادان
نوعی زعفران حاوی افزودنی‌های شیمیایی غیرمجاز اخیراً در سطح بازارهای شهرستان آبادان در حال توزیع است.
اخیراً نوعی زعفران که حاوی افزودنی های شیمیائی غیرمجاز است در سطح بازارهای شهرستان آبادان در حال توزیع و عرضه به مردم در بسته ها و قوطی های پلاستیکی و به صورت پودر و اسپری است.
گفته می شود این نوع زعفران که حاوی مواد غیرمجاز شیمیائی است از کشور عربستان سعودی با نام «صفارالزعفران» وارد خاک ایران شده و مضراتی بر روی کبد و دستگاه گوارشی انسان دارد.
محصول «صفارالزعفران» با علائم تجاری saffaron yellowبا بسته‏ بندی زیبا و مناسب ، بر اساس اظهارات کارشناسان غذا و دارو به علت افزودنی‏ های شیمیایی (رنگ غیرمجاز) دارای عوارض جانبی برای انسان بوده و غیرقابل مصرف است.
سازمان غذا و دارو از زائران خانه خدا خواست از خرید این محصول به صورت جدی خودداری کنند.
***تعیین تکلیف مجری صدای آمریکا برای دستگاه دیپلماسی ایران
مجری شبکه صدای آمریکا نوشت: به نظرم روزنامه‌ها و شخصیت‌های محافظه کار و وزارت خارجه و مجلس باید از ماجرای ابوطالبی به خاطر دخالتش در گروگان‌گیری بگذرند و سریع یک نفر دیگر را معرفی کنند.
آرش سیگارچی از مجریان شبکه صدای آمریکا (VOA) در آخرین پست صفحه فیس‌بوک خود با اشاره به مطلب روزنامه جوان درباره معرفی نماینده ایران در سازمان ملل با عنوان «دولت پای عزت پاسپورت ابوطالبی بایستد»، نوشت: به نظرم این روزنامه‌های و شخصیت‌های محافظه کار و وزارت خارجه و مجلس باید زبون به دهن بگیرن و از ماجرای ابوطالبی به خاطر دخالتش در گروگان گیری بگذرند و سریع یک نفر دیگه رو معرفی کنند برای سمت نمایندگی در سازمان ملل. دو ماه پنج سرباز توسط یک گروه تروریستی گروگان گرفته شده بودند، اشک و آه و ناله‌ای بود که سرازیر بود و انگار بحران ملی بود.

وی در جایی دیگر با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) همزمان با 13 آبان سال 1358، گفت: تصورش رو بکنید برای آمریکایی‌ها که 444 روز 53 دیپلماتشون در ایران اون هم وسط پایتخت گروگان گرفته شده بودند. هیچ کدوم این آدم‌ها در ماجرای کودتای 28 مرداد 53 هم نقش نداشتند. هیچ کدومشون هم شاه رو به آمریکا راه ندادند. مسائل سیاسی رو هم بزاریم کنار، از نظر انسانی کاری به غایت زشت، زننده و غیرانسانی بود. حالا عذرخواهی نمی‌کنید، دیگه دیگش رو هم نزنید. هر چقدر کسی این ماجرا رو به یاد نیاره بهتره. به هرحال این موضوع برای آمریکایی‌ها خیلی مهمه، چون هنوز در ایران با پررویی تمام هم ازش دفاع می‌کنند.
مجری صدای آمریکا با وجود این اظهارات احمقانه پا را فراتر گذاشته و برای دستگاه دیپلماسی ایران اسلامی‌تعیین تکلیف می‌کند و می‌گوید:
هرچقدر روی این موضوع بیشتر کار شود و اصرار بیشتر شود، این به ضرر دولت ایران، به ضرر آبروی ایران و به ضرر همه ماست که ایرانی هستیم و می‌خواهیم از احمقانه‌ترین کارهای یک نسل قبل از خودمون فاصله بگیریم. برای همین پیشنهاد می‌کنم وزارت خارجه سریع تر یک نفر رو معرفی و نهایتش یک اعتراض رسمی‌و ماجرا رو تموم کنه. اگر ابوطالبی به فرض خیلی ضعیف هم بیاید آمریکا، چپ و راست شکایت ازش می‌شه، و صبح تا شب باید بره دادگاه و توی تلویزیون نشونش بدن و این ماجرای گروگان گیری همین جوری قل می‌زنه می‌آد بالا و همه رابطه ایران و غرب رو تحت تاثیر می‌زاره.
جالب است که سیگارچی خود را ایرانی می‌داند درحالی که وی جز وطن فروشی و خیانت به ایران و ایرانی کار دیگری بلد نیست و کل درآمد و زندگیش از ایران فروشی و خیانت به این مرز و بوم وی تامین می‌شود.
***مریم رجوی در پارلمان اروپا چه گفت؟
همزمان با تصویب قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر اعضای پارلمان اروپا در کنار گروهک تروریستی منافقین، با تکرار ادعاهای گذشته اعلام کردند مریم رجوی را به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران می‌دانند.
در جدیدترین اقدام پارلمان اروپا بعد از تصویب قطعنامه ضد ایرانی، هفت روز پیش در 9 آوریل، کنفرانسی در بروکسل با محوریت ایران و با حضور منافقین و به ریاست "استروان استیونسون" (Struan Stevenson) برگزار شد.
بسیاری از اعضای ارشد پارلمان اروپا از گروههای سیاسی مختلف، ازجمله "آلخو ویدال کوادراس" معاون پارلمان و "میشل آلیو ماری" وزیر سابق خارجه و دفاع فرانسه در این جلسه سخنرانی کردند. جلسه در بروکسل همزمان با دور دیگری از گفتگوهای اتمی بین ایران و کشورهای 1+5 در وین برگزار شد.
استیونسون گفت: "من می خواهم به [روحانیون] بگویم: ما که توسط رأی مردممان به این جا فرستاده شده‌ایم خودمان تصمیم می‌گیریم که چه بگوییم و به چه کسی گوش کنیم و به چه کسی اهمیت ندهیم و به‌همین خاطر است که ما خانم مریم رجوی (سرکرده منافقین)، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران را دعوت کرده‌ایم تا به ما در مورد یک ایران متفاوت بگوید: یک ایران دموکراتیک و آزاد!
این سخنان در حالی بیان می شود که طبق اسناد رسمی، دست این گروهک تروریستی به خون هزاران نفر از هموطنان ما آلوده است.
مریم رجوی سرکرده منافقین نیز در قسمتی از ادعاهای خود می گوید: کشورهای غربی باید روی تعطیلی سایت‌های اتمی و توقف غنی‌سازی اورانیوم اصرار کنند ... هر گونه امتیاز دادن و یا مماشات غرب به [روحانیون] اجازه خواهد داد که به بمب اتمی دست پیدا کنند".
"مریم قجر عضدانلو" همچنین در قسمت دیگری از ادعاهای خود درباره رئیس جمهوری اسلامی ایران و "حمید ابوطالبی" نماینده معرفی‌شده از سوی دولت به عنوان نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل می‌گوید: انتصاب یک تروریست به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، خوی واقعی روحانی را نشان می‌دهد!

 

***سکوت دولت در مورد هزینه استخر و سونای ساختمان ریاست جمهوری
در حالی که چندی پیش خبرهایی در خصوص هزینه 7 میلیارد تومانی تغییرات و بازسازی‌های اساسی در ساختمان سفید نهاد ریاست جمهوری منتشر شده بود، تا کنون هیچ یک از مسئولین دولتی پاسخی در این رابطه ارائه نکرده اند.
به نظر می رسد، سکوت دولت تدبیر و امید در این رابطه به دلیل عادی بودن این هزینه برای دولت است.
درحالی که دولت تبلیغات گسترده ای برای انصراف مردم از یارانه ها انجام می دهد و 7 روز هم از ثبت نام جدید یارانه ها می گذرد، ولی هنوز هزینه های کلانی در سطح دولت می شود.
به عنوان مثال گفته می شود که در ایام نوروز هزینه های پیامک تبریک روحانی به مردم در حدود 950 میلیون تومان بود.
همچنین هزینه تأسیسات رفاهی مانند، سونا، استخر، سالن های ورزشی و امکانات لوکس در ساختمان ریاست جمهوری به 7 میلیارد نیز رسیده است.
قطعاً این هزینه ها در راستای اقتصاد مقاومتی نبوده و دولت برای تأثیرگذاری بیشتر کلامش در ازای انصراف مردم از یارانه ها باید خود نیز در ظاهر ساده گرایی را رعایت کرده و از ریخت و پاش ها جلوگیری کند.
***طرح‌ آمریکا برای عقیم‌سازی مردان و زنان کشورهای در حال توسعه
صدای روسیه در گزارشی ویژه از طرح‌های آینده آمریکا جهت تسلط بر جمعیت کره زمین خبر داد.
رادیو دولتی صدای روسیه روز یکشنبه 13 آوریل 2014 (24 فروردین) در مقاله‌ای با عنوان "روی تاریک آمریکا: عقیم‌سازی با هدف کاهش جمعیت کره زمین" به قلم "میلنا زمیلجانیچ" (Milena Zmiljanitsch) خبر از طرح‌های یک‌جانبه‌گرایانه ایالات متحده آمریکا داد که به واسطه آن قصد دارد تمرکز جمعیتی کشورهای جهان را با توجه به مصالح ملی خود تنظیم کند.
***پاسخ 10 سال قبل خاتمی به برهم زنندگان سخنرانی جلیلی
در پایان برنامه جشن هسته‌ای، برهم‌زنندگان سخنرانی سعید جلیلی مجبور به ترک سالن شدند و آنچه در ذهن همه باقی ماند، رفتار مشابه‌شان با احمدی‌نژاد در سال 85 و خاتمی در سال 83 بود.
امیرحسین ثابتی از فعالان رسانه ای در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: روز گذشته سعید جلیلی به دانشگاه امیرکبیر رفت تا در جشن هسته ای دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کند.
اقلیت افراطی که همیشه کارشان عربده کشی و تلاش برای برهم زدن سخنان جریان مخالفشان است، خیلی تلاش کردند تا حرف جلیلی شنیده نشود یا سخنرانی وی نیمه کاره رها شود، اما مواضع منطقی و محکم جلیلی همراه با حضور پر رنگ دیگر دانشجویان، نه تنها باعث شد جلیلی بیش از یک ساعت همه حرفهایش را بزند، بلکه در پایان برنامه «لمپن ها» با آبرو ریزی کامل مجبور به ترک سالن شدند و آنچه در ذهن همه باقی مانده بود، رفتار مشابهشان با احمدی نژاد در سال 85 و خاتمی در سال 83 بود.
همان روزی که خاتمی در برابر عربده کشی های هواداران دیروزش در دفتر تحکیم وحدت گفت: «فقط دیکتاتورها هستند که غیر خودشان را قبول ندارند و نمی گذارند مخالفانشان حرف بزنند ... در همه چیز انحراف ایجاد کرده اید، حالا هم نمی گذارید 4 نفر حرف بزنند و حرف بشنوند؟ آدم هایی که تحمل دیگران را ندارند خدا نکند به قدرت برسند. چند نفرید که هو می کنید؟ آدم باشید! کاری نکنید بگویم از سالن بیرونتان کنند ...»

*** وضعیت اینترنت وزارت نفت پس از حمله سایبری

شنیده شده پس ازگذشت دو سال ازحمله سایبری به شبکه های اینترنتی وزارت نفت که به نابودی اطلاعات هزاران رایانه موجود در آن انجامید، دسترسی بیش از 220هزار نفر ازکارکنان صنعت نفت در نقاط مختلف کشور به شبکه اینترنت همچنان قطع و تنها از طریق اتاق های کافی نت محدود ایجاد شده، امکان استفاده اندک از اینترنت وجود دارد.
گفته می شود این شرایط به همراه محدودیت های غیرقابل قبولی نظیر ممنوعیت ورود لپ تاپ و تجهیزات وایمکس به ادارات، در عمل به قطع شدن ارتباط کارکنان به ویژه ده ها هزار کارمند نخبه و ممتاز دارای مدارک علمی معتبر با وبگاه های علمی و فنی و خبری و حتی پست های الکترونیک سازمانی که در دنیای امروز یک ضرورت است، انجامیده و هیچ طرحی نیز برای تغییر شرایط کنونی پیش بینی نشده است.
*** 14 میلیارد دلار از بودجه وزارت نفت بابت مالیات برارزش افزوده
گفته می شود به دنبال اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در سه سال اخیر و افزایش آن به شش درصد کل مبلغ قراردادهای تجاری، پیمانکاران اجرای طرح های صنعت نفت به ویژه در پارس جنوبی با رایزنی های پشت پرده و لابی گسترده، شرکت ملی نفت ایران را ملزم به پرداخت این مبلغ به پیمانکاران به دلیل عدم پیش بینی آن در قراردادهای منعقد شده در سال 1390 و قبل از آن نموده اند.
بدین ترتیب 6 درصد ازکل بودجه توسعه ای وزارت نفت که در سال جاری حدود 14 میلیارد دلار می باشد، صرف پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی کشور می‌شود.
*** تکمیل تجهیزات سکوی نیمه کاره فاز 17 و 18 در امارات
انتقال دو سکوی نیمه کاره فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به یکی از یاردهای کشور امارات جهت تکمیل تجهیزات مورد نیاز و انتقال آنها به میدان پارس جنوبی به تصویب شرکت ملی نفت ایران رسید.
بر این اساس به دلیل ناتوانی شرکت صدرا در تکمیل این سکوهای اقماری که با بودجه ای 550 میلیون دلاری به این شرکت واگذار شده بودند، ادامه مراحل ساخت در خارج از کشور انجام خواهد شد. شایان ذکر است به دنبال مشخص شدن افت شدید فشار گاز در این بلوک مرزی در سال 1389 مقرر شد تا دو سکوی دیگر با 22 حلقه چاه به این طرح علاوه بر 22 چاه و دو سکوی اصلی اضافه شود که اجرای آن به شرکت صدرا واگذار شد. در گذشته جکت ها و سکوهای فازهای 2 و 3 نیز در ابوظبی ساخته شده اند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    17 19
    با تشكر از وزير محترم نيرو كه به فكر كاركنان زحمتكش اين وزارت خانه مي باشند كاش همه كار فرمايان و مديران بجاي اينكه پاداشها را خودشان بردارند كمي هم به فكر كاركنانشان باشند تا در اين روز مادر و روز زن همه نزد خانواده هايشان سر افراز باشند و قادر به تشكر از زحمات مادر و همسرشان باشند
  • رضا IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    17 48
    اخبار بسيار جالبي بود!!! زنده باد احمدي نژاد ايراني قهرمان
  • حسام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    4 2
    در خصوص پاداش هيآت مديره بانک گردشگري , ا) مجمع عمومي عادي ساليانه با حضور سهامداران يا نمايندگان قانوني ايشان برگزار و هيات مديره جهت پاسخگويي حاضرند. در شرايطي که قانون تجارت مشخص مي کند رئيس هيات مديره رئيس مجمع عمومي عادي ساليانه نيز مي تواند باشد. مصوبات مجمع با راي گيري انجام مي گرددو موضوع پاداش را هم به راي گيري مي گذارند و برطبق قانون تجارت بايد راي بياورد تا تصويب شود. ضمنا" طبق عرف کل مبلغ پاداش براي تمام اعضا هيات مديره در صورتجلسه مجمع ذکر مي گردد. حال تعداد اعضاء هيات مديره چند نفر است (بين 3 تا 7 نفر) و به نسبت چه مبلغي به هر نفر پرداخت مي گردد که کمتر از 200 ميليون تومان است. ضمنا" هيات مديره در طي سال مديريت و پاسخگويي قانوني، مالي ؛ حسابداري ؛ حسابرسي و اخلاقي بانک مزبور را برعهده دارد و نسبت به حجم ريالي که مديريت مي کنند , اين مبلغ پاداش اهميتي ندارد.
  • ناشناس IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    22 2
    تاما ايرانيان اندر خم يک کوجه قدم ميزنيم دنيا ميدود هرچند فعلا 100سال عقب هستم وخله زنک بازي اين سرزمين رانابود ميکند پس سخن داريوش کبير درست است ايران را درغ وخشکسالي نابود ميکند
  • دروغ IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    11 8
    ببين آقاي روحاني هنوز نيامده چکار کرديد که آقايي که اين همه بلا رو سرملت و مملکت اورد دارد عرض اندام مي کند در صورتي که خيانتي که اين بشر به اين کشور کرد چنگيز هم نکرد ولي عملکرد مبارک شما کاري کرده که چنگيز خان مغول هم مدعي خدمت است.
  • مهدي IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    1 1
    در مورد اينترنت شرکت هاي نفتي خبرتان اشتباه است. حداقل در جزيره خارگ و در شرکت فلات قاره علاوه بر اينکه افراد حتي در فضاي کار ميتوانند با لپ تاپ، تبلت و گوشي شخصي خودشان به اينترنت وصل شوند. اين امکان در فضاي استراحت ايشان نيز فراهم است. علاوه بر اين کافي نت نيز در جاهاي مختلف وجود دارد. علاوه بر اينها امکان اتصال به پورتال نيز وجود دارد که در آن اطلاعات بسيار مفيد و به روزي وجود دارد که نسخه کامل روزنامه هاي روز نيز وجود دارد
  • امير IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 3
    ببينم اکانات رفاهيه خونه هاي خودمونو اول بيايم مثال بزنيم بعد ببينيم از رياست جمهوريا قبلي چقدر بوده الانش چقدر اضافه شده ب نظر شماها بره تو ي خونه ي کاگلي زندگي کنه اونم توي نا کجا اباد خوبه باز اينجا ي شرطي مياد توش اگ بره ناکجا اباد قول ميدين که نگين داره ابرو کشورو ميبره يا اگه ي شب بجا نون و ماست تو خونه ي کاه گلي پلو بخوره نگين بيا نگا کن داره پلو ميخوره اصلا يچيزي ي رهبر هيشه بايد در بهترين حالت باشه ميگين نه از هم جايي ک کار ميکنين نگاه کنين رييس مسئول يا هر چيزه ديگه ايو من ديگه حرفي ندارم
  • حامدمحمدي IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 1
    انصاف " مروت" و مردانگي از صفات ايرانيان مسلمان بوده است بنابر اين بايد اعتراف كنيم دكتر محمود احمدي نز‍اد تنها رييس جمهور ايران بود كه استاد رسمي دانشگاه بود و در ضمن خدمات ارزشمندي از قبيل تقويت روحيه خود باوري و استقلال طلبي و ترويج آزادي بيان و ...... از خود بجاي گذاشت
  • حامد IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    درود بر وارث امير كبير ايران حاج محمود