قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: پوست طولانی ترین اندام بدن است که حفظ شادابی و سلامتی آن تا حد بالایی ضامن زیبایی خواهد بود. امروزه انواع محصولات برای درمان ناراحتی های پوستی در داروخانه ها به فروش می رسد که ممکن است عوارضی داشته باشد. اما استفاده از محصولات طبیعی می تواند راه حلی مؤثر به حساب آید.

آکنه و خشکی پوست را با این روش های طبیعی درمان کنید.

 خاک رس؛ درمان مؤثر آکنه
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛
بهبود زخم،‌ مسکن و پاک کنندگی از جمله فواید خاک رس است که علاوه بر اینها می تواند به طور مستقیم باکتری عامل دانه های آکنه را از بین برده و از تکثیر آنها پیشگیری کند. برای خشک شدن دانه های آکنه توصیه می شود تا خمیری از مخلوط خاک رس و ترجیحا گلاب آماده شود. سپس کافی است تا این ترکیب را روی دانه ها گذاشت تا زمانی که خمیر خشک شود. می توان مقدار کمی روغن گیاهی هویج را که حاوی ویتامین A که برای سلامت پوست و مخاط ها لازم است را نیز به آن اضافه کرد. به علاوه، این ویتامین جریان خون را تسریع می کند که برای رهایی از این لکه ها بسیار مفید است.
خاک رس عملکرد قوی دارد که ممکن است برای افراد تحت درمان دارویی و خانم های باردار مضر باشد. بهتر است ابتدا با پزشک در این زمینه مشورت شود.
روغن گل مغربی؛ مفید برای خشکی پوست
یکی از راه حل های مؤثر برای مقابله با خشکی پوست، روغن گل مغربی است. این گیاه حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع چند تایی است که جز اسیدهای چرب امگا 6 است که خواص ضد التهابی دارد. این چربی ها بازسازی سلولی و حالت کشسانی پوست را تسهیل می کند. روغن گل مغربی راه حل طبیعی رطوبت رسانی به پوست است.
پوست خشک فاقد رطوبت کافی است و نسبت به محیط ، آب و دیگر عوامل مانند آلودگی هوا آسیب پذیرتر است. در نتیجه، قرمزی و ترک های پوستی نیز ممکن است ظاهر شود. پوست برای نرم تر شدن و قرمزی کمتر به چربی نیاز دارد. باید در تمام طول زندگی از این نوع پوست محافظت کرد زیرا پوست سد دفاعی در برابر حملات بیرونی محسوب می شود. علاوه بر روغن گل مغربی، روغن گل گاو زبان نیز حاوی این اسیدهای چرب است.
منبع:‌www.Passportsante.fr

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدصادق نوروزي IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    0 0
    با سلام و تشكر از خبر خوبتان،من پژوهشگر در خصوص خاكهاي درماني هستم كه محصول اينجانب نيز دقيقا" عملكرد خاكي است كه در خبرتان آورده ايددر ضمن ساير درمانهاي حاد نيز امكان پذير است.با تشكر