پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر:این هفته سبد خبری که برای صبح شنبه شما اماده کردیم مملو از خبرهای خواندنی است. خبرهایی از تماس مشکوک یک زن با وزیر اطلاعات،۴ محیط بان پای چوبه دار، تحلیل زیباکلام از وضعیت محبوبیت روحانی و احمدی نژاد، پیشنهاد بی شرمانه امارات به ایران،شرط جدید ترکیه برای گذرنامه‌های ایرانی، صدور گواهی پایان تحصیل برای آقازاده‌ای با ۷ ترم مشروطی، درخواست دولت برای جلوگیری از پخش برنامه ثریا،تمرین مختلط کاراته کاران و دفاع رئیس فدراسیون وسیف‌اللهی جایگزین ابوطالبی

از سانسور سخنان رحیم پور به دستور روحانی و نظر خاتمی درباره توبه موسوی وکروبی تابرباد رفتن 6میلیارد با خنده ظریف و جزییات مذاکره محرمانه دولت احمدی نژادبا امریکا

 

***سناریوسازی جدید اسرائیل در مورد ایران
پایگاه صهیونیستی «دبکا» در راستای اظهارات شنبه شب وزیر اطلاعات این رژیم، صحبت‌های رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را «فریبکارانه» خواند و مدعی شد که ایران بخشی از اورانیوم با غنای پایین خود را به سایت پارچین منتقل کرده است و اجازه بازرسی نمی‌دهد.
پایگاه صهیونیستی «دبکا» روز یکشنبه در ادامه سناریوسازی اسرائیل در مورد برنامه هسته‌ای ایران، تهران را به تلاش برای غنی‌سازی در سایت نظامی «پارچین» متهم کرد.
این پایگاه در راستای اظهارات دیروز مقامات اسرائیل، صحبت‌های اخیر «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مورد حل مسئله نیروگاه آب سنگین اراک و خنثی‌سازی نیمی از ذخایر اورانیوم 20درصد را «فریبکارانه» خوانده است.
این پایگاه در گزارش امروز خود ادعا کرده است که ایران 1300 کیلوگرم از اورانیوم با غنای پایین خود را به «پارچین» منتقل کرده و با نصب 1630 سانتریفیوژ در آن محل، قصد دارد به غنی‌سازی بیشتر این اورانیوم بپردازد. ادعای دبکا در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 2 بار از سایت نظامی پارچین دیدار کرده و به عدم ارتباط آن با برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرده‌اند.
علاوه بر این، دبکا زمانی این فضاسازی را آغاز کرده است، که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه، یعنی فقط سه روز پیش، با انتشار گزارشی رسما خنثی‌سازی نیمی از ذخایر اورانیوم 20درصد ایران را تائید کرد. دیروز نیز «یوال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم‌صهیونیستی هم حل مسئله اراک را کم اهمیت خواند و مدعی شد که ایران تلاش می‌کند تا توجه جامعه جهانی از مسئله غنی‌سازی را منحرف کند. این در حالی است که رژیم‌صهیونیستی پیش از این مدعی بود نیروگاه آب سنگین اراک «کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به بمب اتم» است. با این حال، و پس از آنکه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، از قابل‌حل بودن مسئله نیروگاه اراک سخن گفت، اشتاینیتز در مصاحبه با کانال 2 تلویزیون اسرائیل، حل این موضوع را توطئه‌ای از جانب ایران خوانده است.
***سؤ مدیریت­ ها باعث شد مردم از یارانه سود نبرند
اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اوضاع اقتصادی کشور در سال­های اخیر، کارمندان را قشر مظلوم جامعه خواند و گفت: کارگران و کارمندان در فراز و فرود قیمت­ها، بیشتر از اقشار دیگر آسیب­ پذیر هستند.
وی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه­ ها و سوابق مطالعاتی آن در دولت­های پس از انقلاب، گفت: اگر مرحله اول این طرح درست اجرا و سهم تولید پرداخته می ­شد، شاهد رونق اقتصادی و رضایت مردم بودیم.
هاشمی رفسنجانی، صرفه ­جویی در مصرف سوخت را از اهداف اوّلیه طرح هدفمندی یارانه ­ها خواند و افزود: تاکنون مردم و دولت به خاطر سؤ مدیریت­های گذشته، از این طرح سودی نبرده ­اند و امیدواریم اجرای آن در شرایط فعلی به گونه ­ای باشد که منافع کشور فراهم شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقایسه قیمت حامل­های انرژی در ایران و کشورهای همسایه گفت: اجرای بد و ناقص قوانین، آتشی را به خرمن منافع مملکت می­ اندازد که دودش به چشم مردم می ­رود.
وی در مقایسه شرایط دولت فعلی با دولت پس از جنگ، گفت: موانع خارجی و مانع تراشی­ ها و هیاهوهای داخلی، حرکت دولت برای رسیدگی به امور جاری کشور را کند می ­کند، امّا امیدواری مردم و دولت بهترین سرمایه برای تأثیرگذاری تدبیر در برنامه­ هاست.
***4 محیط بان پای چوبه دار
مشاور رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه از ابتدای تشکیل سازمان محیط زیست 112 محیط بان در حین مأموریت و درگیری با متخلفان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: در حال حاضر چهار تن از محیط‌بانان پای چوبه دار در انتظار اجرای حکم هستند.
اسماعیل کهرم با بیان اینکه هم‌اکنون چهار تن از محیط بانان کشور پای چوبه دار در انتظار اجرای حکم هستند، اظهار داشت: دو محیط‌بان در یاسوج و دو محیط بان دیگر در بهبهان و کرمان در حبس به سر می‌برند و حکم اعدام آنها تأیید شده است.
مشاور رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه یکی از محیط‌بانان یاسوجی 5 سال و پنج ماه است که در زندان به سر می‌برد، افزود: سایر محیط‌‌بانان نیز حدود 2تا 3 را در حبس گرفتار شده‌اند.
کهرم با بیان اینکه محیط‌بانان مزبور در حال حاضر در انتظار استیذان هستند، بیان داشت: سازمان محیط زیست در گذشته موفق شده است که محیط‌‌بانان محکوم به اعدام در اردبیل، شیراز و یزد را از پای چوبه دار پایین بیاورد.
*** سخنان رحیم پور را سانسور کنید و جوابش را بدهید
در جلسه هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، رحیم پور ازغدی به نقد وضعیت فرهنگی دولت یازدهم پرداخت که رییس جمهور اجازه انتشار این سخنان را نداد.
در این جلسه حسن رحیم پور ازغدی با ارایه مستنداتی از وضعیت فرهنگی دولت یازدهم، مواضع دولت مردان و انتصابات صورت گرفته مطالبی را بیان داشت که واکنش رییس جمهور را برانگیخت البته حسن روحانی، اجازه انتشار سخنان طرفین را نداد.
حسن روحانی که البته بر خلاف دو جلسه گذشته، این بار، با آرامش پاسخ می داد در نهایت خواستار آن شد سه تن از اعضای هیات دولت در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، پاسخ های لازم درخصوص این مباحث مطرح شده توسط رحیم پور ازغدی را ارایه نمایند.
همچنین رییس جمهور با اشاره به بخش هایی از سخنان رحیم پور، خواستار ارایه مسندات از سوی وی شد.
***موسوی و کروبی بیشتر از این به کشور لطمه نزنند
سایت اپوزسیون جرس در مطلبی با تیتر “ آیا مخاطبان اصلی، نامه شما را دریافت می کنند؟ ” نوشت:‌ در پی انتشار نامه‌ای با امضای آیة الله حائری شیرازی خطاب به آقایان موسوی و کروبی، محمد رضا خاتمی با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به حائری شیرازی، ضمن استقبال و تشکر، از او پرسید” آیا مخاطبان اصلی شما هم آن را دریافت میکنند؟ و در صورت دریافت آیا امکان جواب دادن و نشر پاسخ آنها وجود خواهد داشت؟ ”
در بخشی از نامه محمد رضا خاتمی، دبیر کل سابق و عضو شورای مرکزی و دفتر سیاسی جبهه مشارکت می نویسد:‌
“جناب آیة الله آقای حائرى شیرازی، انتخابات سال ٩٢ نشان داد که عقلای قوم از هر جناح و نحله ای به خوبی از ماجرای سال ٨٨ درس عبرت گرفته اند. نشان دادند که اشتباهات خود را شناسایی کرده و آن را تکرار نخواهند کرد. بنابر این من مدعی هستم هر دو طرف در عمل گفته اند ” ببخشید ما هم اشتباه داشتیم”. ملت هم نشان دادند که از گذشته عبور کرد ه اند و هر چند پیام رای مردم بسیار روشن بود اما سبب نشد تا شیرینی پیروزی مردم با نفرت و انتقام به تلخی گراید و در حقیقت فصلی جدید در بلوغ سیاسی کشور رقم خورده است. جناب آیة الله با این وصف گمان نمی کنم آنچه از توبه و طلب عفو و پذیرش اشتباه گفته باشد جایگاهی داشته باشد، اما ظاهرا باز هم عده ای جز به این راضی نشوند که آقایان موسوی و کروبى باید قبول کنند اشتباه کرده اند. جنابعالی با بهره گرفتن از تمثیل ابلیس و عیسی و خداوند چنین خواسته اید که این بزرگواران بگویند ” ببخشید”. اما لازم است معروض دارم که بعضی از دوستان هم معتقدند در صورتی که خطر بزرگی کشور را تهدید می کند حتی اگر این آقایان معتقد باشند هیچ اشتباهی هم نکرده باشند گذشتن از حق خود بر جایگاه آنها خواهد افزود. و مگر امام همام علی ابن ابی طالب(ع) چنین نکرد. والعاقبة للتقوی”
چنان که از نوشته محمدرضا خاتمی بر می آید، وی به استفاده از مسیری خاکی و بیراهه به این امر اذعان داشته است که اصلاح طلبها قبول کرده اند که در ماجرای سال 88 اشتباه کرده اند. موسوی و کروبی هم مانند دیگر اصلاح طلبها بیایند بگویند که ببخشید تا بیشتر از این به کشور لطمه نزنند. همانطور که همه اصلاح طلبها گفته اند که ببخشید ما هم اشتباه کرده ایم.
محمد رضا خاتمی در نامه خود به آیت الله حائری شیرازی به وضوح اعلام کرده است که اگر آقایان موسوی و کروبی فکر می کنند خطر بزرگی کشور را تهدید می کند پس بیایند مانند اما علی (ع) عمل کنند و برای حفظ جمهوری اسلامی از خواسته های نفسانی خود بگذرند و به فکر انقلاب باشند.
***از دست دادن سرمایه 6 میلیاردی با خنده ظریف
حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در مراسم جشن یکساله دکتر سلام گفت: نقد در کشور ما از آنجایی شروع می‌شود که اگر کسی در رابطه با مسئله‌ای مانند حجاب نقد کرد می‌گوییم امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، ولی اگر قرار شد به دولتمردان تذکری داده شود، می‌گویند نقد کرده‌اند. ما باید کاری کنیم که ماهیت نقد غربی به ماهیت امر به معروف و نهی از منکر تبدیل شود.
وی در ادامه با اشاره به موضوع بانکداری در کشور خاطرنشان کرد: ما به بانکداریمان در کشور پسوند اسلامی داده‌ایم در حالی که بانکداری اسلامی یعنی ربای اسلامی است و وقتی می‌خواهیم تذکری در این مورد بدهیم، می‌گویند نظام بانکی را نقد می‌کند.
عباسی تأکید کرد: ما نقد می‌کنیم برای اینکه بحران به وجود نیاید و اگر گاهی دولتی یا مسئولی را نقد می‌کنیم به خاطر این است که آنها با بحران مواجه نشوند، ولی متأسفانه وقتی ما این کار را می‌کنیم می‌گویند که تخریب دولت یا آن مسئول را می‌کنیم.
وی اضافه کرد: در رابطه با سازوکار یارانه‌ها در همان ابتدا تذکراتی دادند ولی کسی گوش نکرد و حالا بعد از چهار سال خود آنها در مصاحبه‌ای که داشته‌اند از مردم معذرت‌خواهی کردند ولی آیا حالا می‌شود این جریان را اصلاح کرد؟ ما آن زمان به خاطر اینکه بحران به وجود نیاید تذکر دادیم که متأسفانه کسی گوش نداد.
مسئول اندیشکده یقین با اشاره به 4 میلیاردی که آمریکا قرار بود آزاد کند، گفت: آنها نه تنها این کار را نکردند بلکه 6 میلیارد تومان از سرمایه بنیاد علوی را مصادره کرده‌اند که این نتیجه لبخندزدن است.
***تحلیل زیباکلام از وضعیت محبوبیت روحانی و احمدی نژاد
صادق زیباکلام نوشت:بیش از 90 درصد جمعیت کشور خود را مستحق دریافت یارانه اعلام کرده‌اند. آیا به راستی اینچنین است و 90 درصد جمعیت ایران گرفتن 45500 تومان در ماه برایشان ضروری است؟
از آنجا که هیچ مکانیزم علمی و سازوکار اصولی نه از جانب دولت و نه از جانب مجلس برای تشخیص یارانه‌بگیرها وجود نداشت، دولت فقط از مردم به صورت عام خواهش و تمنا کرد که آنها که تمکن مالی مناسبی دارند ثبت‌نام نکنند. اما استدعا، خواهش و تمنای دولت ظاهرا حاصلی به بار نیاورد و همانطور که پیش‌تر گفتیم بیش از 90 درصد مردم مجددا ثبت‌نام کرده‌اند.
اصولگرایان که منتظر فرصت بودند بلافاصله از نمد توجه نکردن مردم به استدعا و تقاضای دولت روحانی یک کلاه شیک و آبرومند دوختند و با مسرت نوشتند و گفتند که دولت روحانی محبوبیتش را از دست داده. به زعم اصولگرایان، اگر مردم این دولت را قبول می‌داشتند و برایش تره خرد می‌کردند، محض گل روی دولت تدبیر و امید هم که شده بود دست کم بخشی از آن 19 میلیونی که به او رای دادند ثبت‌نام نمی‌کردند.
حرف اصولگرایان اتفاقا درست است. اگر دولت از محبوبیت بالایی برخوردار می‌بود و اگر کسر قابل توجهی از مردم برای آن وزن و اعتباری قائل می‌شدند، در آن صورت میلیون‌ها نفر که واقعا هم نیازی به این 45500 تومان ندارند، نباید ثبت‌نام می‌کردند. اما اصولگرایان متوجه نیستند که با طرح این استدلال دارند شاخه‌یی را می‌برند که فقط روحانی و دولتش به روی آن ننشسته‌اند بلکه قدری بالاتر، خود اصولگرایان هم اتفاقا همان‌جا نشسته‌اند. به عبارت دیگر، گر حکم شود که مست گیرند، خیلی‌های دیگر هم اتفاقا مشکل پیدا می‌کنند.
آیا اصولگرایان مطمئن هستند که اگر در زمان دولت طیبه آنها می‌بود و آقای احمدی‌نژاد از مردم خواسته بودند که ثبت‌نام نکنند آیا غیر از این می‌شد که در زمان آقای روحانی اتفاق افتاد؟ اتفاقا و با توجه به اینکه حامیان آقای احمدی‌نژاد بیشتر اقشار و لایه‌های کم‌درآمدتر جامعه هستند، آمار ثبت‌نام نکرده‌ها حتی در دولت آقای احمدی‌نژاد از این هم کمتر می‌شد. اصولگرایان فراموش کرده‌اند که بسیاری از نمایندگان و چهره‌های شاخص اصولگرایان از مردم خواستند که ثبت نام نکنند.
***پیام توهین آمیز دو حزب آمریکایی به مردم ایران
"تد کروز" سناتور افراطی آمریکا، در یادداشتی که نشانه هایی از افراطش در آن نهفته است، ضمن اهانت به مردم ایران، از امضای قانون ضد ایرانی توسط اوباما ابراز رضایت کرد و آن را پیام هر دو حزب به ایران خواند. وی در یادداشت خود ایران را کشوری خودسر خوانده است.
به نوشته سایت رادیو فردا(radiofarda) تد کروز، سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس آمریکا، در یادداشتی در سایت سیاسی "پولتیکو" در مورد اعطا نشدن روادید به حمید ابوطالبی، نماینده معرفی شده ایران به سازمان ملل، که مقر اصلی آن در نیویورک است، نوشته است: این پیام صریح دو حزب ایالات متحده به ایران است.
با امضای مصوبه "اس 2195" کنگره ایالات متحده آمریکا توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آن کشور می‌تواند مانع صدور روادید برای آن دسته از سفرای سازمان ملل متحد شود که "تروریست‌هایی شناخته شده" هستند.
ایالات متحده، حمید ابوطالبی، نماینده معرفی شده ایران به سازمان ملل متحد را به نقش داشتن در گروگانگیری کارکنان سفارت خود در تهران پس از انقلاب 1357 متهم کرده است.
به نوشته تد کروز در سایت پولیتیکو، «تصویب نهایی مصوبه فوق حاوی این پیام صریح از جانب هر دو حزب مطرح ایالات متحده برای ایران است که آمریکا کارزار توهین و خصومت‌ورزی جمهوری اسلامی را تحمل نخواهد کرد.»
ایران بر معرفی حمید ابوطالبی تاکید دارد و در عین حال از صادر نشدن روادید برای او به کمیته "روابط با کشور میزبان" ملل متحد که به این مسائل رسیدگی می‌کند شکایت کرده است.
***پیشنهاد بی شرمانه امارات به ایران
9 پایگاه مصری "شعب مصر" امروز به نقل از آنچه منابع رسانه ای در ایران خواند، مدعی شد که وزیر امور خارجه ایران تمایل دولت امارات متحده عربی برای حل و فصل اختلاف دو کشور بر سر جزایر سه گانه ایرانی را -که اماراتی ها به صورت دائم ادعای مالکیت بر آن ها را تکرار می کنند- به اطلاع رهبران ایران در قم و تهران رسانده است.
به نوشته این منبع مصری، در دیدار اخیر محمدجواد ظریف با همتای اماراتی اش در ابوظبی، "عبدالله بن زاید" وزیر خارجه این امیرنشین، با وعده ای میلیاردی پیشنهاد خرید جزایر سه گانه را مطرح کرده است چراکه اماراتی ها طی دهه های گذشته شده از این بابت خجالت و سرافکندگی زیادی متحمل شده اند و بسیار مشتاقند که پرونده جزایر سه گانه را با دستیابی به یک توافق قطعی و علنی خاتمه بدهند.
این پایگاه مصری با استناد به منابع ناشناسی که مدعی است نخواسته اند نامشان فاش شود، اضافه کرده است که سران رده بالای ایران در جریان این پیشنهاد امارات قرار گرفته اند و موافقت اولیه خود را نیز با آن اعلام کرده اند!
رسانه یادشده بر ادعای فوق اینچنین افزوده است که: «تهران به طور ضمنی پذیرفته دو جزیره کوچکتر -یعنی تنب بزرگ و تنب کوچک- را به امارات بفروشد و ابوموسی را تحت حاکمیت خود نگاه دارد.»[!]
ناگفته پیداست که اخباری از این دست معمولا توسط رسانه های وابسته و در راستای مطامع سیاسی خاصی ساخته و پرداخته می شوند و به هیچ وجه قابل اعتنا نیستند. تجربه نشان داده است که وقتی جمهوری اسلامی ایران از باج دادن به زیاده خواهان خودداری می کند، موج اینگونه تبلیغات دروغین با سناریوهای تکراری و مضحک به راه می افتد.

***توصیه هسته ای شاهزاده سعودی برای مقابله با ایران
پایگاه خبری "الوطن العربی" گزارش داد: "ترکی الفیصل" شاهزاده سعودی و رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان، دولت های عضو شورای همکاری خلیج فارس را به فراگیری دانش هسته ای برای مقابله با هرگونه تهدید ایران، فراخواند.
این شاهزاده سعودی که برادر "سعود الفیصل"، وزیر خارجه عربستان نیز هست و سابقه درخشانی در اتخاذ مواضع ضدایرانی دارد، این اظهارات را در کنفرانس امنیتی در منامه پایتخت بحرین بیان کرد و افزود: «دولت های خلیج [فارس] باید خود را برای همه نتایج احتمالی مذاکرات هسته ای جاری ایران با قدرت های جهانی آماده کنند.»
شاهزاده ترکی الفیصل خطاب به حاضران در کنفرانس گفت: «ما با ایران دشمنی نداریم و برای این کشور و ملت آن به عنوان همسایه و کشوری مسلمان بدی و ضرری را نمی خواهیم.»
اما وی ادامه داد که «ضرورت ایجاب می کند از امنیت خود پاسداری کنیم و برای همین باید به فکر ایجاد توازن قدرت با ایران از جمله فراخوانی دانش هسته ای و آماده شدن برای هرگونه احتمال در پرونده هسته ای این کشور باشیم.»
وی که در مواضع گذشته خود نیز بارها از افزایش قدرت علمی و دفاعی ایران ابراز وحشت کرده و جزء پیشنهاد دهندگان ایجاد رابطه با اسرائیل برای مقابله با ایران هسته ای است، مدعی شد که «هر گونه ایجاد خلل در این توازن قدرت، به رهبران ایران این فرصت را می دهد تا از هرگونه نقطه ضعف برای آسیب رساندن به کشورهای عرب خلیج فارس استفاده کنند.»
این مقام سابق سعودی در ادامه مدعی شد که کشورهای عرب خلیج فارس از برنامه هسته ای ایران با وجود مذاکرات نگرانند.
او همچنین ادعای همیشگی دخالت ایران در مسائل داخلی کشورهای عضو شورای همکاری را تکرار کرد.

***طرحی که باعث رسوایی شد
اداره پلیس نیویورک تصمیم گرفت با یک اقدام توئیتری دست دوستی به سوی شهروندان خود دراز کند اما این ابتکار نتیجه کاملا عکس داشت.
اداره پلیس نیویورک از شهروندان خواسته بود تا با پلیس عکس گرفته و آنها را توئیت کنند، عکسی که نشان از همبستگی آنها با پلیس شهر باشد. اما هشتگ #myNYPD به سرعت به محلی برای انتقاد از پلیس نیویورک تبدیل شد.
عکس هایی که نیویورکی ها توئیت کرده بودند، تصاویر برخوردهای خشن پلیس با شهروندان را نشان می دهد. مانند عکسی که می خواهد معترضان را متفرق کند یا عکسی که یک جوان را به نحو خشنی دستگیر کرده اند.
طرحی که می خواست آبروی پلیس نیویورک را بخرد، حالا مایه آبروریزی شده است.
***هافینگتون پست: سرنگونی هواپیمای مالزیایی توسط آمریکا
در پی ناپدید شدن هواپیمای مسافربری بوئینک 370 مالزیایی، تاکنون نظریه های مختلف وعجیب وغریبی در باره گم شدن این هواپیما داده شده است. از جمله این نظریه ها احتمال ربوده شدن هواپیما و هدایت آن به افغانستان تا نظریه احتمال ربودن آن بوسیله موجودات فضایی است.
در راستای این نظریه ها روزنامه "هافینگتون پست"، روز چهارشنبه، نوشت احتمال دارد، ارتش آمریکا این هواپیما را هدف قرار داده و سرنگون کرده باشد، و اکنون برای سرپوش گذاشتن بر این حادثه تلاش می کند.
این روزنامه به نقل از جان چاکمن، صاحب نظریه جدید که در شرکت های بزرگ نفتی مشغول به کار بوده، نوشت: احتمال دارد این هواپیما توسط ایالات متحده آمریکا به اشتباه یا عمدا، هدف گرفته شده باشد.
چاکمن در مقاله خود گفته است که آثار باقی مانده هواپیما را می توان در عمق چهار مایلی زیر سطح دریا پیدا کرد. در سطحی که به عقیده او بسیار خطرناک است و رسیدن جستجو گران به آن نقطه بسیار بعید به نظر می آید به همین دلیل واشنگتن اطمینان کامل دارد که شواهد فیزیکی همچنان مخفی خواهد ماند".
وی در مقاله اش می افزاید:" دلیل قاطعی برای نظریه ام ندارم اما با توجه به اینکه آمریکا پیشتر به اشتباه هواپیماهای غیر نظامی را هدف قرار داده بود بنابراین دور از ذهن نیست که اینبار نیز بوئینگ مسافربری مالزی را هدف قرار داده باشد.
وی افزود: "من هیچ نظری در باره اینکه چه کسی دستگاه های ارتباطی هواپیما را از کار انداخته و هواپیما را به سطح بسیار پایین آورده ندارم. آیا خلبان یا رباینده ای آن را از کار انداخته نمی دانم، اما خوب میدانم که این حادثه نمی تواند دور از چشم شبکه های تجسسی ارتش آمریکا اتفاق افتاده باشد".
***همسر اسد، مانع نامزدی شوهرش می شود؟!
رسانه‌های غربی و مخالفان نامزدی رئیس جمهور سوریه در انتخابات آتی این کشور، هر روز با بهانه و دستاویزی جدید تلاش می کنند با فضاسازی رسانه‌ای، روند انتخابات را به نوعی مختل و خدشه‌دار کنند. به نوشته العالم، در حالی که با اعلام نامزدی دو تن از فعالان سیاسی سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، روند انتخابات از روز چهارشنبه وارد مرحله جدیدی شده است، مخالفان نامزدی بشار اسد که پیروزی قاطع وی را پیش بینی می کنند، با بهانه های کودکانه سعی در خدشه دار کردن روند این انتخابات و انحراف افکار عمومی از ایجاد تحولات زیربنایی در ساختار دموکراسی در این کشور دارند.
در همین راستا، برخی از رسانه ها و شبکه های تلویزیونی به تازگی موضوع تاریخ گذشته ای را برای این کار انتخاب کرده اند که مطرح کردن آن، بیش از هر چیز، ناآگاهی آنان از قانون انتخابات سوریه - یا تظاهر آنها به ناآگاهی- را آشکار می کند. در این فضاسازی رسانه ای جدید، ادعا شده که تابعیت "فرعی" اسماء اسد همسر رئیس جمهور سوریه، مانع از نامزدی بشار اسد برای انتخابات خواهد بود؛ زیرا کسی که همسرش تابعیت غیر سوری داشته باشد، نمی تواند رئیس جمهور شود.
نحوه پرداختن به این خبر، به گونه ای است که نمی توان مشخص کرد که آیا به راستی شبکه های مطرح کننده این موضوع و میهمانان آنها تا این اندازه از قانون و حقیقت بی خبرند، یا این که خودشان هم می دانند این یک "شوخی رسانه ای" است که البته می تواند برای مدت کوتاهی هم که شده، ذهن افراد ناآگاه را به خود مشغول کند.
در واقع آنچه در قانون اساسی سوریه آمده این است که نامزد ریاست جمهوری نباید همسر غیر سوری (خارجی) داشته باشد، و بر همگان روشن است که اسماء همسر بشار اسد، از پدر و مادری سوری در خاک انگلستان متولد شده و از لحظه تولد دارای تابعیت سوری (اصلی) بوده و بنا بر قانون برخی کشورها که تابعیت "خاک" را به همه نوزادان متولد شده در آن کشور اعطا می کنند، اسماء اسد هم تابعیت فرعی انگلیسی دارد و داشتن تابعیت کشور دیگر به عنوان تابعیت فرعی، مشکلی در این زمینه ایجاد نمی کند.
گفتنی است، پدر اسماء الاخرس، "فواز الاخرس" پزشک سوری متخصص قلب و مقیم انگلستان بود و مادرش سحر العطری هم در زمان ولادت اسماء در سفارت سوریه در لندن کار می کرد. اسماء در 11 اوت 1975 در لندن متولد شده است.
***خواننده آلمانی در سوریه به هلاکت رسید
مرکز موسوم به "دیده‌بان حقوق بشر سوریه" اعلام کرد، یک خواننده آلمانی که به گروه های مسلح در سوریه پیوسته بود، در این کشور به هلاکت رسید. به نوشته العالم، این مرکز وابسته به مخالفان سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، تأکید کرد: "دسو داگ" که نام واقعی او "دنیس مامادو گاسپرت" است، پس از پیوستن به عناصر مسلح در سوریه نام خود را به "ابوطلحه آلمانی" تغییر داد.
بر اساس این گزارش، این تروریست آلمانی در عملیات انتحاری یکی دیگر از گروه‌های تروریستی در شمال سوریه، به هلاکت رسید. "ابوطلحه آلمانی" از اعضای گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) در سوریه بود. این عملیات انتحاری توسط عناصر "جبهه النصره" صورت گرفت.
شمار قابل توجهی از اتباع کشورهای اروپایی مانند فرانسه، بلژیک و انگلیس در کنار گروه های تروریستی در سوریه درحال جنگ هستند. اخیرا بسیاری از نهادهای اطلاعاتی در غرب در خصوص خطر بازگشت این تروریستها از سوریه هشدار داده‌اند. مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه خاطرنشان کرد، چند تن از عناصر جبهه النصره دو روز قبل در روستای "غریبه" در حسکه خودشان را منفجر کردند که در نتیجه آن 16 تن از عناصر داعش از پای در آمدند.
***جنگنده های روسی «میگ 35» در مسیر مصر
شبکه العربیه خبر داد به دنبال اعلام پنتاگون مبنی بر اینکه 10 فروند بالگرد آپاچی در اختیار مصر قرار خواهد گرفت، روسیه نیز به زودی چندین فروند جنگنده "میگ 35" را در اختیار نیروی هوایی مصر قرار خواهد داد.
این منابع افزودند: مصر به سوی خرید 20 فروند هواپیمای میگ 35 گام بر می دارد و این اقدام در راستای تقویت نیروی هوایی این کشور صورت می گیرد.

 

مصر اخیرا از برقراری رابطه میان قاهره - مسکو و همکاری نظامی میان دو کشور خرسند است.
در همین حال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرده است برای کمک به مصر در راستای مقابله با ناامنی در صحرای سیناء، 10 فروند بالگرد آپاچی در اختیار قاهره قرار خواهد داد.
***چه کسی به حسن روحانی گزارش غلط داد؟
سیدعابدین نورالدینی در یادداشتی نوشت:
در اینکه توافق ژنو به هیچ عنوان حق غنی‌سازی ایران را به‌رسمیت نمی‌شناسد، شکی نیست. حتی در متنی که وزارت امور خارجه کشورمان از این توافقنامه منتشر کرده؛ نه‌تنها هیچ نشانه‌ای از رسمیت یافتن حق غنی‌سازی ایران نیست که اراده طرف مقابل برای سلب این حق قانونی از ایران نیز مشاهده می‌شود. روایت رایج در ایران نیز همین است. تقریبا همه اعم از منتقدان مفاد توافق ژنو و حامیان اصل توافق (و نه مفاد) در اینکه توافق ژنو هیچ حقی را برای غنی‌سازی در خاک ایران به‌رسمیت نشناخته، اشتراک نظر دارند.
لذا اعتراف آقای عراقچی در مدرسه معصومیه قم یک اظهارنظر خارق‌العاده یا یک کشف بزرگ نبود. آقای عراقچی همانی را گفت که بود. فایل اظهارنظر آقای عراقچی در دسترس است.
حاضران هم طی نامه‌ای سرگشاده شهادت داده‌اند آقای عراقچی صراحتا گفته‌ است رئیس‌جمهور در نامه به رهبر انقلاب درباره موضوع به‌رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی اشتباه کرده است. بنابراین موضوع اساسا مشخص است و چیزی برای انکار وجود ندارد. بنابراین اکنون زمان آن است که به موضوع مهم مطرح درباره این ماجرا پرداخته شود و آن «نامه» است.
نامه‌ای که «رئیس‌جمهور» به صورت «علنی» درباره «حقوق هسته‌ای» به «رهبر انقلاب» نوشته‌اند. نامه‌ای علنی در عالی‌ترین سطح حکومت که درباره یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح کشور نگاشته شد. این نامه در واقع گزارش کار علنی رئیس‌جمهور به رهبر انقلاب از توافق ژنو بود. این نامه رسمی‌ترین و مهم‌ترین روایت دولتی از توافق ژنو بود؛ یک سند رسمی با امضای رئیس‌جمهور. بدون تردید رئیس‌جمهور به آنچه در این نامه نوشت، کاملا معتقد بوده است.
قطعا یکی از دلایل اقدام آقای روحانی به نامه‌نگاری علنی به رهبر انقلاب اطمینان وی از مفاد این نامه بوده است. اکنون اما هم آقای عراقچی صراحتا گفته‌‌ است و هم بررسی متن توافق ژنو نشان می‌دهد استنباط رئیس‌جمهور از موضوع حق غنی‌سازی در توافق ژنو اشتباه بوده است.
***تماس مشکوک یک زن با وزیر اطلاعات!
‫رضا رشیدپور، از مجریان خبرساز که جزو همراهان رئیس جمهور در سفر وی به زاهدان است در صفحه شخصی خود خاطره ای جالب از وزیر اطلاعات نقل کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست:
حجت الاسلام علوی – وزیر اطلاعات – همیشه به تلفن همراهش پاسخ میدهد چه شماره آشنا و چه ناشناس . امروز خاطره بامزه ای را برایم تعریف کردند که در این بخش سفرنامه عرض می کنم. گفتند سر نماز بودم که تلفنم زنگ زد. بعد از نماز با همان شماره تماس گرفتم. خانم محترمی تلفن را برداشت و گفت که احتمالا خواهرش تماس گرفته و سپس احتمالا اشتباه گرفته است. پس از چند دقیقه پیامک فرستاد که شما کی هستین و من جواب دادم که وزیر اطلاعات!
بلافاصله تماس گرفتم تا خدای ناخواسته نترسیده باشند ولی دیگر برای همیشه تلفنشان را خاموش کرده بودند.
***روحانی صدای ابطحی را هم در آورد
محمد علی ابطحی در صفحه فیس بوک خود نسبت به مجموع اظهارات رئیس جمهور واکنش جالبی نشان داد.
محمد علی ابطحی، رئیس دفتر ریاست جمهوری در زمان محمد خاتمی در صفحه فیس بوک خود نسبت به مجموعه اظهارات حسن روحانی واکنش نشان داد.

 

ابطحی نوشت: «اینکه آقای روحانی تو سخنرانی هاشان میگویند، بگذارید زنان در جامعه حضور داشته باشند و یا اینکه میگویند نگذارید وضع اقتصادی مردم بد شود و یا موارد مشابهی که دقیقا به ما از صفحه تلویزیون نگاه می کنند و میگویند، نگذارید، بگذارید، نکنید، بکنید، منظورشان کیست آیآ؟ یعنی ملت باید کاری بکنن؟ اگر مقصر ما شنونده های سخنان ایشان هستیم، خوب بیایید تصمیم بگیریم بگذاریم و بکنیم و نگذاریم و نکنیم.
… زورتون به آن هایی که نمیگذارند و نمی کنند نمی رسد چرا ملت را شریک میکنید؟ والا به مولا».
***حلقه لس آنجلسی ها دور خواننده مشهور داخلی
محمد علیزاده خواننده ای است که در حال و هوای بعد از انقلاب رشد کرده است. او برای اینکه مسیر رشد را آسان تر طی کرده باشد از بیشترین امکانات در جمهوری اسلامی بهره برده است.
امکاناتی مانند مجوز اجرای برنامه، مجوز انتشار آلبوم، خواندن در تیتراژ سریال های تلویزیونی، دعوت به برنامه های زنده تلویزیونی به او این امکان را داده است تا برای خود شهرتی به هم بزند.
اما او اکنون در عکسی دیده می شود که خوانندگان لس آنجلسی و افراد غیرهمسو با فرهنگ ایرانی گرداگرد او را گرفته اند، اقدامی که علاوه بر غیرقانونی بودن، به چهره و محبوبیت او در میان طرفدارانش هم لطمه می زند.
پیشتر نیز برای برخی هنرمندان مانند گلزار و تهمینه میلانی چنین رخدادهایی روی داده بود. به نظر می رسد یکی از برنامه های طرح ریزان غربی برای مشروعیت بخشیدن به چهره های ضدفرهنگی آن سوی آب؛ انداختن عکس های یادگاری و قرارهای کاری با هنرمندان داخلی باشد.
علیزاده و دیگر هنرمندان باید بیشتر از این ها مراقب رفتارهایشان باشند، تا در زمینی که برای دشمن است بازی نکنند.
علیزاده همچنین سه سال پیاپی مقام اول قرائت قرآن را در سطح اول کشور بدست آورد و مقام ها و عنوان های بسیاری در ضمینه ی قرائت قرآن و اذان در سطح کشور بدست آورده است.
***نسل بلال حبشی؛ زندگی در نهایت فقر و محرومیت
زاغه نشینان اکنون بخش بزرگی از جامعه یمن را تشکیل می‌دهند که در اطراف استان های مختلف یمن زندگی می‌کنند؛ آداب و رسوم قبیله‌ای و عقاید قدیمی موجب شده است که جامعه به دلیل پوست سیاهشان به آنان به دیده تحقیر بنگرد و آنان را طرد کند.
این افراد که به حاشیه رانده شده‌اند، زیر خطر فقر زندگی می‌کنند و به ندرت از آموزش بهره مند می‌شوند؛ آنان از یک خانه واقعی و یا شبکه فاضلاب برخوردار نیستند؛ آب آلوده می‌نوشند و کارهایی که به آنها در جامعه سپرده می‌شود از نظافت فراتر نمی‌رود.
اما حوثی‌های انصاراللهٰ این بخش از جامعه یمن را "نوادگان بلال" نامیده‌اند و در تلاش هستند آنان را با جامعه ادغام کنند؛ تا پس از آنکه سالها در دوران رژیم دیکتاتوری به حاشیه رانده شده و از بی توجهی رنج برده‌اند، بتوانند حقوق خود را مطالبه و در فرایند سیاسی مشارکت کنند.
"قاسم الحوثی" هماهنگ کننده شورای اجرایی استان صعده گفت: طی دوره‌های مختلف این بخش از جامعه به شدت به حاشیه رانده شده بود.

گفتنی است مهاجرت از روستاها و مناطق حومه به شهرها و افزایش شکاف بین ثروتمندان و فقرا یکی از مهمترین دلایل بروز پدیده زاغه نشینی است. زاغه نشینان یمنی که سیاه پوست هستند به شدت در جامعه به حاشیه رانده شده‌اند و به کارهایی مانند نظافت و یا واکس زدن کفشها که دیگران از انجام آن خودداری می‌کنند، مشغول هستند.
***نظر مبلغ سعودی درباره چند همسری جنجال آفرید
سلمان العوده با انتشار اظهاراتش در یک فیلم کوتاه به مقاله خود در سال 2011 تحت عنوان "یک زن کافیست " اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) چند همسر داشت و خداوند نیز در کتاب خود چند همسری را به شرط رعایت عدالت جایز شمرده است .
سلمان العوده خطاب به مردی که با زنی دیگر ارتباط دارد می گوید : چرا به زنی که سال های سال با تو زندگی می کند ، وفادار نیستی و زنت پس از گذشت زمانی کم یا زیاد متوجه می شود که با زنی دیگر ارتباط داشتی.
العوده با انتقاد از جوانان بی بضاعتی که بیش از یک زن اختیار می کنند، اظهار داشت: درست است که روزی دهنده خدا است ولی آیا باران طلا و نقره از آسمان بر سرت خواهد بارید؟ چرا زنی را که دوستت دارد، و به علت ازدواج مجدد تو دچار شوک عصبی شده است، سرزنش می کنی؟ چند همسری جایز است ولی ازدواج مجدد در شرایط امروز که با شرایط گذشته بسیار فرق کرده است ، چندان درست نیست .
العوده قبلاً نیز در پاسخ به سؤالی درباره چندهمسری گفته بود: چندهمسری مستلزم برخورداری مرد از تمکّن مالی ، حُسن خلق و توانایی برای پرورش و تربیت کودکان است .
این اظهارات سلمان العوده با واکنشهای متفاوتی از سوی کاربران در شبکه های اجتماعی همراه شد.
فردی به نام mjhh40 اظهار داشت: سلمان خودش 4 زن دارد و به او خوش می‌گذرد؛ ولی به ما می گوید که یکی کافی است. کاربر دیگری به نام " nooor_88" هم با تأیید اظهارات سلمان العوده خاطرنشان کرد: همه ما یکصدا می گوییم که یک زن کافی است.
***واکنش خوشایند مردم کانادا به فداکاری یک مسلمان
وب سایت هافینگتون پست در خبری به نقل از نشریه تورنتو سان، به اقدام فداکارانه یک مرد مسلمان در شهر ونکوور، کانادا و تاثیر متحول کننده ی آن پرداخته است.
طبق این گزارش، "سورجیت سین ویرک" یک راننده اتوبوس در شهر ونکوور است که شانزده سال به این کار اشتغال دارد و همه جور تجربه را از سر گذرانده است. اما آنچه که روز شنبه در خط شماره 341 مشاهده کرد، او را به شکل بی سابقه ای متاثر کرد.
روز شنبه، مردی تنها در اتوبوس او نشسته بود که دو سرپوش پلاستیکی به جای کفش پوشیده بود. مسافر دیگری که در اتوبوس بود، به محض اینکه متوجه پاهای بی کفش این شخص می شود، سریعا کفش ها و جوراب های خود را در می آورد و آنها را به مسافر غریبه می دهد، و سپس با پای برهنه از اتوبوس پیاده می شود.
راننده اتوبوس به آژانس خبری QMI می گوید: "این کار قلب من را گداخت. او فقط کفش ها و جوراب هایش را در آورد و گفت: اینها را بپوش، نگران من نباش؛ من همین نزدیکی زندگی می کنم و می توانم پیاده بروم."
طبق این خبر، پس از تماس این آژانس خبری با نیکوکار مسلمان، او تقاضا کرد که هویتش ناشناخته بماند، چرا که طبق آموزه های اسلامی اعمال خیر باید به طور ناشناس انجام شود. او مایل به انتشار عکسش نیز نبود. او ساکن منطقه بریتش کلمبیا در کانادا و یکی از اعضای مسجدی است که وابسته به انجمن مسلمانان بریتیش کلمبیا است.
راننده اتوبوس می گوید که این کار ایمانش را به وجود خیر در بشر زنده کرده است. به گفته ی او: "مردم در اتوبوس معمولا به همدیگر نگاه هم نمی کنند، آنها حتی نمی خواستند به خاطر ظاهر و پوشش این شخص کنارش بنشینند." سین ویرک می گوید که دریافت کننده ی کفش از این هدیه غافلگیر شده بود و پس از آن گفت: "چه مرد خوبی... واقعا چنین چیزی اتفاق افتاد؟"
***نماز خواندن یک جوان مسیحی در مقابل کاخ ملکه انگلیس
یک جوان 32 ساله مسیحی اهل انگلیس، روز گذشته با حضور در مقابل کاخ باکینگهام (اقامتگاه ملکه بریتانیا در لندن) با پهن کردن سجاده، اقدام به خواندن نماز کرد.
این جوان که گمان برده می شود مشکل روانی دارد همزمان با این اقدام ادعا کرده است ، ملکه انگلیس از نوادگان پیامبر اسلام است و او به همین دلیل در مقابل اقامتگاه او نماز می خواند.
اقدام این جوان با تعجب گارد امنیتی، عابران و توریست هایی که برای بازدید از اقامتگاه ملکه به کاخ باکینگهام می روند، مواجه شد.
***جنجالی شدن فتوای مبلغ سلفی، درباره مردان متجاوز
روزنامه المصری الیوم به نقل از تقادم الخطیب فعال سیاسی مصری نوشت : فتوای یاسر برهامی مغایر با دین و عُرف و آداب و رسوم است، و صادرکننده این فتوا نَه ارتباطی با دین دارد نَه با سیاست.
فاضل سلیمان ازمبلّغان مصری نیز اعلام کرد: اظهارات برهامی و امثال وی حتی ارزش شنیدن ندارد؛ و نباید مردم وقت خود را برای چنین اظهاراتی تلف کنند.
سیف عبدالفتاح استاد علوم سیاسی نیز فتوای برهامی را مغایر با احادیث نبوی دانست و اعلام کرد: پیامبر اسلام (ص) می فرمایند هر فردی در دفاع از سرزمین یا آبرو یا خانواده اش کشته شود، شهید است.
کابران شبکه های اجتماعی در اینترنت نیز به شدت به این فتوا اعتراض کرده اند. یکی از این کابران تأکید کرده است: مصر گرفتار مبلغان احمق و نادانی شده است که اسلام را تحریف می کنند و کاری بجز گمراه کردن مردم ندارند .
فاطمه ناعوت روزنامه نگار مصری نیز خطاب به این مبلغ سلفی گفت: شماها چه مفتیانی هستید! خداوند ما را از شر افکار پلید شما حفظ کند.
یاسر برهامی روز چهارشنبه گذشته گفته بود: اگر مرد یقین کند که در صورت جلوگیری از تجاوز به زنش کشته می شود، برای حفظ جان خود می تواند بی تفاوت باشد.
***جزییات مذاکرات محرمانه ایران با آمریکا در دولت احمدی نژاد
مذاکره با آمریکا در دولت قبلی با اصرار وزیر وقت خارجه-علی اکبر صالحی- انجام شد که چهار شرط برای آن تعیین شد:
- مذاکرات فقط در مورد پرونده هسته ای باشد
- وزیر خارجه خود در مذاکرات شرکت نکند
- مذاکرات دارای نتایج ملموس زودهنگام باشد
- تمام تحریم ها لغو و اموال بلوک شده ایران بازگردانده شود

 

یک منبع آگاه در وزارت خارجه گفت: این مذاکرات در سال 1390 آغاز شد و سه دور مذاکره در مسقط پایتخت عمان انجام شد که یک کمیته شش نفره در مورد محتوای این مذاکرات تصمیم گیری می کردندکه سه نفر از این هفت نفر از مسوولین ارشد دولتی بودند و محمود احمدی نژاد صرفا نظرات مشورتی به این کمیته ارایه می کرد و حق دخالت در آن نداشت و ریاست این مذاکرات برعهده علی اصغر خاجی معاون وقت اروپا و آمریکای وزارت خارجه بود.
اعضای تیم مذاکره کننده آمریکایی عبارت بودند از ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا، پانیت تالوار مشاور امور ایران در کاخ سفید و رابرت آینهورن مشاور خلع سلاح وزیر خارجه آمریکا؛ که دو نفر آخر از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات قزاقستان بودند.
در مذاکرات مسقط در نهایت ایران و آمریکا به یک چارچوب مشخص برای توافق نهایی می رسند که در این مذاکرات، طرف آمریکایی رسما و به صورت مکتوب، حق غنی سازی ایران را می پذیرد.
لازم به ذکر است چندی پیش علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه گفته بود: مقام معظم رهبری در آن زمان فرمودند برخی از مسئولین دولت سابق، بر مذاکره دوجانبه با دولت امریکا درخصوص مسأله هسته ای نظر داشتند.
وی افزود: آن زمان که من در وزارت امور خارجه بودم (حدود دو سال و نیم یا سه سال پیش) موضوع را به خدمت رهبر عرض کردم و گفتم، اجازه دهید، ما با امریکایی ها راجع به موضوع هسته ای وارد مذاکره شویم. حضرت آقا فرمودند به امریکایی ها نمی شود اعتماد کرد و مصداق هایی در این خصوص فرمودند؛ برای نمونه، در موضوع افغانستان در موضوع عراق و اینکه آن ها عهدشکنی و نقض پیمان می کنند و قابل اعتماد نیستند و حسن نیت ندارند.
صالحی اضافه کرد: من خدمت ایشان عرض کردم، اگر اجازه دهید، ما در موضوع هسته ای هم این را تجربه کنیم. ایشان فرمودند: اشکالی ندارد، بروید و این کار را انجام دهید، اما بدانید که این اتمام حجت خواهد بود. ما بهانه را از آن ها خواهیم گرفت و به مردم خودمان اعلام خواهیم کرد که از هر فرصتی برای حل و فصل مسالمت آمیز این موضوع در چهارچوب عزت، حکمت و مصلحت استفاده می کنیم و بهانه را از آن ها خواهیم گرفت که آن ها با افکار عمومی بازی نکنند.
***احتمال تغییر مدیرعامل خبرگزاری مهر
اخبار غیررسمی حکایت از تغییر مدیرعامل خبرگزاری مهر ˈرضا مقدسیˈ و جایگزینی علی عسکری به جای او در این مسئولیت دارد.
علی عسکری رئیس اسبق سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از سوی مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مدیرعامل خبرگزاری مهر انتخاب شد.
خبرگزاری مهر یکی از خبرگزاری های غیررسمی کشور است که در عرصه رسانه و اطلاع رسانی فعال است.
رضا مقدسی فارغ التحصیل رشته ارتباطات درمقطع کارشناسی ارشد و از جمله روزنامه نگاران باسابقه است که عضو هیات مدیره خبرگزاری مهر نیز بوده است.
مدیر مسئول روزنامه خبر، قائم مقام موسسه همشهری، سردبیر و قائم مقام مدیر مسئول روزنامه قدس و فعالیت در رده های مختلف تحریریه و اجرایی در معاونت سیاسی و برون مرزی صدا و سیما، روزنامه جام جم و موسسه مطبوعاتی ایران از جمله مسئولیت های مقدسی بشمار می رود.
مقدسی پیشتر دبیر جشنواره مطبوعات و عضو هیات مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان نیز بوده است.
***بچه حزب اللهی باید پولدار باشد/اگر پول ندارید، عرضه ندارید!
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان از منبری‌های معروف پایتخت هفته گذشته در جریان سلسله سخنرانی‌های خود در دانشگاه امام صادق (ع) با سوالات اعتراضی برخی از دانشجویان این دانشگاه مواجه شد.
برخی دانشجویان از پناهیان درباره اتومبیل گران‌قیمت و دلیل استفاده او از این اتومبیل شیک و گران سوال کردند که وی در جواب گفته بود: بچه حزب‌اللهی باید پولدار باشد. اگر پول ندارید، عرضه ندارید! باید عرضه داشته باشید!
***اقدام تبهکارانه چند درویش برای جذب جوانان به سوی خود
برخی از سران دراویش به دنبال جذب نیروی بیشتر و کشاندن جوانان به مجالس خود دست به اقدامی عجیب زدند.
شنیده شده است برخی از سران دراویش به دنبال جذب نیروی بیشتر و کشاندن جوانان به مجالس خود اقدام به توزیع قرص های روانگردان در این مجالس می کنند.
بر اساس این گزارش، این افراد به خاطر ایجاد حالت سرخوشی و تلقین حالت خلسه به مریدان خود، بدون آگاهی آنها از محتوای قرص، این مواد را به خورد مریدان می دهند تا بتوانند از این طریق تعداد افراد بیشتری را به مجالس خود بکشانند.
در همین راستا بیش از 1600 قرص روانگردان در یکی از مجالس دراویش در یکی از استان های غربی کشور کشف و ضبط شده است.
خاطر نشان می شود تا کنون یکی از قوانین اصلی دروایش عدم استفاده از مواد مخدر بوده است.
***گزارشگر ورزشی اعزامی‌ به‌ برزیل کیست؟
گزارشگر اعزامی‌ صدا و سیما به مسابقات جام جهانی 2014 برزیل مشخص شد.
بدون تردید سقف آرزوهای همه گزارشگران تلویزیون ایران این است که همراه با تیم ملی کشورمان به یک دوره از مسابقات جام جهانی بروند. فعلا اما این همای سعادت هر هشت سال یک بار روی دوش گزارشگران محترم می‌نشیند.
در همین راستا و پس از آنکه 16 سال پیش جواد خیابانی راهی فرانسه شد و 8 سال قبل عادل فردوسی‌پور به آلمان رفت، حالا نوبت به مزدک میرزایی رسیده است تا با حضور در برزیل به آرزوی دیرینه‌اش برسد.
بر این اساس حضور میرزایی در برزیل قطعی شده و سه بازی ما در جام جهانی 2014 را او گزارش خواهد کرد.
نکته جالب اینکه تا به حال هر سه گزارشگر اعزامی ایران به جام جهانی، بازی‌های نهایی منجر به صعود کشورمان در مرحله مقدماتی را هم گزارش کرده‌اند؛ چنانکه خیابانی روی بازی ایران - استرالیا در ملبورن حرف زد، گزارش دیدار با بحرین در ورزشگاه آزادی به عادل رسید و مسابقه با کره جنوبی در اولسان هم به مزدک سپرده شد.
***هشدار درباره شیوع روزافزون ام‌اس
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی انجمن ام اس ایران نسبت به شیوع روز افزون بیماری ام اس در کشور هشدار داد و گفت: روزانه 4 نفر در تهران به این بیماری مبتلا می‌شوند.
حسین کاکاوند، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی انجمن ام اس ایران گفت: شیوع و افزایش عارضه ام اس در سطح جهان و به ویژه کشور ایران که بنابر آمار روزانه به طور متوسط 4 نفر در شهر تهران به این بیماری مبتلا می­‌شوند، توجهات ویژه­‌ای را در سطوح بین المللی به خود جلب کرده است.
وی در ادامه از نهادهای ذیربط نظیر نهاد ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، استانداری، سازمان بهزیستی، شهرداری و دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها خواست تا در برگزاری این هفته مشارکت داشته باشند.
***تمرین مختلط کاراته کاران و دفاع تمام قد رئیس فدراسیون

رئیس فدراسیون کاراته در توجیه تمرین مختلط تیم ملی گفت: به اعتقاد من این خیلی خوب است که در مملکت ما به نوعی جا بیفتد که پسرها و دخترها با هم خواهر و برادر هستند.
سایت ستارگان کاراته طی خبری در نقد عملکرد رئیس فدراسیون کاراته از نقاط ضعف علیرضا سمندر گفته است و در قسمتی از خبر خود به نکته جالبی در اظهارات وی اشاره کرده است.
رئیس فدراسیون کاراته در مورد اینکه آیا اردو و مسابقات ترکیه برای تیم‌های ملی مفید بوده یا نه؟ خاطرنشان کرد: این مسابقات هم برای بانوان کاراته خوب بود هم برای ما. اینکه تمام دخترها و پسرها در زمان تمرین انفرادی در کنار هم تمرین کردند و حتی قرار بود دو به دو تمرین کنند و هر بخش با خودشان تمرین کردند بسیار خوب بود.
حتی در این زمان کشورهای دیگر هم مراعات و هر گروه با خودشان تمرین می‌کردند. به اعتقاد من این خیلی خوب است که در مملکت ما به نوعی جا بیفتد که پسرها و دخترها با هم خواهر و برادر هستند. اگر این امکان فراهم شود خیلی خوب است.
این اظهار نظر های شاذ سمندر در حالی است که تا کنون بانوان ایرانی با پوشش های کامل خود توانسته اند در مسابقات بین المللی شرکت کنند و به مقام های بین المللی دست پیدا کنند.
*** اختلاف مه‌آفرید و بانک ملی بر سر معوقات
غلامعلی ریاحی وکیل‌مدافع مه آفرید امیرخسروی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته درباره اجرای حکم رد مال پرونده فساد بزرگ به ایسنا گفت: بانک ملی تمایل داشت تمام مطالباتش یکجا تهاتر و تسویه شود و ما هم اعلام آمادگی کردیم، اما متاسفانه یک مساله هنوز حل و فصل نشده است؛ یعنی بانک ملی بابت بدهکاری هفت شرکت علاوه بر اصل و سود و وجه التزام جریمه تاخیر مطالبه می‌کند، در حالی که شرکت‌های زیرمجموعه آریا قبل از بازداشت مه‌آفرید اقساط بدهی را پرداخت کرده‌اند، ولی از نیمه دوم سال 90 که مه‌آفرید بازداشت شد و اداره شرکت‌ها و حساب‌های بانکی در اختیار دادستانی تهران قرار گرفت، پرداخت اقساط این بدهی‌ها که ارتباطی به پرونده فساد بانکی ندارد به تعویق افتاد. مه‌آفرید اعلام کرده که «بازداشت بودن» نباید جریمه‌ای برای این محاسبه شود.
*** سیف‌اللهی جایگزین ابوطالبی شود
سردار باقرزاده، رئیس کمیته مفقودین نیروی‌های مسلح در واکنش به برخی انتقادات درخصوص اظهارات اخیرش درباره اعزام نماینده ایران به سازمان ملل، یادداشتی منتشر کرد و طی آن توضیح داد: من در آن مطلب نکته‌ای گفتم که دو بعد عاطفی و حقیقی را در خود جای داده‌بود، یک بعد آن مربوط به شرایط جسمی و روحی مادر شهیدان ابوطالبی بوده که به علت سکته مغزی مادر و شرایط جسمی ایشان احساس کردم رفتن ابوطالبی به سازمان ملل به مصلحت نیست زیرا چند روز قبل بنده در دیداری که با این مادر شهید داشته‌ام این مادر این تقاضا را داشت که شرایطی فراهم شود تا آقای حمید ابوطالبی به آمریکا نرود. اما از سوی دیگر مسئولان وزارت خارجه باید با جدیت پیگیر این مساله باشند و درباره احتمال جایگزینی ابوطالبی بنده این‌گونه پیشنهاد می‌دهم از میان افراد حاضر در تسخیر لانه جاسوسی یکی را انتخاب کنند چه بسا به نظر بنده رضا سیف‌اللهی، لیدر اصلی تسخیرکنندگان لانه جاسوسی بهترین گزینه برای جانشینی احتمالی ابوطالبی خواهد بود.
**** ایران، جاسوس کره‌ جنوبی را آزاد کرد
رسانه‌های کره جنوبی از آزادی یک تبعه این کشور خبر دادند که سال گذشته به جرم جاسوسی در ایران بازداشت و زندانی شده بود. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در خبری به نقل از یک مقام دولتی اعلام کرد یک شهروند این کشور که سال گذشته در ایران به اتهام جاسوسی بازداشت و زندانی شده بود، آزاد شده و بزودی به این کشور بازخواهد گشت. این کره‌ای با نام خانوادگی «کیم» که 43 سال دارد، سپتامبر گذشته از سوی یک دادگاه در ایران به جاسوسی محکوم شد. وی در جریان سفر خود به ایران از تاسیسات دولتی ایران عکسبرداری می‌کرد.
***درخواست دولت از صدا و سیما برای جلوگیری از پخش برنامه ثریا
شنیده شده مسئولان دولتی از صدا و سیما خواسته‌اند تا جلوی پخش برنامه ثریا گرفته شود.
چندی است که برنامه ای تحت عنوان" ثریا" چهارشنبه شب­‌های هرهفته از شبکه یک سیما ساعت 23:15 دقیقه به روی آنتن می رود و باز پخش آن نیز روز های جمعه ساعت 20:10 دقیقه از شبکه آموزش به صورت خلاصه پخش می‌شود.
این برنامه مدت کوتاهی است که شروع به فعالیت کرده، اما در همین مدت کوتاه هم توانسته بینندگان بسیاری را جذب خود کند؛ آنچه سبب وجود ویژگی های فوق در این برنامه شده است، پرداختن به مشکلات حقیقی مردم و مسائلِ به واقع مهم و اولویتدار کشور، پرداختنِ به مشکلات از نگاه مردم، استفاده از تحلیل های علمی و آمار موثق، و بیان راهکارهای مفید و واقعی برای این مشکلات بوده است. همچنین می توان گفت این برنامه به واسطه استفاده از ظرفیت فکری نخبگان کشور، تنها پل ارتباطی مستقیم میان مردم، رسانه و نخبگان کشور است. ابزار و قالبکاربردی در پرداخت به مسائل در این برنامه نیز نوعی نوآوری در عرصه رسانه کشور بوده است.
اما در همین رابطه شنیده شده مسئولان دولتی از صدا و سیما خواسته اند تا جلوی پخش این برنامه گرفته شود و ظاهرا دلیل این درخواست هم انتقاداتی بوده که در این برنامه نسبت به دولت صورت گرفته است.
***ساخت پارک و شهربازی بر روی قبور صحابه پیامبر(ص)
شهرداری رژیم اشغالگر قدس از تصمیم خود برای ساخت شهربازی بزرگی بر روی قبرستان "مأمن‌الله" که یک قبرستان تاریخی در شهر قدس است خبر داد.
شهرداری اسرائیل اعلام کرد که یک شرکت اماراتی پیشنهاد مناقصه برای پروژه‌‌های شهرک‌سازی را داده و برای ساخت این پروژه بر روی قبرستان مأمن‌الله موافقت شده است.
قبرستان مأمن‌الله، قبرستانی تاریخی و اسلامی با مساحت 200 هکتار است که قدمت آن به 14 قرن می‌رسد و بسیاری از شخصیت‌های اسلامی صدر اسلام از جمله آنها صحابه پیامبر اکرم(ص) در آن دفن شده‌‌اند.
از صحابه مدفون نبی‌ مکرم اسلام در این قبرستان می‌توان به «عباده بن الصامت» اشاره کرد که مزار وی چندین بار مورد تعرض افراطی‌های صهیونیست مورد هتک حرمت قرار گرفته است.
181 هکتار این قبرستان توسط شهرداری رژیم صهیونیستی تبدیل به مراکز گردشگری، پارک‌های عمومی و رستوران شده است و 19 هکتار باقی‌مانده این قبرستان قرار است تبدیل به یک پارک تفریحی شود.
شبکه 7 تلویزیون اسرائیل جمعه گذشته در گزارشی در‌این‌باره گفت که یک شرکت ثبت شده در دبی که صاحب آن یک تاجر لبنانی است وکیل خود را در تل‌آویو را واسطه کرد که پیشنهاد مشارکت در ساخت یک شهربازی با نام "حدیقه الاستقلال" (پارک استقلال) در اراضی قبرستان مامن‌الله را به اسرائیل بدهد.
این شبکه همچنین اعلام کرد که علاوه بر شرکت اماراتی دو شرکت اسرائیلی نیز برای ساخت این پروژه کاندید شده بودند.
***صدای آمریکا گرای عملیات بعدی را به جیش العدل داد
برنامه‌سازان صدای آمریکا که بر حمایت رسانه‌ای خود از جیش‌العدل و حامیان معنوی این گروهک تروریستی تمرکز دارند، در یکی از برنامه‌های خودشان، گرای عملیات بعدی این گروهک را اعلام کردند.
شبکه صدای آمریکا که پیش از این گروهک تروریستی جیش العدل را در لیست فعالان حقوق بشری قرار داده بود، دوباره به خط دهی و هدایت این گروهک برای انجام عملیات تروریستی بر علیه مردم کشورمان اقدام نمود.
"سیامک دهقانپور" مجری برنامه «افق» در تلویزیون دولتی امریکا، به بهانه سفر رئیس جمهور کشورمان به استان سیستان و بلوچستان، میزگردی را با حضور "محمد حسین بُر" (فعال تجزیه طلب بلوچ) و "الکس وطنخواه" (تحلیلگر نظامی انستیتو خاورمیانه امریکا که پیش تر در همین برنامه جنایات گروه های تروریستی جندالله و جیش العدل را در راستای اهداف حقوق بشری خوانده بود) تشکیل داد.
البته در این برنامه سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان و مسائل مهم مطرح شده در این سفر به حاشیه رفت و برنامه سازان صدای امریکا بر حمایت رسانه ای خود از جیش العدل و حامیان معنوی این گروهک تروریستی تمرکز کردند. در برنامه یادشده "محمد حسین بُر" یکی از سرپل های رسانه ای این جریان در خارج از کشور بدون اشاره به جنایت های پیشین گروهک موسوم به جیش العدل از جمله به شهادت رساندن 14 مرزبان جمهوری اسلامی در آبان ماه سال گذشته، فعالیت های آنان را در جهت دفاع از حقوق اهل سنت و مردم بلوچ قلمداد کرد و گفت:
«با توجه به اینکه جیش العدل به خاطر وساطت مولوی عبدالحمید این اقدام [آزادسازی چهار مرزبان ربوده شده] را انجام داده، الان وقت آن است که دولت آقای روحانی به اهداف مشترک مولوی عبدالحمید و جیش العدل که همان حقوق اهل سنت و مردم بلوچ است احترام بگذارد، زیرا در غیر این صورت ممکن است باز هم جیش العدل برای رسیدن به اهداف خود اقدام به عملیات هایی بکند. به طور مثال رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرده که سه نفر بلوچ[!] به جرم به قتل رساندن دادستان زابل تا دو هفته دیگر اعدام خواهند شد و اگر این اعدام ها صورت بگیرد، متقابلا جیش العدل خواهد گفت که ما حسن ظن خود را به جمهوری اسلامی نشان دادیم، اما آن ها باز هم می خواهند افرادی را اعدام کنند. همین می تواند شروع کننده اقدامات جدیدی از سوی جیش العدل باشد.»
یادآور می شویم که پیش تر نیز خط دهی به گروهک های تروریستی جنوب شرق کشور در دستور کار تلویزیون دولتی آمریکا قرار داشته است.
***بازگشت مقتدرانه قدیمی‌ترین تانک ایرانی پس از 60 سال
تانک سبلان در حقیقت یک ارتقای سنگین بر روی تانک‌های قدیمی ام 47 پاتن است که اوایل دهه 1950 میلادی در زمان رژیم طاغوت از آمریکا خریداری شد.
سایت مشرق در گزارشی به معرفی یکی از قدیمی‌ترین تانک‌های ایرانی پرداخته است.
در بخشی از این گزارش آمده است: تانک سبلان در حقیقت یک ارتقاء سنگین بر روی تانکهای قدیمی ام 47 پاتن است که اوایل دهه 1950 میلادی در زمان رژیم طاغوت از آمریکا خریداری شد. بر اساس اطلاعات منابع خارجی، ایران در حال حاضر چیزی نزدیک به 160 دستگاه از این تانکها را در اختیار دارد.
ام 47 تانکی میان وزن بود که در سالهای اوایل جنگ سرد به منظور مقابله سیل پایان ناپذیر تانکهای روسی که در نقاط مختلف از جمله منطقه آلمان در حال رشد بودند ساخته شد. این تانک در حدود 48 تن وزن داشته و با یک قبضه توپ 90 میلی متری مسلح شده بود.
عمده "ام 47 " های ایرانی در زمان جنگ در خدمت لشکر 81 زرهی کرمانشاه بوده و در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند. اما این تانک مشخصا در قرن بیست و یکم با شرایط اولیه خود حرفی برای گفتن نداشت و یا باید برای اوراق شدن استفاده و یا این که فکری برای تغییر اساسی در آن داده می شد.
***ناامنی در واگن‌های اختصاصی بانوان مترو
اخیراً برخی از آقایان به واگن‌های اختصاصی بانوان در مترو تهران می‌روند که حراست مترو در مقابل این اقدامات واکنش نشان نمی‌دهد.
سایت سراج24 نوش متروی تهران به عنوان یکی از خدمات کلان حمل و نقل شهری در تهران روزاه میلیون‌ها نفر را در سطح تهران جابجا می‌کند؛ در این میان با وجود تراکم جمعیت موجود در قطارهای این ناوگان حمل و نقلی و ایجاد فضایی امن برای قشر خانم متروی تهران ابتدا و انتهای قطارهای مترو را در اختیار اخانم ها قرار داده است؛ این اقدام در سال های اخیر در حالی طراحی و اجرا شده است که ضرورت حفاظت و ایجاد نظم از سوی حراست مترو برای عدم اجازه ورود آقاین به این واگن های اختصاصی را می طلبد.
در یکی از ایستگاه‌های مترو تهران شاهد درگیری یکی از بانوان با آقایانی بود که به واگن اختصاصی بانوان رفته بودند و برای اعتراض به این مسئله از قطار خارج می‌شود که با عدم واکنش حراست برای تأمین امنیت این خانم مواجه می‌شود و راننده قطار نیز درها را بسته و وسایل این مسافر در مترو می‌ماند.
یکی از مسئولین مترو در گفت‌وگو با خبرنگار ما، بارها این اتفاق افتاده است که خانم‌ها از قطار بیرون آمده اند و برای این مسئله اعتراض کردند، حتی یک مورد بود که شخص نوزاد 2 ساله خود را در قطار جا می‌گذارد و برای اعتراض به بیرون می‌آید که راننده قطار در را می بندد و حرکت می‌کند.
***تذکر به وزیر جهاد درباره تداوم جلوگیری از انتصاب افراد مسئله‌دار
سازمان بازرسی، تذکراتی را بر اساس ماموریت های قانونی خود خطاب به محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی صادر کرده است.
این نامه که در آخرین روز اداری سال گذشته ارسال شده است، ضمن تقدیر از اقدامات سازنده صورت گرفته، نکاتی به شرح زیر یادآوری شده است:
1- وزیر، معاونین، مدیران و کارشناسان وزارت جهاد ضمن تعامل و همکاری سازنده با بازرسان این سازمان، امکانات، اسناد و مدارک مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهند.
2- آمادگی سازمان بازرسی برای مساعدت و همکاری در حوزه هایی چون اصلاح ساختارها، موانع و تامین بودجه.
3- در عمده موارد نصب و عزل ها و بکارگیری افراد، نظام شایسته سالاری اصالت داده شده و باید از انتصاب افراد مساله دار، دارای سابقه سوء مدیریتی و نیروهای بازنشسته پرهیز شود.
4- اجرای صحیح قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مورد توجه واقع و تمهیدات مناسب برای عملیاتی شدن آن اتخاذ شود.
5- در انجام معاملات دولتی و برگزاری مناقصه ها و مزایده ها، برون سپاری و واگذاری ها، حفظ حقوق بیت المال ملحوظ نظر واقع شود.
6- فردی مرتبط و مسلط بر امور عهده دار پیگیری پیشنهادهای ارائه شده توسط سازمان بازرسی شود. این فرد موظف باشد با رجوع به سوابق مکاتبات و بررسی اسناد و مدارک، وضعیت پیشنهادهای اصلاحی را با قید فوریت و اهتمام کامل رصد کند.
***لوازم‌ یدکی خارج از رده بوئینگ‌ در راه ‌تهران
بررسی‌ها نشان می‌دهد که با پیش شرط دولت آمریکا برای دو شرکت هواپیمایی بوئینگ و جنرال موتور، مبنی بر تعمیر هواپیماهایی که پیش از سال 1979 میلادی به ایران فروخته شدند، عملا هیچ هواپیمای «قابل استفاده ای» توسط این 2 شرکت تعمیر نمی‌شود.
در اطلاعیه شرکت جنرال الکترونیک که شرکت تولید کننده موتور های هواپیما است، درباره تعمیر قطعات هواپیماهای ایرانی آمده « این شرکت آماده سرویس دهی و تعمیر قطعات 18 موتورجتی است که بیش از سال 1979 به ایران فروخته است.»
آقای معینی تکنسین موتورهای جنرال الکتریک در گفتگو با واحد مرکزی خبر در این باره گفته است:
این 18 دستگاه موتور مربوط به هواپیماهای ایرباس a300/b2 هست که این قرارداد قبل از سال 1979 میلادی منعقد شد منتها تحویل دهی این موتورها و هواپیماها در سال 1980 اتفاق افتاد که شامل حال اینها هم نمی شود.
طبیعی است که بعد از 35 سال الان موتورهای جدیدی روی هواپیماها گذاشته می شود که مصرف سوخت کمتر و نگهداری اش هم از لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه تر است. در نتیجه این به عنوان یک امتیاز به حساب نمی آید چرا که آن موتورها روی هوایپماهای ما نیستند.
اما نکته قابل تامل آنکه در اطلاعیه شرکت بوئینگ نیز قید شده که این شرکت ، قطعات مورد نیاز هواپیماهایی که قبل از سال 1979 به ایران فروخته شده، تعمیر می کند.

اما اینکه چه تعداد از هواپیمایی ها پرواز می کند سئوالی بود که کارشناس تعمیر و نگهداری هواپیمای بوئینگ اینگونه بدان پاسخ داده است: این هواپیماها ، 3 فروند هواپیما 707 ، 9 فروند 727، 4 فروند هواپیمای 737 بوده که همگی به خاطر ایمنی پایین از رده خارج شدند، و 7 فرودند هواپیمای 747 داریم که سه فروند آن قابل استفاده و مابقی زمینگیر شدند.
این کارشناس هواپیماهای بوئینگ در ادامه افزود: اگر شرکت بوئینگ در وعده های خود صادق است به هواپیمای جدید خدمت رسانی کند نه هواپیماهایی که عمرشان تمام شده و بلااستفاده هستند.
اما بررسی های جدید حاکی از آن است که انبار هواپیماهای بوئینگ مملوء از قطعاتی است که هواپیماهای آن 35 سال پیش به ایران فروخته شده و حالا که زمان استفاده از آن به پایان رسیده شرکت بوئینگ قصد دارد این قطعات را به قیمت گزاف به ایران بفروشد.
*** صدور گواهی پایان تحصیل برای آقازاده‌ای با 7 ترم مشروطی
صدور گواهی پایان تحصیل با 7 ترم مشروطی برای فرزند مدیر کل حراست سابق بانک ملی، صدور دانشنامه کارشناسی ارشد رشته حقوق پس از 2 ماه اشتغال به تدریس برای مدیر کل وقت آموزش عالی سازمان بازرسی کل کشور تنها بخشی از تخلفات دانشگاه آزاد است.
سایت خط امام بخش سوم گزارش تفصیلی بررسی کارنامه فساد در دانشگاه آزاد را منتشر کرد.
در بخشی از این گزارش آمده است: صدور گواهی پایان تحصیل با 72 واحد تحصیلی و با 7 ترم مشروطی برای فرزند مدیر کل حراست سابق بانک ملی، صدور دانشنامه کارشناسی ارشد رشته حقوق پس از 2 ماه اشتغال به تدریس برای مدیر کل وقت آموزش عالی سازمان بازرسی کل کشور، پذیرش برخی دیگر از مدیران ارشد و میانی دستگاه‌های دولتی بدون طی نمودن شرایط لازم به صورت قراردادهای خدمات آموزشی، تغییر نمره مردودین با دادن رشوه، صدور گواهی نامه‌های فاقد اعتبار و ده‌ها تخلف دیگر در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.
*** شرط جدید ترکیه برای گذرنامه‌های ایرانی
مسافران ایرانی در صورت عدم توجه به بخشنامه جدید اداره روادید ترکیه، در هنگام ورود به فرودگاه استانبول، مبلغ 325 لیر(که با محاسبه نرخ 1500 تومان برای هر لیر، معادل 487 هزار تومان می‌شود) جریمه خواهند شد.
طی سالهای اخیر کشور ترکیه یکی از مقاصد اصلی و مهم سفر مردم کشورمان محسوب می شود و میزان حضور هموطنان ایرانی در ایام نوروز در این کشور به قدری بود که باعث واکنش رسانه ها و فعالان گردشگری این کشور نیز شد.
یکی از مهمترین ویژگی هایی که در کنار قیمت های پایین، نزدیکی جغرافیایی و قرابت فرهنگی میان مردم ایران و ترکیه، در حضور پرشمار ایرانیان در این کشور موثر است، نبود شرایط خاص برای ورود به این کشور است و هر ایرانی با داشتن پاسپورت معتبر، به راحتی می تواند وارد این کشور شود و نیازی به انجام امور اداری برای صدور ویزا ندارد.
اما اکنون به نظر می رسد این شرایط آسان، کم کم شکل سخت تری به خود میگیرد و مسافران ایرانی برای حضور در این کشور باید بیش از گذشته مراقب باشند چراکه بر اساس بخشنامه روزهای اخیر هواپیمایی آتا به دفاتر فروش بلیت و آژانس های مسافراتی ، از مورخ 25 فروردین امسال، مسافرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند باید مراقب باشند اعتبار پاسپورت آنها بیش از 6 ماه باشد.
پیش از این نیز رییس پلیس امنیت عمومی آذربایجان غربی گفته بود افراد دارای گذرنامه های با اعتبار کمتر از پنج ماه که قصد سفر به ترکیه را دارند برای تعویض پاسپورت خود پیش از سفر اقدام کنند.
در صورت عدم توجه به این موضوع، در هنگام ورود به فرودگاه استانبول، مبلغ 325 لیر به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود که با محاسبه نرخ 1500 تومان برای هر لیر، این رقم معادل 487 هزار تومان خواهد شد.
از سوی دیگر اگر اعتبار پاسپورت مسافر، کمتر از 2 ماه باشد، توسط مسئولان فرودگاه به مبدا اولیه دیپورت می شود و شرکت حمل کننده نیز 2 هزار لیر جریمه خواهد شد. بر این اساس، از شرکتها و آژانس های هواپیمایی خواسته شده حتما نسبت به اعلام این موضوع و چک کردن مدارک مربوطه اقدام کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    4 6
    باز خوبه زيبا کلام قبول داره حاميان روحاني بيشتر از احمدي نژاد، ثروتمند و سرمايه دار هستند
  • عليرضا IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    2 1
    يارانه ما فقرا که افزايش نيافته با يارانه ثابت واين گراني جديد چکار کنيم در مورد مدرک اقازادهها هم که نوشتين چيز عجيبي نيست چون الان توي مملکت هم چي شده فقط پول وپارتي
  • يکصدا ملت IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    3 2
    به شيوخ شکمباره اماراتي ميگيم : بدبختها، ملت ايران اگه اراده کنه تموم امارات رو با آدماش(اگه آدم باشن!)يکجا ميخره وبعد توي دريا ميتکونه تا موجودات موزيش بريزن ، بعد هم تبديلش ميکنه به سرويس عمومي براي ايرانيا. پولتونو به رخ اين ملت نکشين. خر شين تا ملت ما پول بارتون کنن و ببرين برسونين به مقصد وکرايه تونو بگيرين.
  • محمد جعفري IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    2 1
    همه ي مسوولين در جريان انتخابات 88 به نسبتهاي متفاوت اشتباه کردند .ولي بعضي اقايان با در گيري خياباني اشتباه بزرگي کردند.
  • S IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    2 1
    روحاني مچکريم....