پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: این هفته نیز با دستی پر از خبرهای خواندنی خدمت شما رسیدیم ، خبرهایی از جسارت مفتی‌سعودی درباره حضرت زهرا(س)، نقش مرد بور انگلیسی در داعش،ناپدید شدن صفحه مجازات زنان بی‌عفت، هلاکت نخستین انتحاری آمریکایی در سوریه، شناخت کسانی که از اعدام مه افریدناراحت شدندو یک "ایرانی" در کابینه جدید هند...

از پیشنهاد تازه برای رفع کامل تحریمها و کامنت یک دختر برای ظریف تا مسمط تازه یافت شده از امام (ره)و جنجال افرینی جدید منافقین


***آمریکا ایران را به حمله نظامی تهدید کرد
پایگاه اطلاع رسانی وزارت جنگ آمریکا اظهارات ضدایرانی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را روی خروجی خود قرار داده است.
وی در این سخنان، آشکارا ایران را به حمله نظامی درصورت شکست مذاکرات هسته ای، تهدید می کند.
مارتین دمپسی (Martin Dempsey)، طی مصاحبه ای در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، گفته: هرچند راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران به شدت بر گزینه نظامی ترجیح دارد، اما این گزینه نیز همچنان روی میز باقی مانده است.
وی افزود: آمریکا، میزان قابل اعتبار و توانمندی از نیروهای نظامی خود را در منطقه نگه داشته است تا اگر مسیر دیپلماسی شکست خورد، گزینه نظامی علیه ایران برای رهبران ما مهیا باشد.
از زمان روی کار آمدن دولت جدید در ایران، تلاش های زیادی برای رفع اختلافات هسته ای با غرب انجام و امتیازات بی سابقه ای نیز به طرف غربی داده شده، اما گویا این رویکرد در تغییر لحن خصمانه و تهدیدآمیز آمریکایی ها تاثیر چندانی نداشته است.
دمپسی در بخش دیگری از سخنان خود گفته، مشکل آمریکا با ایران به برنامه هسته ای محدود نمی شود و به دفاع ایران از جبهه مقاومت در منطقه، تاخته است.
***اقدام بی سابقه دولت عربستان برای دختران دبیرستانی!
روزنامه "الحیاة" چاپ عربستان نوشت: دبیرستان دخترانه "امل" در شهر "جده" برای دانش آموزان خود باشگاهی ایجاد کرده است که دانش آموزان می توانند در آن به ورزش های والیبال، بسکتبال، تنیس و هاکی بپردازند.
"امل زین الدین"، مدیر این دبیرستان به الحیاة گفت: بخش خاصی برای ورزش در دبیرستان افتتاح شده و دانش آموزان و معلمان می توانند در زمان های خاص از امکانات ورزشی دبیرستان استفاده کنند.
"مجلس شورای عربستان" چند هفته پیش از وزارت آموزش و پرورش این کشور خواسته بود، برنامه پرورش جسمانی دختران مطابق با ضوابط شرعی را مورد بررسی قرار دهد.
وزارت آموزش و پرورش عربستان با اشاره به فتوای مفتی کل سابق عربستان که "ورزش بانوان به ویژه در مدارس را مطابق شریعت اسلامی" می داند، این برنامه را تصویب کرد.
گنجاندن برنامه های ورزشی در مدارس دخترانه عربستان اقدامی بی سابقه به شمار می آید.
***پیشنهاد جدید 1+5 به ایران در ازای رفع کامل تحریم‌ها
خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: «کشورهای 1+5 به ایران پیشنهادی ارائه کرده اند که در قبال پذیرش آن از سوی ایران، تحریم ها نیز به طور کامل برطرف خواهد شد.»
این خبرگزاری آمریکایی با ادعای "کاهش امکان ساخت بمب اتمی توسط ایران" در این باره اضافه کرد: «در صورتی که ایران با کاهش اساسی در فعالیت های هسته ای خود برای کاهش امکان ساخت بمب اتمی موافقت کند، 1+5 نیز همه تحریم ها را لغو خواهند کرد.»
شایان ذکر است ایران و 1+5 در دور قبلی مذاکرات که با محوریت نگارش متن توافق نهایی هسته‌ای برگزار شد، به نتیجه‌ای دست نیافتند و قرار شد یک دور مذاکرات فوق‌العاده میان اشتون و ظریف برگزار شود تا مقدمات برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 که 26 خردادماه به مدت چهار روز برگزار خواهد شد، فراهم شود.
دیدار غیررسمی ظریف و اشتون در استانبول که صورت گرفت، نشست فوق‌العاده‌ای بود که در دور قبلی مذاکرات- چهارمین نشست 1+5 و ایران در 23 اردیبهشت در وین- درباره آن تصمیم گیری شده بود.
یک مقام آگاه در وزارت خارجه که نامی از وی برده نشده است، گزارش داد که در این دیدار غیر رسمی و دو روزه، دو طرف درباره گام نهایی توافقنامه ژنو با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل نظر می‌کنند.
***جسارت مفتی‌سعودی درباره حضرت زهرا(س)
اخبار رسیده از عربستان حاکی از آن است که مفتی سعودی”عمر العمر” در اظهارات عجیب خود مدعی شد که دختر پیامبر صلی الله علیه وآله عایشه را بیشتر از ام المومنین خدیجه دوست می داشت و این به این معناست که مقام عایشه از ام المومنین خدیجه بالاتر بوده است. شیعیان مدعی آن هستند که فضیلت ام المومنین خدیجه بیشتر از عایشه است در صورتیکه پیشوایان شیعیان این مساله را قبول ندارند.
وی با وقاحت تمام تاکید کرد که حضرت فاطمه زهرا (س)، دختر رسول خدا نیز، عایشه را از خود پیامبر(ص) بیشتر دوست می داشت.
این اظهارات بی اساس بدین معناست که وهابیت دیگر به بن بست تاریخی رسیده است، آنها در تلاشند شیعیان را به سرپیچی از سیره اولیاء دین و نافرمانی از خواست رهبرانشان متهم کنندو با این ادعاها و سخنان سخیف، شبهاتی را به منظور سست نشان دادن بنیان های اعتقادی و رفتاری شیعیان وارد مکتب اهل بیت علیهم السلام نمایند.
گفتنی است”عمر العمر” مفتی سعودی است که با گستاخی تمام فتوا به زنا، برای گروه های تکفیری در سوریه می داد و آنها را به این کار تشویق می کرد.
***حمله به ایران، اشتباه بزرگی است/ هشدار صهیونیست ها!
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت: حمله نظامی اسرائیل به ایران در خلال مذاکرات هسته ای، "اشتباه بزرگی" خواهد بود.
براساس این گزارش، کارشناسان هسته ای اسرائیل روز پنجشنبه گفتند: حمله اسرائیل علیه تاسیاست هسته ای ایران، در زمانیکه تهران به مذاکرات با قدرت های جهانی ادامه می دهد، گزینه مناسبی نیست.
البته صهیونیست ها در زمان اوج اختلافات هسته ای در دولت قبل هم قادر به اقدام نظامی نبوده و فقط رجزخوانی می کردند.
در ادامه این گزارش آمده است: گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای (IAEA) نشان داد که ایران به میزان قابل توجهی ذخایر اورانیوم غنی شده خود را کاهش داده است، با این وجود کارشناسان اسرائیلی هشدار می دهند، امتیازاتی که این کشور تاکنون درباره برنامه هسته ایش داده به سادگی قابل برگشت هستند.
***ایران، حزب الله را تبدیل به غول موشکی کرده است
روزنامه الکترونیکی "رای الیوم" خبر داد که "متان فلنائی" از مسئولان سابق امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کرد: حزب الله توانسته است بزرگترین شبکه موشکی در دنیا را تاسیس کند و این موشکها همه به سوی اسرائیل نشانه گرفته شده اند.
به گفته این مسئول اسرائیلی حزب الله 43 هزار موشک در اختیار دارد که عمق استراتژیک اسرائیل را نشانه رفته اند.
این مقام صهیونیست می افزادید: حزب الله همچنان به تقویت توان نظامی خود با کمک و حمایتهای ایران ادامه می دهد و امروز جمهوری اسلامی این گروه را به غول موشکی منطقه مبدل کرده که این خطر بزرگی برای دولت عبری است.
یوسی بایدتس از ژنرالهای اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی که در مرکز پژوهشهای امنیت ملی دانشگاه تل آویو فعالیت می کند از کمکهای تسلیحاتی نظام سوریه به حزب الله خبر داد و اذعان کرد: حزب الله توان موشکی زیادی دارد و هزاران موشک از همه نوع در اختیار دارد که برد آنها مختلف است و در برخی از آنها سوخت جامد به کار گرفته شده است.سوریه نقش زیادی در تقویت توان تسلیحاتی حزب الله ایفا می کند.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی علاوه بر حمایت های تسلیحاتی و نظامی از گروههای مسلح در سوریه زخمی شدگان آنها را درمان می کند.
***جنجال آفرینی جدید منافقین در رسانه های غربی تکذیب شد
روزنامه های غربی که برای جنجال سازی علیه ایران هر از گاهی به گروهک تروریستی منافقین متوسل می شوند، این بار به نقل از این گروهک مدعی شدند که "بعد تسلیحاتی برنامه هسته ای ایران همچنان پابرجاست."
دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد در نیویورک، خبر روزنامه "وال استریت ژورنال" آمریکا را "بی پایه و اساس" و "جعلی خوانده است.
سایت آمریکایی رادیو فردا نیز در راستای سیاست های دولتش تیتر زده است: "ایران تداوم بعد تسلیحاتی برنامه اتمی خود را تکذیب کرد" این تیتر درحالی انتخاب شده است که برنامه هسته ای ایران از ابتدا جنبه نظامی نداشته است که ایران بخواهد تداوم آن را تکذیب کند؛ بلکه برنامه هسته ای ایران از ابتدا برای مقاصد صلح آمیز و علمی و پژوهشی بوده است.
رادیو فردا بار دیگر دروغ های منافقین در روزنامه های غربی را باز نشر داد و نوشت: روزنامه وال استریت جورنال روز سه‌شنبه، ششم خردادماه، خبر داد که بر اساس گزارش تازه‌‌ای که از سوی سازمان مجاهدین خلق [منافقین] در اختیار این روزنامه قرار گرفته به نظر می‌رسد که فعالیت‌های تیم تحقیقاتی ایران بر روی بعد تسلیحاتی برنامه اتمی جمهوری اسلامی هم‌چنان ادامه دارد.
در این گزارش آمده است که فعالیت‌ها و تحقیقات تسلیحاتی-‌اتمی ایران به گفته ماموران اطلاعاتی غربی از اواخر دهه 80 میلادی آغاز شده و آن‌ گونه که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید٬ این فعالیت‌ها در یک دهه اول تحت عنوان طرح «آماد» دنبال می‌شد.
به گفته آژانس‌های اطلاعاتی غربی٬ تولید فناوری‌های دوگانه٬ توسعه چاشنی‌های هسته‌ای و انجام آزمایش‌های انفجاری مرتبط٬ از جمله مسئولیت‌های این تیم بود و اوج فعالیت این تیم به گفته آژانس سال‌های 2002 تا 2003 بود٬ زمانی که حسن روحانی ریاست شورای عالی امنیت ملی را بر عهده داشت.
وال استریت جورنال می‌گوید به دنبال افشاگری‌های مجاهدین درباره این فعالیت‌ها و همچنین حمله آمریکا به عراق٬ به نظر می‌رسد طرح «آماد» اواخر سال 2003 متوقف شد٬ اما این فعالیت‌ها تحت عنوان طرح «سپند» دنبال شد.
به دنبال انتشار این گزارش٬ دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد در نیویورک این اتهام را رد کرد و آن را بی‌پایه و اساس٬ جعل واقعیات و تحریف حقایق دانست.
این نمایندگی در بیانیه‌ای از این که روزنامه وال استریت جورنال «ادعاهای دروغ و تکراری» مجاهدین را منتشر کرده ابراز تاسف کرده و گفت که گروه‌های «تندرو و رادیکال» به دلیل شکست تلاش‌های‌شان برای امنیتی کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران٬ اکنون به «دروغ‌پردازی و تبلیعات سیاه علیه برنامه کاملا صلح‌آمیز هسته‌ای ایران» روی آورده‌اند.
***مرد بور انگلیسی که عضو برجسته داعش است
روزنامه تایمز ، یک مرد موبور انگلیسی را به عنوان یکی از شاخص‌ترین افرادی معرفی کرد که به سازمان تروریستی داعش در سوریه پیوسته‌اند.
روزنامه انگلیسی تایمز با بیان این که این شخص در سازمان داعش، "ابوالسیف" خوانده می شود، افزود: وی در شهر رقه واقع در شمار شرقی سوریه که تحت اشغال عناصر داعش است، فعالیت می کند. به نوشته العالم، "محمد العبود" فرمانده جبهه شرقی در "ارتش آزاد" تاکید کرد که نام واقعی این شخص انگلیسی را کسی نمی داند. او در یکی از پست های ایست بازرسی وابسته به سازمان داعش در شهر رقه فعالیت می کند.
پیش از این، "عبدالاله البشیر" رئیس ستاد ارتش آزاد، فاش کرده بود که صدها تن از انگلیسی ها به همراه سازمان داعش در سوریه می جنگند.
وی در نامه ای که در روزنامه تایمز منتشر شد، نوشت: این انگلیسی ها ممکن است به کشورشان برگردند تا اقدامات پلید خود را در قتل و ویرانگری ادامه دهند. بیش از 60 درصد از جنگجویان بیگانه ای که به سوریه آمده اند، به سازمان داعش پیوسته اند، گروهی که به اوج تندروی و خشونت رسیده، چنان که حتی خود سازمان القاعده نیز آن ها را محکوم می کند.
***توجیه عجیب یک قاضی برای دریافت رشوه و سوء استفاده از قدرت
سازمان نظارت و تحقیقات عربستان یک قاضی را به اتهام کسب غیرقانونی 600 میلیون ریال عربستانی ( 160 میلیون دلار ) برای محاکمه به دادگاه معرفی کرد.
به گزارش العالم، روزنامه "عکاظ" چاپ عربستان نوشت: «این قاضی که در یکی از دادگاه های شهر مدینه فعالیت می کرد، معروف به " قاضی جن زده " است زیرا با ادعای سلطه یک "جن" بر وی، مدعی است که همه رفتارش تابع خواست آن جن بود.»
عکاظ خاطرانشان کرد: «36 نفر دیگر همراه این قاضی برای محاکمه به اتهام جعل و تقلب ، دریافت رشوه و سوء استفاده از سمت به دادگاه معرفی شده اند.»
عکاظ افزود: «قاضی در بازجویی ها ادعا کرد که بیمار است و برای درمان بیماری خود به چند دعانویس در استان القصیم و شهر مدینه مراجعه می کرد و قادر به کنترل رفتار خود نیست.»
این روزنامه عربستانی به نقل از یکی از دعانویس ها نوشت: «ما فهمیدیم که یک جن مسلط بر این قاضی است و همه رفتارهای قاضی تحت تأثیر آن جن است.»
این قاضی که مصونیتش، لغو شده است، به مدت یکسال تحت بازجویی بود و معلوم شد که ادعاهایش کذب است و سرانجام به همراه سی و شش نفر دیگر به دادگاه برای محاکمه معرفی شدند.
***چه کسانی از اعدام مه افرید ناراحت شدند؟
جمعی که خود را چهره‌های فرهنگی و مدنی ایران! نامیده اند در نامه‌ای که 7 خرداد‌، منتشر شده، اعدام مه‌آفرید امیرخسروی، متهم پرونده موسوم به «اختلاس 3000 میلیارد تومانی» را محکوم کردند.
سایت رادیو زمانه در این باره نوشت، بابک احمدی، سیمین بهبهانی، جعفر پناهی، علیرضا جباری، فریبرز رئیس دانا، نسرین ستوده، اصغر فرهادی، نرگس محمدی، فریده مرادخانی، اسماعیل مفتی زاده، محمد ملکی و محمد نوری زاد در قالب کارزار «لغو گام به گام اعدام در ایران» (لگام)، در نامه خود اعدام مه‌آفرید امیرخسروی را «گزینشی» خوانده‌اند.

***صفحه مجازات زنان بی‌عفت ناپدید شد
صفحه فیس بوکی کمپین مبارزه با بی عفتی زنان به یک‌باره ناپدید شد. این صفحه در واکنش به زنانی راه اندازی شده بود که تصاویر کشف حجاب خود را به اشتراک گذارده بودند.
سایت روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد: خبرگزاری بلومبرگ و سایر رسانه‌ها روز دوشنبه خبر دادند که صفحه‌ای بی‌نام با عنوان "طرفداران هرزگی در فضای سایبری را شناسایی کنید" از کاربران خواسته بود تا زنانی را شناسایی کنند که در صفحه "آزادی‌های یواشکی زنان ایرانی" تصاویر خود را منتشر کرده بودند.
با این حال، این صفحه فیس‌بوکی که خواستار مجازات شلاق و زندان برای زنان خاطی در فیس‌بوک شده بود، روز سه‌شنبه به طور کامل ناپدید شد.
***حکایت دختر ژاپنی حاضر در بین تروریست های سوریه
دختر 24 ساله ژاپنی که برای حضور در کنار تروریست های النصره و "ارتش آزاد" خود را به سوریه رسانده، از جنگجویان داعش نمی ترسد و نگران اسیر شدن به دست آنان نیست.
"میو سوزوکی"، یک دختر ژاپنی است که چه بسا برای کسب مدال شجاعت در کشورش، یا برای برنده شدن در مسابقه عکاسی ماجراجویانه، راه "گردشگری جنگی" را در پیش گرفته و خود را به خاک سوریه رسانده، اما اکنون کارش به جایی رسیده که درباره استراتژی های داعش و النصره نظریه پردازی می کند و آرزوی رفع کدورت و برقراری صلح بین تروریست ها را دارد!
میو که نام عربی "لیلا" را برای خود برگزیده، در باره سفر خود از ژاپن تا سوریه می گوید: در ژاپن، مردم نمی توانند حجم مصیبت ها و مشکلات مردم سوریه را درک کنند. اغلب ژاپنی ها گمان می کنند که جنگجویان ارتش آزاد، وحشی و درنده هستند و شکل های عجیب و ترسناک دارند!
روزنامه سعودی الحیاة که با این دختر ژاپنی گفتگو کرده به نقل از وی می نویسد: بر خلاف بسیاری از خارجی هایی که به سوریه آمده اند، من از جنگجویان خارجی نمی ترسم و نگران اسیر شدن به دست آنها نیستم، چون اشتباهات فردی بعضی از آنها را نمی توان به پای همه نوشت. داعشی ها این اندازه هم "بد" نیستند و نمی توان نقش آنها در جنگ با دولت سوریه را نادیده گرفت(!)
*** کامنت تکان‌دهنده یک دختر در فیس بوک ظریف
خانم جوانی که علیرغم پذیرفته شدن نامزدش در آزمون استخدام شرکت نفت، نتوانسته است به کار مشغول شود، به دلیل سختی معیشت، مجبور به متارکه شده و در ‌نهایت از طریق پیام گذاشتن برای ظریف از وی خواسته که درخواستش را به اطلاع رئیس‌جمهور برساند.
در بخشی از پیام این هموطن آمده است:
«سلام آقای ظریف
احساس کردم شاید فقط از طریق فیس‌بوک بتونم با شما حرف بزنم، به همین خاطر برای شما این متن را نوشتم. از شما خواهشی دارم، پیامی دارم برای رئیس‌جمهور محبوبم آقای روحانی؛ همان که آمد تا امیدی دوباره باشد برای نسل ناامید ما. رئیس جمهورم، خواستم برایتان بنویسم و از شما تشکر کنم.
با مردی که دوستش می‌دارم پیمان بسته بودیم مبعث امسال روز آغاز زندگی مشترکمان شود ولی دیروز روز جدایی من از همسرم بود. می‌خواستم این جدایی را به شما بگویم. نامزد من از قبول‌شدگان آزمون نفت سال 92 بود، پسری که بدون هیچ حمایت از طرف شخص خاصی، با تلاش خود در این آزمون سنگین موفق شد و ...
و اکنون برای ما راهی جز جدایی باقی نماند. اشتباه نکنید. خانواده‌های ما و یا عدم تفاهم دلیل جدایی نبودند.
ما عاشق هم بودیم ولی خوب می‌دانیم تشکیل زندگی در این جامعه بی‌رحم فقط با عشق، برای قشر ما امکان‌پذیر نیست. پس با چشمانی که به سختی تلاش می‌کردیم اشک از آن جاری نشود به خانواده‌هایمان اعلام کردیم که می‌خواهیم جدا شویم.
می‌دانم که رئیس‌جمهور من مسائل مهم‌تری دارند که باید رسیدگی کنند. فقط سوالی دارم. آقای روحانی حق مسلم من چیست؟»
***ازدواج اجباری یک دختر با سگ
«کارنامونی هاندسا»، دختر 9 ساله اهل قبیله «سانتال» در یکی از روستاهای دورافتاده در 60 کیلومتری «کلکته» است که پدر و مادر وی به همراه بزرگان قبیله، او را مجبور کردند با یک سگ ازدواج کند.
این در حالیست که بزرگان قبیله «سانتال» این اقدام را دور کردن «روح شیطان» و «افسون‌های پلید» از این قبیله دانسته و اعلام کردند این نوع ازدواج باعث باطل شدن سحر و جادو می‌شود. بزرگان قبیله نیز طی گفت‌و‌گوی خود با رسانه‌های دولتی هندوستان گفتند که این ازدواج هیچ تاثیری بر زندگی این دختر نمی‌گذارد و او را از شر ازدواج دوباره در سن جوانی راحت می‌کند.
ازدواج میان این دختر و سگ مذکور که «باچان» نام دارد، با حضور 100 مهمان و بزرگان قبیله صورت گرفت. بر اساس گزارش های موجود، قبیله «سانتال» از بزرگ‌ترین قبایل هند است.
***شعر تازه کشف شده ازامام خمینی (ره)
محمدجواد مرادی‌نیا محقق و پژوهشگر تاریخ از دست‌یابی به شعری منتشر نشده از امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: در جریان پژوهش‌های تاریخی خود به شعری منتشر نشده از امام خمینی (ره) دست یافتم که در سال 1304 شمسی سروده شده است. این شعر در مدح امام زمان (عج) و در قالب مسمط بوده و امام خمینی (ره) آن را در زمانی سروده است که در حجره‌های مدرسه فیضیه اقامت داشته و 23 سال از عمرش بیشتر سپری نشده بود.
مرادی‌نیا درباره چگونگی کشف این شعر گفت: نسخه‌ای از شعر مزبور (که احتمالا تنها نسخه موجود از آن باشد) نزد فرزند یکی از هم دوره‌ای های امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه قم به نام حاج آقا اسماعیل جزایری وجود داشت که به طور اتفاقی و توسط یکی از دوستان (که از موضوع پژوهش‌های اینجانب اطلاع داشت) به دست من رسید. این نسخه آن‌گونه که از یادداشت زیر آن بر می‌آید توسط مرحوم جزایری و از روی نسخه‌ای نوشته شده که یکی از همشهریان امام خمینی (ره) به نام آقا محمدخان کمره‌ای از امام (ره) گرفته است. صاحب نسخه با قید تاریخ « لیله یکشنبه 17 شهر صفرالمظفر 1344»، تصریح کرده است «این اشعار در مدرسه فیضیه؛ در حجره آقا سید روح الله خمینی؛ از آقا محمد خان کمره‌ای دریافت شد و نوشته شد و مسمطی است از آقا سید روح الله خمینی»
ای روی تو همچو ماه تابان
موی تو به سان مار پیچان
ای ابروی تو کمان رستم
وی مژه او سنان دستان
محبوب منی ولی نه تنها
در دام تواَند صد هزاران
مِی در خُم طره ات فتاده است
چون گوی که افتد به چوگان
دردی است به جانم از فراقت
کش داروی وصل هست درمان
ما چهره آفتاب خواهیم
تا چند کنی تو روی پنهان
نومیدم گر ز وصل سازی
دانی چه کنم ز سوز هجران؟
بنشینم وصبر پیش گیرم
دنباله کار خویش گیرم
عشق تو بَرَد ز کف عنانم
رحمی که به لب رسید جانم
از هجر لقایت ای پری رخ
خون جای سر شک می نشانم
بس ناله ز سوز هجر کردم
پُر گشته سپهر از فغانم
سال و مه و هفته وشب وروز
افغان به فلک همی رسانم
هر چند که مستم از رخ تو
مستی ز کف تو نیز سوده است
بنشین تو که همچو یار سعدی
هر جا که نشست فتنه برخاست
یوسف اگرت ببیند از شوق
بر هم زن شیوه زلیخاست
گویند که هست آب حیوان
اندر ظلمات زیر و بالاست
اینک اینجا و آب حیوان
در ماه منیر من هویداست
عهدی با ما نمودو پیوست
که بر سر عهد خود نه برجاست
بنشینم و صبر پیش گیرم
دنباله کار خویش گیرم
مرادی‌نیا این شعر را به همراه اسناد تازه‌یاب دیگری از خاندان امام خمینی (ره) در کتاب خاندان امام خمینی (ره) به روایت اسناد؛ به تازگی تدوین کرده و به دست چاپ سپرده است.

دامن زدن گوگل به اختلافات قومی در ایران

این روزها وقتی به موتور جستجوگر گوگل مراجعه می کنید و با کلمه انگلیسی واژه نقشه کردستان را جستجو می کنید این موتور جستجوگر نقشه کردستانی را به مخاطب می دهد که در این نقشه بخش مهمی از جغرافیای ایران نیز ضمیمه این نقشه شده و می خواهد چنین به مخاطب القاء کند که مرزهای واقعی این منطقه که ساخته و پرداخته ذهن مدیران این موتور جستجوگر است بخش مهمی از کشورهای ایران ، ترکیه ، عراق و سوریه را شامل می شود.

***یک "ایرانی" در کابینه جدید هند
نخست وزیر جدید هند یک زن 38 ساله با نام فامیلی " ایرانی" را به عنوان وزیر توسعه منابع انسانی کابینه جدید خود معرفی کرد.
به گزارش " تایمز هند" نارندرا مودی نخست وزیر جدید هند پس از مراسم تحلیف روز گذشته خود امروز (سه شنبه ) 23 وزیر کابینه خود را معرفی کرد که در میان وزرای جدید نام یک زن از خانواده زرتشتیان هند، دیده می شود.
خانم "اسمرتی ایرانی" که 38 سال سن دارد به عنوان وزیر توسعه منابع انسانی کابینه جدید معرفی شده است و همسر "زوبین ایرانی" از خانواده های زرتشتیان ایرانی الاصل هند است.
خانم ایرانی در انتخابات پارلمانی از " رائول گاندی" نماینده حزب کنگره شکست خورده بود ولی با انتخاب مودی به عنوان وزیر به کابینه راه یافت.
هواداران حزب بهاراتیا جاناتا در "آمتی" هند راه یابی نامزد انتخاباتی خود به کابینه را با توزیع کیک و شیرینی جشن گرفته اند.
***ابلاغ شرایط خرید خودروی دولتی برای مسئولان
مطابق هر سال و پس از ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه توسط دولت، دستگاههای اجرایی متناسب با مفاد و تذکراتی که در این ابلاغیه دولت ذکر شده، اقدام به صدور بخشنامه هایی به ادارات ذی ربط می کنند که امسال نیز طبق روال سنوات گذشته، یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه بحث خرید خودرو توسط دستگاههای دولتی بوده است.
بر اساس بخشنامه ای که از سوی قربانپور مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار خزانه داری کل کشور خطاب به مدیران امور اقتصادی و دارایی استانهای مختلف کشور ارسال کرد، با تشریح مقررات و ضوابط خرید خودروی سواری در سال 1393، تاکید شده است که خرید هرگونه خودروی سواری خارجی ممنوع است.
همچنین تاکید شده است که خرید خودروی سواری داخلی توسط شرکتهای دولتی صرفا از محل منابع حاصل از فروش خودروهای مازاد یا اسقاطی وزارتخانه ها و موسسات دولتی حداکثر به تعداد خروج خودروهای سواری مجاز خواهد بود.
طبق بخش دیگری از این ابلاغیه، قید عبارت خرید خودروی سواری داخلی با رعایت مقررات مربوطه در قالب بودجه مصوب دستگاهها ضروری بوده و درج عبارت خرید خودرو، صرفا به منزله خرید خودروی غیرسواری می باشد.
ابلاغیه خزانه داری کل کشور همچنین تصریح می کند که برای مقامات اداری مجاز که خودروی دولتی در اختیار ندارند با رعایت سیاست فروش خودروهای مازاد و واگذاری تصدی واحدهای نقلیه به بخش غیردولتی، خودروی سواری در نظر گرفته می شود.
***آیا فروش اطلاعات نفتی به عراق صحت دارد؟
چند روز پیش بود که رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بعد از مدت ها حدس و گمان اعلام کرد که حکم خلع ید شرکت چینی CNPCI از طرح توسعه میدان نفتی آزادگان پس از طی مراحل حقوقی به طور رسمی به این شرکت ابلاغ شده است.
میدان آزادگان میدانی مشترک با کشور عراق است و بخش جنوبی میدان آزادگان در سمت عراق به میدان مجنون مشهور است.
پیمانکار چینی طرح توسعه میدان نفتی فوق عظیم آزادگان جنوبی که پیشتر، از بیژن زنگنه وزیر نفت کارت زرد گرفته بود، با پایان مهلت 90 روزه وزارت نفت و ادامه روند نامطلوب فعالیت در این میدان، به طور رسمی خلع ید شد.
خلع‌ید چینی‌ها از میدان آزادگان جنوبی آغازگر شایعاتی مبنی بر فروش اطلاعات نفتی ایران در این میدان توسط چینی ها به طرف عراقی بود. شاید همین شایعات در نهایت پای سخنگوی وزارت امور خارجه را هم به میان کشید. تا جایی که افخم در اظهارنظری در این خصوص تاکید کرد: «ایران منتظر تایید رسمی گزارش‌هایی» است که در مورد این موضوع منتشر شده است.
این در حالی است که ماجدی، معاون امور بین‌الملل وزارت نفت نیز اتهام فروش این اطلاعات توسط چین به عراق را تایید نکرده اما در عین حال خبرهای منتشره در این خصوص را تکذیب نکرده و گفته است: «درهرحال شرکتی که با ما کار می‌کرده حق نداشته اطلاعات ما را به طرف مقابل بدهد. هرطوری هم حساب کنید جای گله دارد و تردید نکنید حتی جای شکایت هم دارد. ولی باز هم بستگی به ساختار میدان دارد. باید دید این کار از لحاظ اقتصادی چقدر به ما ضرر می‌رساند.»
همزمان گفته می‌شود، اطلاعات نفتی ایران در میدان آذر نیز توسط روس ها فروخته شده ولی در این خصوص مسئولان از هرگونه اظهارنظری خودداری می‌کنند.
***واکنش شفیع به انتقاد از گاف‌های خیابانی
گزارشگر قدیمی فوتبال در واکنش به گاف های جواد خیابانی در گزارش فینال جام باشگاه های اروپا گفت: «از من هم انتقاد شد، گزارشگری را کنار گذاشتم!»
جواد خیابانی که همواره گزارش هایش در میان بینندگان به دلیل به کار بردن برخی اصطلاحات جذاب و البته کمی هم طنز است، مسئولیت گزارش دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا را بر عهده داشت.
او که به نظر می رسد بار دیگر به روزهای اوجش بازگشته با گافهای عجیبش روی اعصاب برخی بینندگان رفت و برخی را هم به خنده انداخت.
برخی از جمله های خیابانی را می خوانید: «به لحظه های آغازین ورود به 15 دقیقه پایانی وارد شدیم - به ﺻﺮﺍﺣﺖ ﻣﯿﮕﻢ ﺩﻭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺑﺎﺯﯼ ﻣﻮﻧﺪﻩ - ﯾﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺗﯿﻤﯽ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮔﻞ ﻣﯿﺰﻧﻪ ﻗﻄﻌﺎ ﺑﺮﻧﺪﻩ ﺑﺎﺯﯾﻪ - باید بگم ضربه تمام نکننده بازیکنای رئال گل نشد!»
بهرام شفیع از گزارشگران قدیمی صدا و سیما در خصوص این گزارش می گوید: «به دلیل باد و توفان شدید من بخش زیادی از بازی را ندیدم اما در هر صورت هر گزارشگری یکسری طرفدار دارد و یکسری هم منتقد که شاید تعداد منتقدان خیابانی بیشتر باشد. سال هاست که گزارشگری را به خاطر همین موضوع کنار گذاشتم.»
***پادشاه بحرین کلیسا میسازد
پادشاه بحرین، بعد از تخریب مساجد شیعیان، اکنون درصدد ساختن کلیسا در بحرین است.
به گزارش "شیعه نیوز"، صفحه ویژه کلیسای کاتولیک در فیس بوک، تصویری از ماکت بزرگترین کلیسا در شبه جزیره عرب که قرار است در بحرین ساخته شود را برای کاربران به نمایش گذاشت. در این صفحه آمده است پادشاه بحرین این ماکت را به پاپ فرانسیس تقدیم کرده و هر دو در دیدار و گفتگویی سی دقیقه‌ای در مورد صلح در خاورمیانه و همزیستی بین ادیان و کاهش افراط گرایی دینی بحث و تبادل نظر کردند.
پادشاه بحرین خود از پاپ فرانسیس دعوت کرده بود از بحرین دیدار کند. پادشاه بحرین قبلاً دستور تخریب 38 مسجد شیعی در بحرین را داده بود و مخالفان دولت بحرین معتقدند دیدار پاپ وایتکان از بحرین تلاشی برای بازسازی چهره رژیم آل خلیفه در محافل بین‌المللی پس از ظلم و ستم وی به شیعیان است. شاه بحرین اکنون تلاش می‌کند حمایت مسیحیان جهان را به دست بیاورد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • / IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    2 2
    امريكا و غرب يخواهد ايران اين شرط را قبول كند و بعد غرب و امريكا مدعي شوند كه به افكار عمومي چنين وانمود كنند كه ديديد ايران بدنبال بمب هسته اي بود و قبول كرد كه از ساخت بمب اتم فاصله بگيرد . مسئولين به هوش باشيد