قدس آنلاین - ایلام: فرمانده مرزبانی کشور در ایلام گفت: تاکنون هیچگونه مدرکی دال بر پناهندگی«جمشید دانایی فر » ارائه و به تأیید نرسیده است.

هیچگونه مدرکی دال بر پناهندگی«دانایی فر» به تأیید نرسیده است

سردار حسین ذوالفقاری در مصاحبه با رسانه های دیداری و شنیداری استان با بیان اینکه شرایط مطلوب امنیتی در بخش قابل توجهی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران برقرار است، اظهار داشت: تنها در محدوده کوچکی از مرز استان سیستان و بلوچستان شاهد تحرکات مذبوحانه گروه های ترویستی وابسته به استکبار جهانی هستیم که بزودی ریشه این حرکت های ناجوانمردانه را خشکانده و این مناطق را از لوث وجود این افراد مزدور پاک خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه استان های مرزی ایلام، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی از استانداردهای بالای امنیتی و مرزی برخوردارند و کمترین حوادث و مشکلات را در این نقاط شاهد هستیم، افزود: استان ایلام با وجود گستره زیاد مرزی به اذعان کارشناسان نظامی و اطلاعاتی از امن ترین مرزهای جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود.
فرمانده مرزبانی کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت «جمشید دانایی فر» مرزبان ربوده شده ایرانی، یادآور شد: گروهک جیش العدل ادعا کرده که وی را به شهادت رسانده ولی تاکنون شواهد و مدارکی مبنی بر شهادت این مرزبان ارائه نکرده اند.
سردار حسین ذوالفقاری با بیان اینکه تازمانیکه این گروه جنازه دانایی فر را تحویل نداده و مدارکی را مبنی بر به قتل رساندن این نیروی مرزبانی تحویل ندهند، ادعای به شهادت رساندن وی قابل باور نیست، خاطرنشان ساخت: اخبار منتشره در مورد پناهندگی«جمشید دانایی فر » کذب است و تاکنون هیچگونه مدرکی در این خصوص ارائه و به تأیید نرسیده است.
وی به خشونت ها و جنایت های گروه تروریستی «داعش»در عراق اشاره و تأکید کرد: نیروهای مرزبانی بطور ویژه شرایط امنیتی را در مرزهای غربی کشور زیر نظر داشته و با رصد تمامی تحرکات اجازه ورود افراد وابسته به این گروه را به داخل مرزهای کشور نخواهند داد.
فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه مرزبانی طرح استفاده از پهباد و بالن را برای حراست از مرزهای کشور جزء برنامه های خود قرار داده است، بیان داشت: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا شده و با شرکت های سازنده قراردادهای لازم منعقد شده است.
سردار ذوالفقاری به افزایش 20 تا 100 درصدی کشف سیگار، پارچه، مشروبات الکلی و... در مرزهای کشور از ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش گشت ها و شمار نیروهای مرزبانی، کشف سوخت قاچاق در نقاط مرزی با کاهش 12 درصدی مواجه شده است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت نیز به دلیل استقرار نیروهای مرزبانی در مرزهای زمینی وآبی، کشف مواد مخدر با کاهش روبرو بوده است، اظهار داشت: بخش عمده ای از مرزهای کشور در سال های گذشته فاقد جاده مرزی بودند بطوریکه در مرز بین المللی مهران تا سه سال گذشته جاده مرزی احداث نشده بود که با برنامه ریزی لازم امروز بیشتر نقاط مرزی کشور دارای راه ارتباطی مناسب هستند.
فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه 20 پایگاه اطلاعاتی سال گذشته در نقاط مرزی کشور بویژه در کردستان، آذربایجان غربی و جنوب شرق کشور احداث شد، یادآور شد: احداث 150 پایگاه در دیگر نقاط مرزی کشور نیز در دستور کار این مرزبانی قرار دارد.
سردار حسین ذوالفقاری به احداث 100 کیلومتر جاده مرزی در سال جاری در مرزهای کشور اشاره کرد و بیان داشت: 100 درصد اعتبار 880 میلیارد ریالی مرزبانی در سال گذشته تحقق یافت و امیدواریم با تخصیص کامل و به موقع اعتبارهای سال 93 بتوانیم در راستای حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران گام های بلندتری برداریم.
وی با اشاره به اینکه در مرزهای کشور سیستم فیبر نوری در حال اجرا است و امسال می توانیم بیشتر پایگاه های کشور را به این سیستم مجهز ‌کنیم، تصریح کرد: با وجود مرزبانان هوشیار ایران اسلامی، امنیت کاملی در مرزهای کشور حاکم است
گفتنی است ایلام با وسعت 20 هزار کیلومتر مربع در جنوب غربی کشور واقع شده است و با کشور عراق 430 کیلومتر مرز مشترک دارد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.