پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر: اگر چه هفته گذشته به دلیل مصادف شدن با ایام عید سعید فطر بیشتر تعطیل بود اما اخبار جنایات رژیم صهیونیستی درغزه همچنان درصدر اخبار رسانه های ایران وجهان قرار داشت درعین حال سبدی از خبرهای خواندنی برای صبح شنبه شما اماده کرده ایم که درادامه میخوانید...

ازماجرای توقیف دامنه ir در امریکا و غصه دار شدن حسن روحانی تاورود نرم افزار جاسوسی به ادارات دولتی و نظر امام درباره موسیقی لطفی

***جهاد نکاح دختران اسرائیلی با هدف حمایت از ارتش!
ده ها دختر اسرائیلی تصاویر نامناسب و نیمه برهنه خود که بر روی آن جملاتی در حمایت از ارتش جنایت پیشه صهیونیستی در جنگ کنونی غزه نوشته شده بود را در فیسبوک منتشر کرده اند.
این صفحه اینترنتی تمام زنان اسرائیلی و دیگر زنان حامی رژیم تل‌اویو در سرتاسر جهان را به اعلام همبستگی با این جنبش و نوشتن شعارهایی بر روی بدن خود و انتشار آن در فضای مجازی برای بالا بردن روحیه ارتش اسرائیل دعوت می کند.
این صفحه غیراخلاقی تا کنون حاوی تصاویر تعداد بسیار زیادی از زنان صهیونیست است که عباراتی مثل "من ارتش اسرائیل را دوست دارم" را تبلیغ می کنند.
اسرائیل بیش از 3 هفته است که حمله همه جانبه ای را علیه غزه آغاز کرده است.
***حذف نام ایران از پنج کشوری که از آمریکا متنفرند!
مرکز تحقیقات "پیو" مستقر در واشینگتن در پژوهش تازه‌ای میزان محبوبیت و یا تنفر از آمریکا در افکار عمومی جهان و همچنین روندهای آن را نشان می‌دهد.
مرکز تحقیقات پیو در این پژوهش تازه گفته است احساسات ضد آمریکایی در خاورمیانه بیشتر از کشورهای دیگر و محبوبیت آمریکا در کشورهای اروپایی و آسیایی بیشتر از سایر مناطق دنیا است.
این مرکز تحقیقات آمریکایی در حالی مدعی چنین پژوهشی شده است که در میان پنج کشوری که این مرکز می گوید از آمریکا متنفر هستند، نام و نشانی از ایران دیده نمی شود!
از سویی دیگر در این تحقیق که در بحبوحه حمایت آمریکا از کودک کشی صهیونیست ها در غزه منتشر شده، تلاش می شود درصد مخالفت با آمریکا در فلسطین تنها 66% نشان داده شود. در صورتی که این تحقیق را بپذیریم باید بگوییم که 34% مردم فلسطین موافق حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حمله به کشورشان و کشتن هم وطنانشان هستند که فرضی کاملا غیر عقلانی و غیر منطقی به نظر می رسد.
شاید تنها دلیل انتشار این تحقیق آمریکایی در فضای ضد صهیونیستی و ضدآمریکایی همین باشد که با نام تحقیق و پژوهش علمی به کمک دولت آمریکا و نفرت عمومی از رویکرد دولت اوباما در جریان غزه بشتابند. تحقیقی که در آن با چشم پوشی بر راهپیمایی گسترده روز قدس و نفرت دیرینه مردم ایران از دخالت های آمریکا در کشورشان، ادعا می شود مردم ایران که اصلا مخالف آمریکا نیستند و در فلسطین هم تنها 66% با آمریکا مخالفند و ....
***حمله "کرکس"های آمریکایی به ایران و آرژانتین
چند شرکت آمریکایی برای تحریک افکار عمومی و وارد کردن فشار بر دولت آمریکا برای موضعگیری علیه آرژانتین، به یک رشته فعالیت‌های تبلیغاتی دست زده‌اند و یک آگهی با عنوان "آرژانتین و ایران: شرکای رسوا" منتشر کرده اند.
تعدادی از شرکت های آمریکایی که بر سر اوراق قرضه با دولت آرژانتین، نزاعی دیرینه دارند برای وارد کردن فشار بیشتر بر دولت آرژانتین، با صدور یک آگهی تبلیغاتی، پای ایران را به میان کشیده اند. این شرکت ها که از سوی مقامات آرژانتینی "کرکس" و "مرده خوار" نام گرفته اند از گسترش روابط ایران و آرژانتین نگران به نظر می رسند.
به نوشته سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) در حالی که آرژانتین به دلیل موضعگیری تعدادی از دارندگان اوراق قرضه دولتی آن کشور با احتمال بروز دومین بحران مالی خود طی دوازده سال اخیر مواجه است، طلبکاران برای وارد کردن فشار بر آن کشور موضوع روند بهبود روابط تجاری آرژانتین با ایران را مطرح کرده‌اند.
روز چهارشنبه، 8 مرداد (30 ژوئیه)، اکسل کیسیلف، وزیر دارایی آرژانتین، برای مذاکره با مدیران ارشد چند شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی وارد نیویورک شد تا شاید بتواند به توافقی با آنها دست یابد، یا دست‌کم اجرای حکم یک دادگاه آمریکایی علیه آن کشور را به تعویق اندازد.این شرکت‌ها مقداری از اوراق قرضه دولت آرژانتین را به ارزش یک میلیارد و 330 میلیون دلار در اختیار دارند. آنها این اوراق را در پی تجدیدنظر در ساختار بدهی خارجی آن کشور در چند سال پیش، به دست آورده‌اند.
***"دفتر ازدواج" داعش برای زنان متقاضی جهاد نکاح
گروهک تروریستی داعش،به تازگی برای زنان مجرد و بیوه‌زنانی که تمایل به ازدواج با تروریست‌ها دارند، دفترازدواج تاسیس کرده است.
تروریستهای تکفیری داعش برای راحتی اعزام زنان به خط مقدم جبهه در سوریه و عراق به منظور تروریست های داعش سوء استفاده از آنان، مرکز آشنایی و ازدواج تشکیل داده اند.
مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه (مخالف دولت) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که "دفتر ازدواج" تروریست های تکفیری در شهر الباب سوریه در استان حلب قرار دارد.
این مرکز تاکید کرد: شبه نظامیان داعش زنان مجرد و بیوه را تشویق می کنند که نام و نشانی خود را به آنها بدهند و بعد از آن تکفیری ها می توانند برای سوء استفاده های جنسی نزد آنها بروند.
تروریست های داعش همچنین ماه ژوئیه از ساکنان شهر موصل عراق خواسته بودند که زنان خود را برای بهره‌جویی در اختیار آنان قرار دهند و نسبت به عواقب سرپیچی از این فرمان نیز به آن‌ها هشدار دادند.
*** شنود مکالمات سفارت ایران در ترکیه
دادگاهی در ترکیه قرار بازداشت 11 افسر پلیس را تمدید کرده است. آنها متهم هستند که از رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه و نزدیکان او جاسوسی می‌کرده‌اند.
این افسران از جمله ده‌ها نفری هستند که هفته گذشته به صورت همزمان در 22 شهر ترکیه بازداشت شدند. معاون امنیت پلیس استانبول یکی از آنان بود.
به نوشته سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) شنود سفارت ایران در آنکارا، پایتخت ترکیه نیز یکی اتهامات آنها است.
آنها همچنین متهمند که مکالمات بسیاری افراد دیگر، از جمله نویسندگان و چهره‌های دانشگاهی را شنود می‌کرده‌اند.
در ترکیه چند ماه است که بر سر پرونده فساد نزدیکان نخست‌وزیر و افشاگری علیه آنها کشمکش وجود دارد. در آغاز این ماجرا چندین نفر، از جمله فرزندان سه وزیر بازداشت شدند.
رجب طیب اردوغان و اطرافیانش می‌گویند این پرونده توطئه‌ای است که هواداران فتح‌الله گولن، چهره مذهبی که پیشتر به حزب عدالت و توسعه نزدیک بود، ترتیب داده‌اند.
در جریان این پرونده از جمله رضا ضراب، تاجر ثروتمند ایرانی نیز بازداشت شده بود. بنابر گزارش‌ها، دور زدن تحریم‌های ایران یکی از موضوعاتی بود که آقای ضراب درباره آن بازجویی شده بود. او زمستان سال گذشته آزاد شد.

***جواب "آیکان" به درخواست توقیف دامنه های "ir" ایران
در بحبوحه کشتار مردم غزه، دادگاهی در آمریکا به دلیل حمایت ایران از حزب الله و حماس خواستار توقیف دامنه های اینترنتی ایران است که البته فعلا با این جواب "آیکن" مواجه شد: «دامنه های اینترنتی ایران را نمی توان مصادره کرد.»
در حالی که مردم غزه در سکوت یا انفعال مجامع بین المللی به خاک و خون کشیده می شوند، گروهی از صهیونیست ها از ایران به دلیل حمایت از حزب الله لبنان و حماس فلسطین شکایت کرده اند. این صهیونیست ها با طرح این ادعا که ایران حامی تروریسم است از دادگاه آمریکایی خواسته اند دامنه های اینترنتی ایران را به نفع آن ها توقیف کند.
اما "آیکان" که مدیریت اختصاص دامنه‌های کشورها را در اختیار دارد، در پاسخ به دادگاه فدرال آمریکا گفته است دامنه‌های اینترنتی ایران، 'دارایی' نیست و نمی‌توان آنها را توقیف یا مصادره کرد.
به نوشته سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) گروهی از وکلای اسرائیلی در یک دادگاه فدرال آمریکا پرونده‌ای گشوده بودند و خواستار توقیف دامنه‌های کشوری ایران شامل ".ir" و ".ایران" شده بودند تا از عواید آن، به خانواده قربانیان "حمله‌های تروریستی" غرامت داده شود.
دادگاه فدرال آمریکا در این باره آیکان را احضار کرد و دستور ضبط دامنه‌های ایران را هم صادر کرد تا در روند بررسی، تغییر و تصرفی در آنها نشود.
اما آیکان، شرکت اینترنتی نام‌ها و شماره‌های واگذارشده، گفته است که درخواست لغو این دستور را رسما تسلیم دادگاه کرده است.

***آمریکا به فکر صادرات اقلام بشردوستانه به ایران افتاد!
به گزارش روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" دولت آمریکا قصد دارد پس از گذشت شش ماه به بندی از توافق ژنو که مربوط به صادرات دارو و اقلام بشر دوستانه به ایران است، عمل کند و صادرات دارو و اقلام بشردوستانه به ایران را تسریع کند.
با وجود گذشت بیش از سه سال از تحریم های سخت علیه ایران که حتی ممنوعیت ورود دارو و مشکلات فراوان برای بیماران را به همراه داشت، اکنون ایالات متحده آمریکا به فکر اقدامات بشردوستانه افتاده است. به گزارش روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" دولت آمریکا قصد دارد پس از گذشت شش ماه به بندی از توافق ژنو که مربوط به صادرات دارو و اقلام بشر دوستانه به ایران است، عمل کند و صادرات دارو و اقلام بشردوستانه به ایران را تسریع کند.
یکی از مواردی که در برنامه اقدام مشترک در آذر ماه سال 92 مورد توافق ایران و شش قدرت جهانی قرار گرفت، موضوع ایجاد یک کانال مالی برای انجام مبادلات در زمینه صادرات دارو و اقلام بشردوستانه به ایران بود. اقلامی که در دوران تحریم‌های سنگین جامعه بین‌المللی علیه ایران، دسترسی به آن برای شهروندان ایرانی مشکل شد. اگرچه که شش ماه از اجرای توافق اولیه ژنو بر سر برنامه هسته‌ای ایران گذشته و حال این توافق برای 4 ماه دیگر تمدید شده، اما اجرای این بند از توافق با مشکلات متعددی روبرو بوده است. حال روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال در گزارشی می‌نویسد که آمریکا در تلاش است تا راه را برای این مبادلات و اجرای این بند از توافق ژنو تسهیل کند.
مقام‌های ایرانی در ماه‌های منتهی به توافق ژنو و همچنین پس از آن، بر روی یک موضوع بیشتر از سایرین تاکید می‌کردند و آن را دلیل بر غیر قانونی بودن تحریم‌ها می دانستند. وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌های متعددی، یادآور شده است که تحریم‌ها دسترسی به دارو و اقلام بشردوستانه را برای مردم ایران دشوار کرده است. اگرچه که دارو و اقلام بشردوستانه هیچگاه شامل تحریم‌های آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد نبودند. اما به دلیل تحریم‌هایی که بر سیستم بانکی ایران اعمال شده است، انجام نقل و انتقالات مالی برای وارد کردن این اقلام به ایران، کاری تقریبا غیرممکن شده بود. از همین رو یکی از مواردی که ایران در توافق ژنو درخواست کرد، ایجاد کانال مالی‌ای بود که این مبادلات را تسهیل کند.
بحث بر سر اجرای توافق ژنو دو ماه طول کشید و از زمان اجرای آن در روز بیستم ژانویه، هم در طول شش ماه گذشته بارها گزارش‌های متعددی درباره مشکلات ایران برای دستیابی به امتیازاتی که توافق ژنو به تهران می داد، منتشر شد. بر مبنای این توافق نه تنها کار دستیابی به دارو و اقلام بشردوستانه آسان نشده بود، بلکه دستیابی ایران به بخش اندکی از عایداتش از فروش نفت نیز با مشکل مواجه بود. حال آنطور که روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال گزارش داده است، آمریکا در تلاش برای تسریع روند صادرات دارو و اقلام بشردوستانه به ایران است. این روزنامه در گزارش تحقیقی خود دراین باره آورده است که مقام‌های آمریکایی در هفته‌های اخیر با تعدادی از شرکت‌های اروپایی از جمله بایر، زیمنس و گلاکسو اسمیت کلاین تماس گرفته و از آنها خواسته است که فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران را تسریع کنند.
***رقابت پهبادهای ایران و آمریکا در آسمان عراق
دیفنس نیوز ادعا کرده است که در کنار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، هواپیماهای بدون سرنشین ایران و عراق نیز در حال جمع اوری اطلاعات از داعش هستند.
دیفنس نیوز می نویسد: آمریکا روزانه 50 ماموریت پروازی در بغداد دارد و حضور هواپیمای بدون سرنشین ایرانی نیز در بغداد مشاهده شده است.
دو رقیب به طور آشکار در یک حریم هوایی داده های خود را به اشتراک گذاشته اند و این درحالیست که هر دو هرگونه همکاری یا تماس را با یکدیگر انکار می کنند.
عراق کشور بزرگی است و دو کشور از راه دور مشغول اکتشافات خود در عراق هستند.
دیفنس نیوز با گمانه زنی نسبت به وقوع درگیری هواپیماهای بدون سرنشین ایران و آمریکا در عراق می نویسد: اولین درگیری به فوریه سال 2009 باز می گردد. زمانی که یک F16 آمریکایی هواپیمای بدون سرنشین ایران را در بالای پایگاه کوچک رزمی ایالت متحده آمریکا در شرق عراق هدف قرار دادند.

چند سال بعد در دسامبر سال 2011، ایران نیز یک دستگاه هواپیمای بدون سرنشین RQ-170 را سرنگون کرد. این هواپیمای بدون سرنشین از مرزهای افغانستان وارد حریم هوایی ایران شده بود. این درحالیست که آمریکایی ها ادعا کردند که کنترل هواپیما از دست اوپراتور آن خارج شده بود.
در نوامبر سال 2012، دو جنگنده سوخو به یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا بر فراز خلیج فارس شلیک کردند اما درنهایت این هواپیمای بدون سرنشین در دستان ایرانی ها نیفتاد.
الیسا اسمیت، سخنگوی پنتاگون مدعیست کهآمریکا گزارش هایی دارد که نشان می دهد هواپیماهای بدون سرنشین ایران در عراق حضور دارند. او می گوید: درحال حاضر هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین مختلفی در عراق وجود دارد که دارای پارامترهای پروازی مختلفی در حریم هوایی عراق هستند و دولت عراق نیز ریسک درگیری هایی هوایی را کاهش داده است.
همچنین ادعا شده است که ایران یک مرکز عملیات کوچک در پایگاه هوایی رشید در بغداد راه اندازی کرده اند که هواپیماهای بدون سرنشین ایران از آنجا بر می خیزند.
***اعتراف مأمور آمریکایی "بلک واتر": بدون دلیل کشتیم
در سال 2007، پنج مأمور امنیتی آمریکایی شرکت "بلک واتر" بدون آنکه با تهدید مواجه شده باشند و بدون هیچ دلیلی بر روی مردم آتش گشودند و 17 نفر را کشتند و ده ها نفر را زخمی کردند.
ابعاد جنایت های دولت آمریکا در سال هایی که عراق را اشغال کرده بود، به مرور زمان روشن تر می شود. پس از هفت سال از فاجعه ای که مأموران امنیتی آمریکا در عراق رقم زدند، اکنون یکی از مأموران گفته است بدون دلیل بر روی مردم عراق آتش گشوده است.
یکی از پنج مامور امنیتی شرکت خصوصی بلک‌واتر که پس از حادثه کشتار مردم عراق در سال 2007 بازداشت شدند می‌گوید او هیچ تهدیدی از سوی رهگذران و مردم حاضر در خیابان مشاهده نکرده بود که موجب گشودن آتش از سوی او و هم‌قطارانش شود.
جرمی ریج‌وی، کارمند سابق شرکت امنیتی خصوصی بلک‌واتر روز پنجشنبه به دادگاه گفت او هیچ عراقی را که به سوی آنها با اسلحه نشانه رفته باشد مشاهده نکرده و هیچ صدایی ناشی تیراندازی با اسلحه کلاشنیکف نشنیده است.
***سازمان سیا به رایانه های سنا هم رحم نکرد!
بازرس کل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به این نتیجه رسیده است که «برخی از کارکنان سیا رفتاری نامناسب از خود بروز داده‌اند» و از رایانه های سنا جاسوسی کرده اند.
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تایید کرد که برخی از کارکنانش اوایل سال جاری از کامپیوترهای کمیته اطلاعاتی سنای این کشور جاسوسی کرده‌اند. جاسوسی این افراد نیز متمرکز بر تحقیقات کمیته یاد شده درباره بازجویی‌ها و زندان‌های مخفی سیا بوده است.
خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس با انتشار بیانیه "دین بوید" سخنگوی سیا، به نقل از وی نوشته‌اند که بازرس کل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به این نتیجه رسیده است که «برخی از کارکنان سیا رفتاری نامناسب از خود بروز داده‌اند».
بوید افزود که جان برنان، رییس سیا، این موضوع را به سناتور دایان فاینشتاین، رییس کمیته اطلاعاتی سنا و سناتور ارشد جمهوریخواه ساکسبی چمبلیس اطلاع داده و از آن‌ها عذرخواهی کرده است.
***دادگاه مهدی هاشمی غیرعلنی شد!
یک منبع آگاه گفت: با توجه به برخی از مواردی که در پرونده مهدی هاشمی وجود دارد،‌احتمالاً این دادگاه با نظر قاضی به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود.
یک منبع آگاه در دستگاه قضایی کشور با اشاره به اینکه فردا با توجه به تعیین وقت قبلی، دادگاه مهدی هاشمی به ریاست قاضی مقیسه برگزار می‌شود، به فارس گفت: تصمیم‌گیری درباره برگزاری دادگاه به صورت علنی یا غیرعلنی بر عهده قاضی دادگاه است.

 وی افزود: اما با توجه به برخی از موارد اتهامی موجود در پرونده این فرد، دادگاه فردا به صورت غیر علنی برگزار می‌شود.
***نظر امام درباره موسیقی لطفی
بروجردی داماد امام گفته امام پس از شنیدن تصنیف سپیده از تلویزیون گفتند که الحق همان سرودی است که دنبالش بودیم.
12 اردیبهشت ماه امسال استاد محمدرضا لطفی از چهره‌های سرشناس موسیقی و آواز ایران درگذشت.
حال که در چند ماه از درگذشت وی می گذرد، بد نیست یادی از جلوه‌ی درخشان وطن پرستی این استاد بی بدیل داشته باشیم. چیزی که سال‌ها قبل در همراهی‌اش با انقلاب اسلامی و خلق آثار بی نظیرش در مجموعه چاوش دیده و شنیده بودیم. محمدرضا لطفی سال 1325 در گرگان به دنیا آمد.
پدر و مادرش در ترکمن صحرا معلم بودند. در هنرستان و دانشگاه موسیقی خواند. هوشنگ ابتهاج که به رادیو رفت و شد رییس برنامه گلها او هم سال 1353 راهی رادیو شد. در سال 54 گروه شیدا را راه‌اندازی کرد. لطفی شنبه 18 شهریور یک روز بعد از جمعه سیاه 57 به همراه ابتهاج و چند نفر دیگر دسته جمعی از رادیو تلویزیون ملی استعفا دادند." برادر بی قراره " از ساخته های آن روزهاست.
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران لطفی کانون فرهنگی هنری چاووش را با همکاری افرادی مثل حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان، محمدرضا شجریان، برادران کامکار و علی اکبر شکارچی راه‌اندازی کرد. به گفته اساتید موسیقی آلبوم‌های 10 گانه چاووش که متاثر از انقلاب ایران است از بهترین کارهای موسیقی ایران به حساب می آید. سپیده یا ایران، ای سرای امید، در اولین سالگرد پیروزی انقلاب تولید شد.
بروجردی داماد امام گفته امام پس از شنیدن تصنیف سپیده از تلویزیون گفتند که الحق همان سرودی است که دنبالش بودیم. محمدرضا لطفی با شروع جنگ ایران و عراق چند بار به جبهه رفت. با کاروان شهید، محصول این دوران است. لطفی در مصاحبه ای گفته اگر آثار موسیقایی آن زمان جذابیت و ماندگاری دارد برمی‌گردد به صداقت و خلوص نیتی که آن رزمندگان داشتند.‌‌ همان حال و هوا روی ما هنرمندان هم اثر می‌گذاشت و به شکل ترانه و سرود بیرون می‌آمد. لطفی سال 64 به آمریکا رفت و 24 سال بعد به ایران برگشت و کانون شیدا را ایجاد کرد.
حواشی پس از انتخابات 1388 و همراهی بعضی هنرمندان با رسانه‌های معاند نظیر بی بی سی و صدای آمریکا، واکنش تند لطفی را برانگیخت: «من اصلا دوست ندارم هنرمندان‌مان تریبون خودشان را از داخل به خارج از کشور ببرند. به همین دلیل شخص من هرگز با بی‌بی‌سی مصاحبه نکرده‌ام. با صدای آمریکا در طول 25 سال فعالیتم در خارج از کشور به طور مشروط مصاحبه کرده‌ام.»
***هنر کمپین پلاکاردی اصغر فرهادی
سایت رادیو زمانه با بهره گیری از کمپین کاغذی اصغر فرهادی جامعه هنری ایران را به دو دسته حکومتی و مستقل تقسیم کرد.
سایت رادیو زمانه از کمپین پلاکاردی اصغر فرهادی که در حاشیه حرکت بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه به راه افتاد، با عنوان دوپارگی جامعه هنری ایران یاد کرد.
وقتی مجید مجیدی با طوفان خود جرقه کاری کم سابقه را در همان روزهای آغازین حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه با انتشار یادداشتی خطاب به سازمان ملل و مجامع حقوق بشری زد و آنها را مورد انتقاد قرار داد و سپس موج دوم حمایت هنرمندان عرصه های مختلف در قالب اعتراض های صنفی برخواست و تا صفحات شخصی آنها را نیز درنوردید، شاید کمتر کسی فکر می کرد که اصغر فرهادی بخواهد دست به کاری خنثی بزند و کلی جار و جنجال به پا کند.
سایت رادیو زمانه که گویا شناختی خوبی از این حرکت های تفرقه افکنانه دارد، نوشت: دوپارگی جامعه هنری ایران نیز در سایه این جنگ نمایان‌تر شده است. مجید مجیدی، سینماگر ایرانی هم‌صدا با دیگر سینماگران طرفداران رهبری «جنایت صهیونیست‌ها» را محکوم کرده است. اصغر فرهادی و نسرین ستوده هم کمپینی به راه انداخته‌اند و خواهان توقف کشتار شده‌اند.
***رمالی اینترنتی با قیمت های استثنایی!
در روزگاری نه چندان دور، مردم برای اینکه بتوانند از اتفاقات آینده زندگی شان اطلاع حاصل کنند یا اینکه گره از بخت خفته شان باز کنند، راه خانه رمالان و دعا نویسان را در پیش می گرفتند تا به ضرب و زور قهوه و تاروت گرفته تا سر کتاب وا کردن و دعانویسی، گره از مشکلات زندگی شان باز کنند. این روزها اما از آنجایی که عصر ارتباطات نام گرفته و همه اتفاقات روزمره با اینترنت پیش می رود، رمالی و فالگیری هم با تبعیت از این روند، قدم به جایگاه جدیدی گذارده است و رمالان و فالگیران دیگر فعالیت های خود را در شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی دنبال می کنند.
اگر در روزگار نه چندان دور مردم برای فالگیری و سر کتاب باز کردن راه منازل فالگیران و دعا نویسان را در پیش می گرفتند و ارتباطاتی چهره به چهره با آنها داشتند، این روزها رمالان اینترنتی، در فاصله ای بسیار دور از متقاضیان و بدون اینکه برخوردی مستقیم با آنها داشته باشند، اقدام به فال گیری می کنند و در این میان مبالغی از 50 هزار تومان گرفته تا چند صد هزار تومان بابت حرف های بی سر و ته شان دریافت می کنند.
مراحل کار هم به این صورت است که فالگیر اینترنتی، مشتری خود را در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف جذب می کند و مشتری هم با ارسال یک ایمیل نام خود و معرفش را اعلام می کند و منتظر پاسخ خانم یا آقای رمال می ماند.
در این میان پس از تایید صحت و سقم اطلاعات از سوی فالگیر محترم، ایمیلی همراه با شماره کارت فالگیر برای مشتری ارسال می شود و مشتری باید پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، نیت کند و نوع فال خود را هم مشخص کند تا در نهایت فالگیر مربوطه نتیجه فال را در بازه زمانی ای که از یک ساعت و گاه تا بیش از دو شبانه روز بطول می انجامد، به دست مشتری برساند و جالب اینجاست که درست بودن یا نبودن فال، هیچ مسئولیتی هم برای فالگیر ایجاد نمی کند!!
***جشن تولد صداوسیما برای بازیگری که مسافر برزیل بود!
جام جهانی برزیل 2014، اگر چه به واسطه حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در این دور از مسابقات برای مردم خبرساز و جذاب بود، اما در سمت دیگر این مسابقات، سفر تعدادی از هنرمندان کشورمان به برزیل با سرمایه گذاری سید جواد هاشمی و حواشی پیش آمده از سوی آنها به خصوص در فضای مجازی، بازار برزیل را داغ تر کرد!
ماجرا از آنجا آغاز شد که عکسی از تعدادی از این هنرپیشه ها، آنهم با "شلوارک" در فیس بوک و به دنبال آن در شبکه های اجتماعی دیگر منتشر شد که با واکنش بسیاری مواجه شد و پاسخ این هنرمندان تنها یک جمله بود: ما سفیر فرهنگی ایران نیستیم! با پول شخصی خودمان به این سفر آمده ایم!
اما حاشیه ها به این مسئله منتهی نشد و انتشار عکس سیگارکشیدن یکی از هنرپیشه های خانم! در این سفر و عکس همین خانم به همراه یکی از هنرپیشه های مرد پر کار سینما و تلویزیون که با پوششی غیرمتعارف منتشر شده بود، نیز خبر ساز شد. تا جایی که پس از بازگشت این افراد از برزیل، سید جواد هاشمی که سرمایه گذار این سفر بود طی مصاحبه ای اعلام کرد که مسافران برزیل ممنوع الکار شده اند!
هاشمی در گفتگو با ایرنا می گوید: خبر ممنوع الکار هنرمندان را من هم درباره 5 یا 6 نفر از آنها شنیده ام و اگر واقعی باشد واقعاً متاسفم که بگویم یعنی بابت پوشیدن شلوارک هنرمندان ما باید در تلویزیون ممنوع الکار شوند. پیامکی به آقای ضرغامی و رئیس دفتر وی فرستادم و در آن گلایه هایم را بدون تعارف عنوان کردم. امیدوارم با توجه به اینکه ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم جواب من را بدهند.
نواب صفوی می گوید: این روزها حواشی بسیاری برای هنرمندانی که به برزیل سفر کرده اند از سوی نشریات مختلف ایجاد شده است که در صورت ادامه داشتن انتشار این اکاذیب از طریق موسسه حقوقی، آمادگی دفاع از همه هنرمندان را داریم.
اما یکی از سایت های خبری طی روزهای گذشت و با پخش قسمت جدید سریال ستایش با دلایلی تایید نشده! خبر از قوت گرفتن ممنوع التصویری نرگس محمدی می دهد. سایت "انارپرس" نوشت: تاکنون 67 قسمت از سریال ستایش پخش شده اما در دو قسمت آخر این سریال، هیچ سکانسی از این بازیگر نمایش داده نشده است. علاوه بر این، قسمت 65 سریال ستایش – که قبل از سفر بازیگران به برزیل پخش شد – با سکانسی به پایان رسید که حال بازیگر اصلی یعنی ستایش به دلیل بیماری، به وخامت گرایید و قاعدتا در قسمت‌های بعدی مخاطب منتظر بود تا ببیند چه بر سر او آمده اما در دو قسمت بعد، به این موضوع پرداخته نشد.
از سوی دیگر تا قسمت 65، سریال ستایش ساعت 20:30 جمعه‌شب‌ها پخش می‌شد اما دو قسمت اخیر که تصویر بازیگر نقش اصلی این سریال به نمایش در نیامده، ساعت پخش سریال به ساعات پایانی شب منتقل شده است. از جمله اینکه قسمت 67 این سریال، ساعت 23:15 جمعه 4 مرداد پخش شد.
اما حضور "سام درخشانی، " در برنامه "جشن رمضان" شبکه تهران و برگزاری مراسم جشن تولد برای وی روی آنتن زنده سیما، به همه شایعات پایان داد تا پرونده ممنوع الکاری مسافران برزیل حداقل برای سیما بسته شود تا همچنان پرونده عملکرد مسئله دار این هنرمندان در برزیل برای مردم مفتوح بماند!
***تعرض داعش به قرآن کریم،بعد از تخریب مرقد پیامبران
اعضای داعش مدعی اند آیاتی که می خواهند آن را حذف کنند توسط روحانیون به منظور خدمت به ادیان و طوایف دیگر مانند مسیحیت تحریف شده است.
شبکه تلویزیونی "آفاق العراق" گزارش کرد: داعش در موصل در صدد بازنویسی قرآن کریم و حذف برخی از آیات آن است که این گروه آن را تحریف شده و نادرست می دانند.
این شبکه افزود: اعضای داعش مدعی اند آیاتی که می خواهند آن را حذف کنند توسط روحانیون به منظور خدمت به ادیان و طوایف دیگر مانند مسیحیت تحریف شده است.
در این گزارش آمده است: سوره هایی که داعش قصد تغییر آن را دارد شامل سوره "الکافرون" و آیات تطهیر است.

*** دولت پیشین در اشتغالزایی عوام فریبی کرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت پیشین در ایجاد اشتغال و محاسبات مربوط به آن عوام فریبی نمود و آمار دروغ ارایه کرد.
محمد رضا نعمت زاده در نشست با تشکلهای صنعتی، معدنی و تجاری افزود: در سال 91 حدود 36 درصد رشد منفی اشتغال در کشور وجود داشت در حالی که دولت وقت مدعی شد در همان سال 2.5 میلیون نفر ایجاد اشتغال کرد.
وی بیان کرد: وقتی که رشد اقتصادی، صنعت و مسکن در یک کشور منفی باشد ایجاد اشتغال 2.5 میلیون نفر عوام فریبی آشکار است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور در ابتدا سیاست کاهش تورم را اتخاذ کرد و در مدت یک سال نرخ تورم را از 40 درصد به 25 درصد فعلی و نرخ رشد اقتصادی را از منهای شش درصد به منهای دو درصد رسانید.
وی با بیان اینکه باید آن سوی قضیه عدم تخصیص بودجه و تسهیلات به بخش تولید را نیز دید، گفت: همین نمایندگان مجلس شورای اسلامی می گویند چهار ماه است که بودجه های عمرانی آنها تخصیص نیافته که ادله آنان منطقی است.
وی خاطر نشان کرد: در هشت سال دولت گذشته 550 هزار کارمند جدید به دولت اضافه شد که برخی از آنها هم کار چندانی ندارند.
وزیر صنعت ،معدن و تجارت افزود: اکنون در شهرک صنعتی تهران که باید 104 نفر پرسنل داشته باشد، 500 نفر حقوق بگیر می باشند و در واقع نیمی از این افراد در راهروها هستند و هیچ کاری انجام نمی دهند، به هرحال ایجاد اشتغال با افزایش کارمندان دولت محقق نمی شود بلکه باید اقتصاد را رونق داد.
نعمت زاده اظهار کرد: اکنون بانکها آمار 800 هزار میلیارد ریال معوقه بانکی از سوی تسهیلات بگیران را اعلام می کنند که 15 درصد از این معوقات مربوط به بخش تولید و باقی آنها سفته بازی است، از این رو شناسایی سفته بازان و کسانی که پول مفت گرفته اند را در دستور کار قرار دادیم تا سرمایه بانکها بازگردد.
***گرانترین بازیکنان لیگ ایران از نگاه سایت بین المللی نقل و انتقالات
طبق ارزش گذاری سایت ترانسفر مارکت، آندرانیک تیموریان گران قیمت ترین بازیکن لیگ برتر در فصل جاری است که حدود 8 میلیارد تومان قیمت دارد.
آندو تیموریان همان طور که در لیگ برتر هم در میان همه بازیکنان بالاترین دریافتی را دارد، اگر چه آمار سازمان لیگ این را تائید نکند اما در سایت های مختلف دنیا هم او را با قیمت حدود 8 میلیارد تومان گران ترین یار لیگ ایران می شناسند.
در بین بازیکنان خارجی نیز لوسیانو پریرای برزیلی مهاجم تیم سپاهان 1 میلیون یورو قیمت گذاری شده است. 10 بازیکن گران قیمت لیگ برتر به ترتیب عبارتند از: آندرانیک تیموریان، بختیار رحمانی، احسان حاج صفی، محمدرضا خلعتبری، خسرو حیدری، کریم انصاری فرد، لوسیانو پریرا، امید ابراهیمی، مهرداد پولادی، رضا حقیقی.
مهدی رحمتی، نیلسون، حامد لک، علیرضا بیرانوند و سوشا مکانی نیز 5 گلر گران قیمت لیگ برتر هستند.
***هشدار درباره جنگ روسیه و غرب
اعضای شبکه "رهبری اروپا در لندن" بر این نظرند که کاهش روابط و شفاف‌سازی متقابل خطر برخورد ناخواسته میان دو طرف را افزایش می‌دهد.
گروهی از سیاست‌مداران بنام و قدیمی اروپا ایجاد درگیری نظامی میان روسیه و غرب را محتمل می‌دانند. آن‌ها بر این نظرند که ممکن است این درگیری رخ دهد، اگرچه هیچ ‌طرف مایل نیست جنگی رخ دهد.
به نوشته سایت دویچه وله (Deutsche Welle) گروهی از سیاست‌مداران کهنه‌کار اروپا در امور امنیتی هشدار می‌دهند که امکان بروز جنگ ناخواسته میان روسیه و غرب وجود دارد.
این سیاست‌مداران که به "شبکه رهبری اروپا در لندن" تعلق دارند، خواستار بهبود روابط و شفاف‌سازی متقابل میان کشورهای غربی و روسیه شدند. اعضای این شبکه بر این نظرند که کاهش روابط و شفاف‌سازی متقابل خطر برخورد ناخواسته میان دو طرف را افزایش می‌دهد.
این کارشناسان امکان درگیری میان روسیه و غرب را نه تنها در اوکراین بلکه در بخش‌های دیگر جهان نیز چون گرجستان و منطقه کوهستانی قره‌باغ محتمل می‌دانند.
***ساخت موشک قاره‌پیما توسط چین
وب‌سایت "چنلز نیوز ایشا" نوشت: کشور چین اعلام کرد که نسل جدیدی از موشک‌های بالستیک دوربرد را تولید کرده است که توانایی حمل چند کلاهک هسته‌ای را دارا است و می‌تواند خاک آمریکا را مورد هدف قرار دهد.
در ادامه این گزارش آمده است این موشک دانفنگ 41 نام دارد و برد آن به 12 هزار کیلومتر می‌رسد و توانسته است در میان دوربردترین موشک‌های جهان قرار گیرد.
در پایان این گزارش آمده است: "شی جین پینگ" رئیس‌جمهور چین در ماه گذشته اعلام کرد که هرگونه برخورد نظامی بین دو کشور آمریکا و چین تبعات جبران‌ناپذیری را برای هر دو کشور به همراه خواهد داشت.
***شرط عدم استیضاح وزیر علوم چیست؟
نماینده مردم فلاورجان در مجلس تاکید کرد که اگر مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود استیضاح وزیر علوم منتفی خواهد شد و راه پایان استیضاح وزیر علوم، عدم حضور فتنه‌گران در پست‌های حساس است.
حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی ، با اشاره به جزئیات جلسه تعدادی از استیضاح‌کنندگان وزیر علوم با فرجی‌دانا، اظهار کرد: جلسه‌ خوبی با حضور فرجی‌دانا برگزار شد که برخی از صحبت‌‌ها و دغدغه‌ها دوباره مطرح شد.
وی بیان کرد: از زمانی که لاریجانی تقاضای مهلت دادن به وزیر را از استیضاح‌کنندگان داشت، وزیر به تعهداتی که به ما داده بود عمل کرد اما هنوز دغدغه‌های اصلی باقی بوده و مشکلات اصلی هنوز برطرف نشده به همین سبب قرار شد قبل از بازگشایی مجلس جلسه‌ دیگری با فرجی دانا داشته باشیم.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار بود وزیر کاری انجام دهد، چرا در ‌یک سالی که بر سر کار بود، کاری نکرده، به طور مثال درباره بعضی انجمن‌ها از 3 ماه قبل از استیضاح به وزیر تذکر داده شده بود، اما اعتنایی از سوی وی صورت نگرفت.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به خواسته لاریجانی و تعهداتی که وزیر علوم داده ما یک ماهی به فرجی دانا فرصت دادیم تا اشتباهات خود را جبران و مشکلات را رفع کند؛ بالأخره استیضاح خصومت شخصی نیست؛ اگر مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود ما استیضاح را پس می‌گیریم.
اگر فرجی‌دانا حاضر به‌ کنارگذاشتن فتنه‌گران از دانشگاه‌ها نشود، استیضاح را دوباره اعلام وصول می‌کنیم.
***ماجرای یکشنبه سیاه مجلس و غصه دار شدن حسن روحانی
محمد حسین رنجبران در یادداشتی نوشت: آن روزی که درجمعه ای در بهمن 91 عازم مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درنیاوران بودیم تا با رییس وقت آن نخستین برنامه شناسنامه را که هنوز هم نامی برای آن انتخاب نکرده بودیم ضبط کنیم شاید فکرش را هم نمی کردیم که حدود پنج ماه بعد کسی که مقابل ما نشسته است برنده انتخابات ریاست جمهوری 92 خواهد بود شاید خود دکتر حسن روحانی هم خیلی جدی به این موضوع نمی نگریست وقتی پرسیدم :"انشاالله شما را عرصه خواهیم دید؟" پاسخی داد که هم از علاقمندی اش می گفت و هم از نگرانی اش:" کارخیلی سختی است هرکسی دراین مقطع وارد کارشود کاری سخت تر از سخت پیش رو خواهد داشت ..."
چیزی که برایم جالب بود تاکید دکتر روحانی بر حرکتش در مسیر ولایت بود. چند بار گفت: "من سعی کرده ام همیشه گوش به فرمان ایشان باشم و لحظه ای از مسیری که می گویند و نشان می دهند دورنیافتم ..."

از یکشنبه سیاه مجلس در خصوص استیضاح وزیر کار و ماجراهای تلخ آن روز خیلی نمی‌گذشت، دکتر روحانی اشاره ای کرد به آن روز و گفت: "خیلی ناراحت بودم بویژه از این ناراحت بودم که می‌دانستم حضرت آقا از این ماجرا بسیار ناراحتند راحت بگویم خیلی غصه دار بودم در همین حال یکی از دوستان وارد اتاق من شد با چهره ای تقریبا خندان، رادیو مجلس هم روشن بود، گفت.."شما چرا اینقدر ناراحتی ، شما که باید خوشحال باشی؟! "هم ناراحت شدم هم عصبانی."
دکتر روحانی که با بیان این خاطره گویی عصبانیتش بازگشته بود و صورتش سرخ شده بود ادامه داد :" با صدایی بلند گفتم برای چه باید خوشحال باشم درحالی که می دانم آقا ناراحتند این چه حرفی است."
از روزی که دکتر روحانی برصندلی ریاست جمهوری نشست دعا کرده ام اینگونه توصیف می کرد بماند چون در میان اسلافش بودند کسانی که خاطراتی رنگی تر ازاین می گفتند اما وقتی براین صندلی پر رمز و راز نشستند رفتارشان هم پررمز و رازشد و ...
***به احترام قربانیان غزه تا اطلاع ثانوی رقص و آواز تعطیل!
وزیر اطلاع رسانی کویت فرمان توقف پخش یک برنامه شاد موسیقایی با عنوان "لیالی العید" (شب های عید) در ماهواره کویت را صادر کرد و دستور داد که این برنامه در فرصت دیگری روی انتن برود.
در شرایطی که تجاوز وحشیانه تروریسم دولتی صهیونیست‌ها به غزه هرروز و هرساعت ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد و انتظار می‌رود کشورهای عربی و اسلامی با هر وسیله ممکن، کمک مؤثری به ساکنان نوار غزه ارائه کنند، دولت کویت اقدام قابل‌توجهی! در این باره انجام داده است.
بر این اساس، پس از بیست و چهار روز از کشتار مردم غزه به دست صهیونیست ها، تلویزیون رسمی کویت برای همدردی با قربانیان غزه پخش یک برنامه رقص و آواز را به تعویق می اندازد!
این شبکه تلویزیونی در واکنش به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت و مجروح شدن هزاران زن و کودک فلسطینی و تخریب زیرساخت ها در این منطقه، پخش یک برنامه موسیقی را متوقف کرد.
به نوشته رسانه های کویتی، الصباح با اعلام این خبر تاکید کرد: «منطقی نیست در این شرایط سخت که نوار غزه در آن به سر می برد، تلویزیون کویت جشن های موسیقی و رقص و آواز به نمایش بگذارد».
***سه نامزد برای ریاست شورای شهر تهران
در حالی که حدود یک ماه به برگزاری انتخابات ریاست شورای شهر تهران باقی مانده است، حضور احمد مسجدجامعی رئیس فعلی شورای شهر، مهدی چمران رئیس این شورا در دوره سوم و مرتضی طلایی نایب رئیس فعلی شورای شهر تهران و از حامیان قالیباف، به عنوان کاندیداهای ریاست شورا مسجل شده است.
این احتمال هم به طور جدی وجود دارد که مرتضی طلایی به نفع چمران کنار بکشد و رقابت اصلی بین مسجدجامعی و چمران باشد که در صورت کنار کشیدن طلایی، رقابت میلیمتری و نزدیکی بین چمران و مسجدجامعی وجود خواهد داشت.
در انتخابات قبلی ریاست شورای شهر تهران که شهریورماه 92 برگزار شد، احمد مسجدجامعی با 16 رای اعضای شورا و اختلاف تنها یک رای با مهدی چمران به عنوان رئیس شورای چهارم شهر تهران انتخاب شد.
***مسعود شجاعی پرسپولیسی می شود!
مسعود شجاعی، هافبک تیم ملی فوتبال ایران که در روزهای گذشته هنوز نتوانسته تیمی را برای خود دست و پا کند، برای تماشای بازی پرسپولیس مقابل نفت تهران به ورزشگاه آزادی خواهد رفت.
شجاعی به دعوت علیرضا رحیمی قصد دارد به آزادی برود و با توجه به اینکه او هنوز نتوانسته تیم آینده اش را انتخاب کند احتمال دارد در فصل جاری پیراهن پرسپولیس را بپوشد. شنیده می شود در این رابطه شجاعی با رحیمی صحبت هایی نیز انجام داده و بعید نیست به زودی با پرسپولیس قرارداد همکاری امضا کند و به عنوان بازیکن سهمیه ازاد سرخپوش شود.
***حضور جنجالی بهنوش بختیاری و لاله اسکندری در جشن پرسپولیس

حمید جاسمیان پس از اتفاقات جشن پیراهن پرسپولیس و ترک مراسم اظهار داشت: با توجه به درخواست آقایان پیشکسوتانی مانند من، درخشان، پنجعلی و خیلی دیگر از بزرگانی که برای پیراهن پرسپولیس بدون ادعایی عرق ریختند به این مراسم دعوت شدیم اما دوست دارید بدانید چه کسی همه کاره مجلس می‌شود؟ فردی به نام اکبر عبدی و لاله اسکندری و یا بهنوش بختیاری. دلیلش را می‌دانید چون امثال من جاسمیان بدبخت هستیم. چون ما را به تصویر نمی‌کشند و مردم ما را فراموش کرده‌اند و باید جایی برای نشستن نداشته باشیم! من باید اعتراف کنم تا صدایم به گوش این مردم برسد، الان زنده ام و اعتراض می کنم تا فردا که در این جمع نبودم آقایان نیایند بگویند آدم خوبی بود و همه چیز را با یک فیلم بازی کردن تمام کنند. تقدیر از پیشکسوتان می‌ماند برای دور ورزشگاه شیرودی آن هم با یک نمایش!
وی افزود: من از شما سوال می‌کنم؛ آقای دایی شما که از پوست و خون ورزش و فوتبال ایران هستید و با چندین بخیه روی سر خودتان برای این فوتبال زحمت کشیدید، آیا آنجا جای عبدی و بهنوش بختیاری بود؟ آقای دایی تو سرمربی تیم عزیز من هستی و من تو را دوست دارم اما با قلب شکسته‌ام می‌خواهم این حرف‌ها را بزنم. آیا تو نمی‌توانستی دست دو پیشکسوت پرسپولیس را بگیری و آن بالا ببری؟ یعنی اسپانسر باشگاه برای رسیدن به هدفش حق دارد باشگاه را با پیشکسوتانش زیر پا له کند؟ به نظر شما نماد باشگاه پرسپولیس لاله اسکندری و بهنوش بختیاری هستند یا جاسمیان، علی پروین، بهزادی و یا کلانی و حتی درخشان؟ می‌شود یک نفر جواب سوال من را بدهد؟ خدا پدر پروین را بیامرزد، همیشه می‌گوید این مسئولان مُرده‌پرستند و وقتی یک نفر از بین ما رفت فقط یاد گرفته‌ایم لباس مشکی بپوشیم و دور ورزشگاه شیرودی راه برویم اما تا موقعی که زنده‌اند برای این پیشکسوتان چه کار کرده‌ایم. باور کنید در این جشن صد بار از خودم بی‌خود شدم که چرا باید در باشگاهی که متعلق به من نیست و متعلق به سی میلیون هوادار و پیشکسوت است این فاجعه پیش آید. مگر هنرمندان دست جاسمیان و بهزادی را می‌گیرند و به مراسم‌های خود می‌برند؟ صد درصد خیر. چون حرف‌های ما خریداری ندارد و قطعا می‌دانم اگر هم الان از تریبون خبرگزاری فارس، حرف می‌زنم همه می‌گویند دنبال خودنمایی است. همه به دنبال نتایج بازی هفته اول لیگ برتر هستند، نه درد و غصه و بعض این پیشکسوتان که هر روز جایشان دراین فوتبال علی‌رغم شعارها تنگ‌تر می‌شود.
*** اشتباه پزشک منجر به جدایی زوج جوان شد
«دنیس کلارک» 34 ساله اهل انگلستان مادر دو پسر به نام‌های «هاروی» و «لوکا» است؛ وی به علت اشتباه پزشکان مدت دو سال در انتظار مرگ بود.
«دنیس» بیش از سه سال به دلیل یک خونریزی دردناک رنج می‌برد؛ این اتفاق درست شش هفته قبل از تولد پسر کوچکش «لوکا» اتفاق افتاد؛ با توجه به تست‌های انجام شده در ژانویه 2010، پزشکان کلینیک رویال آبردین اعلام کردند وی دچار سرطانی علاج ناپذیر شده است.
در نوامبر 2011 زمانی که او فکر می‌کرد می‌تواند درمان شود، پزشکان به وی گفتند وضعیت او وخیم‌تر شده است و یک توده سرطانی جدید در لگن دیده می‌شود.
وی می‌گوید: به دلیل عکسبرداری، اشعه‌های زیادی به بدن من وارد کردند و جلسات شیمی درمانی زیادی داشتم؛ همیشه دوست داشتم فرزندانم مرا به بهترین شکل به یاد آورند، دوست داشتم زمان بیشتری را با آنها باشم، آنقدر ناامید شده بودم که برای فرزندانم و خدا نامه نوشته بودم و به دنبال کلینیکی در اسپانیا بودم تا برای درمان و شیمی‌درمانی به آنجا بروم؛ هزینه این بیمارستان 16000 یورو بود که پرداخت کردم.
پس از دو سال در اواخر سال 2013، آزمایشات پزشکی جدید انجام دادم و آنها نشان دادند که در واقع از سرطان رنج نمی‌بردم و مشکلات در اثر اشعه دریافت شده بوجود آمده است؛ وقتی این خبر را شنیدم شروع به خندیدن کردم، یک شوک واقعی بهم وارد شده بود، به خانه برگشتم و به پسرم گفتم پزشکان اشتباه کرده بودند، وی مرا در آغوش کشید، هیچ وقت به این محکمی مرا بغل نکرده بود.
وی اضافه می‌کند: دو سال زندگی من دیگر بر نمی‌گردد، این خطای پزشکان منجر به پرداخت هزینه‌های سنگینی شد، به علت مشکلات مالی و هزینه‌هایی که انجام دادم شوهرم مرا ترک کرد و طلاق گرفتیم؛ من از این پزشکان شکایت می‌کنم و امیدوارم بتوانم هزینه‌های از دست رفته را جبران کنم.
***کالباس‌های آلوده به ویروس فلج‌کننده وجود ندارد
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شایعه وجود کالباس‌های آلوده به ویروس فلج‌کننده در این استان را تکذیب کرد.
در روزهای اخیر در میان شهروندان کرمانشاهی شایعاتی وجود داشته مبنی بر وجود سوسیس و کالباس‌های آلوده به نوعی ویروس که با تأثیر بر نخاع موجب فلج شدن افراد می‌شود.
با توجه به مصرف زیاد سوسیس و کالباس در سبد خانوارهای کرمانشاهی، این شایعات موجب ایجاد موجی از نگرانی در بین شهروندان شده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص اظهار داشت: اخبار منتشر شده درباره وجود سوسیس و کالباس‌های آلوده در کشور و در استان کرمانشاه شایعه بوده و مردم نباید در این خصوص نگران باشند.
قباد محمدی خاطرنشان کرد: تمام سوسیس و کالباس‌هایی که در کشور تولید می‌شود، بر اساس مجوز قانونی بوده و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کنترل می‌شوند.
***ششمین ازدواج پیر مرد 110 ساله ایرانی
"احمد محمد عیسی” تاکنون پنج بار ازدواج کرد و اکنون برای ازدواج ششم خود اعلام آمادگی کرد.
وی بعد از گرفتن قول ازدواج ازیک پیر زن 82 ساله رسما آمادگی خود را اعلام کرد.
این پیرمرد 110 ساله که قلب جوانی دارد،20 نوه دارد و 40 نبیره دارد.
گفتنی است که همه اعضای خانواده "محمد عیسی” با ششمین ازدواج وی موافق هستند.
***انتقام هکرهای گمنام از خرابکاری «استاکس‌نت»
به دلیل ماهیت شبکه جهانی اینترنت و میزان اشراف و کنترل طرفین متخاصم بر آن، طبیعتا ذات سیاست‌های سایبری آمریکا تهاجمی و اولویت سایبری ایران نیز دفع تهدیدات و حملات خواهد بود.
مشرق در گزارشی به معرفی و بررسی "عملیات رز زرد"، "گروه امنیتی آژاکس" و رونمایی از برنامه ایران‌هراسی سایبری پرداخت. در بخشی از این گزارش آْمده است: چندی پیش اخبار جاسوسی ایران از مقامات آمریکایی و حملات سایبری که منشاء آن ها ایران نامیده شده است، در رسانه های خارجی و به تبع آن، داخل کشور منتشر شد؛ عملیاتی که گفته می‌شود با نام "رز زرد" و از سوی گروهی به نام " گروه امنیتی آژاکس" انجام شده است و مدعی سازمان دهی آن از داخل ایران هستند اما تاکنون سندی در جهت اثبات آن ارائه نشده است و اصولا شاید بدنبال سند بودن در عرصه سایبر، تلاشی بیهوده باشد.
همچنین توجه به این پرسش نیز ضروری است که آیا شبکه جهانی اینترنت که کنترل آن در اختیار و انحصار آمریکا و تحت نظارت کامل سازمان های امنیتی این کشور بوده و ایالات متحده تنها سیاستگذار کلان چگونگی عرضه خدمات سرویس جهانی اینترنت است، چنین ظرفیت و امکانی برای انجام حملات گسترده خرابکارانه برضد آمریکا از سوی ایران یا هر کشور دیگر وجود دارد؟ و نسبت این حملات احتمالی با تسلط آمریکا بر شبکه جهانی و جاسوسی و نظارت مستمر آن، چگونه است؟ برای نمونه می‌توان پروژه خرابکارانه استاکس نت – طراحی‌شده از سوی آمریکا با همکاری اسرائیل برای ایجاد اختلال در روند غنی‌سازی اورانیوم در نظنز – را با تلاش هکرهای منتسب به ایران مقایسه کرد که در نهایت به هک چند وبسایت منجر شده است. از این رو، بدلیل ماهیت شبکه جهانی اینترنت و میزان اشراف و کنترل طرفین متخاصم بر آن، طبیعتا ذات سیاست‌های سایبری آمریکا تهاجمی و اولویت سایبری ایران نیز دفع تهدیدات و حملات خواهد بود.
***چوب وزیر ارشاد لای چرخ فیلترینگ
چندی پیش علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم در خصوص فیلتر یا عدم فیلتر برخی از سایت ها و شبکه های اجتماعی اظهار داشت: در گذشته مسئولیت رفع فیلتر و فیلتر کردن برخی سایت‌ها از اختیارات خاصی بود که به هیاتی 5 نفره سپرده شده بود که در این باره تجدید نظر صورت گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از این پس فیلتر و یا رفع فیلتر هر نوع صفحه یا سایتی باید ضمن اخذ نظر 13 عضو یا اکثریت اعصای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه صورت بگیرد٬ گفت: با در نظر گرفتن نظر اکثریت اعضا برای فیلتر یا رفع آن احتمال وقوع اشتباه در تصمیم‌گیری‌ها به صفر می‌رسد.
او با تاکید بر اینکه اخذ نظر 13 عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه چارچوب مناسبی در راستای اتخاذ تصمیمات درست ایجاد می‌کند٬ گفت: هر چند که در بسیاری از مسائل اتفاق نظر بین اعضای کمیته به ویژه در مسائل مربوط به امنیت ملی کشور٬ عفت عمومی و مسائل اخلاقی جامعه دیده می‌شود اما باز هم برخی از آرای متضاد وجود دارد.
جنتی با بیان اینکه درخواست یکی از اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه از این پس منجر به رفع و یا فیلتر صفحه یا سایتی نخواهد شد٬ گفت: اگر اکثریت مطلق اعضا رای به رفع و یا فیلتر صفحه یا سایتی دهند این موضوع اعمال خواهد شد٬ البته این طبق آیین‌نامه‌ای است که در حال تصویب است.
با بررسی اجمالی این اظهارات جنتی می توان به این نکته رسید که برای بررسی هر صفحه باید 13 نفر اظهار نظر کنند که اگر قرار باشد برای هر صفحه یک دقیقه وقت گذاشته شود این افراد برای هر صفحه باید 13 دقیق وقت بگذارند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از یک سایت آمریکایی، تعداد صفحات غیر اخلاقی که فقط در آمریکا طی یک سال تولید می‌شود بین 70 تا 80 میلیون صفحه است که طبق گفته وزیر محترم ارشاد باید 13 نفر هر کدام 13 دقیقه برای بررسی این صفحات نظر بدهند که در مجموع برای این صفحات تولید شده در آمریکا باید 975000000 میلیون دقیقه وقت صرف شود تا این صفحات شناسایی شوند.
در راستای همین محاسبات این افراد هر کدام باید حدود 677 روز را به طور شبانه روزی صرف شناسایی این صفحات بکنند که این تعداد روز از ایام یک سال نیز فراتر رفته و این شخص از بررسی صفحات تولید شده در سال جدید باز می ماند.
***دستگیری قاتل خوشخواب در محل جنایت
قاتل خوشخواب که پس از ارتکاب قتل در محل جنایت خوابیده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.
ماموران پلیس آگاهی ورامین هفته گذشته پس از اطلاع از قتل کارگر یک کارگاه پرس راهی محل جنایت شدند. در بررسی ها مشخص شد کارگر جوان این کارگاه نیمه های شب هنگامی که در حال استراحت بود بر اثر اصابت ضربات سنگین به سرش جان باخته است. در بازرسی محل قتل یک پتک خونین کشف شد که کارآگاهان احتمال دادند عامل جنایت با این پتک به سر مقتول ضربه زده است.
یکی از کارگران کارگاه که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در جریان تحقیقات گفت: شب بر روی پشت بام اتاقک نگهبانی خوابیده بودم. وقتی برای باز کردن در کارگاه بیدار شدم با جسد محمد در اتاقک روبرو شدم. دیشب یکی از کارگران به نام امیر در اتاقک خواب بود اما صبح او را ندیدم.
در ادامه تحقیقات برای شناسایی امیر آغاز و ماموران وی را در حالی که در گوشه کارگاه خوابیده بود پیدا کردند. کشف آثار خون بر روی لباس و دستان امیر نشان می داد او مرتکب قتل شده است.
کارگر جوان پس از انتقال به دادسرای ورامین به قاضی کوهپایه گفت: تصور می کردم مقتول قصد آزار و اذیت مرا دارد به همین خاطر شب وقتی خوابید با پتک دو ضربه به سرش زدم و تصور نمی کردم این ضربات باعث مرگ او شود. به همین خاطر به گوشه ای از کارگاه رفته و آنجا خوابیدم. پس از اعتراف متهم به این جنایت بازپرس جنایی او را با قرار قانونی روانه زندان کرد
***ورود نرم‌افزار جاسوسی به ادارات دولتی
برخی از نهادها، سازمان‌ها و ادارات دولتی رسما از وایبر به عنوان اتوماسیون داخلی استفاده کرده و اطلاعات مهم درون سازمان خود را از این طریق به مدیران و کارمندان منتقل می‌کنند.
وایبر یک نرم‌افزار پیام‌‌رسان برای تلفن‌های هوشمند است که توسط شرکت Viber Media ساخته شده است که با نصب این نرم افزار و دسترسی به اینترنت می توان توسط موبایل به صورت رایگان صحبت کرد و همچنین MMS یا SMS فرستاد.
با توجه به اینکه فیلم‌های زیادی از طریق این نرم افزار جا‌به جا می‌شود و همچنین اطلاعات افراد به صورت شبکه ای و گسترده جا‌به جا‌ می شود، عده ای از کارشناسان این نرم افزار را یک نرم افزار جاسوسی می دانند.

شنیده ها حاکی از آن است که در برخی از نهادها، سازمانها و ادارات دولتی رسما از وایبر به عنوان اتوماسیون داخلی استفاده کرده و اطلاعات مهم درون سازمان خود را از این طریق به مدیران و کارمندان منتقل می کنند.
بر اساس این گزارش تعداد زیادی از کارمندان به نسخه کامپیوتری وایبر روی آورده اند و از این نرم افزار بر روی سیستم های خود استفاده می کنند.
این در حالی است که چندی پیش وایبر فیلتر و دوباره رفع فیلتر شد و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هنوز نتوانسته است تصمیم نهایی درباره فیلتر یا باز بودن این شبکه اجتماعی را بگیرد.
نکته‌ای بسیار جالب و قابل تامل کشور تولیدکننده و موسس این نرم‌افزار است. گرچه مرکز اصلی شرکت وایبر در قبرس است، اما خاستگاه آن‌ جایی نیست جز سرزمین‌های اشغالی؛ سرور مرکزی وایبر در خاک سرزمین های اشغالی است و وایبرحتی در بسیاری از کشورهای اسلامی و همچنین کشورهای لائیک فیلتر است؛ اما در ایران هنوز وایبر فیلتر نیست.
خاطر نشان می شود موسس و مدیر وایبر، تالمون مارکو، افسر رژیم صهیونیستی و معاون وی ایگور ماگازینیک همکار او در ارتش است.
تالمون مارکو Talmon Marco یک تاجر آمریکایی-اسرائیلی است. وی در سرزمین‌های اشغالی بدنیا آمده و به عنوان افسر ارشد اطلاعات ارتش مرکز فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی کار کرده است.
بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، یکی از واحدهای زیرمجموعه سرویس جاسوسی این رژیم، موساد است.
به گزارش العربیه، وایبر اپلیکیشنی کاملا رایگان و بدون هیچگونه تبلیغات است، العربیه این سوال را می‌کند که چطور می‌شود نرم‌افزاری خدمات خود را به بیش از 200 میلیون نفر در جهان به طور رایگان ارائه کند؟
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.