پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: دهه کرامت و سفر هیات دولت به مشهد سرفصل خیلی از خبرهای این هفته بود. این درحالی است که مبارزه جهانی با داعش سر فصل خبرهای منطقه قرار گرفته بود. دراین بسته نیز خبرهای فراوانی برای شما تدوین کردیم که باهم میخوانیم

ازدروغهای شاخدار مریم رجوی واعدام یک ایرانی درعربستان تا افشای رابطه غیر اخلاقی دو وزیر و دیپلماسی احضار روح


*** چرا امام هشتم رضا نامیده شد؟
هیچ انسانی به هیچ توفیقی دست نمی یابد و خوشحال نمیشود، مگر به وساطت مقام رضوان رضا؛ و هیچ نفس مطمئنه ای به مقام راضی و مَرضی بار نمی‌یابد، مگر به وساطت مقام امام رضا!
آیت الله جوادی املی می فرمایند:هیچ موجودی از هیچ موجود دیگری راضی نمیشود، مگر به وساطت مقام امام هشتم ؛ هیچ انسانی به هیچ توفیقی دست نمی یابد و خوشحال نمیشود، مگر به وساطت مقام رضوان رضا؛ و هیچ نفس مطمئنه ای به مقام راضی و مَرضی بار نمی‌یابد، مگر به وساطت مقام امام رضا!
او نه چون به مقام رضا رسیده است، به این لقب ملقّب شده است!بلکه چون دیگران را به این مقام می‌رساند، ملقّب به رضا شد. اهداف جزئی هم مشمول این اصل کلّی است.
اگر کسی در کارهای جزئی موفق شد و راضی شد؛ چه بداند، چه نداند به برکت امام رضا است.
اگر فرزندی کوشید، رضای پدر و مادر را فراهم کرد؛ چه بداند و چه نداند، به وساطت مقام امام رضا است.
***قالیباف کاپیتان تیم لیگ برتری‌ شد!
محمدباقر قالیباف شهردار تهران که دستی هم بر آتش خلبانی دارد، روز پنجشنبه بازیکنان ذوب‌آهن را شگفت‌زده کرد.
بازیکنان ذوب‌آهن ساعت 14 پنجشنبه به تهران می آمدند که در هواپیما مطلع شدند خلبانی پروازشان را کاپیتان محمدباقر قالیباف برعهده دارد.
او در این پرواز طبق روال همه خلبان‌ها به زبان فارسی و انگلیسی با مسافران خوش و بشی کرد و آنها را به سلامت به مقصد رساند.
البته در ابتدا بازیکنان متوجه نشده بودند که خلبان، قالیباف همان شهردار تهران است اما در لحظه پیاده شدن از هواپیما او را در کابین دیدند. ذوب آهن در هفته هفتم میهمان سایپاست.
***دروغ های شاخدار مریم رجوی
وب سایت "رجویسم" متعلق به اعضای جدا شده از گروهک تروریستی منافقین در گزارشی از تلاش مذبوحانه سرکرده این گروهک برای سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی خبر داد.
در این گزارش آمده است:
"با گذشت یک سال از حمله مردم و عشایر غیور عراقی به اردوگاه اشرف در 10 شهریور 92 و کشته شدن 52 تروریست جنایتکار (که در بین آنها تعدادی از سرکردگان گروهک نیز حضور داشتند) و در نهایت تعطیلی اشرف، گروهک تروریستی منافقین و مریم قجر باز معرکه گرفته و به یاد تروریست های کشته شده در اشرف فریاد حقوق بشری سر دادند.
طبق معمول در این معرکه گیری یک سری از سایستمداران بازنشسته و ورشکسته غربی نیز حضور داشتند. در این شوی تکراری مریم قجر طی یک سخنرانی طبق معمول ادعا و اتهامات و دروغ هایی را گفت که غیر از او و مستمعین شو و اربابان غربی و صهیونیستش قطعا کسی آنها را باور نمی کند.
به عنوان مثال و مشت نمونه ای از خروار به برخی از این دروغ ها که مریم قجر در این شوی مضحک آن ها را گفت اشاره می کنیم.
1- خروج ایران از عراق تنها راه حل بحران عراق است!!!
2-با حمله به اردوگاه اشرف و تعطیلی آن منافقین در عراق شکوفا شده اند!!!
3-آدم کشی و شقاوت داعش در عراق وجدان منافقین را جریحه دار کرده است!!!
4-اقدامات تروریستی داعش در عراق به خاطر ایران است!!!
5-منافقین منادی برابری زن و مرد و مدافع آزادی ، دموکراسی و حقوق بشر و خواستار عدالت اجتماعی هستند!!!
6-میلیونها تن از مردم عراق، اعم از شیعه و سنی، با انتشار چندین بیانیه و امضای طومارهایی به حمایت از گروهک منافقین برخاسته اند!!!
7- مقاومت منافقین در اشرف انگیزه مردم عراق برای قیام در مقابل دولت مالکی بوده است!!!

8- حمله به اشرف باعث بحران سراسری و ورشکستگی اقتصادی ایران شده است!!!
این ادعاها به قدری مضحک است که شاید عده‌ای فکر کنند امکان ندارد هر فردی با اندک بهره ای از عقل و شعور آنها را گفته باشد. ولی کسانی که شک دارند می توانند به سایت منافقین مراجعه کرده و سخنرانی مریم قجر در این شو را مطالعه کنند. در این که مخاطبین و مستمعین مریم قجر و خود وی دچار نقصان عقل و زوال حافظه شده و واقعیات بدیهی را انکار می کنند، شکی نیست."
***باز شدن چشم های آیت الله مهدوی کنی، در زیارت معنوی امام رضا(ع)
زمانی که صلوات خاصه امام رضا(ع) قرائت می‌شد، چشمان آیت‌الله مهدوی کنی باز و گویی به عشق مولایش تر شده است. و گویی در اوج بیماری و بی‌حسی، چیزی را در زیر لب زمزمه می‌کرد.
همزمان با فرارسیدن دهه کرامت و در آستانه ولادت با سعادت امام رضا(ع)، اعضای هفتمین دوره جشنواره «کاروان‌ زیر سایه خورشید» صبح ، پنجشنبه (13 شهریورماه) با حضور در بیمارستان‌ شهید رجایی از آیت‌الله مهدوی کنی عیادت کردند.
چهار تن از خادمان حرم ثامن‌الحجج امام علی بن موسی‌ الرضا(ع) که در کاروان «زیر سایه خورشید» حضور داشتند پرچمی سبز رنگ از حرم این امام که منقش به آیه «نصر من الله و فتح قریب» بود را به عنوان تبرک با خود به همراه آورده بودند را باز کرده و روی بدن آیت‌الله مهدوی کنی انداختند تا ایشان نیز اکنون که در بستر بیماری قرار دارد عطر دل انگیز حرم رضوی را از نزدیک استشمام کند.
در ادامه این عیادت یکی از خادمان حرم رضوی شروع به خواندن صلوات خاصه علی بن موسی الرضا علیه‌السلام کرد و همه حاضران با زمزمه این صلوات، شِفای عاجل آیت‌الله مهدوی کنی را از درگاه احدیت خواستار شدند.
زمانی که صلوات خاصه امام رضا(ع) قرائت می‌شد، چشمان آیت‌الله مهدوی کنی باز و گویی به عشق مولایش تر شده است. و گویی در اوج بیماری و بی‌حسی، چیزی را در زیر لب زمزمه می‌کرد.
همچنین خادمانی که از آستان مقدس حضرت رضا(ع) در بیمارستان شهید رجایی حضور داشتند با در دست داشتن پرچم گنبد رضوی و بسته‌های کوچکی از نبات و نمک متبرک رضوی، پزشکان، پرستاران، بیماران و همراهان آنها را به زیارت معنوی حضرت رضا(ع) دعوت کردند.
شایان ذکر است گروه‌های دیگری از کاروان «زیر سایه خورشید» ضمن حضور در بیمارستان‌های مصطفی خمینی، کودکان بهرامی و جانبازان ساسان از بیماران این مراکز عیادت کردند.
هفتمین دوره جشنواره «زیر سایه خورشید» امسال از مشهد مقدس به 31 استان و حدوداً 200 شهر کشورمان اعزام شده است. همچنین نمایندگانی را به 10 کشور خارجی از جمله اندونزی، نیجریه، عراق، پاکستان، هندوستان و ... فرستاده است.
***انتشار کتابی سراسر توهین به مردم ایران
اخیرا کتابی در انگلستان با نام «شهر دروغ‌ها» منتشر شده است که کلکسیون کتاب‌های ضدایرانی منتشر شده در آمریکا و انگلیس را مزین به مطالب خلاف واقع دیگری بر علیه مردم کشورمان کرده است.
«شهر دروغ‌ها» مدعی شده درباره تهران و زیر پوست شهر تهران نوشته شده و درباره ارتباطات جنسی نامشروع در تهران و توزیع مواد مخدر و انواع جرم و جنایت‌ها در این شهر است.
ماجرای جالب این کتاب با مقدمه نویسنده‌اش یعنی رامیتا نوایی جالب‌تر می‌شود. او دروغ گفتن را موضوعی حیاتی برای ایرانی‌ها می‌داند و نوشته: «ایرانی‌ها دروغ می‌گویند چون می‌خواهند زنده بمانند!» او در ادامه این دروغ‌گویی را به دین اسلام و مکتب تشیع گره زده و آن را ریشه دار و پس از پذیرفتن اسلام در ایران خوانده و برای مخاطب غربی‌اش نوشته: «هم در قرآن و هم در تشیع، دروغ با عنوان مصلحت آمیز یا به عنوان تقیه مجاز است و برای همین این فرهنگ دروغگویی در ایرانیان ریشه دار است!»
بعدتر این خانم نویسنده برای تلطیف شرایط برای مخاطبش نوشته است: «نه اینکه من بگویم تهرانی‌ها و ایرانی‌ها دروغگو باشند که فرهنگ اصیل ایرانی دروغگویی را بد می‌شمارد و حافظ شاعر ایرانیان هم درباره راست گویی شعری دارد اما این رژیم دیکتاتوری ایران باعث شده که مردم این قدر دروغ‌گو باشند!»
خیابان ولی عصر و اجبار مردم به مسلمانی!
از اینها که بگذریم او در ابتدای کتابش نقاشی از نقشه شهر تهران کشیده و تمرکز اصلی‌اش را بر روی خیابان ولی عصر گذاشته و داستانش را از خیابان ولی عصر شروع کرده است. نوع بازگویی ماجرای خیابان ولی عصر هم توسط این خانم برای مخاطبش خیلی جالب است. او ابتدا توضیحاتی داده درباره خیابان ولی عصر که به دستور رضا شاه ساخته شد و چه درخت‌هایی داشت و هویت شهر تهران بود اما بعد از انقلاب به دستور {امام} خمینی به این نام تغییر پیدا کرد و بعد کمی درباره تصور شیعه‌ها درباره امام زمان(عج) توضیح می‌دهد و می‌گوید نامگذاری این خیابان یکی از نشانه‌های اجبار مردم به پذیرش عقیده اسلامی و ریاکار شدن آنها است! بعد بلافاصله نقل می‌کند که یک شب مردم خوابیدند و بعد بیدار شدند دیدند درخت‌‌های خیابان ولی عصر را کنده‌اند و همین باعث اعتراض و آشوب در تهران شد! و این ماجرا را بدون ذکر تاریخ بلافاصله بعد از ماجرای نام گذاری خیابان بیان می‌کند که انگار پیروزی انقلاب مصادف است با ریختن درختان خیابان ولی عصر!
البته اینها فقط ماجرای مقدمه عجیب این کتاب است و بعد نویسنده می‌رود سراغ متن اصلی کتاب که شامل 8 روایت از زندگی افراد مختلف در تهران است و تاکید کرده که نام و مشخصات این افراد برای اینکه در امان بمانند در این کتاب عوض شده است ولی ماجراهای او عین حقیقت هستند! اسم هر ماجرا به اسم هر یک از افراد راوی نام گذاری شده است و او عموما سراغ ارتباطات جنسی نامشروع و مصرف مواد مخدر در ایران رفته است. البته تاکید ویژه او در باره ارتباطات نامشروع درباره خانواده‌های مذهبی است که مثلا دخترها با پسرعموها و پسرخاله‌هایشان ارتباطات پنهانی دارند و به شرح این گونه ارتباطات پرداخته که قلم از بازگو کردن آن چه که این خانم شرح داده است شرم دارد...
به عنوان نمونه او ماجرای خانمی به اسم سمیه را شرح می‌دهد که اسم مادرش فاطمه است و اسم پدرش حاج آقا (به اسامی انتخاب شده دقت کنید!) بعد به ازدواج پسرعمویش امیرعلی در می‌آید و بعد از مدتی می‌فهمد پسرعمویش ارتباطات نامشروع فراوانی دارد و کلکسیونی از فیلم‌های مستهجن جمع کرده است. سمیه هم این فیلم‌ها را می‌بیند و بعد ماجرا را به مادرش می‌گوید و مادرش هم می‌گوید که پدرش هم همین طور است و حاج آقا مرتب به تایلند می‌رود و ... و شما خود بخوانید حدیث مفصل از این مجمل را...
این کتاب علاوه بر سراسر توهین آمیز بودن نسبت به خانواده‌های ایرانی صرفا سراغ موردهایی رفته که اتفاقا از زندگی بی‌بند و بار و آزاد غربی الگو گرفته‌اند و در تهران زندگی می‌کنند و با ارتباط دادن آنها به مذهب و زندگی دینی سعی در لجن مال کردن و زیر سوال بردن زندگی همه مردم و به خصوص مذهبی‌‌تر ها دارد.
نکته جالب‌تر اینکه بغض این خانم همان طور که در مقدمه نسبت به اسلام و تشیع پنهان نمانده ، نبست به چادر نیز پنهان نیست و با نفرت از این پوشش یاد می‌کند. همچنین این خانم که به گفته خودش در تهران به دنیا آمده و بزرگ شده، تصویرهای عجیبی از دین به مخاطب غربی ارائه می‌دهد. مثلا در جایی نوشته مردم در عاشورا به خاطر امام حسین شلاق می‌خورند و خودشان را می‌زنند و این را برای خدا می‌دانند!
داعش بیچاره و بی‌دفاع در سوریه!
اگر بخواهید بیشتر درباره نویسنده این کتاب بدانید، رامیتا نوایی از پدر و مادری ایرانی است و در ایران تحصیل کرده و سال‌ها در تهران به عنوان خبرنگار روزنامه «تایم» کار کرده است. او سپس به انگلستان می‌رود و مورد حمایت این کشور قرار می‌گیرد. او چند مستند خبری برای تلویزیون انگلیس ساخته که جنجالی‌ترین آن فیلمی درباره مخالفان سوریه است. ماجرای فیلم مستند او از این قرار است که او به راحتی بین مخالفان سوری می‌رود(توجه کنید همان مخالفانی که داعش فرزند آنها است!) و نشان می‌دهد که آنها چه قدر بی‌دفاع هستند،‌ هیچ سلاحی ندارند و صرفا مسالمت آمیز نسبت به حکومت سوریه اعتراض می‌کنند و حکومت سوریه آنها را با خشونت سرکوب می‌کند!
انتشار کتاب «شهر دروغ‌ها» نیز قطعا بدون پشتوانه و حمایت دولت انگلیس نیست، چه آنکه تمام رسانه‌های انگلیسی زبان، از معتبرترینشان بگیرید تا کم اهمیت‌ها، همه به این کتاب و به این موضوع پرداخته‌اند و درباره وضع رقت انگیز زندگی در تهران و دروغگویی در آن و حقوق بشر در ایران اظهار نظر کرده‌اند!
***صدای آمریکا رسما بلندگوی وزارت خارجه میشود!
نگار مرتضوی از مجریان سابق شبکه صدای آمریکا که بودجه خود را از طریق وزارت امور خارجه این کشور تامین میکند، در خبری در توئیتر خود با اشاره به قانون جدید مصوب در کنگره آمریکا اعلام کرد که این شبکه بیش از گذشته مورد استفاده مسئولان آمریکایی جهت ایجاد پروپاگاندای رسانه قرار خواهد گرفت.
تبلیغات سیاسی یا پروپاگاندا گونه ای ارتباط است که در آن، اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار برای بسیج افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی پخش و فرستاده می شود. تبلیغات سیاسی شکلی از ارتباط است که هدف آن نفوذ بر گرایش یک جمع یا جماعت به موضع و دلیل دلخواه مبلغ سیاسی است. پروپاگاندا برخلاف تهیه اطلاعات ناجانبدارانه، در اصلی ترین معنای خود، دادن اطلاعات با هدف نفوذ بر یک مخاطب است. در این راستا، اغلب اوقات، واقعیت ها به طور گزینشی بیان و بازنمایی می شوند(درحالی که نادرستی آن برگوینده روشن و آشکار است) تا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری احساسی و نه آگاهانه وخردمندانه سربزند. نتیجه این امر، تغییر گرایش دلخواه به سوی هدفی است که برای مخاطب هدف گیری شده و به منظور پیشبرد یک برنامه سیاسی، درنظرگرفته شده است. افزون براین، پروپاگاندا می تواند در شکل یک نبرد و جنگ افروزی سیاسی نیز تلقی شود.
به نظر میرسد با توجه به اینکه پیش از اخبار حاکی از نارضایتی شدید مسئولان آمریکایی از مدیران این شبکه به دلیل بحران ناکارآمدی، عملکرد غیرحرفه ای، ریزش مخاطب و چالش های متعدد دیگری از این دست بود که حتی کار را به کاهش بودجه این شبکه رساند، مدیران این شبکه آمریکایی در جهت جذب بودجه مجبور باشند بیش از گذشته برای جلب اعتماد نمایندگان کنگره برنامه های خود را با ذائقه و دستورات آنها طراحی و اجرا کنند.
***اعلام رتبه کشورهایی که بیشترین زن جهادنکاحی دارند!
رسانه های عراق با انتشار گزارش مفصلی در مورد پدیده "جهاد نکاح"، تلاش کردند که به این پرسش پاسخ دهند که زنان کدام کشورها بیشتر تن به جهاد نکاح می دهند؟
در گزارش این رسانه های عراقی آمده: درصد حضور زنان استرالیایی، مالیزایی و انگلیسی در "جهاد نکاح" بیشتر از دیگر کشورها است.
سال گذشته آمارها نشان می داد که زنان کشورهای شمال غرب آفریقا همانند تونس، مراکش و الجزائر بیشترین حضور را در "جهاد نکاح" داشته اند ولی اکنون زنان کشورهای بیگانه و غیر مسلمان به انجام این فریضه روی آورده اند!
لازم به ذکر است،‌ آمار دقیقی از دختران و زنانی که برای "جهاد نکاح" نزد نیروهای "داعش" رفته اند در دست نیست اما آنچه مسلم است بسیار از آنان یا باردار شده و یا به بیماری های مختلف جنسی مبتلا شده اند.
***اعدام یک ایرانی در عربستان
عربستان سعودی روز سه شنبه اعلام کرد یک ایرانی و سه تن دیگر را به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام کرده است.
عربستان سعودی چهار نفر را به اتهام تلاش برای قاچاق مقادیر زیادی قرص و حشیش به این کشور اعدام کرد.
وزارت کشور عربستان سعودی گفت سه نفر از اعدام شدگان سوریه ای و نفر چهارم ایرانی بوده است. جزئیات بیشتری منتشر نشده است.
عربستان سعودی معمولا احکام اعدام را از طریق گردن زدن با شمشیر و یا شلیک گلوله اجرا می کند.
به گزارش آسوشیتدپرس، عربستان سعودی در سال جاری میلادی 45 نفر را اعدام کرده است. 30 نفر از این تعداد تنها در چهار هفته گذشته اعدام شدند.
***درگیری کارمند BBC با مسئولان VOA بر سر تعداد بیننده!
با وجود اینکه نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به کاهش بینندگان صدای آمریکا معترض هستند، اما مدیران این شبکه ادعای جالبی را مطرح کرده اند.
بهمن کلباسی خبرنگار بی بی سی فارسی در نیویورک، در صفحه شخصی خود در توئیتر نسبت به ادعای مدیران صدای آمریکا درباره میزان بینندگان این شبکه واکنش جالبی را نشان داده است.
وی در این مطلب خود نوشته است : " دو تا از کارمند/مدیران صدای آمریکا توئیت کردند که بینندگانشون با بی بی سی فارسی مساوی و حتی بیشتر است. تو کدوم سیاره اند اینا؟!".
به نظر می رسد با توجه به اینکه شبکه های خبری فارسی زبان به دلیل کاهش چشمگیر بینندگان خود دچار مشکلات اساسی شده اند، کارمندان این شبکه ها نیز هر کدام به نوعی تلاش دارند تا کفه طرف خود را سنگین تر نشان بدهند. که البته در این میان وضعیت صدای آمریکا به علت اخطارهایی که از طرف کنگره آمریکا دریافت کرده است بحرانی تر از دیگر رسانه های وابسته به دولت های غربی می باشد
***تلاش مبلّغ وهابی برای تخریب رابطۀ ایران و سودان
در پی انجام تلاش‌هایی برای تعطیلی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان، مفتی وهابی افراطی که به حمایت از داعش و سپس توبه از اقدام خود معروف شده، مطالبی آکنده از توهین و افترا علیه جمهوری اسلامی ایران در پایگاه اجتماعی توییتر به اشتراک گذاشت.
پس از تلاش برخی جریان ها در سودان برای تعطیلی رایزنی فرهنگی ایران در این کشور که تحت تاثیر فشار و تحریکات عربستان سعودی علیه ایران انجام شد، "محمد العریفی" مبلّغ وهابی عربستانی و مفتی رسوایی موسوم به "جهاد نکاح" در مطالبی آکنده از توهین و افترا مدعی شد که ایران قصد ترویج مذهب تشیع در سودان را داشته است.
وی با انتشار هشتگ "جلوگیری از انتشار تشیع در سودان" و "تشکر از دولت سودان" مدعی شد: «ایران می خواست سودانی ها را به طاعت غیر خدا وادار کند(!) اما مردم سودان که محبت رسول خدا را در دل دارند و برخی از آنان از نواده های پیغمبر هستند، بدعت در دین را نپذیرفتند»(!)
العریفی همان کسی است که ابتدا از گروه تروریستی داعش حمایت کرد و جوانان سعودی را به رفتن به سوریه و پیوستن به صفوف "جهاد" تشویق نمود، اما بعد از مدتی که طبل رسوایی داعش در کشتار بیگناهان و مخالفت با اصول روشن اسلامی به صدا در آمد، وی از سخنان خود "توبه" کرد.
در همین زمینه داوود الشریان مجری معروف عربستانی در یک حمله شدید به العریفی و سایر مبلغان وهابی از آنان خواسته بود که به جای تشویق جوانان و فرزندان دیگر برای رفتن به افغانستان و سوریه فرزندان خود را که در ناز و نعمت به سر می برند برای "جهاد" به این کشورها بفرستند.
وی در یک پایگاه اجتماعی خطاب به العریفی و العرعور، دیگر مبلغ وهابی، گفته بود شما که مشتاق بهشت هستید خودتان به سوریه بروید ما هم پشت سر شما خواهیم آمد.
طبق گزارش العالم، تحلیلگران و رسانه ها، اظهارنظرهای العریفی در موضوعات مختلف را به فتواهای وی در حمایت از تروریست های داعش و جبهه النصره تشبیه می کنند و اکنون این سوال باقی است که آیا وی از این اتهام زنی ها نیز توبه خواهد کرد؟!
***جریمه سنگین بانک آلمانی به دلیل نقض تحریم‌های ایران
خبرگزاری امریکایی "رویترز" ، گفت: «"کومرتس بانک" آلمان که متهم به کمک به ایران در دور زدن تحریم‌هاست قصد دارد با پرداخت جریمه‌ای سنگین ادامه تحقیقات در این باره را متوقف کند. اتهام این بانک کمک به مبادلات "ایرانی و سودانی" از طریق دفاتر خود در امریکاست.»
بر اساس این گزارش، در مذاکره درباره پرداخت جریمه و توقف تحقیقات وزارت دادگستری، خزانه‌داری و بانک مرکزی امریکا و دادستان "منهتن" نیویورک نیز شرکت دارند. کومرتس بانک می‌خواهد 650 میلیون دلار، معادل 494 میلیون یورو، پرداخت کند. سخنگوی کومرتس بانک حاضر نشده در این خصوص توضیحی بدهد. اما گفته شده که این جریمه به زودی پرداخت خواهد شد.

 امریکا کومرتس بانک را متهم به انجام معاملاتی برای خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کرده است. امریکا در سال 2008 میلادی این شرکت کشتیرانی را بخاطر ارتباط آن با پرونده هسته‌ای ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. حالا امریکا می‌گوید که کومرتس بانک از این که خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی شامل تحریم‌هاست خبر داشته است.
مبادلات مالی در این رابطه مربوط به سال‌های 2002 تا 2007 است. بازرسان اداره‌های مختلف نظارتی امریکا در سال 2010 از این بانک خواسته‌اند اسناد معاملات دلاری خود با کشورهای تحریم شده را برای بررسی در اختیارشان بگذارد. کومرتس بانک بارها تاکید کرده است که از سال 2007 میلادی هیچ قرارداد و معامله جدیدی با ایران به امضا نرسانده و نداشته است.
در پنج سال گذشته بانک‌های زیادی به خاطر کمک به ایران در دور زدن تحریم‌ها مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین شدند. آخرین مورد بانک فرانسوی "پاریبا" (BNP) بود که با هشت میلیارد و نهصد میلیون دلار رکورددار این جریمه است. این بانک متهم به نقض تحریم‌های ‌امریکا علیه ایران، سودان و کوبا در فاصله سال‌های 2002 تا 2012 شده بود.
در سال‌2012 اداره‌های ناظر بر فعالیت‌های مالی و بانکی امریکا، دویچه بانک آلمان و دو بانک انگلیسی "اچ.اس.بی.سی" و "استاندارد چارترد" و بانک سلطنتی "اسکاتلند" را به نقض تحریم‌های بین‌اللملی علیه کشورهایی چون ایران، سوریه، سودان، کوبا و میانمار متهم کرده بودند. بانک انگلیسی"استاندارد چارترد" برای جلوگیری از دادگاهی شدن به خاطر فعالیت‌های غیرمجاز مالی، حاضر به پرداخت یک جریمه‌ی 340 میلیون دلاری شد.
***اظهارات تحریک آمیز وزیر یمنی علیه ایران
یک مقام بلندپایه یمنی در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه ای "الشرق الاوسط" اظهارات تحریک آمیزی را علیه کشورمان بیان داشت.
"علی العرشانی" وزیر دادگستری یمن با ادعای اینکه تهران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می‌کند، کشورهای عربی را به مقابله با ایران فراخواند.
این موضع خصمانه وزیر یمنی پس از آن اتخاذ شد که دولت این کشور در دو هفته اخیر با فشار شدید مردمی و اعتراضات اجتماعی و سیاسی روبه‌روست. این اعتراضات با دعوت جنبش الحوثی آغاز شده است.
وی همچنین با حله به گروه "انصارالله"، مدعی شد: جماعت "الحوثی" خارج از چارچوب قانونی فعالیت می‌کند ولی می‌خواهد با پیوستن به قانون احزاب، اقدامات خود را قانونی جلوه دهد و این همان برنامه ایران برای برهم زدن امنیت یمن است.
وی ادامه داد: واجب است تا اقدام گسترده‌ای از سوی دنیای عرب برای فشار بر تهران انجام پذیرد.
این روزها پایتخت یمن شاهد تحصن صدها هزاری نفر از سراسر کشور است که در اعتراض به فساد و دولت یمن در صنعاء تجمع کرده‌اند.
حکومت «عبدربه منصور هادی» تاکنون به جای پاسخ به مطالبات عادی مردم، مدام از دست‌های پشت پرده سخن گفته و در صدد سرکوب موج جدید اعتراضات در این کشور است.
***نگرانی ضدانقلاب برای اسرائیل
"علیرضا نوری زاده" مدیر و مجری تلویزیون ماهواره ای "ایران فردا" که از سوی عربستان سعودی تاسیس و حمایت مالی می شود بار دیگر با انتقاد از تیم مذاکره کننده ای هسته ای جمهوری اسلامی، از توان موشکی ایران برای قدرت نمایی مقابل اسرائیل اظهار نگرانی کرد.
وی با اشاره به سخنان "عباس عراقچی" مبنی بر تداوم دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی گفت: «نمی دانم چرا باید عباس عراقچی اینگونه سخنان را به زبان بیاورد. من فکر نمی کنم آمریکا و به خصوص اوباما در حال حاضر با جمهوری اسلامی دشمنی داشته باشند. بلکه هم اکنون آمریکایی ها بیشترین لطف را نسبت به ایران دارند!»

این ادعای نوی زاده در حالی است که چند روز پیش آمریکا تحریم های بیشتری را نسبت به جمهوری اسلامی اعمال کرد.
نوری زاده در ادامه افزود: "تیم مذاکره کننده هسته ای و رییس جمهور ایران مساله موشک های بالستیک را جز خطوط قرمز خود می دانند و راضی به مذاکره در خصوص موشک ها نیستند. اما این یک مساله ای است که باید حل شود. چرا که ایران اصلا نیازی به موشک های دوربرد ندارد.»
این فعال ضد انقلاب ضمن اعتراف به توان نظامی ایران در منطقه خاورمیانه خاطر نشان کرد: «وقتی ایران موشک هایی با برد 300 کیلومتردارد، معلوم می شود برای حفاظت از خاک ایران است اما زمانی که ایران توان موشکی خود را به برد 2000 کیلومترمی رساند باعث نگرانی است چرا که با این موشک ها می خواهد اسرائیل را هدف قرار بدهد و این خطر ناک است.»
****اسرائیل و صد هزار موشک حزب الله
کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به توانمندیهای حزب الله لبنان در نبرد احتمالی آینده با ارتش اسرائیل پرداخته است.
در این گزارش آمده است: حزب الله بر اساس آخرین برآوردها دست کم 100 هزار موشک در نبرد با اسرائیل در اختیار دارد و این یک خطر استراتژیک در مرزهای شمالی محسوب می شود.
این منبع صهیونیستی اعلام کرد: ارتش اسرائیل مجبور است با شیوه ای متفاوت به نبرد با حزب الله بیندیشد، چون این نبرد بسیار هزینه بر خواهد بود.
این رسانه در پایان با اذعان به توانایی بالای اطلاعاتی مقلاومت لبنان خاطر نشان کرد: همچنین اسرائیل در این نبرد به اطلاعات جاسوسی دقیق نیاز دارد که تهیه آنها هزینه های بالایی را می طلبد.
***آیت اللهی که هنوز در زندان است
خانواده آیت الله "نمر باقر النمر" روحانی بارز شیعه عربستان اعلام کرد که دادگاه ریاض حکم اعدام علیه آیت الله نمر را صادر نکرده است و حکم بدوی در جلسه آینده محاکمه صادر خواهد شد.
خانواده این روحانی بارز خاطرنشان کرد: وضعیت جسمی آیت الله نمر خوب نیست زیرا از درمان لازم محروم بوده است.
پیش از این وکیل وی اعلام کرده بود که جلسه محاکمه آیت الله نمر یکشنبه گذشته برگزار شد و بحث و بررسی درباره پرونده بسته شد، و چه بسا حکم وی در جلسه آینده قرائت شود.
این جلسه قرار است روز سه شنبه 16 سپتامبر جاری برگزار شود.
نهادهای حقوقی و شخصیت های سیاسی و نهادهای دینی دادگاهی کردن شیخ نمر را یک قضیه سیاسی دانسته و خواستار آزادی وی شده اند.
شیخ نمر باقر النمر، عالم شیعه عربستانی با انتقاد از نظام آل سعود، خواستار آزادی بیان و انجام تغییرات سیاسی در این کشور برای دادن نقش بیشتر به مردم در حاکمیت است.
نیروهای امنیتی سعودی هشتم ماه ژوئیه سال 2012 با تعقیب خودروی آیت الله نمر، به طرف وی تیراندازی کرده و او را با گلوله جنگی مجروح کردند.

طبق گزارش العالم، دادستان عربستان، در 25 مارس گذشته (پنجم فروردین 93) با مطرح کردن اتهامات دروغ علیه آیت الله نمر، مانند فتنه مذهبی، تشکیل جلسه با مجرمان فراری، ترویج کشتار شهروندان و نیروهای پلیس، تخریب مساجد در هنگام نماز جمعه و دخالت در امور سایر کشورها (بحرین)، خواستار صدور حکم اعدام برای وی شد.
***8 میلیارد دلار هزینه بازسازی غزه
روزنامه مصری "الیوم السابع" گزارش داد که تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که هزینه عملیات بازسازی نوارغزه حدود 7 میلیارد و 800 میلیون دلار خواهد بود.
بازسازی نوار غزه شامل بازسازی زیرساخت ها از جمله بخش انرژی است و این بخش نیازمند 250 میلیون دلار است. بازسازی مناطق مسکونی نیز که شامل احداث 17 هزار منزل است هزینه ای حدود دو میلیارد و 500 میلیون دلار نیاز خواهد داشت.
بخش آموزش نیز نیازمند 143 میلیون دلار است و بقیه هزینه های بازسازی نوار غزه مربوط به بخش های مالی، بهداشتی، کشاورزی و حمل و نقل است.
فلسطینی ها برای بازسازی نوار غزه به کمک های خارجی احتیاج دارند و این کمک ها از طریق بازگشایی گذرگاه های غزه و رژیم صهیونیستی به غزه ارسال خواهد شد.
گزارش های سازمان ملل متحد حاکی از آن است که 106 هزار شهروند فلسطینی از مجموع یک میلیون و 800 هزار فلسطینی ساکن غزه به دلیل جنگ اخیر در این منطقه از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.
***برگزاری پارتی های دختران و پسران در المپیک جوانان
چندی قبل دومین دوره المپیک جوانان به میزبانی شهر نانجینگ، در کشور چین برگزار شد. شمار قابل توجهی ورزشکار در رده های سنی پایه از اقصی نقاط جهان در این شهر گردهم آمدند تا شاهد برگزاری مسابقاتی باشیم که هدفی فراتر از یک رویداد ورزشی دارد؛ موضوعی که خود گردانندگان و برگزارکنندگان آن نیز بدان اعتراف دارند.
المپیک نوجوانان تلفیقی از برنامه های مختلف و مختلط فرهنگی است که در راستای راهبرد نظام سرمایه داری جهت یکسان سازی و جهانی سازی فرهنگ عمومی در کشورهای مختلف طراحی و تبیین شده است.
این پیکارها در حقیقت، تدبیری برای پیشبرد یکی از مهمترین راهبردهای لیبرال سرمایه داری در جهان است و آن نیز یکسان سازی فرهنگی ملل مختلف است. در این راستا، کمیته بین المللی المپیک اقدام به برگزاری این رقابت ها کرده تا در رده سنی نوجوان که در حقیقت آینده سازان دنیای کنونی هستند، اثر بگذارد. این برنامه یک تربیت نسل آینده در مقیاسی جهانی است تا موجب ترویج فرهنگی شود که بر مبنای "روح المپیک" است. این همانی است که در جریان ها تفکر به "فرهنگ لیبرال" تفسیر می شود.
کمیته بین المللی المپیک اکنون با این رویکرد، به برنامه ریزی جدی در این زمینه پرداخته و در حال ترویج تفکر لیبرال است که مهمترین پایگاه آن این سنین به شمار می رود. در این میان، برگزاری برنامه های مختلف و مختلط فرهنگی، محور حرکت این تشکیلات بوده که در چین نیز با قدرت پیگیری و دنبال شد. برنامه ای که با شعار "اشتراک بازی ها، اشتراک رویاهایمان" تجلی پیدا کرد.
شعار "رویاهایی مشترک" مبنای طراحی کاری در این رویداد است تا نسل نوجوان و جوانی را تربیت کند که خواسته ها و علایق مورد نظر تصمیم سازان نظام سرمایه داری را داشته و البته، به سفیران آنها در کشورهای خود تبدیل شوند.
در واقع، تمام توان دستگاه فرهنگی برنامه ریز نیز بر محور بخش دوم؛ یعنی رویاهایی است که بر مبنای باورداشت های لیبرال سرمایه داری طراحی و اجرا می شود. این فرآیند در حال تلاش برای بسط جهانی سازی باورهای فرهنگی است که این روزها ورزش را به ابزاری مناسب جهت رسیدن به مقاصد خود تبدیل کرده است.
اما پرسش اصلی این است که بسته فرهنگی ورزش جمهوری اسلامی ایران برای حضور در چنین عرصه ای چه بود؟ اعزام کاروانی از نوجوانان ایرانی در برخی رشته ها و قرار گرفتن در معرض آموزش در چنین فضایی، حرکت در مسیر مورد نظر طراحان این رقابت ها نیست؟ آیا کاروان ورزش ایران نباید برای این آوردگاه، تدابیر مناسبی را طراحی کند تا بتواند خود را در قامت یک نظام فرهنگی که برآمده از تفکراتی انقلابی است، معرفی کند؟ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، چه طراحی داشتند و غیر از این است که در پازل فرهنگی طراحی شده حرکت کرده اند؟
در حالی که المپیک نوجوانان بخشی از فرهنگ سازی کمیته بین المللی المپیک در دهه های اخیر در راستای هزمونی نظام سلطه به شمار می رود، کاروان ورزش ایران در فضایی قدم زده که حتی از شناخت آن غافل بوده است.
باید اذعان داشت دستگاه ورزش در این آوردگاه چنان حرکت داشته که طراحان غربی در پی آنند. نداشتن بسته ای فرهنگی و همه جانیه در این زمینه، خود گویای نیاز به بازاندیشی در محورهای مختلف ورزش است که سال هاست مورد غفلت قرار گرفته است.
****افشای رابطه غیر اخلاقی دو وزیر
«سیسیلیا آلوارز» وزیر بازرگانی کلمبیا فاش کرد که با خانم «جینا بارودی» وزیر آموزش این کشور روابط نامشروع دارد.
وی که با یکی از شبکه‌های تلویزیونی کلمبیا گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه روابط آنها ربطی به کارشان در دولت ندارد، در پاسخ به این پرسش که پیامدهای سیاسی این رابطه غیراخلاقی برای دولت «خوان مانوئل سانتوس» چه خواهد بود، گفت: «این دو موضوع، هیچ ارتباطی با هم ندارند.»
آلوارز افزود: «از خودم می‌پرسم چرا از مردها این سؤال را نمی‌پرسید؟ می‌دانید چقدر مرد همجنس‌باز همین الان دارند در همین دولت کار می‌کنند؟ من نمی‌توانم رابطه خود با وزیر آموزش را انکار کنم اما تمایلی به بحث درباره آن هم ندارم.»
در کشور کلمبیا که رابطه همجنس‌ها آزاد است، این نخستین بار است که یک مسؤول بلندپایه حکومتی به این عمل غیر فطری، اذعان می‌کند.
فساد اخلاقی از جمله همجنس‌بازی در کشورهای آمریکایی و اروپایی به جایی رسیده که دامنگیر سران این کشورها نیز شده و در بسیاری از کشورهای غربی نیز به‌صورت قانون رسمی درآمده و عملی مجاز شمرده می‌شود.
این در حالی است که این عمل شنیع، در میان تمامی ادیان، عملی نامشروع به شمار می‌آید و در میان ملل مختلف جهان امری تقبیح‌شده به شمار می‌آید.
***انتقاد شدید وزیر ارشاد از یک فیلم بدون مجوز
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور فیلم «قصه‌ها» در جشنواره فیلم ونیز گفت: این کاری است که باید با آن برخورد کرد. بعضی فیلم‌ها دست روی بعضی زخم‌ها و نقاط سیاه می‌گذارند و این نگاه را به دنیا عرضه می‌کنند که کار نادرستی است.
وی ادامه داد: الان داریم بحث می‌کنیم این فیلم نامناسبی است و چرا در صحنه بین‌المللی حضور پیدا می‌کند. بنده سئوالم این است که چرا به این فیلم مجوز ساخت داده شد.
وزیر ارشاد با اشاره به ساخت این فیلم افزود: قبل از اینکه از ما در مورد این فیلم و حضور جهانی‌اش سوال بشود باید بررسی بشود اصلا چرا قصه ها ساخته شد و چرا این فیلم مجوز ساخت گرفت و بر روی ساختش نظارت نشد. ما باید در گلوگاه اولیه نظارت کنیم و عناصر آگاه فیلم شناس و متخصص و آشنا به مبانی دینی و ملی خودمان و اینها باید در صدور پروانه ساخت و حین ساخت نظارت کنند تا عین فیلمنامه‌ای که پروانه ساخت گرفته ساخته شود.
گفتنی است فیلم قصه ها ساخته رخشان بنی اعتماد کارگردان زن کشورمان است.
پیشتر بنی اعتماد در رابطه با اکران این فیلم در جشنواره ونیز گفته بود: سوالی که چندین بار در مصاحبه‌ها تکرار شد این بود که آیا این فیلم در ایران اکران خواهد شد؟ طبیعتاً پاسخ من این بود که بله، این فیلم به زودی در ایران اکران خواهد شد و اگر غیر از این می‌بود، امکان نداشت آن را به جشنواره‌های خارجی بفرستم. زمانی با نمایش فیلم در جشنواره ونیز موافقت کردم که نمایش عمومی آن در ایران قطعی شده بود. البته آنها منتظر جواب دیگری بودند! اما این حرف امروز من نیست. از زمان اولین فیلمم تا زمانی که فیلم بسازم همین نظر را خواهم داشت.
***افشای راز عجیب مسئول کفن و دفن بعد از مرگش
به نظر می‌رسد آلفرد پنین، مسئول موسسه کفن و دفن پنین در رودآیسلند آمریکا، رازی را با خود به گور برده است؛ رازی که اکنون از معمای خودکشی او بیشتر جلب توجه می‌کند.
پس از خودکشی پنین در ماه گذشته، فردی دیگر مسئولیت این موسسه کفن و دفن را به عهده گرفت. او شش جسد را که شامل جسد پنج بزرگسال و یک جنین می شد، در موسسه کشف کرد. جنازه ها در گاراژ این مرکز مخفیانه نگهداری می شد. به گفته پلیس منطقه، این اجساد بتازگی کشف شده است. همچنین مردی چند روز پیش اجساد دو بزرگسال و یک شیرخوار را در انبار واحدی که پنین اجاره کرده بود، پیدا کرد. پلیس هر دو گزارش را تائید کرده است. به این ترتیب تعداد اجساد کشف شده از مراکز تحت اجازه پنین، به 9 جسد می رسد و احتمال دارد اجساد بیشتری در کار باشد. اجساد بزرگسالان به گونه ای متلاشی شده که جنسیت آنها قابل تشخیص نیست، اما احتمال می رود نوزاد دختر باشد. مقامات می گویند از انگیزه اختفای این اجساد اطلاعی ندارند، اما گمان می کنند انگیزه های مالی پشت این اقدامات باشد.
بازرسان مشکوک هستند که پنین به بازماندگان به دروغ می گفت جسد عزیزانشان دفن یا سوزانده شده، اما درواقع از انجام وظیفه اش خودداری می کرد و جنازه ها را نگه می داشت. به این ترتیب تمام پولی را که بابت کفن و دفن از مشتریانش می گرفت، به جیب می زد. مقامات در حال بررسی انباری های دیگر در سطح شهر هستند تا ببینند آیا مالکان هرگز آنها را به پنین اجاره داده اند یا نه و آیا مورد مشکوکی در انباری ها پیدا شده است یا خیر؟ کارآگاهان در حال جستجو هستند تا در صورت وجود اجساد بیشتر آنها را کشف کنند و به خانواده های متوفیان تحویل بدهند. در همین حال سازمان بهداشت محلی این موسسه کفن و دفن را تعطیل کرده و اقدامات مدیر پیشین آن را خطری برای سلامت عمومی دانسته است.
پلیس گفته به تعدادی از بازماندگانی که قرار بود اجساد عزیزانشان سوزانده شود، مقداری خاکستر داده شده در حالی که اجساد داخل گاراژ نگهداری می شد. موسسات کفن و دفن، اجازه سوزاندن اجساد در ملأعام را ندارند، به همین دلیل جنازه ها به محلی که برای این کار در نظر گرفته شده است، منتقل می شوند و خانواده ها شاهد سوزانده شدن جسدها نبودند. سخنگوی پلیس گفته به نظر می رسد او پولی که برای سوزاندن اجساد می گرفت، به جیب می زد و اجساد را نگه می داشت. حالا موضوع خیلی پیچیده تر از خودکشی پنین است و باید تحقیقات گسترده تری در این ارتباط انجام شود.


***فائزه هاشمی رفسنجانی معاون شد
پس از تغییر ریاست دانشگاه آزاد و روی کار آمدن میرزاده در این دانشگاه پای رفت و آمدهای خانوادگی هاشمی به دانشگاه آزاد دوباره باز شد.
این رفت و آمدها از انتصاب محسن هاشمی به عنوان معاون عمرانی دانشگاه آزاد آغاز شد و پس از آن نیز حضور خانواده هاشمی رفسنجانی با حکم مشاور برای یاسر هاشمی تکمیل تر شد.
این موارد در حالی است که فاطمه هاشمی رفسنجانی نیز پیش از این به‌عنوان مدیر گروه رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در این دانشگاه حضور داشت.
مهدی هاشمی نیز پیش از ماموریت لندن و احضار به خاطر نقش‌آفرینی در فتنه، رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد بود.
در آخرین خبر مربوط به حضور این خانواده در دانشگاه آزاد، فائزه هاشمی در سکوت رسانه‌ای به عنوان معاون آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس انتخاب شد؛ انتصابی که می‌توان آن را با توجه به ماهیت و اهمیت معاونت دانشجویی و آموزشی در یک دانشگاه برخلاف حکم دادگاه دانست چرا که پیش از این فائزه هاشمی به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده بود.
***ماجرای خرید روسری توسط خانواده ضرغامی
رییس صداوسیما گفت: در ارائه لباس مناسب برای آقایان و بانوان بد عمل کردیم و این دلیل اصلی بروز بد حجابی در کشور است.
عزت الله ضرغامی گفت: در ارائه مدل و پوشش مناسب خیلی بد عمل کردیم و اگر خانمی بخواهد یک چادر یا یک مانتو مناسب تهیه کند باید هزینه بالایی بپردازد.
وی تاکید کرد: باید لباس شیک، ارزان و پوشش ایرانی و اسلامی را در کشور عرضه کنیم و تنها این عامل می تواند مبارزه کند با گسترش بد حجابی در کشور و خیلی خوشحالم شهرداری در کنار خدمات ارزنده ای که به پایتخت می دهد در مقوله فرهنگی هم به طور جدی آمده است اقدامی انجام دهد.
رییس سازمان صداوسیما با بیان اینکه در نظرسنجی که با هموطنان در سطح کشوری در تاریخ 25 مردادماه انجام دادیم حدود 80 درصد از بانوان با چادر و پوشش اسلامی موافق هستند اما آن لباس و پوشش مناسب متاسفانه در بازارهای کشور کیمیا است.
او گفت: بی تردید لباس هایی با پوشش مناسب هزینه زیادی می خواهد و در این زمینه باید دولت محترم یارانه دهد که در این زمینه دولت اهتمام ویژه ای دارد.
ضرغامی گفت: رسانه ملی این آمادگی دارد با اصناف همکاری کند و بازار و پوشاک مناسب ایرانی اسلامی را به هموطنان سراسر کشور معرفی کند.
او گفت: باید در رسانه ملی الگوسازی کنیم و حجاب برتر را به هموطنان معرفی کنیم.

رییس سازمان صدا وسیما گفت: یک خانواده متدین برای خرید یک روسری و چادر باید هزینه های زیادی پرداخت کنند.
عزت الله ضرغامی گفت: چند وقت پیش به اتفاق خانواده برای خرید یک روسری مناسب به یکی از بازارهای مرکز شهر تهران (میدان هفتم تیر) مراجعه کردیم و در این مغازه ها مشاهده کردم که یک لباس شیک با پوشش اسلامی اصلا وجود ندارد و اگر وجود دارد قیمت آن بسیار بالاست.
او ادامه داد: قیمت یک روسری مناسب 300 هزار تومان بود؛ اگرچه من از خرید آن امتناع کردم اما باید بگویم آیا یک خانواده متدین می تواند این هزینه را برای خرید یک روسری مناسب بپردازد.
ضرغامی گفت: نتوانستیم لباس مناسب با کیفیت و قیمت مناسب در جامعه برای جوانان ارایه کنیم و این عامل سبب شده که بی حجابی در جامعه گسترش یابد.
او گفت: به بازار مراجعه کنید و ببینید قیمت یک چادر و روسری مناسب چقدر گران است و وقتی که جوانی توان پرداخت این هزینه را نداشته باشد روی می آورد به لباس های نامناسب ولی ارزان قیمت.
***دیپماسی ما دیپلماسی احضار روح است
صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: دیپلماسی ما به‌ ویژه پیرامون مذاکرات «ژنو» و اینکه دقیقا چه چیزی تعهد آمریکایی‌ها و غربی‌هاست و چه مواردی را ما متعهد شده‌ایم، آنقدر پیچیده شده که به نظر می‌رسد باید برویم برای «احضار ارواح». مسوولان وزارت خارجه از یک‌سو و دیگران به‌علاوه رسانه‌های رسمی و غیررسمی، جملگی عطف به «روح توافق ژنو» کرده و به آمریکا حمله می‌کنند که این «روح» را پایمال کرده است.
ظاهرا در دستگاه دیپلماسی ما، قرارداد و عهد و میثاق‌های بین‌المللی همچون موجودات زنده، یک جسم دارند و یک «روح». از آنجا که برای فهم اینکه آیا بالاخره توافق ژنو توسط آمریکایی‌ها نقض شده یا خیر، ما با مفاد توافق ژنو کاری نداریم و باید روح توافق ژنو را در نظر بگیریم و از آنجا که دیپلمات‌ها نمی‌توانند با ارواح ارتباط برقرار کنند، بنابراین باید وزارت خارجه برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای، آگهی استخدام برای تعدادی کارمند که تخصصشان احضار ارواح است بدهند و آنها بعد از این، روح توافقات و مذاکرات و قول‌وقرارهای بین‌المللی را با ترتیباتی خاص احضار کرده و از آنان سوال کنند آیا اقدام اخیر ایالات‌متحده، نقض توافق ژنو بوده یا خیر؟
ای‌کاش به‌جای همنوایی با تندروها و مخالفان مذاکرات هسته‌ای، جناب رییس‌جمهور و آقایان ظریف، عراقچی، تخت‌روانچی و سایرین اعلام می‌کردند اگرچه اقدام واشنگتن را نمی‌پذیرند اما این اقدام ربطی به توافق ژنو نداشته و حاصل مصوبات قبلی کنگره ایالات‌متحده است.
مدت‌ها قبل از توافق ژنو، کنگره ایالات‌متحده قانونی را تصویب کرده بود که دولت آمریکا را موظف می‌کرد هر شخص حقیقی و حقوقی که کمک به دورزدن تحریم‌ها کند را مجازات نماید. این عمل بارها اتفاق افتاد و نه‌فقط ایرانی‌ها بلکه بانک‌ها، موسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی غیرایرانی هم مشمول این قانون شدند. تصمیم هفته پیش نیز در ادامه اجرای همان قانون است و هیچ ربطی به توافق ژنو ندارد. البته می‌توان این سوال را مطرح کرد که دست رییس‌جمهور در عدم‌اجرای این مصوبه تا چه میزان باز است؟ و آیا اوباما می‌توانسته دورزدن تحریم‌ها را نادیده بگیرد مبادا خللی به مذاکرات وارد کند؟
محض اطلاع، تحریم‌های جدید آنهایی بودند -یا هنوز هستند- که کنگره می‌خواست -یا همچنان می‌خواهد- اجرا کند و اوباما نه‌تنها با آنها مخالفت کرد بلکه به یاد می‌آوریم که گفت اگر کنگره با وجود مخالفت شدید قوه‌مجریه، آن را به تصویب برساند رییس‌جمهور از اختیارات قانونی استفاده کرده و آن را «وتو» خواهد کرد. اگر آمریکایی‌ها یا شخص آقای اوباما می‌خواستند عهد‌شکنی کنند، تسلیم اراده کنگره شده و راه هموار‌تری را می‌پیمودند.
نیازی به احضار ارواح نیست! آنچه نیاز داریم آن است که متولیان دستگاه دیپلماسی مقداری با جسارت بیشتری پای تصمیمات خود و آنجا که منافع ملی کشور اقتضا می‌کند بایستند و با اولین تندباد تندروها، صحنه را ترک نکنند.

 در این میان پرسش سومی وجود دارد و آن این است که آیا رییس‌جمهور می‌توانست همانند دوره شش‌ماهه «اقدام‌مشترک» پس از توافق ژنو، چشمان خود را روی اجرای این قانون بسته و به روی خود نیاورد که ایرانیان برای تامین نیازهای خود، ناچار به عبور از برخی تحریم‌ها هستند؟ این پرسش بازمی‌گردد به دو نکته اساسی: نخست میزان اعتقاد اوباما به اینکه آیا توافق نهایی با ایران انجام خواهد شد یا نه؟ و مورد دوم اینکه اوباما چقدر نگران موردسوال‌قرارگرفتن توسط اعضای تندرو کنگره آمریکا به‌خاطر عدم مجازات ایران دراین‌باره است.
***افشین قطبی سرمربی تیم ملی شد!
خبرگزاری اسوشیتد پرس در گزارشی درباره جام ملتهای آسیا گاف بزرگی داده است.
نویسنده این مطلب که درباره آخرین شرایط تیمهای کره جنوبی، ژاپن و استرالیا قبل از شروع جام ملتها گزارش نوشته از افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران نام برده است.
***قلعه نویی مشتری جدید پیدا کرد!
حاتمی که در استقلال اوج گرفت و به تیم ملی هم رسید، با امیر قلعه نویی به مشکل خورد و از این تیم جدا شد. او روز گذشته در فدراسیون فوتبال حاضر شده بود و خیلی ها گمان می کردند که به خاطر حضور در کمیته اخلاق و شهادت علیه قلعه نویی به فدراسیون آمده، اما حاتمی این موضوع را تکذیب می کند و می کوید اگر بخواهند در کمیته اخلاق هم حاضر می شود.
حاتمی که نمی خواهد مصاحبه جنجالی ای در این باره انجام دهد می گوید: وارد جزئیات نمی‌شوم، اما اگر کمیته اخلاق خواست می‌آیم و حرف‌هایم را می‌زنم اما ترجیح می‌دهم این صحبت‌ها در قالب مصاحبه نباشد.
حاتمی ادامه می دهد: اگر شاهد بخواهند حاضرم بیایم و صحبت کنم. برخی حرف‌ها را می‌توان تأیید کرد و برخی‌ها را هم خیر.
اگر لازم شود، می‌آیم و صحبت‌هایم را می‌کنم من سند و مدرک ندارم. سند و مدرکم چشم و گوشم است. سربسته می‌گویم که یک مرد مثل مرد حرف می‌زند و نامردی نمی‌کند.
در آخر باید بگویم جواد نکونام دروغگو نیست. همین.
***سه بازیکن جدید در راه پرسپولیس
علی دایی در پست هافبک به دنبال جذب یک بازیکن خارجی است و از مدت ها قبل بازیکنان زیادی به وی معرفی شدند.
در نهایت دو بازیکن برزیلی و یک بازیکن آفریقایی برای این منظور کاندیدا شدند.
علی دایی تاکید کرده این نفرات باید حتما در تمرینات شرکت کنند و از روی فیلم، بازیکنی را جذب نخواهد کرد.
***دروازبان استقلال از هتل فرار کرد!
در حالی که بازیکنان تیم استقلال تهران برای دیدار با تیم نفت مسجد سلیمان در هتل دانشگاه آزاد این شهر اقامت داشتند، شب قبل از دیدار، اتفاقی عجیب داسیلوا دروازه بان ذخیره تیم استقلال را از اتاقش فراری داد.
شب قبل از دیدار دو تیم، داسیلوا، زمان استراحت در اتاق خود، ناگهان یک موش را مشاهده میکند ئ در حالی که از این صحنه شوکه شده بود از اتاق خود فرار کرده و به سمت مسئولان هتل رفته و مسئولان هتل نیز با شنیدن این موضوع موش را گرفتند.
پس از این اتفاق نزد داسیلوا دیگر بازیکنان استقلال رفته و گفته تاکنون هیچ هیچ موشی را در هیچ هتلی ندیده و بسیار عجیب است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.