۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 233784

ساری – حسین احمدی: امسال جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) ، پرمخاطب ترین جشنواره رضوی حال و هوای خاصی داشت و برای اولین بار شاهد حضور کاروان زیر سایه خورشید و خدام رضوی در جشنواره بود و مشتاقان امام هشتم با بوسه بر پرچم متبرک رضوی ، اشک ریختند و خود را درکناره بارگاه امام رئوف دیدند .

108 هزار دلنوشته برای امام هشتم

میهمانان این جشنواره نیز ویژگی هایی خاصی داشتند و امسال شاهد حضور "امیر پورجوزی " معلم مدرسه صداقت ییلاق " چوزاپه " شهر تالش گیلان ، کوچکترین مدرسه دنیا که دانش آموزانش به امام رضا (ع) نامه نوشتند ، بود .

بعلت صعب العبور بودن محل زندگی "آزیتا" و " زاهد"، آنان نتوانستند به جشنواره بیایند و معلم شان به نمایندگی از آنان در ساری حضور یافت .
نامه این دانش آموزان موجب شد آنان به همراه خانواده و معلم شان برای اولین بار به پای بوسی امام هشتم بروند .

همچنین جشنواره شاهد حضور "سامره علی نژاد" مادر فداکار مازندرانی که در بخششی بزرگ ، قاتل فرزندش را در پای چوبه دار بخشید و اقدام وی با ایجاد موجی عظیم از گذشت در سراسر کشور ، در صدر رسانه های معتبر دنیا از جمله BBC، CNN ، گاردین و ... قرار گرفت ، بود .

اقدام این مادر فداکار بازتاب زیادی داشت بطوریکه رسانه های جهان به تجلیل از این مادر پرداختند و کشور ترکیه وی را بعنوان مادر سال برگزید .

این مادر فداکار در نامه ای به امام رضا (ع) به آن امام همام گفت : " گذشت را از شما آموختم " .

ضمنا آیت الله جباری نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری سخنران این جشنواره بود که فرصت حضور نیافت و چند روز قبل از برگزاری مراسم اختتامیه به دیار باقی شتافت .


برگزاری بین المللی جشنواره نامه ای به امام رضا (ع)

مشاور معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به رشد، بالندگی و تاثیرگذاری رسیده و تاثیر آن در حوزه فرهنگ عمومی مشهود است، گفت: سال آینده جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) بصورت بین المللی برگزار خواهد شد .

همایون امیرزاده در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود : مدارس ایرانی در 80 نقطه دنیا بعنوان پایگاه های جمع آوری نامه های دوستداران امام هشتم فعالیت خواهند نمود و دلنوشته های مردم سراسر جهان را جمع آوری می کنند .

وی با اشاره به وجود 700 هزار سادات در مازندران اضافه نمود : مازندران بیشترین آمار سادات در کشور را داراست که با این آمار این استان در مسیر جاده ولایت نقش بسیار مهمی دارد.
امیرزاده با بیان اینکه دهه کرامت مولود جشنواره فرهنگی و معنوی امام رضا (ع) است ، یاداور شد : جشنواره امام رضا رویکردی مردمی و اثر گذار در فرهنگ عمومی جامعه داشته و موجب پیدایش رخدادهای تازه فرهنگی شده است.
مشاورمعاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای محکم کردن پایه های تمدن اسلامی نیازمند فرهنگ سازی هستیم ، گفت: این اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد و بنیاد امام رضا می تواند موجب مستحکم شدن شالوده بزرگ شیعی شود.
امیرزاده با اشاره به اینکه نامه ها همیشه حامل مهر و محبت و حلقه اتصال برای بیان عواطف بودند، افزود : امروز زبان هنر و فرهنگ یک زبان رسایی است که می تواند پیام ها را به دورترین نقاط جهان ارسال کند و صدای این جشنواره هم باید با افزایش کیفیت به گوش همه جهانیان برسد.
وی با بیان اینکه جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) مورد اعتماد واقع شده است ، خاطرنشان ساخت : فراخوان آثار ارسالی نشان می دهد ارادت مردم این سامان نسبت به ساحت امام هشتم ، بی نظیر و بی بدیل بوده و همه منتظر فرصتی هستند تا دلنوشته های خود را مطرح کنند .

ارسال 108 هزار دلنوشته برای امام هشتم

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به دریافت 108 هزار نامه اشاره نمود و گفت : جشنواره در 4 رده سنی برگزار و در مجموع از 35 برگزیده تجلیل می شوند و از این میان ، 3 برگزیده ، نگارش نامه را به زبان مازندرانی انجام داده اند .
حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی با بیان اینکه نامه های فراوانی در سطح فراملی از کشورهایی چون چین ، ژاپن ، پاکستان و افغانستان به دبیرخانه ارسال شده است ، افزود : امیدواریم بتوانیم در سال آینده میزبان جشنواره بصورت بین المللی باشیم .
وی با بیان اینکه نامه های برگزیده در کتابی تحت عنوان " نجوای دل " منتشر شده است ، اضافه نمود: اولین سال جشنواره با ارسال 7 هزار نامه برگزار و سال گذشته نیز 93 هزار نامه دریافت نمودیم .
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.