۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: 234794

دانشمندان در تره لئو در جنوب آرژانتین فسیل بزرگترین دایناسور جهان را کشف کردند. هنوز برای این موجود اسمی انتخاب نشده؛ اما احتمالا آمیخته ای از کلماتی خواهد بود که بزرگی این موجود، نام محل زندگی آن و نام دهقان کاشف این فسیل را را ثبت کند.

کشف دایناسور سالم ۱۰۰ میلیون ساله
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از واحد مرکزی خبر، سال گذشته کشاورز آرژانتینی قطعات سنگی بزرگ و حیرت انگیری را پیدا کرده و بلافاصله موضوع را به مسئولین موزه دیرینه شناسی اطلاع داده بود.

بر اساس این گزارش، یکی از مسئولین موزه دیرینه شناسی، گفت: ما در محل حدود 150 استخوان پیدا کردیم که با توجه به اندازه انها مربوط به بزرگترین دایناسور کشف شده است که تاکنون روی کره زمین زندگی کرده است.
هنوز برای این موجود اسمی انتخاب نشده؛ اما احتمالا آمیخته ای از کلماتی خواهد بود که بزرگی این موجود، نام محل زندگی آن و نام دهقان کاشف این فسیل را را ثبت کند.
دکتر نووس دیرینه شناس آرژانتین می گوید:‌ پیدا شدن این فسیل یک کشف بزرگ و یک گنج بزرگ علمی است زیرا این قطعات فسیلی یکصدمیلیون ساله تقریبا کامل و سالم هستند واقعه ای که معمولا به ندرت اتفاق می افتد.
بزرگترین دایناسوری که قبلا در جهان پیدا شده بود "آرژانتی ناسور" نام دارد که در همین منطقه کشف شده بود و حدود 20 تن سبکتر از دایناسور جدید است.
دانشمندان با توجه به سن لایه های زمین در این منطقه اعلام کردند، این دایناسور غول پیکر حدود 100 میلیون سال پیش ساکن جنگل های جنوب آرژانتین بوده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.