قدس آنلاین – ایلام:جمعی از مردم ایلام در قالب برنامه داوطلبانه و عام المنفعه زیست محیطی، تنگه ارغوان ایلام را پاکسازی کردند.

پاکسازی مشارکتی جنگل های استان ایلام


در این برنامه که چهارمین برنامه پاکسازی مشارکتی جنگل در استان ایلام همزمان با 14 استان کشور و با مشارکت جوامع بومي جنگل نشين، سازمانهاي غير دولتي زيست محيطي و دستگاههاي مرتبط دولتي در نکوداشت دهه تنوع زیستی ملل متحد (2020-2011) و با هدف حفاظت هر چه بیشتر از اکوسیستم جنگلی هیرکانی، زاگرسی، حرا و جنگلهای مناطق خشک و نیمه خشک کشور برگزار گردید.
این برنامه که روز جمعه و همزمان در استان های اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان و مازندران اجرا گردید، دوستداران طبیعت در جوامع محلی ذینفع، سازمان‌های مردم‌نهاد و اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان ايلام حضور داشتند و منطقه تفریحی تنگه ارغوان در شمال شهر ایلام را از زباله پاکسازی کردند.
برگزاری چنین برنامه هایی و شکل‌گیری نمادین مشارکت راهبردی برای حفاظت و پاسداری از جنگل‌ها یقیناً مدیون گسترش فعالیت‌های آموزشی نهادهای غیردولتی و دولتی مرتبط و همچنین آگاهی‌بخشی‌های رسانه‌ای در سال‌های اخیر است.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.