قدس انلاین-قاانی:بالاخره ازشب گذشته متولدین سال93نیز به جمع یارانه بگیران اضافه شدنداماهمچنان وضعیت چندماه گذشته معوقه شان درهاله ای از ابهام قرار دارد.

یارانه معوقه نوزادان93همچنان محفوظ است/ دولت هنوزمصوبه ای برای پرداخت ندارد

 به گزارش قدس انلاین پنجمین یارانه نقدی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها درحالی شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شدکه والدینی که نسبت به تاخیر دریافت یارانه نوزادان خود گله مند بودند نیزراضی شدند اگرچه هنوز تکلیف ماههای گذشته روشن نشده است.در واقع بعد از ثبت نام مجدد برای دریافت یارانه نقدی برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در فروردین سال جاری، نوزادانی که پس از آن متولد شدند علی‌رغم ورود خودکار اسامی آنها از طریق سازمان ثبت احوال در لیست یارانه‌بگیران در مدت گذشته یارانه 45 هزار و 500 تومانی به حساب سرپرستان خانوارشان واریز نشد

*مشکلی در پرداخت نیست

این درحالی است که در روزهای اخیر نوبخت-معاون برنامه ریزی رییس جمهور- به میان خبرنگاران آمد و اعلام کرد که یارانه نوزدانی که در سال جاری متولد شده و تاکنون به حسابشان واریز نشده است همراه یارانه نقدی شهریور ماه سایر اعضای خانواده از سوی دولت پرداخت خواهد شد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.معاون برنامه‌ریزی رییس جمهوردر مورد پرداخت معوقات یارانه نوزادان تاکید کرده بود که تردیدی نیست همه مواردی که پیش بینی شده و حقی برای خانواده هاست، پرداخت می شود و هیچ حقی را ضایع نخواهد شد.

سخنگوی دولت  چندی پیش در پاسخ به این سوال که آیا متولدین سال 93 مشمول یارانه خواهند شد یا خیر؟ گفت: با توجه به ثبت‌نامی که صورت گرفته پرداخت یارانه به این عزیزان برای شهریور انجام خواهد شد و ما مشکلی در این رابطه نخواهیم داشت و دولت نیز خود را موظف به تامین نظرات مردم می‌داند.

اگرچه دیشب تنها یارانه این مرحله واریز گردید وخبری از معوقات این نوزادان نبود.

* صرفه جویی 1100 میلیارد تومان!

چندی پیش هم دکتر عبدالرضا داوری، مدیرمسئول ماهنامه بررسی های اقتصادی طی مطلبی در صفحه شخصی اش نوشت:دولت یازدهم از اسفند ماه گذشته موضوع ثبت نام و پرداخت یارانه به نوزادان را عملا کان لم یکن کرده و هیچ یک از متولدین طی ماه های اخیر ، یارانه دریافت نکرده اند. از آنجا که بر اساس اعلام نظر سازمان ثبت احوال کشور تعداد متولدین سال 1393 تا مرز 1590000 نفر پیش بینی شده است ، میزان یارانه متولدین سال 93 حدود 900 مییلیارد تومان برآورد می شود که اگر مبلغ یارانه قطع شده متوفیان سال 93 را هم به این مبلغ اضافه کنیم ، صرفه جویی دولت از محل موازنه جمعیتی سال 93 حدود 1100 میلیارد تومان برآورد می شود.

* دولت هنوز مصوبه ای برای پرداخت معوقات ندارد

امروز خبرگزاری ایسنا نوشت : با وجود اینکه طبق وعده دولت یارانه نوزادان متولد سال 1393 برای شهریورماه به حساب سرپرستانشان واریز شده اما معوقات آنها پرداخت نشده است.این درحالی است که پیگیری این موضوع از مقامات مسئوول هم نشان داد که یارانه نوزادان فقط برای این ماه واریز و درماههای بعد هم ادامه خواهد داشت که به نظر می رسد دولت هنوز مصوبه ای برای پرداخت معوقات نداشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    3 0
    ازاینهمه سخاوت دولت بایدممنون بودبعد۶ماه واریزکردواقعاکه؟
  • فريدون IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    8 0
    باسلام - لطفاً معوقات يارانه نوزادان 93را پيگيري نمائيد. با تشكر
  • محمد IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    3 0
    با سلام و خداقوت خواهشمند است معوقات يارانه نوزادان را پيگيري كنيد تا واريز كنند اين نوزادان فعلا زبان ندارند كه از خود دفاع كنند اما در آينده حتما به آنها خواهيم گفت اگر خوبي كنيد خوبيهاتون را و اگر خداي نكرده بدي كنيد بديهاتون را. اميدوارم همچنان خوبي كنيد.
  • رضا IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    4 0
    یارانه قبلی نوزادان چه شد
  • اکبر IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    2 0
    اقا برنامه ریزی رو بیبین از یک طرف تشویق برای افزایش جمعیت از یک طرف پشتیبانی نکردن جناب اقای ریس اول زمینرو فراهم کن بعدن حرف بزن مای که به حرفهای شما ارزش قاعلیم الان با یک حقوق ۶۰۰هزار تمانی و اجاره نشینی و اقساط ۵۰۰هزار تومانی چیکار کنیم از صبح ساعت ۵میرم ساعت ۱۱ شب میام یارانه لاقل پول پوشاک بچه رو فراهم میکرد ممنون
  • سارا IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    3 0
    سلام نوزادم متولد آبان 93 است یارانه به او تعلق نگرفته است .لامرد .
  • حسین IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    1 0
    باسلام لطفأ احدی از مسئولین ودست اندکاران محترم دولت تدبیر وامید مردانگی نماید بفرمایند بالاخره تکلیف یارانه نوزادان چندقلویمان ومعوقات انها چه میشود؟!!!متمنیست پاسخ مردم را بدهند... باتشکر