گروه جامعه- محمد رضایی: با افزایش رشته محلهای تحصیلات تکمیلی در جهت بی‌نیاز شدن از اعزام دانشجویان به خارج، ورودیهای جدید و ارتقای رشته‌ها در بهمن ماه امسال، ۵۰۰هزار نفر در واحدهای دانشگاه آزاد، به تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) مشغول خواهند بود.

 ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نیم میلیون نفر رسید

دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب به خبرنگار ما این افزایش ظرفیت را بزرگترین پروژه تحصیلات تکمیلی تاریخ دانشگاهی کشور دانست و با اشاره به موفقیت اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در دریافت مجوز رشته محل‌های جدید در دو مقطع ارشد و دکتری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: افزایش رشته محل‌های دکتری تخصصی در چارچوب مقررات وزارت علوم است و نتیجه هم‌افزایی ناشی از تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با واحدهای همجوار دانشگاه می‌باشد.

وی در مراسم گشایش مجتمع آموزش عالی و آموزشی تخصصی الهیه دانشگاه آزاد مشهد افزود: با این تلاش، ظرفیت دوره‌های دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی از ۳۴۴ رشته محل در سی و دو سال گذشته به ۱۲۶۰ رشته محل افزایش یافته است و توانسته‌ایم ۳۲۰۰ رشته محل تحصیلات تکمیلی را به ۶۰۰۰ رشته محل در سال جاری افزایش دهیم. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در نشستی با خبرنگاران به پرسش خبرنگار ما درباره دلیل تعطیلی کرسیهای آزاد اندیشی و راه اندازی رشته‌های دانش بنیان برای مقابله با جنگ نرم گفت: بر اساس توصیه رهبر فرزانه انقلاب، کرسیهای آزاد اندیشی بزودی با ابلاغ آیین‌نامه در واحدهای این دانشگاه برپا خواهد شد. همچنین رشته‌های it و نیز رشته‌های فناورانه با ماهیت دانش بنیان و ویژگی مقابله با جنگ نرم در دستور کار شورا و کمیته‌های تخصصی این دانشگاه قرار دارد.

گفتنی است مجتمع آموزش عالی و آموزشی تخصصی الهیه دانشگاه آزاد مشهد با حضور آیت ا... معصومی، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد، حجت الاسلام والمسلمین عسکری، معاون پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسؤولان شهری اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی افتتاح شد. با تکمیل تمامی واحدهای آموزشی این مجتمع که ۱۵0 میلیارد ریال هزینه داشته است ۱۸ هزار دانشجو امکان حضور در کلاسهای درس این مرکز دانشگاهی و تخصصی را خواهند داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.