حسین پورحسین: مدیر کل، 11 معاون، 30 رئیس اداره، 47 نفر رؤسای نواحی و مناطق و مدیران 13 هزار آموزشگاه کابینه آموزش و پرورش خراسان رضوي را تشکیل می‌دهند تا با درکی مشترک سیاستهای چهارگانه آموزش و پرورش را به اجرا در آورند.

معلم مازاد در خراسان رضوي وجود ندارد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوي در همایش مدیران منطقه تبادکان به مناسبت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 94- 93 با بیان این مطلب گفت: کتابچه برنامه‌های تدوین شده شامل 418 شاخص و 318 برنامه مدارس ارسال شده تا مدیران مدارس برای عملیاتی کردن آن در راستای حرکت برمدار تدبیر، این برنامه‌ها را به اجرا درآورند.

دکتر سیدجواد حسینی با تأکید بر اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده 100 هزار ساعت در آموزش و پرورش خراسان رضوي صرفه جویی شده است، افزود: برای این منظور نیروهای مازاد به کار گرفته شد و معلم غیر مرتبط را آموزش داده‌ایم و این اتفاق افتخاری برای آموزش و پرورش استان است که یک نفر نیروی غیر ضابطه مند از جایی به جای دیگر انتقال داده نشده است.

وی با انتقاد از هجمه‌ای که از جانب بعضی‌ها در امر نقل و انتقالات به آموزش و پرورش وارد می‌شود، گفت: هر کسی توانست به جزء رئیس جمهور، فشار وارد کرد.

حسینی ادامه داد: باید راهنمای گام به گام برنامه عملیاتی را در ابتدایی و متوسطه براساس شاخصه‌های برنامه ریزی شده از ستاد به ادارات و به مدرسه و معلم و دانش آموز انتقال دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش از مدیران آموزشگاه‌ها خواست، در مقابل معلمان پاسخگو باشند و معلمان هم در مقابل طرح پرسش پاسخگو باشند.

وی برلزوم تقویت فعالیتهای پرورشی وارد و اردوهای دانش آموزان و احیای دارالقرآن‌ها و کانونهای فرهنگی و هنری و مراکز مشاوره تأکید کرد و در حاشیه این مراسم به خبرنگار قدس گفت: تقویت تشکلهای دانش آموزی و جلب مشارکت بیشتر دانش آموزان و نقش آفرینی آنها مطابق با منشور مشارکت مورد توجه آموزش و پرورش قرار دارد.

دکتر حسینی با اشاره به فعالیتهای پرورشی گفت: فعالیتهای پرورشی باید از حالت ویترینی به حالت بوفه‌ای هدایت شود و طرح شهید پژوهی و راوی معلم به صورت جدی مورد توجه قرار دارد و از ابتدای سال تحصیلی در کنار زنگ مدرسه، زنگ ایثار و نماز نیز همزمان به صدا درخواهد آمد و از اول مهر نماز جماعت باشکوه تر از گذشته در همه مدارس استان برگزار می‌شود.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس را با برنامه‌های متناسب اجرا خواهیم کرد، افزود: نگاه برنامه محور و تحقق برنامه‌های تدوین شده مدارس باید با جدیت به اجرا درآید.

وی در مورد مدارس غیر دولتی یادآور شد: افراد حقیقی و حقوقی که توان تأسیس مدرسه را دارند، مورد شناسایی قراردارند و براساس توانمندی آنها مجوز مدارس غیر دولتی به آنها داده می‌شود و موسسات و نهادهایی مثل دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و ... می‌توانند در زمینه و ارایه مدارس غیر دولتی فعالیت کنند.

مدیر آموزش و پرورش تبادکان با بیان اینکه تبادکان به 409 فضای آموزشی و 782 کد آموزشگاه با جمعیت دانش آموزی بیش از 100 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، بزرگترین منطقه آموزشی کشور است، گفت: طرح تعالی مدیریت در این منطقه در حال اجرا شدن است و براساس عملکرد مدیران در سال تحصیلی 94/93 ارزشیابی برای تعیین محل خدمت در سال 95- 94 انجام می‌شود.

حیدرخوش نیت با تأکید بر اینکه مدیری که تفکر مشارکت پذیری ندارد، باید فرصت را به کسانی بدهد که مشارکت پذیر باشند گفت: همه معاونتها و مجتمع‌ها و مدارس تبادکان همسو و با اجرایی کردن سیاستهای 5 گانه وزارت آموزش و پرورش در راستای تمرکززدایی گام بر می‌دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.