مرتضی روشنی:    قدس ویژه خراسان - روزگاری که ما در آن زندگی می کنیم، مردم بسیاری به تجمل گرایی تمایل دارند و برخی از آنان به قدری در این امر زیاده روی می کنند که دوست دارند همیشه از دیگران متمایز باشند.

از سیم کارتهای نیم میلیارد تومانی تا گوشی‌های 17 میلیونی پوست ماری!

 اگر این موضوع پیش‌تر در میان پولدارها رواج داشت، امروزه و متأسفانه مانند ویروسی در میان مردم با درآمد متوسط و گاه پایین هم متداول شده است. در این میان یکی از مواردی که مردم دوست دارند در آن به دیگران فخرفروشی کنند، داشتن شماره تلفن رند و به قول جوانان امروزی با کلاس! است و در این راه قیمتهای عجیب و غریبی پرداخت می کنند.

* یک میلیون یا یک میلیارد؟

چند سال پیش بود که فروش شماره‌های رند تلفن همراه مانند 9122222222 یا 9124444444 با قیمتهای 44 و 43 میلیون تومان حسابی خبرساز شد و البته شماره تلفن 9123456789 هم که خواهان زیادی داشت، سرانجام با تصمیم مخابراتی ها به فروش نرسید و برای همیشه در موزه جاودانه شد. اما این روزها در بازار تلفن همراه تب خرید و فروش شماره های رند همچنان ادامه دارد و اگر به فروشندگان مراجعه کنید، با قیمتهای نجومی و جالب توجهی مواجه می شوید که از هیچ قانونی برای قیمت گذاری پیروی نمی کنند.

به عنوان نمونه شماره 9151111145 به قیمت 17 میلیون تومان به فروش می رسد و شماره 9151002020 به قیمت 50میلیون تومان! همچنین شماره 9153000030 قیمت30میلیون تومانی دارد و شماره 9151231111 به 23 میلیون تومان به فروش می‌رسد. جالب اینکه این قیمتها تنها به سیم کارتهای دایمی اختصاص ندارد و درحالی که قیمت سیم کارتهای اعتباری هر سه اپراتور کشور 20هزار تومان می باشد، شما می توانید در بازار سیم کارتهای اعتباری میلیونی را خریداری کنید! مثلاً خط اعتباری 915222246 به قیمت یک میلیون و 300هزار تومان معامله می شود!

اما تصور می کنید گران ترین شماره رند در مشهد چقدر قیمت دارد؟ این خط که متعلق به یکی از چهره های سرشناس در فروش خودروهای خارجی است، قیمتی معادل نیم میلیارد تومان دارد!

البته این موضوع تنها مختص به مشهد نیست و مثلاً در تهران این شماره با کد 912 قیمتی بیش از یک میلیارد تومان دارد و جالب اینکه در اتوبانهای پایتخت نیز تبلیغات در زمینه ارايه این گونه سیم کارتها فراوان شده است.

* پوست مار گران تراست یا طلا !

در بازار تلفن همراه، تنها سیم کارتها نیستند که قیمتهای خاص دارند و از چند سال پیش که برندهای خارجی و مطرح در زمینه مد و طراحی وارد عرضه گوشی های تجملاتی شدند، گوشی های موسوم به لاکچری (لوکس) نیز وارد بازارها شدند. برندهایی مثل ورتو، گوچی، فراری، پورشه، لامبورگینی و یا سری طلایی محصولاتی از نوکیا در این دسته قرار می گیرند که البته در بازار ایران هم مشاهده می شوند. پیشتر نوکیا با گوشی هایی مانند 8800 یا C7 طلایی در بازار تلفن همراه ایران حضور فعالی داشت و این گوشی ها به خاطر داشتن قابی از طلا در محدوده یک میلیون 500 تا دو میلیون تومان در سالهای 88 تا 90 خرید و فروش می شدند که در مقایسه با گوشی های «های اند» نهایت 600 هزار تومانی آن سالها رقمی قابل توجه بود. آیفون های طلایی دارای جواهر هم در بازار بودند که قیمتی بیش از چهار میلیون تومان داشتند، اما با این همه گران‌ترین در بازار همچنان در اختیار برند ورتو بود که گاه تلفنهای این شرکت تا 30 میلیون تومان هم معامله می شد.

اما این تلفنها به دلیل اینکه فقط عده ای خاص طالب آنها هستند، امروز کمتر در بازار پیدا می شود، با این همه بد نیست بدانید که گران ترین گوشی موجود در بازار مشهد متعلق به برند لامبورگینی است که افزون بر داشتن روکشی از طلا، قاب پشتی آن از پوست مار ساخته شده و 17میلیون تومان قیمت دارد! البته گران ترین گوشی تلفن همراه جهان در ماه جولای امسال توسط شرکت ورتو به بازارهای جهانی ارايه و قیمت این تلفن الماس نشان 22هزار دلار اعلام شد.

به هرحال آنچه مسلم است اینکه کالاهای لوکس همیشه مشتری خاص خود را دارند، اما قیمت فروش آنها بیشتر جنبه روانی دارد و از هیچ منطق خاصی پیروی نمی کند و این فرهنگ اشتباه تنها مختص به کشور ما نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 3
    همیشه بازار داغ برای همه محصولات وجود خواهد داشت.این مهم نیست که سیم کارت باشه یا چیز دیگه .مهم اینه که مورد نیاز اساسی مردم نباشه.انشالله. با این تفاسیر منم یه سیم کارت رند خیلی خوب ایرانسل داعمی دارم اگر کسی میخواد قیمت پیشنهادیش رو به ایمیلم ارسال کنه. شمارش: 09355552515 هست والان خاموشه. ممنون