قدس آنلاین: یکی از پیرغلامان اهل بیت(ع) از شهردار تبریز خواست: تبریز را با نام امام حسین(ع) به دنیا معرفی کنید نه با ارکسترها و آشیق ها.

تبریز را با نام امام حسین(ع) به دنیا معرفی کنید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان قرآن و عترت (ع) یکشنبه شب، همزمان با هفته نکوداشت تبریز با حضور هیئت های مذهبی و پیرغلامان اهل بیت(ع) و خادمان حسینی در این شهر برگزار شد. در این آیین از 40 هیئت مذهبی و 14 پیرغلام کلانشهر تبریز قدردانی شد.

حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، در ابتدای این مراسم، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و استکبار جهانی، محل ضربه خوردن خود را آسیب شناسی کردند و به این نتیجه رسیدند که از تشیع و هیئات مذهبی آسیب خورده اند و برهمین اساس نوک پیکان خود را به علم های سیاه حسینی نشانه رفته اند.

سپس صادق نجفی، شهردار تبریز، گفت: آنچه در تاریخ مذهبی و فرهنگی نخستین پایتخت جهان تشیع، پیشتاز و چشمگیر بوده و این شهر را پرچم‌ دار حرکت‌ های آزادی کشور کرده‌، از ارتباط عمیق و دیرینه اقشار مختلف مردم تبریز با فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(علیهم السلام) حکایت دارد.

همچنین اسماعیل چمنی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از معاف شدن حسینیه های شهر تبریز از پرداخت عوارض خبر داد.

آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز از هیئات مذهبی خواست، تنها به عزداری و سینه زنی و زنجیرزنی اکتفا نکنند، بلکه مرام امام حسین(ع) را حفظ کنند.

در ادامه این همایش، یکی از پیرغلامان اهل بیت(ع) با عرضه نامه مکتوب به مجری برنامه از شهردار تبریز خواست: تبریز را با نام امام حسین(ع) به دنیا معرفی کنید نه با ارکسترها و آشیق ها.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفرزاده IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 1
    اردبیل مهد تشیع وشهر حسینی بوده وهست لازم نیست آقایان .......