شاید برای بسیاری مجسمه‌ها همواره یادآور ابعاد بزرگ و حجیم باشند. مجسمه‌ها همواره بخش مهمی از تاریخ هنر ایران و جهان را تشکیل داده‌اند و به همین منظور هنرمندان ایرانی مجسمه ساز نیز جزو هنرمندان فعال و پر توان در این هنر هستند.

این حجم‌های کوچک و دوست‌داشتنی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، این روزها اگر گذرتان به خانه هنرمندان ایران افتاده باشد با نمایشگاهی جالب و جذاب روبرو خواهید شد.
هشتمین نمایشگاه سالانه مجسمه‌های کوچک که از16 شهریورماه در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرده، میزبان آثاری شماری از هنرمندان ایران شده تا مجسمه‌های کوچک خود را در معرض دید عموم قرار دهند.
هنرمندانی که مجسه‌هایی را با سبک‌های مختلف و مواد گوناگون ساخته‌اند و ویژگی مشترک تمامی آثار به نمایش درآمده ابعاد کوچک آنهاست.
برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست می‌تواند گامی باشد برای ساختن مجسمه‌هایی با ابعاد بزرگتر توسط این هنرمندان و البته ایجاد انگیزه برای دیگر هنرمندان مجسمه ساز ایران.

 

مجسمه‌های کوچک به نمایش درآمده در این نمایشگاه از نظر خلاقیت و زیبایی هیچ چیزی از مجسمه‌های بزرگ کم ندارد و اینک در هشتیمین دوره برپایی این رویداد توانسته به خوبی در بین علاقه‌مندان جای خود را پیدا کند.
کوچک بودن این مجسمه‌ها سبب شده تا هر بیننده‌ای بتواد بر روی آثار به نمایش درآمده مسلط باشد و نقاط مختلف و حتی جزییات هر مجسمه‌ای را بنگرد و همین امر حس خوبی را در بیننده ایجاد می‌کند.

به دلیل محدویت‌هایی که از نظر سخت افزاری و گاها نمایش مجسمه‌ها در اماکن مختلف وجود دارد، هنرمندان مجسمه‌ساز با ساختن مجسمه‌های کوچک گامی موثر و مهم در رونق یافتن هنر مجسمه‌سازی و البته فعال شدن چرخه‌ اقتصادی این هنر برداشته‌اند.
البته در ایران هنر مجسمه‌سازی همواره مورد توجه قرار نگرفته است و بیشتر هنرمندان به سمت هنر نقاشی و معماری رفته‌اند و همین امر سبب شده تا هنر مجسمه‌سازی کمی در ایران مهجور بماند.

 

در طول یکصد سال اخیر توجه به هنر مجسمه‌سازی سبب شده تا شاهد آفرینش آثار ماندگاری در این عرصه باشیم.
نمایشگاه مجسمه‌های کوچک محلی برای عرضه مجسمه‌هایی از سوی استعدادهایی است که با مهارت تمام آثاری را در ابعاد کوچک می‌سازند و در معرض دید عموم قرار ‌می‌دهند.
برپایی هرچه بیشتر این رویدادهای می‌تواند در حضور هنر مجسمه‌سازی در خانواده‌های ایرانی نقش بسزایی داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.