۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: 235145

قدس آنلاین: همایش بین ‌المللی «فرهنگ غدیر، الگوی مدیریت جهادی» با محوریت بزرگداشت سه علامه امینی، طباطبایی و جعفری در دانشگاه تبریز برگزار شد.

بزرگداشت سه علامه در هفته نکوداشت تبریز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، همایش بین‌المللی «فرهنگ غدیر، الگوی مدیریت جهادی»، روز دوشنبه با محوریت بزرگداشت سه علامه امینی، طباطبایی و جعفری برگزار شد.

این همایش با حضور میهمانان داخلی و خارجی در 18 محور تخصصی از جمله فرهنگ غدیر و منابع انسانی اسلامی، مدیریت اسلامی، ارتباطات اسلامی، تئوری ‌های هویت انسانی، مبنای مدیریت اسلامی، راهکارهای تحقق مدیریت جهادی درجامعه اسلامی، مدیریت جهادی در سیره امام علی(ع) و مؤلفه‌های مدیریت جهادی برپا شد.

حجت الاسلام ابوالفضل ولایی، در این همایش با اشاره به اینکه یکی از خصیصه های بارز تبریر پرچم داری غدیر است، خاطرنشان کرد: فرهنگ غدیر برای هیچ کس عذر و بهانه ای باقی نگذاشته و اتمام حجت برای پیامبر اکرم(ص) نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ غدیر خدشه ناپذیر است، افزود: زمامدار حکومت اسلامی باید اشبه الناس به پیامبر اکرم(ص) باشد، در عصر غیبت نیز اشبه الناس به پیامبر، ولی فقیه است.

حجت الاسلام ولایی با اشاره به کارآمدی نظام اسلامی تصریح کرد: هدف حکومت اسلامی باید تحقق پیدا کند و در غدیر این مساله اتفاق افتاد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا تاکید کرد: تقویت فرهنگ غدیر در خطه آذربایجان شرقی سنت حسنه ای است.

مسلم اورنگی، رئیس همایش بین المللی «فرهنگ غدیر، الگوی مدیریت جهادی» نیز با اشاره به اینکه سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی از سال 1381 کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: این سازمان با توسعه کانون های بسیج اساتید در دانشگاه های استان و اجرای برنامه های متنوع علمی و فرهنگی در راستای جذب اساتید بسیجی گام برداشت.

وی افزود: تلفیق و ارائه فرهنگ امامت و ولایت با گفتمان انقلاب اسلامی از بارزترین و مهم ترین نقش آفرینی بسیج اساتید در میادین علم و دانش است.

رئیس همایش بین المللی فرهنگ غدیر، الگوی مدیریت جهادی عنوان کرد: این سازمان در مردادماه امسال همایش بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد که به عنوان اولین برنامه هفته نکوداشت تبریز به شمار می رود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرهنگ غدیر الگوی مدیریت جهادی تصریح کرد: امسال به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است که برگزاری این همایش قدمی به سوی تحقق این شعار است.

اورنگی ادامه داد: نقش سه علامه تبریزی در جهان اسلام بی نظیر و بی بدیل است و هفته نکوداشت تبریز، نکوداشت ویژگی های بارز این شهر و دیار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.