قدس آنلاین: نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در بازدید از اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: دامپزشکی بعنوان یکی از مشاغل استراتژیک، نقش اساسی در مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام در کشور ایفا می کند که مسئولین نباید از اهمیت وظایفش در تضمین سلامت جامعه غافل شوند.

کم توجهی به اهمیت وظایف سازمان دامپزشکی، سلامت جامعه را به مخاطره خواهد انداخت

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حسینعلی حاجی نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روز گذشته با حضور در اداره کل دامپزشکی استان با مدیر کل، معاونین و برخی از مسئولین در این بخش دیدار نمود.

در این دیدار دکتر موحدی مدیر کل دامپزشکی استان ضمن ارائه گزارش از پیش رفت برنامه ها ومحقق شدن اهداف سازمان دامپزشکی کشور در این استان به تشریح مسائل ومشکلات مربوط به کمبود نیروی انسانی و اعتبارات جاری این بخش در کشور پرداخته وایشان را از موانع موجود در زمینه کمبود اعتبارات جاری مطلع نمودند .

وی با بیان اینکه کارکنان دامپزشکی در تمامی فصول سال با خطرات و مشقات شغلی فراوانی در کشتارگاهها، دامداری ها،مرغداری ها ،کارخانه ها وکارگاههای تولید کننده وبسته بندی فرآوردههای خام دامی ،نظارت بر بازار سطح عرضه و... مواجه هستند، خواستار همکاری و تعامل بیشتر نمایندگان مردم در حوزه قانون گذاری  با این بخش شدند .

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه دامپزشکی یکی از مشاغل پرخطر در کشور است عنوان کرد: دامپزشکی خط مقدم مبارزه با بیماریهای دامی بالاخص بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان است ونقش اساسی در سلامت جامعه ایفا می کند.

حاجی گفت: مسئولین نباید از اهمیت وظایف سازمان دامپزشکی در سطح کشور و در عرصه بین الملل غافل شوند که کم توجهی به این موضوع می تواند خسارات جبران ناپذیری به سرمایه دامی کشور و سلامت جامعه وارد نماید.

ایشان در ادامه ضمن تقدیر از مدیرکل و کارکنان خدوم و زحمت کش دامپزشکی استان،ایجاد ارتباط بیشتر بین افکار عمومی ومجموعه دامپزشکی بالاخص صداوسیما را در معرفی وظایف این مجموعه ضروری دانست.

وی افزود: امیدواریم به یاری خداوند قادر متعال و با پيگيري در کمیسیون برنامه و بودجه و حمايت ديگر نمايندگان مردم در مجلس، مشکلات این بخش بالاخص کمبود نیروی انسانی و اعتبارات ملی و استانی را مرتفع نمائیم و شاهد پیشرفت روز افزون خدمات و فعالیتها در این بخش از جامعه باشیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.