ایرنا- رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: صادرات کالا از ایران به کشور عراق از ابتدای امسال تاکنون پنج درصد کاهش یافته است.

صادرات کالا از ایران به عراق پنج درصد کاهش یافت

 ایرنا، 'ابراهیم محمدرضا زاده' روز دوشنبه در هفتمین نشست علمی و تخصصی دانش توسعه ای چهارمحال و بختیاری با رویکرد توسعه صادرات به بازار عراق افزود: سال گذشته شش میلیارد دلار کالا از ایران به عراق صادر شد که نسبت به سال های قبل حدود هفت درصد کاهش داشته است .


به گفته وی، طی سال های 83 تا 91 صادرات کالا به کشور عراق 24 درصد رشد داشته است.

رایزن اقتصادی ایران در عراق با بیان اینکه حدود 30 درصد سهم بازار عراق مربوط به کالاهای کشور ترکیه است، اظهار داشت: ناامنی های اخیر و حضور داعش در کشور عراق مسیرهای ارتباطی مبادله کالای به این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته محمدرضا زاده، حضور داعش در عراق تاثیر چندانی بر روی صادرات کالا از ایران به کشور عراق نگذاشته و بیشتر صادرات کشورهای ترکیه، اردن و عربستان را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: تامین مایحتاج عمومی مردم عراق به سمت کالاهای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان شیعه سوق یافته است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق ادامه داد: در سال گذشته محصولات ایرانی در کشور عراق با مشکل جعل برند مواجه شده است.

محمدرضا زاده تصریح کرد: تولیدکنندگان و شرکت های تولیدی در بازار عراق باید حضوری مستمر داشته باشند و برند خود را ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، هفتمین نشست علمی تخصصی دانش توسعه چهارمحال و بختیاری با موضوع توسعه صادرات به بازار عراق با حضور رایزن بازرگانی ایران در عراق در سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.