روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا اخیراً‌ تاکید کرده است که اگر ارتش سوریه به هواپیماهای آمریکایی بر فراز سوریه شلیک کنند، واشنگتن علیه رئیس‌جمهوری دمشق دست به اقدامی تلافی جویانه می‌زند.

اوباما: در صورت حمله به جنگنده‌های آمریکا اسد را سرنگون می‌کنیم

به گزارش نامه‌نیوز روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست‌های چند روز اخیر خود با کارشناسان سیاست خارجی،‌ مقامات پیشین دولت،‌ خبرنگاران و روزنامه نگاران گفته است که عملیات نظامی علیه داعش فوراً رضایت بخش نخواهد بود.

اوباما افزود: این عملیات آتش بازی برفراز آسمان بغداد نخواهد بود.

روزنامه نیویورک تایمز سخنان 10 تن را که در روزهای پیش از سخنرانی ملی اوباما در چهارشنبه گذشته باوی صحبت کرده بودند،‌ ذکر کرده است.

اوباما در این نشست گفت: وضعیت سوریه بسیار پیچیده است و این احتمال وجود دارد که بشار اسد،‌ رئیس‌جمهوری سوریه به نیروهایش دستور دهد که به هواپیماهای آمریکایی که وارد حریم هوایی کشورش می شوند،‌ تیراندازی کنند.

وی افزود: اگر چنین اتفاقی رخ دهد،‌ به نیروهای آمریکا دستور می دهم تا سیستم دفاع هوایی سوریه را نابود کنند. این رویداد منجر به سرنگونی اسد نیز می‌شود.

اوباما پیش‌بینی می‌کند که این عملیات نظامی علیه داعش،‌ جنگی طولانی مدت باشد.

وی گفت: این مشکل رئیس جمهور بعدی آمریکا و شاید رئیس‌جمهور پس از آن نیز باشد.

جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری "سی.بی.اس" گفت: آمریکا حملات هوایی را با دولت اسد هماهنگ نمی کند.

اوباما در سخنرانی روز چهارشنبه‌اش خطاب به ملت آمریکا گفت که وی در مورد دستور انجام حملات هوایی علیه داعش در سوریه شک و تردیدی ندارد. بسیاری از قانونگذاران از کاخ سفید خواسته‌اند تا برای انجام چنین اقدامی اجازه کنگره را بدست آورد اما دولت واشنگتن گفت، اوباما در حال حاضر از اختیار صدور دستور این حملات برخوردار است.

این در حالی است که کاخ سفید برای تأیید اجازه توسعه برنامه آموزش و ارسال تسلیحات به مخالفان به اصطلاح میانه رو سوری برای کمک به مبارزه با داعش بر روی زمین، به کنگره تکیه کرده است. قانونگذاران در این خصوص دچار اختلاف هستند چرا که برخی از آن حمایت کرده و معتقدند که این مساله به عقب راندن داعش کمک می‌کند اما برخی دیگر نسبت به اعتماد کردن به مخالفان "میانه رو" سوری شک دارند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسیر خاک IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    1 0
    آه از افرنگ و از آئين او آه از انديشه ي لادين او زخم از او نیشتر از او سوزن از او ما و جوی خون و امید رفو!!! آمریکا اگر در ادعای خود برای مبارزه با داعش (لعنت الله علیه) صادق است، به جای تاخت و تاز در آسمان ممالک اسلامی، بهتر است به عوامل هالیوودی خود دستور دهد تا با تولید محصولات خود و به نمایش گذاشتن مستندات، مرز بین اسلام واقعی که مبین مهر و عطوفت انسانی است را با عملکرد این خوارج وحشی برای جهانیان روشن کند. بهتر است سایتهای اینترنتی مزدوران این گروه وحشی که از اندیشه های ساده لوحانه افراد سو استفاده کرده و دائم در حال عضو گیری و تجدید نیرو است، فیلتر کند. بهتر است به جای پرواز جنگنده های خود، اندیشه های اسلام ناب محمدی(ص) را به پرواز در آورد تا بی خبران و خفتگان عالم، بیدار شوند. بهتر است...... مبارزه با این گروه وحشی، مبارزه فرهنگی است تا ریشه امثال ابوجهل و ابو موسی بخشکد.