معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به ادعای تشکیل ائتلاف علیه داعش گفت: هرگونه مقابله با تروریسم بدون توجه به ریشه‌های پیدایش و عوامل فعلی تقویت کننده آن در منطقه، راه به جایی نخواهد برد.

قشقاوی: مقابله با تروریسم بدون توجه به ریشه‌های پیدایش و عوامل فعلی تقویت کننده آن در منطقه، راه به جایی نمی‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه کشورمان با «ادله اگبرگ میکلن» معاون وزیر خارجه دانمارک در امور کنسولی و دیپلماسی عمومی دیدار و طرفین پیرامون روابط دوجانبه کنسولی و همکاری‌های قضایی و انتظامی و تقویت روابط پارلمانی و افزایش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بحث و گفت‌وگو کردند.

در آغاز این دیدار قشقاوی با اشاره به سابقه 80 ساله روابط  دیپلماتیک بین دو کشور و حضور فعال و موفق جامعه ایرانی مقیم این کشور، خواستار گشایش هر چه بیشتر در ارائه تسهیلات ویزایی به منظور تقویت امور تجاری و گردشگری فیمابین شد.

معاون وزیر خارجه دانمارک نیز با اشاره به سفر موفقیت آمیز دو هفته قبل وزیر خارجه این کشور به تهران خواستار تداوم رایزنی‌های کنسولی و تقویت همه جانبه روابط دو کشور شد.

در این دیدار قشقاوی آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای افزایش همکاری‌های پیرامون مقابله با افراط گرایی و تروریسم، جرائم سازمان یافته و مبارزه علیه قاچاق انسان و مواد مخدر و همچنین حل مشکلات پناهجویان اعلام کرد.

در این دیدار معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به ادعای تشکیل ائتلاف علیه داعش گفت: هرگونه مقابله با تروریسم بدون توجه به ریشه‌های پیدایش و عوامل فعلی تقویت کننده آن در منطقه، راه به جایی نخواهد برد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از سه سال گذشته تاکنون همواره پیامدهای مخرب تحریکات مذهبی و طایفه‌ای در سوریه و عراق را به برخی قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی متذکر شده بود. متاسفانه امروز جهان شاهد پیدایش پدیده شوم تروریسم با انگیزه‌های طایفه گری در این دو کشور است که سال‌ها طوایف و مذاهب مختلف در کنار همدیگر همزیستی مسالمت آمیز و برادرانه داشته‌اند.

معاون وزیر خارجه همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که ملت آگاه و شجاع سوریه و عراق در کنار دولت‌های برگزیده خود به خوبی توان حل مشکلات را دارند.

در پایان این دیدار معاون وزیر خارجه دانمارک از همتای  ایرانی خود برای استمرار گفت‌وگوهای کنسولی برای سفر به این کشور دعوت کرد که مورد پذیرش قشقاوی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.