وزیر راه و شهرسازی به اضافه شدن بیش از ۱۲ هواپیما به ناوگان‌ هوایی کشور و نیز به شرایط تحریم در ایران اشاره کرد و گفت: در ماه‌های آینده تعدادی زیادی هواپیما به نسبت هواپیماه‌های ایران به این ناوگان اضافه می‌شود.

هواپیماها‌ی جدید به خطوط هواپیمایی کشور اضافه می‌شود

به گزارش  تسنیم عباس آخوندی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث پرواز‌ها و ارتقای کیفیت هوانوردی کشور دو موضوع را مورد توجه قرار داد.

وی در رابطه با ساخت و نگهداری طرح موضوع نخست به ساختار بنگاه‌داری در بخش هوانوردی اشاره و اظهار کرد: با تصمیم دولت در شورای عالی هواپیمایی کشور بنگاه‌هایی که در صدد ورود به صنعت هوانوردی هستند باید از کفایت سرمایه‌ بیشتری برخوردار باشند.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: این بنگاه‌های باید سرمایه لازم هم در بخش نیروی انسانی و هم در بخش خدمات فنی و نیز قدرت ایفای تعهدات خود را داشته باشند.

وی به اهمیت نوسازی ناوگان‌های ریلی اشاره کرد و افزود: توسعه حمل و نقل ریلی به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک زیادی می‌کند.

آخوندی اعلام کرد: امسال دولت از محل بند قاف تبصره 3 برنامه‌ای را طراحی کرده که بتواند به سرمایه‌ای در بخش ریلی کمک کند.

وی با اشاره به بسته‌های تشویقی دولت برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی عنوان کرد: مصرف سوختی در این بخش نسبت به بخش‌هی جاده‌ای یک ششم است و دولت برای هر پند کیلو‌متر بار و یک مسافر بیشتر جا‌به‌جا شده شرکت‌های خدمات رسان را تشویق کند.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: استفاده از راه آهن در استان زنجان سابقه تاریخی داشته و استفاده از قطار در کاهش بار جاده‌ای تاثیر به سزایی دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی راه آهن تهران- کرج سه خطه و راه آهن تهران قزوین دو خطه می‌شود.

آخوندی گفت: وزارت راه و شهر سازی به سمت برقی کردن و سریعتر کردن قطار‌ها پیش می‌رود و امسال فعالیت در این حوزه آغاز می‌شود.

وی با بیان بازدید از بافت‌های قدیمی شهر زنجان ابراز کرد: طرح بهسازی و نوسازی سبزه میدان و بافت‌های فرسوده شهری در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی در مورد مد نظر قرار دادن معماری ایرانی اسلامی در اجرای پروژهای شهری تصریح کرد: با توجه با استقراع تاریخ٬ فرهنگ و تمدن ما در شهر‌ها تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر این است که از شهر‌ها بیرون نرویم.

وی افزود: تمام خاطره مردم ایران در بافت‌ها مرکزی و قدیمی شهر‌ها شکل گرفته و به دنبال اصلاح طر‌ح‌هایی که به شکل ناکار آمد شکل گرفته هستیم.

آخوندی مطرح کرد: پایه گذاری برای اصلاح و نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر سازگاری با شرایط طبیعی و اجتماعی از طرف مردم نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی پس از بازدید از محور بزرگ راه زنجان- قزوین به اهمیت این محور در راه‌های کشور و قرار گرفتن در کریدور شمال غرب کشور اشاره کرد و افزود: امسال بخش اعظمی از این محور آسفالت شده و عملیات اجرایی محور زنجان- تبریز نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.