قدس آنلاین-داودآتش افروز : رضا توکلی می گوید معیار من برای قبول نقش در فیلمی حفظ آبروی 30 ساله ام در سینما است.

چشمهاراباید شست وجوردیگربه هنروهنرمند نگاه کرد

-آقای توکلی چه خبر؟

خبر قابل به عرضی نیست.در حالی که پس از ساخت فیلم سینمایی " سگ های پوشالی " که با استقبال خوبی از طرف مخاطبین سینما قرار گرفت منتظر ادامه بازی در سکانس های باقی مانده سریال " کیمیا" به کارگردانی جواد افشار هستم .این سریال در 110 قسمت ساخته می شود.

-از آخرین کارهایتان بگویید؟

آخرین کار من بازی در سریال " رهایی" به مناسبت روز نیروی انتظامی بود به کارگردانی مسعود تکاور با حضور دانیال حکیمی / رویا نونهالی /میترا حجار  و خانم جعفر پور.

-در زمینه کارگردانی چه کاری در دست دارید؟

مجموعه 30 قسمتی " پلاک " را نوشته ام که اگر مقدمات ساخت کار پیش بیاد پیش تولید را شروع می کنم .مضمون این مجموعه دفاع مقدس است با نگاه به بچه های جنگ و مادران شهدا در زمان دفاع مقدس .

-بر چه اساسی فیلمی را برای بازی انتخاب می کنید؟

(با خنده ) 1-برای اینکه نیاز به پول دارم .2- نیاز به نان 3- نیاز به خانه 4-نیاز به بنزین 4-نیاز لاستیک برای اتومبیلم

معیار من برای قبول نقش در فیلمی حفظ آبروی 30 ساله ام در سینما است.

-چه نقس هایی را بیشتر دوست دارید بازی کنید؟

نقش دلداگی بی پولی را.

-ازکارهایی که بازی کردید کدامشان را بیشتر دوست داشتید؟

سریال " مردان آنجلوس " به کارگردانی فرج الله سلحشور- او یک فرشته بود به کارگردانی علیرضا افخمی – فاصله ها به کارگردانی سهیلی زاده –زیر زمین به کارگردانی علیرضا افخمی و "مردان ساکت هستند " به کارگردانی محمد احمدیان مجوعه کارهایی است که هنوز برایم جذاب و بیاد مادنی هستند.

-چشم انداز سینما را چطور می بینید؟

سینمای ما در دنیا بزودی زود موفقیت کسب می کند اگر شرایط تولید ایدال شود و از ین شرایط عبور کند.و این در صورتی اتفاق می افتد که مقداری مواجب از طریق جاده ابریشم و گذرگاهها در فراز و نشیب جاده های پر دست انداز و آسمان ابری بدست این حقیر برسد تا بتوانم برای نسل جوان  بخش کوچکی از حماسه بزرگ مردم کشورم را  به فیلم برگردانم  ودر معرض دید مردم قرار دهم.این امید است و نگاه به به افق سینما .افقی نه چندان دور .افقی خیلی دوور / خیلی نزدیک.

-برای رونق سینما چه پیشنهادی دارید؟

باید 5 قوطی رنگ مختلف و شفاف از بهترین مارکش تهیه کرد و از بالای برج میلاد توسط بزرگترین هنرمندان فضای شهر را نقاشی کرد .خانه ها و نگاه های مردم و مسئولین را رنگ آمیزی شاد کرد تا نگاه به جماعت هنرمند زیباتر و مهربانانتر شود .آن گاه فیلم هایی ساخته می شود با رنگ آمیزی های شاد و امید دهنده با انگیزهای آسمانی و انسانی  و مردم با اشتیاق به دیدن این آثار رقبت نشان می دهند.

-در باب مقوله فرهنگ چه نظری دارید؟

 فرهنگ را اتاقی بزرگ در نظر بگیرید .اتاقی با همه جور امکانات رفاهی برای فیلمسازان.فیلمساز می تواند در این اتاق بزرگ قدم بزند و تفکر کند برای رسیدن به ایدهای بزرگ و ناب که این به همه هنرها برمی گردد.این اتاق سقف ندارد تا هنرمند خورشید و ماه را بدون حصاری ببیند تا دریابد تغییرات روز و شب را و سردی گرمی هوا را و اینکه فکر کند از کجا آمداه و برای چی آمده است .انگاه به عمق ذات خود فرو می رود و در میابد که باید چی خلق کند به عنوان رسالتش .مسلما هنر برگرفته از ذات الهی حمایت های الهی را هم به همراه دارد .آثار این هنرمند می تواند تاثیر زیادی در فرهنگ جامعه ایجاد کند.فرهنگ ناب الهی و آسمانی.

-و به عنوان آخرین کلام؟

چشم ها را باید شست و جوری دیگری باید به هنر وهنرمند نگاه کرد.نگاهی با اعتماد و امید تا هنرمند بتواند با همه وجود به خلق آثاری بدیع و ناب بپردازد.نگاهی با امدی و تدبیر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.